لیست حامیان دولت در انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران

پوستر ستاد انتخاباتی زنده باد بهار + دانلود


پوستر لیست ستاد انتخاباتی زنده باد بهار در شورای شهر تهران (حامیان گفتمان دکتر احمدی نژاد و مهندس مشایی)


این لیست را منتشر کنید و به دیگران هم توصیه کنید. آدرس ستاد: خیابان شهید بهشتی- خیابان میرزای شیرازی- کوچه میرزاحسنی- نبش کوچه- ساختمان 5 طبقه. روی دیوار ساختمان ستاد یک بنر زنده باد بهار نصب شده است.

اسامی لیست:

دکتر عبدالرضا شیخ الاسلامی -  پروین احمدی نژاد- سید یاسر زواره ای- سعید کریمی- الهه رضایی- مهندس افشین نیلی- روح الله هدایتی- علی ذبیحی- محمد ابوالحسنی- هما فلاح- مهندس حسین هاشمی
دکتر علامرصا کرد زنگنه- مختار- علی بهرامی- اتنا ال یاسین- اسد الله حیدری- مهندس ناصر بختیاری
مسعود رهنما- مهدی طیبی شیرمرد- فاطمه زرین ماه- علی طهماسبی- مهرداد کارگری- علی حسینی
ولی الله صالحی- داوود نطام ابادی- سید محمد حسینی- محمود معربی سینکی- خانم حدیث پازکی
عین الله پنجعلی میانه- مختار جباری

نظر فاطمه رجبی درباره هزینه تبلیغات قالیباف در سال 84

 شبکه ایران / محمدباقر قالیباف چندی پیش در دانشگاه شیراز درباره هزینه های انتخاباتی اش در سال 84 گفت: «بنده اولین کسی بودم که هزینه‌های انتخاباتی را سال 84 خود را اعلام کردم. من همه زندگی‌ام براساس صداقتم است. من در طول زندگی هیچ گونه فعالیت اقتصادی مباح هم انجام نداده‌ام. کل هزینه انتخاباتی سال 84 نیز 3 میلیارد و 400 بود که از این مقدار صد هزار تومان هم از خودم خرج نکردم. از این مقدار بیش از 600 میلیون تومان را یکی از دوستان جانبازم با فروش خانه خود و برادرش تأمین کرد که هنوز هم مستاجر است.» هر چند خبرگزاری وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی ترجیح تا همین 3 میلیارد را نیز سانسور کند.

فاطمه رجبی اما نظری متفاوت دارد. وی  در کتاب احمدی نژاد معجزه هزاره سوم که در سال 85 منتشر شد، درباره شیوه تبلیغات محمد باقر قالیباف و هزینه ستادهای او می نویسد:

«...بمباران گسترده تبلیغات قالیباف و پس از او هاشمی در جهت دهی تصمیم گیری مردم، یک امر سرنوشت ساز شد. ملت هزینه تبلیغات قالیباف را مبلغی از 40 تا 70 میلیارد تومان تخمین می زند، و هاشمی را در ردیف پس از او قرار می داد. برای ملت این نکته اساسی قابل هضم نبود که قالیباف به عنوان یک نظامی مستعفی، با رویکرد عملی سریع به اشرافی گریِ شگفت اور، چگونه از این منبع بی پایان مالی بهره مند است؟!
پرسش تعیین کننده متوجه ایثارگران و دیگر حامیان شاخص قالیباف بود. جمعیت ایثارگران با ورود قالیباف به صحنه انتخابات، و آغاز تبلیغات پر هزینه و سؤال بر انگیزش، معیارها و ارزشهای خود را در او خلاصه دیدند. چرخش این گروه از احمدی نژاد به قالیباف با چنین ادعایی همراه بود. از آبادگران و ایثارگران چهره هایی چون دارابی، فدایی، شاکری، زاکانی، نادران، خوش چهره، کوچک زاده، افروغ و توکلی چه در مجلس و چه خارج از مجلس با شعارهای عدالت خواهانه تهاجم به اقتصاد فقیر ساز و سرمایه سالار سازندگی، حمله به ثروت اندوزی و رانت خواری و ... در رأس حامیان قالیباف قرار گرفتند.
این تضاد شعار و عمل، گرچه بر سیاست پیشگان امری عادی به شمار می رفت؛ اما برای توده های اصولگرا و نسل جوان و آینده ساز کشور سؤال بزرگی بود!
هزینه های سرسام آور تبلیغات قالیباف علاوه بر محتوا و شیوه تبلیغاتی او، شگفت آور و پرسش برانگیز بود. خبرنگاران پی در پی معرفی منابع هنگفت این هزینه را از قالیباف می خواستند. مردم نیز در کمال ناباوری یک نظامی تازه مستعفی را با درآمد شخصی حیرت آور یا پشتیباتی عظیم مالی پنهان می نگریستند. بالاخره خبرنگاران توانستند در چند نوبت پاسخ پرسش بسیار مردم را در این زمینه با یک وعده از سوی قالیباف دریافت کنند. این وعده که هم بینندگان سیمای جمهوری اسلامی ایران و هم خوانندگان مطبوعات آن را به خاطر دارند، این بود که: پس از پایان انتخابات، منابع مالی تبلیغاتی خود را معرفی خواهم کرد.
اما متاسفانه، مسأله فوق همچنان در پرده پوشیده ماند، و ذهن جستجو گر ملت را نیز کماکان در کند و کار باقی گذارد. در یکی از مکتوبات انتخاباتی آمده است:
تبللیغات خیابانی و ژست های قالیباف در عکس های تبلیغاتی اش، از نظر شیک و امروزی بودن مثال زدنی بود، در اوایل خرداد اعلام حمایت توکلی و جمعیت ایثارگران از قالیباف، شتاب انتخاباتی جوان ترین نامزد هشت گانه را دو چندان کرد.»
 ================


به دیگران نیز اطلاع داده و حضور پیدا کنید

============================================

آقای قالیباف! لطفا سایت خودتان را مطالعه کنید

هفته قبل بود که ناصر نقویان توهینی بی شرمانه را در حق رئیس جمهور روا داشت؛ توهینی که باز هم از تریبونی مقدس به وقوع پیوست.

با این وجود اکثریت رسانه های کشور تلاش کردند تا از نقویان حمایت کنند؛ به خصوص که نقویان بعد از قیاس رئیس جمهور با ... فرصت سخنرانی در نماز جمعه تهران پیرامون حماسه 9 دی را به دست آورد. جریان رسانه ای مخالف دولت نه تنها توهین نقویان را محکوم نکردند، بلکه با تیتر هایی چون "انتقاد صریح نقویان از رئیس جمهور"، "سخنان شجاعانه نقویان" و ... متن کامل سخنرانی او را در صدر اخبار خود قرار داد.

در این میان سایت شفاف و  سایت فردا – از جمله سایت های وابسته به شهرداری – قسمت هایی از سخنرانی نقویان که در آن رئیس جمهور با ... مقایسه شده بود را برجسته کرد و بارنگی متفاوت منتشر نمود تا نسبت خود را با پیش پا افتاده ترین اصول ادب، بیش از پیش مشخص کرده باشد. ذوق زدگی فردا از هتاکی های ناصر نقویان تا بدانجا بود که در انتشار خبر خبر نقویان، برای وی از ضمیر "ایشان" استفاده کرد؛ ضمیری که در عرف رسانه ای کشور صرفا برای رهبر معظم انقلاب به کار می رود!

 

اما علی رغم لگدمال شدن اخلاق و ادب توسط جریان رسانه ای مخالف دولت، اخیرا سایت نیمروز - یکی دیگر از سایت های اقماری شهردار تهران - با انتشار متنی انتقادی از نقویان، نشان داد که می توان مانند سایت های فردا، شفاف و ... در خدمت محمد باقر قالیباف بود اما ادب و اخلاق را نیز رعایت کرد.

سایت نیمروز که اخیرا و با مدیریت مجید رفیعی، به جمع ده ها سایت خبری طرفدار قالیباف پیوسته است، در یادداشت خود ضمن انتقاد از ناصر نقویان نوشت: «آقای نقویان! خداوند می‌فرماید که موسی با فرعون با قول لین سخن بگو و اندرز ده؛ آن وقت چگونه می‌توان با رئیس جمهور قانونی کشور این گونه سخن گفت؟"

باطن مجسم محمد باقر قالیباف!
محمد باقر قالیباف یکی از پیشکسوتان عرصه هتاکی به رئیس جمهور و دولت است. اگر امثال نقویان ماه های پایانی دولت دهم را برای فحاشی انتخاب کرده اند، قالیباف سال 87 در جلسه ای با اعضای ستاد خود اهانت ها و اتهامات باورنکردنی را متوجه دولت کرد که اتهام شراب خواری به وزرای دولت و فساد اخلاقی کمترین اتهامات بیان شده توسط شهردار تهران بود.

البته از بخت بد او فایل صوتی این سخنان منتشر شد. پس از انتشار این فایل صوتی، حجت الاسلام محسنی اژه ای که سمت وزیر اطلاعات وقت را در اختیار داشت، فایل صوتی را با صدای باقر قالیباف تطبیق داد و تایید کرد که این سخنان زشت و اتهامات بی سابقه توسط شهردار تهران ابراز شده است. پس از این اتفاق، هیئت دولت وقت به اتفاق از شهردار تهران شکایت کردند. گفتنی است سخنان قالیباف به قدری زشت و بی ادبانه است که در صورت رسیدگی به آن، محروم شدن قالیباف از کلیه مناصبش و برباد رفتن آرزوی او برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری کمترین تبعات آن خواهد بود. البته با وجود گذشت 4 سال از طرح شکایت دولت علیه قالیباف، پرونده وی هنوز به نتیجه نرسیده است.

فایل صوتی توهین باقر قالیباف به رئیس جمهور با اندکی جست و جو در اینترنت قابل دسترسی است و شاید همین روزها بخش های قایل انتشار آن از شبکه ایران منتشر شود. کسانی که فایل صوتی قالیباف را شنیده اند خوب می داننند که اهانت ناصر نقویان در برابر سخنان باقر قالیباف عددی نیست!

سایتهایی همچون فردا با حمایت از هتاکی های ناصر نقویان نشان دادند کاملا به منش و روش محمد باقر قالیباف وفادارند و می توان آنان را باطن مجسم شهردار تهران نامید. در این میان اما اقدام شرافتمندانه سایت نیمروز در محکومیت توهین به رئیس جمهور، فرصتی مناسب برای شهردار تهران است تا اندکی از آنچه در حق رئیس جمهور روا داشته شرمنده باشد.

نیمروز چه نوشت؟نویسنده نیمروز در یادداشت خود نوشته است: درست است که رئیس جمهور باید آماده هر گونه نقدی باشد، ولی نسبت‌های ناروا دادن (ولو غیر مستقیم) به مسئولان و یا شخص رئیس جمهور، قانوناً جرم و اخلاقاً خطاست؛ نه چون وی مسئول است، اتفاقاً چون او نیز مانند هر شهروندی، حقوق شهروندی دارند و بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران، هیچ کس ولو مجرم، مستحق هتک حرمت شدن و یا توهین شنیدن نیست. در نهج البلاغه هست که مسئولان و حاکمان اسلامی رواست که مردم آنان را مورد تندترین و سخت ترین انتقادات قرار دهند، ولی هیچ گاه گفته نشده که یک روحانی مانند شما که معلم و الگوی اخلاقی جامعه محسوب می‌شود، مانند یک شخص عامی، چون از دست یک مسئول ولو خاطی، عصبانی است، تشبیهاتی ناروا درباره او به کار ببرد.»

این سایت نزدیک به محمد باقر قالیباف در ادامه حکم توهین نقویان را جاری شدن حد "قذف" عنوان می کند و می نویسد: « یک الگو نه تنها از جهت فهم، درایت و تیزبینی باید شاخص باشد، بلکه نحوه  نقد و ایراد گیری اش نیز باید بی‌عیب و نقص باشد. اما این گونه که شما گفته‌اید، هیچ بعید نیست شاگردان و مریدان شما نیز فردا بدتر از این‌ها را که حتی شاید شرعاً روا باشد حد قذف بر آن جاری شود را، بر زبانشان جاری کنند. پس این عمل می‌تواند نوعی بدعت‌گذاری در نقادی بی‌ادبانه باشد.
شما در میان جوانان و اقشار مختلف جامعه محبوبید چون به انصاف، ادب، روشنگری و درایت شناخته می‌شوید؛ مبادا خدایی ناکرده با اتفاق این قسم اظهار نظرات، طرفداران شما نیز از اطرافتان پراکنده شوند. آن وقت است که دیگر باید گریست که اگر امثال شما بزرگواران قرار است الگو نباشید، پس چه بر سر مردم و روحانیت خواهد آمد؟»

نیمروز می افزاید:«رسول خدا هم فرموده‌اند: با نرمی سخن گفتن میمنت دارد و خشونت نُحوست. این خشونت که در کلام شما موج می‌زد، نحوستش این است که از این پس جایگاه شما در میان مردم ضعیف شود و یا مسئولان دیگر در صدد بر آیند تا همانند برخی دیگر، صدای بلندگویتان را کم‌تر کنند. این وظیفه  شرعی شماست تا با اندازه نگه داشتن که همانا نکوست، جامعه را از موهبت سخنرانی‌ها و نقدهای سازنده‌تان محروم نکنید.
هر مصلحی اول باید صالح باشد تا بتواند مصلح باشد. در مصلح بودن شما شکی نیست، ولی در این که از جاده  حق و انصاف خارج شده اید نیز تردیدی نیست. می توان تندترین نقدها را نثار هر کس کرد بدون این که توهینی به وی شود و بهانه ای به دست دشمنان داده شد جهت محکوم کردن دلسوزانی چون شما که مردم دل در گروی وعظ و منبرتان دارند.»


آیا 100 رسانه زنجیره‌ای برای حمایت از قالیباف کافی نیست / یاران شهردار چه می‌خواهند


ایران / امیر گودرزی : وقتی رادیو فردا که از بودجه سازمان سیا اداره می‌شود پس از تیتر انتقادی روزنامه از تصویب متمم هزار و 800 میلیارد تومانی بودجه شهرداری به دفاع تمام قد از محمد باقر قالیباف پرداخت، روزنامه تحت مدیریت شهردار هم نخستین روز هفته جاری با انتشار سرمقاله‌ای همین حرف‌ها را به مخاطبان رسانه‌های داخلی رساند!

داستان از اینجا شروع شد که اعضای شورای شهر در جلسه علنی سه‌شنبه هفته گذشته لایحه متمم بودجه سال 91 شهرداری تهران را تصویب کردند تا درآمد مجموعه تحت مدیریت محمد باقر قالیباف را در 3 ماه باقیمانده از سال با افزایش هزار و 800 میلیارد تومانی به 10 هزار و 960 میلیارد تومان برسانند. بودجه‌ای که پیش از رسیدن متمم، 10 برابر بودجه شهرداری لندن است.

روزنامه ایران پس از تصویب متمم هزار و 800 میلیارد تومانی با یکی از کارشناسان و نیز یک عضو شورای شهر گفت‌و‌گو کرد و دلایلی را برای نادرست بودن این افزایش مطرح کرد. نمایندگان شهرداری در دفاع از لایحه خود گرانی را مطرح کردند در حالی که خدمات شهرداری تهران هم اگر از تورم جلو‌تر نرفته باشد همگام با تورم موجود در کشور افزایش یافته است.پس از انتشار این گزارش در روزنامه ایران ، رادیو فردا که با پول سازمان سیا اداره می‌شود به رویه رسانه دولت بشدت انتقاد کرد و در گزارشی به دفاع از شهرداری تهران پرداخت و حتی حرف‌هایی از قالیباف منتشر کرد که از فضای بسته سیاسی در ایران انتقاد کرد و گفت فضا آنقدر ملتهب است که برای بحث سیاسی باز نیست...

پس از این موضع‌گیری رادیو فردا، روزنامه همشهری در مواضع مشابهی به تخریب دولت پرداخت تا اگر توان دفاع از افزایش هنگفت بودجه شهرداری را ندارد، به ظن خود مقابله به مثل کرده باشند.در این سرمقاله سعی شده به مردم این طور القا شود که هر مشکلی در تهران وجود دارد نتیجه عملکرد دولت و هر پیشرفتی دیده می‌شود نتیجه عملکرد شهرداری است! و باز هم مترو ابزار رسیدن به این هدف قرار گرفته است. رفتار‌های مدیران شهرداری نشان می‌دهد هدف کوک کردن ساز بی‌پولی رسیدن به پول برای پیشبرد شبکه مترو و ارائه خدمات بهتر به شهروندان نیست. فروردین ماه امسال وقتی مترو را آب گرفت شهرداری کمک نکردن دولت را در بوق و کرنا کرد اما وقتی دولت برای کمک پا پیش گذاشت مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو بهانه‌ای برای انتقاد به دستگاه اجرایی کشور یافت، بادی در غبغب انداخت که نیازی به کمک‌های دولت نداریم!

دولت، مردم را محروم کرده است!

در سرمقاله روزنامه همشهری، دولت به محروم کردن مردم از بودجه مترو متهم شده است اما نگاهی به فیش حقوق میلیونی مدیران مترو نکرده است و این که شرکت بهره‌برداری مترو قصد دارد تعداد زیادی نیروی جدید استخدام کند به این امید که قالیباف را سال آینده حمایت کنند.افرادی که از شاگردان و اطرافیان عموی همسر مدیر عامل جوان شرکت بهره‌برداری مترو هستند و تخصصی برای کار در مترو ندارند. کمبود بودجه مترو در حالی مطرح می‌شود که بی‌توجهی شهرداری باعث حادثه‌ای می‌شود تا به اعتقاد معاون عمرانی استاندار تهران 200 میلیارد تومان خسارت وارد شود، پولی که با آن می‌شد 10 کیلومتر مترو ساخت و دست‌کم 130 واگن خرید. وقتی کمیته سه نفره بررسی علت حادثه مترو و کمیسیون عمران شورای شهر آشکارا شهرداری را مقصر اعلام کردند دیگر اما و اگری برای هدر دادن این پول‌ها باقی نمی‌ماند.

انگار گفته‌های مدیران شهرداری با یکدیگر همسو نیست چون چند بار مدیر عامل مترو به کمک‌های دولت اشاره کرده و آن را مهم دانسته است.هابیل درویشی حتی یک بار به عدم کمک مالی شهرداری اشاره کرده و گفته بود بیش‌تر کمک‌های شهرداری به مترو غیرنقدی است.هر چند او این حرف خود را دیگر تکرار نکرد.

شهرداری در حالی سنگ مردم را به سینه می‌زند که چند سال قبل «تأخیرهای تعمدی مترو برای ایجاد نارضایتی مردم از دولت» آن قدر پیش رفت که کار به رسانه‌ها کشید و راهبرهای مترو در گفت‌و‌گو با رسانه‌ها این موضوع را تأیید کردند. این رویه مدیران شهری پایتخت پس از سهمیه بندی سوخت هم خودنمایی کرد. اعلام کردند برای خدمت‌رسانی به مردم بنزین ندارند و حتی زباله‌های شهر را هم نمی‌توانند جمع‌آوری کنند و خودرو‌های آتش‌نشانی از حرکت می‌ایستند. با پیگیری رسانه‌ها مشخص شد همه این‌ها جو‌سازی رسانه‌ای علیه دولت بوده است.
مترو همیشه دستاویزی برای شهرداری بوده است تا نامزد شکست خورده نهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بتواند رقیب پیروز خود را به باد انتقاد بگیرد.هر بار شهرداری قصد تخریب دولت را دارد در تنور رسانه‌های خود می‌دمد تا از این فتیر نانی بیرون آید. رسانه‌هایی که در این سال‌ها با رشد قارچ گونه‌ای آمارشان از 100 می‌گذرد و همه یکصدا تخریب دولت را در لیست اهداف خود نوشته‌اند. با این وجود تحمل یک تیتر انتقادی روزنامه ایران را نداشته‌اند و صدای شهردار و صدای رسانه شهردار با هم بلند شده است.شاید شهردار به رسانه‌های خود نگاهی نمی‌اندازد. تیتر‌هایی مانند «پروژه مسکن مهر ناکام ماند!»، «جریان انحرافی مقصر برکناری استاندار قم است»، «وقتی کیفیت نان در تنور وعده‌ها می‌سوزد» ، «مسئول افزایش قیمت‌ها دولت است» ، «عملکرد نادرست دولت موجب افزایش فاصله طبقاتی اجتماعی شده است» و... مصداقی از تخریب و سیاه نمایی نیست؟

انگار هر وقت گرانی رخ می‌دهد، وزیری می‌خواهد استیضاح شود و اشتباهی از مدیری سر می‌زند رسانه‌های سردار زودتر از رسانه‌های غربی هورا می‌کشند. «احمدی‌نژاد تمام شده است»، «مجلس استیضاح‌های گسترده را کلید می‌زند؟»، «چرا دولتی‌ها از مردم عذر خواهی نمی‌کنند؟» و...

محمد باقر قالیباف از تیتر روزنامه ایران این قدر بر آشفته است اما تیتر‌هایی چون: «اجحاف دولت در حق گندمکاران» و «سردرگمی دیپلماسی ایران در قبال آل سعود»، «کمک مجلس به دولت» و «غفلت آموزش و پرورش از هویت فرهنگی کشور» را با ذوق می‌خواند؟

آیا شهردار نمی‌داند ...

وقتی روزنامه ایران به متمم بودجه هزار و 800 میلیارد تومانی ایراد گرفت، روزنامه سردار از گفته‌های رئیس دولت ایراد گرفت و این که آدرس درخت‌های قطع شده‌ای که احمدی‌نژاد اعلام کرده بود اعلام نشده است! آیا شهردار نمی‌داند نیروهایش بیش از 200 اصله درخت را تیر ماه سال 90 در بیمارستان بوعلی قطع کرده‌اند؟ خبر ندارد بیش از هزار اصله درخت در ساخت بزرگراه امام علی(ع) قطع شده است؟ از جنگل وردآورد که دیگر باید خبر داشته باشد که شهریور سال گذشته برای ساخت مجتمع مسکونی برای کارکنان شهرداری تعداد زیادی درخت قطع شد و مدیران حفاظت محیط زیست اعتراض خود را مکتوب به شهردار اعلام کرند.هنوز نامه اعلام قطع هزار اصله درخت در بزرگراه شهید باکری که تابستان سال گذشته تاریخ خورده بی‌جواب مانده است چون شهرداری جوابی برای نامه محیط زیست ندارد.

آقای شهردار کافی است به آرشیو نامه‌های مهر 90 نگاهی بیندازد تا از قطع 2 هزار اصله درخت توسط همکارانش در خیابان اشرفی اصفهانی، جنب کلانتری باغ فیض با خبر شود یا در اردیبهشت سال گذشته به یاد قطع محدوده وسیعی از درختان در شهرک ژاندارمری شود.اینها همه مواردی است که به تأیید اداره حفاظت محیط زیست شهر تهران رسیده است. به این موارد باید قطع درختان بلوار دانشجو در ولنجک تابستان امسال را هم اضافه کرد. همچنین اگر اعتراض‌های اهالی بلوار نیما یوشیج نبود باغ وسیع این منطقه هم قلع و قمع می‌شد و...باز هم شهردار منظور رئیس جمهور را نمی‌فهمد!


اگر به اعتقاد روزنامه شهرداری، شهر تهران تغییرات زیادی داشته است هیچ کس آن را انکار نمی‌کند اما باید دید اولویت پایتخت چیست.پروژه‌های پر زرق و برق اولویت اصلی تهران نیست آن هم وقتی ترافیک بیداد می‌کند و نظافت شهر به درستی انجام نمی‌شود و این شهروندان هستند که می‌توانند به درستی در این زمینه قضاوت کنند.


شهرداری تهران هنوز پاسخ نداده است پروژه صدر نیایش چند درصد از ترافیک پایتخت را می‌کاهد و چقدر هزینه باید برای آن صرف کرد همان طور که هنوز هزینه تونل توحید را عنوان نکرده است. در این صورت چطور می‌تواند از دولت تقاضای کمک بیش‌تر داشته باشد؟


طرفداران پروژه بازگشت، چه می خواهند؟

«اتفاقات سال 84 بر خلاف روند گذشته انقلاب بود و طبیعتاً این روند نمی‌تواند در مسیر کلی انقلاب باشد.» این جمله را حجت الاسلام اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با جمعی از اعضای احزاب اصلاح طلب بیان کرده است. خبرنگار شبکه ایران، نظر دکتر عبدالرضا داوری را در این خصوص جویا شده است:



آقای دکتر، منظور آقای هاشمی از بازگشت به قبل از 84 چیست؟
در اینجا لازم است به برخی از شاخص های فضای ما قبل 84 اشاره کنم. دو گفتمان و رویکرد کاملا متناقض در مقوله توسعه وجود دارد که در سال های بعد از جنگ، در برابر هم قرار می گیرند. گفتمان اول که گفتمان غالب دولت های سازندگی و اصلاحات بود، بر اساس تئوری تنازع بقاء داروین معتقد است که وقتی سیستم با محیط پیرامون خود سازگاری نداشته باشد، بقا و تکاملش به خطر می افتد. بنابراین برای اینکه نظام در درجه اول بتواند به حیات خود ادامه دهد و سپس توسعه پیدا کند، باید با محیط بین الملل سازگار شود. لذا این جریان در حوزه سیاست خارجی معتقد بود که باید خط سازش و ادغام در نظام بین المللی را دنبال کنیم. گفتمان مذکور در حوزه اقتصاد این چنین می اندیشید که ابتدا باید به تولید ثروت پرداخت و بعد بر اساس قانون دست طبیعی بازار، کالای ثروت خود به خود توزیع خواهد شد. گفتمان حاکم بر دولت های پنجم تا هشتم، در حوزه سیاست داخلی از آنجایی که به تقدم "تولید قدرت" بر "توزیع قدرت" معتقد بود، به نفی نقش مردم در مناسبات سیاسی رسید. اعتقاد این گفتمان به تقدم "تولید ثروت" بر "توزیع ثروت" نیز به نفی عدالت اجتماعی منجر شد.

از منظر گفتمان حاکم بر دولت های سازندگی و اصلاحات، مهمترین مانع در برابر هضم جمهوری اسلامی در نظام سلطه، شخص ولی فقیه است چرا که ولی فقیه در ساختار جمهوری اسلامی نقش جاری کننده آرمان های انقلاب در نهادها و مناسبات نظام را بر عهده دارد و فرمان سیاست خارجی کشور در دست اوست. بر همین اساس معتقد بودند که باید نقش ولی فقیه در مناسبات بین المللی و داخلی کمرنگ شود.

این روند ادامه داشت تا اینکه گفتمان آقای احمدی نژاد که دقیقا در نقطه مقابل گفتمان حاکم بر دولت های سازندگی و اصلاحات تعریف می شود، در 27 خرداد و سوم تیر سال 84 قد علم می کند. بر اساس این گفتمان، در سیاست خارجی حتی یک قدم هم نباید از مواضع جمهوری اسلامی کوتاه آمد و باید بر آرمان های انقلاب اسلامی با در پیش گرفتن تاکتیک های متنوع، استقامت ورزید. در حوزه داخلی، این گفتمان بر نقش آفرینی مردم در عرصه قدرت و ثروت تاکید دارد و می گوید سهم مردم از قدرت و ثروت در مسیر پیشرفت باید پرداخت شود. حالا در این گفتمان، برخلاف رویکرد قبلی که عرض کردم، ولی فقیه مبسوط الید است. چرا؟ چون اولا ولی فقیه که بر اساس مدل امت و امامت عمل می کند، نیازمند آن است که امت در صحنه تولید قدرت و ثروت فعال شوند. ثانیا این گفتمان معتقد است، برای اینکه از هضم جمهوری اسلامی در نظام سلطه جلوگیری شود، ولی فقیه باید ایدئولوژی انقلاب اسلامی را در مرزهای سیاست خارجی جاری کرده و موقعیت رهبری روز به روز تقویت شود.

آنچه که تحت عنوان بازگشت به قبل از 84 توسط آقای هاشمی بیان شده است، اساسا یک حرکت ارتجاعی برای مقبوض الید کردن یا به حاشیه راندن اصل ولی فقیه است. این جریان از مبسوط الید بودن رهبری خوشحال نیستند. اینجا به اعتقاد من، دولت و شخص آقای احمدی نژاد مطرح نیست. هدف اصلی بی اثر یا کم اثر کردن نقش ولی فقیه و امامِ امت در پیشبرد اهداف نظام است.

اما تجربه ما نشان داده که حرکت های ارتجاعی در مسیر پیشرفت جامعه زیر دست و پای مردم له می شوند. حرکت های ارتجاعی در دوره دولت موقت، دولت بنی صدر و دولت های سازندگی و اصلاحات امتحان خود را پس داده است.

در یکی از تجمعات فتنه 88 هم دختر آقای هاشمی همین مضمون مقبوض الید بودن ولایت فقیه در دوران پدرش را بازگو می کند...
ببینید احمدی نژاد رابطه امت و امامت را تسهیل کرد. احمدی نژاد به عنوان رئیس جمهور مردم باور، امت را در خدمت امام به صحنه آورد. شما وقتی اندیشه سیاسی آقای هاشمی را مرور می کنید متوجه نگاه نازل و دسته چندم ایشان به نقش مردم می شوید. ایشان به صراحت در گفت و گو با آقای زیباکلام در کتاب هاشمی بدون روتوش، بیان می کند که برای تداوم حیات نظام، برخورداری از حمایت فقط 20 درصد مردم کافی است! آن هم 20 درصدی که پایگاه اجتماعی شان طبقه الیت و اشراف است. در دوره آقای هاشمی مردم به عنوان منبع اصلی قدرت نظام به حاشیه رانده شدند و در مقابل، یک طبقه تکنوکرات و غرب گرا به عنوان منبع جدید قدرت برای نظام تعریف شد.

آقای هاشمی در شرایطی می گویند باید به قبل از 84 برگردیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند احمدی نژاد قطار منحرف شده انقلاب را به ریل بازگرداند...
رهبری بارها و بارها این مضمون را فرموده بودند. اصلا مگر در همین شهریور 91 و در دیدار با هیئت دولت، نفرمودند ارزش های انقلاب در دوران دولت نهم و به خصوص 2-3 سال اخیرِ دولت دهم زنده تر شده است؟ واقع امر این است که روند آغاز شده در سال84، حیات مرتجعین را به خطر انداخته است.

سکوت مدعیان اصولگرایی در خصوص این قبیل اظهارات چه معنایی دارد؟
مدت هاست که بخش عمده ای از جریان مدعی اصولگرایی در تقابل با حرکت پیشرونده ملت که نمادش احمدی نژاد است، قرار گرفته و در پازل آقای هاشمی حرکت می کند. فراموش نکنیم که گزاره جریان انحرافی و مسائلی که در این سال ها علیه دولت دنبال شده است، در رویکرد های آقای هاشمی ریشه دارد.

آیا هنوز هم می توان روی ظرفیت منفی هاشمی در انتخابات حساب کرد؟
در تحلیل تحولات تاریخی اشخاص مهم نیسند، این روند ها هستند که حرف آخر را می زنند. مهم این است که بدانیم روند رو به پیشرفت جامعه و مسیر ملت به کدام سمت است و اشخاص چه نسبتی با این روند برقرار می کنند. احمدی نژاد روند حرکت مردم را که خواهان حاکمیت عدالت، آزادی، مردم سالاری و اخلاق هستند، تشخیص داده و دیدگاه هایش را بر این اساس تنظیم کرده است. به همین دلیل هم با اقبال مردم با روبروست. اینکه می بینید امثال آقایان هاشمی و خاتمی از مسیر خارج می شوند، به این دلیل است که نسبت درستی با روند تحولات مردمی برقرار نمی کنند. من امیدوارم آقایان خاتمی و هاشمی که در این مسیر بودند اما توسط مردم طرد شدند، پیام واقعی مردم را بشنوند.

خارج کردن محور ضدیت با نظام و انقلاب از مقوله انحراف حرکتی مبتنی بر منافع انقلاب بود؟

عبدالرضا داوری:



پرده اول - جریان انحرافی دیروز: آقای حسین فدایی، دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی، در تاریخ دوم اردیبهشت 88 طی نطق پیش از دستور در مجلس شورای اسلامی، به تبیین موضوع «جریان انحرافی» پرداخت و گفت: «ترسیم آرایش سیاسی کشور از ابتدای انقلاب به دو جناح چپ و راست بر اساس اصول و منطق صحیحی نبوده (است)... و پشت‌پرده این خط‌کشی‌ها همواره «جریانی انحرافی» وجود داشته (است)...در این «جریان انحرافی» تعدادی از مهره‌های اصلی و مسئله‌دار باند مخوف مهدی هاشمی معدوم، حلقه کیان، افراطیون جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین، سردمداران و سرمایه‌گذاران روزنامه‌های زنجیره‌ای، ملی‌مذهبی‌ها، سکولارها و لائیک‌ها، غائله‌افکنان قتل‌های زنجیره‌ای، سابقه‌داران از منافقین و لیبرال‌ها، نهضتی‌ها و افراطیون مدعی انقلابی‌گری که طراحان اصلی ایده کنارگذاردن نیروهای ارزشی و استحاله نظام در دوران دوم خرداد بوده‌اند، مشاهده می‌شود.
حمایت از اقدامات براندازانه نظیر کنفرانس برلین، ماجرای کوی دانشگاه در تیرماه سال 78 و هدایت کودتاچیان از داخل وزارت کشور و نهاد مدیریت اجرایی کشور با پشتیبانی همین «جریان انحرافی» صورت گرفت. این «جریان انحرافی» همواره چون پیاده نظام استکبار جهانی به سرکردگی امریکا و انگلیس رژیم صهیونیستی دائماً با تئوری‌پردازی و ایجاد بلندگوهای داخلی، اراده آنان را در قالب الفاظ و ادبیاتی به ظاهر زیبا و روشنفکرمآبانه و البته مرعوبانه، تبیین و تبلیغ و زمینه‌سازی کرده و می‌کنند. در شرایطی که استکبار جهانی با حداکثر ظرفیت، تهدیدات خود را علیه نظام مقدس‌جمهوری اسلامی نشانه رفته است، این «جریان انحرافی» با علامت‌هایی که می‌فرستد و چراغ‌سبزهایی که می‌زند، با القای فضای ناامن‌ داخلی، اختلافات فرقه‌ای و قومی، متزلزل نشان دادن دولت، بحرانی نشان دادن و اضطراری معرفی‌کردن شرایط داخلی کشور تلاش می‌کند که بیشترین زمینه و خدمت را برای دشمنان ایران فراهم آورد.
طراحی مدل‌های نرم برای فروپاشی نظام مانند حاکمیت دوگانه، نهادهای انتخابی و انتصابی، فشار از پائین چانه‌زنی ازبالا، فتح سنگر به سنگر، فشار از بیرون و فروپاشی‌ از درون، اعتصابات و تحصن‌های دسته‌جمعی مسئولان، استعفاهای گروهی و تهدید به خروج از حاکمیت، علامت‌دادن به بیگانگان و سیاه‌نمایی شرایط اقتصادی و سیاسی کشور از شگردهای این جریان انحرافی است. پیاده‌سازی عملیات روانی و حرمت‌شکنی نسبت به اصول و مقدسات این ملت از جمله عصری پنداشتن دین، تاریخی انگاشتن وحی و کینه‌جویانه خواندن واقعه عاشورا، به موزه سپردن افکار امام و شهدا، زیرسؤال بردن عصمت ائمه، شبهه در حدود اختیارات رهبری، تقسیم‌بندی نهادها به انتخابی و انتصابی برای ایجاد صف‌آرایی، تخریب شورای نگهبان و نظارت استصوابی، تخریب سپاه و بسیج و تبلیغ جدایی دین از سیاست، از دستاوردهای این «جریان انحرافی» است.»(1)

پرده دوم- جریان انحرافی امروز: آقای حسین فدایی 792 روز بعد مجدداً در تاریخ سوم تیر 1390 به موضوع «جریان انحرافی» پرداخت.دبیرکل جمعیت ایثارگران که در سخنرانی دوم اردیبهشت 88 ، تمامی جریان‌ها و طیف‌های تجدیدنظرطلب، اپوزیسیون و ضدانقلاب شامل «مهره‌های اصلی و مسئله‌دار باند مخوف مهدی هاشمی معدوم، حلقه کیان، افراطیون جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین، سردمداران و سرمایه‌گذاران روزنامه‌های زنجیره‌ای، ملی‌مذهبی‌ها، سکولارها و لائیک‌ها، غائله‌افکنان قتل‌های زنجیره‌ای، سابقه‌داران از منافقین و لیبرال‌ها، نهضتی‌ها و افراطیون مدعی انقلابی‌گری» را ذیل عنوان «جریان انحرافی» دسته بندی کرده بود و برچسب «انحراف» را تنها لایق تجدیدنظرطلبان و ضدانقلاب می‌دانست، در سخنرانی سوم تیر 1390 خود و در تحلیلی عجیب و شگفت آور، ناگهان موضوع «جریان انحرافی» و «انحراف» را تا سطح تعدادی از اطرافیان رئیس جمهور و با موضوعاتی نظیر «ارتباط با اجنه» فرو می‌کاهد.

به گزارش سایت فارس در همین رابطه توجه کنید: «فدایی در ادامه این نشست در پاسخ به سؤالی مبنی بر ارتباط برخی افراد نفوذی در دولت با اجنه، افزود: در طول تاریخ بشریت همه حکام غیر از اولیای خدا و مأموران صالح سعی کردند از ظرفیت‌های اجنه برای خود استفاده کنند؛‌ جریان انحرافی معجونی از همه فکرهای غلط، درست و اندیشه‌های من‌درآوردی است. این نماینده اصولگرای مجلس اضافه کرد: در بین شیعیان تلاش این است که با انسان‌های اهل کرامت و وارسته ارتباط وجود داشته باشد اما جریان انحرافی از افرادی که قدرت پیشگویی و پیش‌بینی دارند وبرای افراد مختلف قابل وصول و حصول است، استفاده می‌کند. وی با بیان این‌که اجنه در همه جا مثل مجلس و دولت هم حضور دارند، تصریح کرد: آنچه که موجب می‌شود انسان مؤمن در مسیر صحیح قدم بردارد توکل به خداوند و رفتار منطقی و عقلانی است و ما مکلف هستیم در دنیا با روال معمولی و منطقی که خداوند و ائمه معصومین به ما یاد داده‌اند عمل کنیم. دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در پایان خاطر‌نشان کرد: امام حسین(ع) در کربلا حمایت اجنه را نپذیرفت، از این رو باید رفتار عقلانی و معمولی را در پیش گرفت.»(2) هرچند که آقای فدایی بعدها در خصوص ارتباط جریان انحرافی مورد نظر خود با اجنه، این موضوع را بر اساس شنیده‌ها عنوان کرده و می‌گوید: «مطالب دیگری نیز از جریان انحرافی و نفوذی شنیده شده که غیبیات و توسل به اجنه و شیاطینی را مطرح می‌کنند که در خور انسان مؤمن، شیعه، مقلد و مقید به خط فقاهت نیست.»(3)


پرده سوم- جریان انحرافی فردا: بدون هرگونه قضاوت محتوایی در خصوص قرائت جدید آقای حسین فدایی از گزاره «جریان انحرافی»، باید اذعان نمود فروکاستن موضوع «انحراف» از «راهبردهای ضدانقلابی» به «جن‌گیری و ارتباط با اجنه»، یک خطای راهبردی و انحراف آشکار در مبانی تحلیلی دبیرکل جمعیت ایثارگران و همفکرانشان است. اگر آقای حسین فدایی در سال 88، «مهره‌های اصلی و مسئله‌دار باند مخوف مهدی هاشمی معدوم، حلقه کیان، افراطیون جبهه مشارکت و سازمان مجاهدین، سردمداران و سرمایه‌گذاران روزنامه‌های زنجیره‌ای، ملی‌مذهبی‌ها، سکولارها و لائیک‌ها، غائله‌افکنان قتل‌های زنجیره‌ای، سابقه‌داران از منافقین و لیبرال‌ها، نهضتی‌ها» را «منحرف» و عضو «جریان انحرافی» می‌خواند، چه پروژه‌ای در مناسبات سیاسی کشور پیاده‌سازی می‌شود که به ناگاه و در آستانه انتخابات مجلس نهم، مجموعه «تجدیدنظرطلبان و عناصر ضدانقلاب» از فهرست انحراف و جریان انحرافی مورد نظر دبیر کل جمعیت ایثارگران کنار می‌روند و به جای آنان نام چند نفر از نزدیکان رئیس جمهور را در سیاهه جریان انحرافی ثبت می‌کنند! به راستی خارج کردن محور «ضدیت با نظام و انقلاب و رهبری» از مقوله «انحراف» و تعریف جدید «انحراف» بر اساس «ارتباط با اجنه» - آن هم بر اساس شنیده ها- که نهایتاً هم به فراموش شدن ضدانقلابیون و تجدیدنظرطلبان منجر شده است، حرکتی مبتنی بر منافع انقلاب بود یا آب ریختن به آسیاب ضد انقلاب؟ آیا این جابه‌جایی و تغییر در مختصات «انحراف»، خود یک «جریان انحرافی» را برای به سایه بردن و تطهیر دشمنان انقلاب و نظام و رهبری رقم نخواهد زد؟
٭ عضو هیأت علمی جهاد دانشگاهی

 

فشارهای اخیر به دولت،‌مرزبندی‌ها و حرکات منافقانه را شفاف کرده است

مدیرکل سیاسی نهاد ریاست‌جمهوری:



فشارهای اخیر به دولت،‌مرزبندی‌ها و حرکات منافقانه را شفاف کرده است


مجید امیدی شهرکی درباره دیدار اخیر هیأت دولت با رهبر معظم انقلاب و رفتار برخی جریانات سیاسی و رسانهای در سانسور و برداشتهای غیرواقعی از بیانات تاریخی رهبر انقلاب به خبرنگار ایران گفت: جلسات و بیانات رهبری در تمام نشستها با گروههای مختلف همراه با نگاههای کارشناسی، داهیانه و کاربردی است که بعضاً مشاهده میکنیم با کژفهمی و بدسلیقگی افرادی که خودشان را مدعی ولایت مداری فرض میکنند به فراموشی سپرده شده و یا با برداشتهای مقطعی و فرصتطلبانه مواجه میشود.
مجید امیدی شهرکی اظهار داشت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب بارها فرمودهاند کسی که خود را به خواب زده نمیتوان از خواب بیدار کرد. مگر میشود در کنار گوش بعضی روشنترین بینهها را بیاورند و این افراد باز خود را به نفهمیدن بزنند. مسلم است که این جریانها و سرکردگانشان بیدارشدنی نیستند. اما در کنار همه این بی توجهیها به واسطه همین نوع نگاه و مدیریتی که از سمت رهبر انقلاب رقم خورده مسیر انقلاب تداوم خواهدداشت. نظام ما از بسیاری از آسیبهای جدی به سلامت عبور کرده و باید همیشه شکرگزار این موهبت بزرگ الهی باشیم.
مدیرکل سیاسی نهاد ریاستجمهوری در ادامه در پاسخ به این سؤال که دولت در یک سال و اندی گذشته زیر شدیدترین فشارها قرار داشته اما رهبری همواره از عملکرد میدانی دولت دفاع کردهاند این فشارها چه نسبتی با عملکرد دولت دارد گفت: رهبری از یک جایگاه عالی برخوردار بوده و با مطالعه و بدون حب و بغض نسبت به عملکرد دولت رفتار میکنند. وقتی با حب و بغضهای گروهی و حزبی مواجه میشویم آن وقت است که شاهد تکفیرها، فحشها و حملات ناجوانمردانه برخی جریانات هستیم. به معنای دیگر قبیلهگرایی و ذبح مصالح ملی به وضوح خود را در رفتار و گفتار برخی مدعیان اصولگرایی نشان میدهد.
امیدی افزود: برخی از این رفتارها سیاستبازی است. بحث حمایت از رهبری از سوی برخی افراد شعاری بیش نیست. فاصله عمل تاگفتار به هیچ عنوان قابل سنجش نیست و نمیشود باور کرد که فاصله ادعا تا عمل تا این اندازه زیاد باشد. باید گفت که هدف این موضعگیریها و رفتارهای قبیلهوار چیزی جز شکستن صفوف متحد و به هم فشرده ملت و قربانی کردن مصالح نظام پای منافع حزبی و گروهی نیست. متأسفانه این جریانات شرایط زمانی کشور را به هیچ عنوان درک نمیکنند. شرایطی که در بیانات مکرر رهبری بروز و ظهوری غیرقابل کتمان دارد. ولی گویی اینها گوشها و چشمهایشان را بستهاند و فقط راهبرد شخصی و گروهی خودشان موضوعیت دارد. اما زمانی که پای ادعای ولایتمداری میافتد کاتولیکتر از پاپ میشوند و جلوتر از رهبری موضع میگیرند و به دیگران اینگونه القا میکنند که میزان آنها هستند.
بیانات رهبری کاملاً روشن و صریح است امیدی افزود: بیانات رهبری نیازی به تفسیر و توجیه ندارد. بلکه بیاناتی صریح و روشن است. ادعای این جریانات عقبمانده درباره انحرافی بودن دولت به قدری نازل، پیش پا افتاده و مشمئزکننده است که به نظر بنده تاریخ مصرف معینی داشته و خودشان هم میدانند که تاریخ مصرف این موضوع گذشته است. شرایط اکنون به سمتی رفته که بسیاری از دروغپردازیهای موجود در رسانههای این گروهها درباره جریان موهوم انحرافی به لطیفه و جک شباهت دارد.
توجه ویژه دولت به منویات رهبری مدیرکل سیاسی – امنیتی نهاد ریاست جمهوری افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار به انتظارات خود از دولت نیز اشاره کردند و بخشی از بیانات رهبری مربوط به انتظارات ایشان از دولت بود. ایشان دولت را در خط عملیات و میدان کار و تلاش میدانند. اما انتظارات ایشان درباره معیشت و مباحث اقتصادی باید محقق شود و در این زمینه دولت دست از تلاش و کوشش برنخواهد داشت و به این قسمت از منویات رهبری توجه ویژه دارد.
مجید امیدی شهرکی گفت: اما جریانات مدعی هم باید نسبت خود با منافقین و استکبار را مشخص کنند. هدف این جریانات ایجاد دوگانگی میان مردم و مسئولین و شکستن صفوف در هم تنیده مردم است. رهبری همیشه القای امید میکنند و به همه مسئولین این موضوع را گوشزد مینمایند و امروز روشن است چه کسانی امید و چه کسانی ناامیدی و رخوت را به جامعه تزریق مینمایند. ظاهراً مصالح و منافع نظام و ملت برای این مدعیان ولایتمداری محلی از اعراب ندارد.
دولت اشکالات خود را ترمیم می کند امیدی شهرکی با بیان اینکه اینها گونهای عجیب از ولایتمداری را میخواهند گفت: هر کجا که موضع ولایت به سودشان نباشد دیگر ولایتمداری موضوعیت ندارد. ملاک ولایتمداری در حقیقت خود این افراد هستند. اگر ولایت در خط آنها باشد خوب است. این افراد میخواهند ولایت در آنها ذوب شود نه آنها در ولایت. این جریانات و رسانههای منتسب به آنها صورت مسئله را راحت پاک میکنند و آنچه را با منافعشان هماهنگ باشد برجسته میکنند. امیدی در ادامه تأکید کرد: رهبری البته در کنار القای امید به جامعه برخی نکاتی را هم که احساس میکردند برای درمان آن باید همت بیشتری از سوی دولت انجام شود آشکار و پنهان گوشزد میکنند و قطعاً ما باید بپذیریم که در بخش هایی ضعف داشتهایم و باید اشکالات خودمان را ترمیم کنیم.
وی با ذکر این مسئله که توجه کنید کدام قسمت از بیانات رهبری در جمع هیأت دولت در اغلب رسانههای کشور برجسته شد افزود: آن مطلبی را برجسته کردند که به ذائقه آنها بیشتر خوش آمد و این دوگانگی و نفاق در گفتار و کردار مشهود و مبرهن است. اینکه در آموزههای ما منافق از کافر بدتر است به دلیل ضربهای است که منافق میتواند بر پیکره ایمانی جامعه فرود بیاورد وگرنه دشمن به وضوح دشمنیاش را آشکار مینماید.
اتفاقات اخیر، نفاق عدهای از مدعیان را عیان کرد مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری درباره این کلام رهبری که علت دشمنیها با دولت را پایداری بر آرمانها و ارزشها خواندند گفت: این موضوع مشخص است اما جریانات مدعی کلیت این حرف را قبول ندارند. ما الآن خوشحالیم که این تفکیک اتفاق افتاد و دوگانگی حرف و عمل اینها در مواجهه با خواست رهبری در تاریخ انقلاب ثبت شده است. مردم خوب میفهمند که چه کسی ولایتمدار است و چه کسانی برخلاف نظر رهبری و البته موزیانه روح جامعه را مکدر میکنند. شما دیدید شخصی که ادعای ولایتمداری دارد، چگونه به وضوح و صراحت درباره بیانات ایشان میگوید من این حرفها را قبول ندارم. شما ببینید درخصوص برخی موضوعاتی که رهبری فرمودند مسئله مهمی نبوده و آن را اصلی نکنید، چگونه این جریانات غوغاسالاری کردند و ندای دفاع از ولایت آنها گوش فلک را کر کرد و تا همین الآن هم که بیش از یک سال و اندی از آن مسئله که به فرموده رهبری مسئله مهمی هم نبود، میگذرد، هنوز از آن موضوع برای اثبات ولایتمداری خود و ضدولایت بودن رقیب سوءاستفاده میکنند.
وی با بیان اینکه هرچه دلها و ذهنها و نفاق اینها برای مردم زودتر روشن شود، انقلاب و نظام ضرر کمتری میبیند، گفت: مردم فکر میکردند اینها همراه انقلاب هستند، اما وقتی که از پشت خنجر خود را به نظام فرو کردند، مردم متوجه شدند که با چه جریانات نفاقآلودی مواجهاند. این اتفاق باید میافتاد و به لطف خدا در آینده ابعاد بیشتری از نفاق این مدعیان روشن خواهد شد.
عده ای تا وزیرند همه کار میکنند مدیرکل سیاسی نهاد ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: خیلی از این جریانات در بزنگاههای مختلف از جمله در مواجهه با فتنه پس از انتخابات و موضعگیریهای ضدولایی خود مردود شدهاند. البته رفتار رهبری همواره با این افراد و جریانات همراه با صبر و بردباری و جذب حداکثری و کریمانه بوده است. در این مسیر البته همه ما مبتلا به امتحانات الهی میشویم و چه بسا بنده نوعی هم نتوانم در این مسیر دشوار تا به آخر ایستادگی کنم.
وی با بیان اینکه برخی حاضرند جان و مال و آبروی خود را فدا کنند تا ولایت بماند، اما عدهای ممکن است از مالشان در مقطعی بگذرند، اما وقتی پای جان و یا مسائلی مثل مقام پیش بیاید، پا پس میکشند، تأکید کرد: عدهای در این کشور از ناحیه ولایت پست و مقام و آبرو و اعتباری برای خود دست و پا کردهاند. برای مثال عدهای تا زمانی که وزیر هستند، حاضرند دست رئیس جمهور را ببوسند، اما وقتی از دولت بیرون میروند، بغضها و کینههای شخصی و درونی سبب میشود رفتارهای دشمن گونه از خود بروز دهند.
به خاطر نظام سکوت کرده ایم شهرکی با بیان اینکه تمام تمجیدات و تأییدات رهبری از دولت در سبد نظام قرار میگیرد و دولت هم ویترین نظام بوده و باید موفقیت دولت را موفقیت خود بدانند، گفت: ما معتقدیم این نظام باید به حکومت مهدوی(عج) ختم شود و تمام این توفیقات باید در سبد نظام قرار بگیرد و تمام کوتاه آمدنها و سکوتهایی که از ناحیه رئیس جمهور و دولت اعمال میشود در راستای حفظ وحدت نظام و جامعه بوده است، چرا که برای حرف زدن همیشه وقت هست و میتوان بسیاری از واقعیتها را در زمان و جای خود با توجه به مصالح نظام بازگو کرد.


تقديم به مظلومان ميانمار

اين شعر در ستون شيپورچي روزنامه ايران چند مدت پيش درج شده بود كه بنظرم جالب بود


تقدیم به مظلومان میانمار


یورو گشته تمام اما، تماشا می‌کنم بازی / که قتل عام مظلومان، جدیداً خوب مرسوم است

میان مار افتاده، مسلمانان و مظلومان / مجامع جمله خاموشند و غیرت‌ها محبوس است

نماد ساکت بودا، کنون چون شعله آتش / من هی می‌گفتم این لاما٭، چقدر نامرد و مرموز است

دلم خوش بود به شیرین٭ و به مردان تمدن باز / به کشتار مسلمانان، سکوت غرب مقبول است

باراک جانم مبارک باد، سگ کاخت چه خندان است / بکن محکوم در ظاهر، ولی حال تو مسرور است

تو بان کی مون بگو با من، که ماکت یا رئیس هستی / تماشا کن تو این کشتار و بعداً گو محکوم است

هولوکاست شما کذب و میانمار گشته چون کوره / که نسل هیتلر و بودا، به ذبح خلق مشغول است

نباشد حافظ صلحی رود در لانه ماران / میانمار نقطه امن است!، ز دید غرب مغفول است

حقوق کودک و زن‌ها، فقط بهر زن غربیست / مسلمان جزو آدم نیست، که این در غرب مقبول است

میانمار حذف می‌گردد ز بحث داغ بی‌بی‌سی / به جایش پخش موسیقی، که این برنامه معمول است

مسلمان میانماری که افطارش پر از خون است / به جای صرف افطاری، به کفن و دفن مشغول است

صدای شیون مادر که فرزندش زکف رفته / بشد سانسور که وی او‌ای، به پخش فیلم مشغول است

به جای بحث بر ایران، به برمه رو کنید لطفاً / مسلمان در میان مار، به رنج و درد مشغول است

======================


یورو: مسابقات جام ملت‌های اروپا (یورو 2012) / ٭ لاما: دالایی لاما راهب بودایی به ظاهر صلح‌طلب ولی جاسوس سیا / ٭ شیرین عبادی: حامی حقوق بشر که در صحنه‌های دفاع از مسلمانان غیبت موجه! دارد

ای خدای بزرگ به تو شکایت می بریم ...


...همه این خدمات در شرایطی انجام شده است که فشارهای سنگین خارجی و داخلی وارد شده است.

دولت در طول این مدت به همه ارزش ها و اصول و آرمان های انقلاب و حقوق اساسی ملت از جمله عدالت، آزادی، کرامت مردم و ضرورت پاک دستی و خدمت به ملت و محرومین و احترام به آراء مردم پایبند بوده است و امروز بیش از گذشته پایبند است.

تحمل دولت در پاسداشت از آزادی تا آنجا بوده است که هیچ کس در انتقاد از دولت هیچ گونه احساس تنگی یا فشاری ندارد. و حتی عده ای پا را از حریم فراتر گذاشته و به توهین و تهمت های گسترده مبادرت می کنند. دولت در برابر این دسته آخر نیز عکس العملی نداشته است. گرچه تعداد اندک شکایت های همکاران من در این موارد نیز به انجامی نرسیده است.

اما عزیزان، امروز شرایط ویژه است. دشمنان سعی کرده اند که با تجمیع توان و تجربه خود سنگین ترین فشارها را سازماندهی کنند که مسئولین اصلی کشور در جریان شرایط هستند و من به دلایلی که می دانند به آنها اشاره نمی کنم. فشار بر بازار ارز و نفت و مبادلات خارجی و جنگ روانی گسترده در دستور کار دشمن است. البته دولت با تمام توان و قدرت و به صورت شبانه روز در صحنه ایستاده است و مشغول کار و تلاش و مقابله با شرایط و صیانت از حریم مردم و کشور است.

دولت در تلاش است با حداکثر صرفه جویی بیشترین فشارها را بر هزینه های دولتی منتقل کند و حریم مردم را از دست اندازی دشمن دور نماید. از سال گذشته دولت در سه سطح کار مقابله با طراحی دشمن رو سازمان دهی و دنبال کرده است.

سطح اول تشکیل جلسات بین نمایندگان قوا و گروه اقتصادی و اجتماعی و امنیتی دولت با حضور این جانب برای ایجاد هماهنگی و همدلی و تبدیل اهرم های فشار دولت به فرصت های سازنده برای کشور. سطح دوم تشکیل مستمر ستاد عملیاتی دستگاه های اقتصادی دولت به طور دائم که خود بنده نیز حداقل یک بار در هفته در آن شرکت می کنم. سطح سوم، ستاد تدابیر ویژه اقتصادی است. که به طور جزئی تمام موارد رو در سطح دنیا ، مبادلات رو، نقل و انتقال پولی رو ، خرید و فروش ها را ، تأمین کشتی ها و تجهیزات حمل و نقل را ، عبور از موانع را دنبال می کنه. هفته ای حداقل سه و تا شش جلسه داره. توسط معاون محترم اول رئیس جمهور اداره می شود و بعضا خود این جانب هم در آن شرکت می کنم. تقریبا همه دولت در تمام سطوح در تمام هفته درگیر حل مسائل و مشکلات هستند.

ما در تلاشیم حربه اصلی دشمن را با کنترل هزینه ها و با کاهش وابستگی به نفت ناکارامد سازیم. اما عزیزان من ، معلوم است که نمی توان و نباید همه مسئولیت را بر دوش دولت گذاشت. همه نهادها به میزان اختیاراتی که دارند مسئولند و باید مسئولیت بپذیرند. برخی گفتند و می گویند باید اختیارات ویژه به دولت داده شود. به جای این کار خوب است همانی که وجود دارد لغو نشود! ولی از داخل نیز فشار نیاورد. نباید جبهه علیه دولت در داخل باز شود. البته ما امیدواریم و انتظار داریم که همگان کمک کنند.

امروز وقت همدلی و دعوت به تحمل و صبر است. زمان تسویه حساب های سیاسی نیست. این فشارهای دشمن در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت. باید همه با هم باشیم و تلاش کنیم و با اقتدار پیش برویم. معلوم است که برخی بی توجهی های داخلی بیش از فشارهای خارجی، دولت و به تبع آن محیط اجتماعی را تحت تأثیر قرار می دهد. البته دولت در هر شرایطی با همه توان در کنار ملت ، در خدمت ملت ، در خدمت منافع ملی، ساختن کشور خواهد بود و ذره ای از انجام وظیفه کوتاهی نمی کند. دولت در همه عرصه ها و عرصه های خارجی به هیچ وجه از حقوق ملت کوتاه نخواهد آمد. اخلاص و پاکی و پاک دستی و خدمت پیوسته به ملت راه و رسم پیامبر و آل پیامبر و راز و رمز بالندگی و تعالی انسان ها و منشور جاویدان دولت است.

همکاران گرامی بخش آخر سخنم به تحولات جاری در جهان و منطقه اختصاص دارد. شکی نیست که بشر برای زندگی امروزی خلق نشده است. باید اتفاق خیلی مهمی بیفتد. همه انبیا و صالحان برای آن حادثه مهم آمده اند. باید یک زندگی سعادتمند برای همگان برپا شود. می بینید که امروز همه ملت ها اسیرند. در آمریکا در اروپا و حتی مهاجرین در سرزمین های اشغالی فلسطین همه اسیرند. اسیر سلطه صهیونیسم و مستکبرانِ بازیچه دست صهیونیست های قهار. ملت ها به ستوه آمده اند ولی فریادرسی ندارند. دنبال راه حل اند دنبال فریادرس امین و صادق می گردند. خوشبختانه به موازات، مطالبات ملت ها شفاف شده است. توحید، عدالت، پاکی ، کرامت و آزادی انسان ها. اینها امروز مطالبه همه ملت ها و وجه غالب شعارهای بشر امروز است. و این یعنی اینکه پیام انقلاب پنجاه و هفت به دنیا رسیده است. به لطف خدا ملت ها گرچه در شرایط سختی به سر می برند ولی در حال جوشش و حرکتند و شرایط را عوض خواهند کرد. اما همه باید هوشیار باشند و توجه کنند که مدیریت حرکت و تحول در دست چه کسانی است. استکبار با تغییر چهره و رنگ و شعار و استفاده از امکانات وسیع اطلاعاتی و سیاسی و رسانه ای سعی دارد که حرکت الهی ملت ها را مدیریت کند. هدف او تخلیه مطالبات انقلابی، نجات رژیم صهیونیستی و تحکیم تسلط بر جهان است. همه باید هوشیار باشند. صحنه کاملا روشن است. آنها اگر چه به طور اصولی در بن بست حرکت می کنند و به فضل الهی دیر یا زود در آخر خط هستند، اما به دنبال ضربه زدن به آرمان های الهی و ایجاد انحراف در حرکت ملت ها هستند.

ما باید در طراز مدیریت جهانی در این صحنه حضور و ظهور داشته باشیم. آینده روشن است. آینده درخشان و زیبا از آن ملت ها و حاکمیت توحید و عدالت و عشق و انسان کامل است. ملت ما پای توحید و عدالت و کرامت و آزادی ایستاده است و با همه وجود آن را مطالبه می کند. بیش از سال پنجاه و هفت ، حتی بیش از سال هشتاد و چهار و سایر ملت ها نیز در حال حرکت اند. ایمان دارم که خداوند خواست ملت ها و ملت ما را برآورده می کند. خودش وعده فرموده است : "ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا ما بأنفسهم". امروز همه باید همراه ملت برای تحقق کامل این ارزش ها در این سرزمین نورانی و در جهان تلاش کنیم. باید قدر فرصت خدمت را دانست. معلوم نیست که سال آینده کدام یک از ما در چنین جلسه ای حاضر باشیم و یا اصولا ماه مبارک رمضان را درک کنیم. تکرار می کنم که دولت با همه وجود پای ارزش ها و اصول ایستاده است و تحت هر شرایطی از حقوق ملت و تمامیت و عزت کشور دفاع خواهد کرد.

ای خدای بزرگ ، از فقدان پیامبر عزیز و غیبت اماممان و کثرت دشمنان و کمی عدد و شدت فتنه ها و از همه حرمان ها و هجران ها به تو شکایت می بریم.

خدایا ، بر ولی امرت درود فرست و او را با ملائکه ات فرا گیر و با روح القدس تأیید فرما.

خدایا، او را دعوت کننده ی به کتابت، و قیام کننده به دینت قرار بده و بر زمین جانشین فرما.

خدایا، به او مکانت بده، عزیزش بدار، و به واسطه اش همگان را عزت بخش.

خدایا یاری اش کن و به واسطه او همگان را یاری کن.

خدایا او را یاری کن، یاری عزت آفرین.

خدایا، به او فتح آسان عنایت فرما و از ناحیه خود به او حاکمیت تام و تمام عطا کن.

ای خدای بزرگ ما با همه وجود راغب به سوی تو ، إنّا نرغب الیک، در دولتی کریمه هستیم که به واسطه آن اسلام و اهلش را عزیز فرمایی و نفاق و اهلش را دچار ذلت و خواری کنی و ما را در آن دولت از دعوت کنندگان به اطاعت تو و از پیشگامان به سوی راهت قرار دهی...

 

(سوم مرداد هزار و سیصد و نود و یک- بخشی از صحبت های دکتر احمدی نژاد در دیدار مسئولان با رهبری)


چند خبر خواندني

با سلام خدمت دوستان


ابتدا آغاز ماه مبارك رمضان با به همه مسلمانان سراسر گيتي تبريك عرض مي نمايم. در اين ماه مبارك به ياد محرومان جهان باشيد و از جنايات غيرانساني بوداييان تندرو در ميانمار غافل نشويد و تلنگري بر وجدانهاي خفته جهاني بزنيد.

حسين نوبختي از فعالان رسانه اي حامي دولت اسلامي بالاخره بعد از99 روز اسارت به آغوش خانواده بازگشت. حسين نوبختي از بسيجيان فعال تهراني است كه سابقه خوبي در برخورد با انحرافات سياسي و فكري جريانات ضد انقلاب و ضد نظام دارد. جوان ولايتمداري كه زندگيش را پاي انقلاب گذاشت اما هيچگاه اسير مطامع دنيوي نشد. نوبختي در اين چند سال اخير به هيچ وجه در دام دروغ پردازي رسانه هاي اقتدارگرا نيفتاد و همچنان بيش از پيش حامي دولت اسلامي و كتبي محمود احمدي نژاد است. متاسفانه ايشان در 2 سال اخير 3 بار به دلايل نامعلوم بازداشت شدند و شايد تنها جرم ايشان انتقاد از خاندان لاريجاني بود كه اين روزها به خط قرمز نظام تبديل شده اند.

در ادامه سيل برخوردهاي فله اي و بي حساب كتاب با فعالان رسانه اي و حاميان دولت ولايي، احمد شريعت نويسنده وبلاگ نداي درون، توسط عزيزان هميشه در صحنه بازداشت شد. وي بازداشت شد تا ثابت شود كه فايزه هاشمي از اعظم بانوان جهان و 2 عالم است! كه حق انتقاد و توهين به همه رو داره. احمد شريعت در چند سال اخير با وبلاگ خود و نوشته هاي منطقي و مستدل، با عث خشم جريانات طالبان و القاعده داخلي شد. احمد شريعت جواني پاك و زلال و حامي دولت اسلامي است كه اينك در مكان نامعلومي در حال ارشاد شدن! مي باشد. مظلوميت احمد شريعت را فرياد بزنيدو اما خبر روحيه بخش براي عزيزان خواننده وبلاگ. به كوري چشم طالبان و القاعده و كساني كه فقط خود را مسلمان مي دانند، جوانان ولايتمدار حامي دولت اقدام به برگزاري مراسم معنوي شبهاي رمضان كرده اند:


جلسات معنوی شبهای رمضان با حضور: حجت الاسلام بهمن شریف زاده همراه با ندای روحبخش مناجات آدرس: خیابان 12 فروردین، خیابان آذربایجان، روبروی مدرسه ایثار، حسینیه ننه کرانیهازمان: شبهای ماه مبارک، ساعت 21:30

انشاء الله ضمن حضور خود در اين مراسم، به ديگر دوستان و آشنايان خود نيز اطلاع دهيد.