Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
دوشنبه, 31 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتخابات 24 خرداد 92 در مطبوعات امروز شنبه مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 10 فروردین 1392 ساعت 16:29 بازدیدها:3394 مرتبه

روی خط انتخابات/ قطعی شدن تعدادی از نامزدها و اظهار نظرها
تهران - روزنامه های امروز شنبه با توجه به اینکه رفته رفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال 92 نزدیک تر می شویم از قطعی شدن حضور برخی از افراد به عنوان نامزد و نیز چهره های مورد حمایت برخی احزاب و گروه ها خبر دادند.
 
روزنامه ایران در ستون دیگه چه خبر خود، تحت عنوان، ˈمتکی، باهنر و آل اسحاق کاندیداهای نهایی جبهه پیروانˈ می نویسد: پس از کش و قوس های فراوان و بررسی نام های متعدد، بالاخره این جبهه با اکثریت آرا ˈمنوچهر متکیˈ، ˈمحمدرضا باهنرˈ و ˈیحیی آل اسحاقˈ عضو حزب موتلفه را در نشست روز پنجشنبه خود به عنوان کاندیداهای مطرح جبهه پیروان معرفی کرد.

 

سید ˈکمال الدین سجادیˈ سخنگوی جبهه پیروان خط امام و رهبری در این ارتباط گفت: جبهه پیروان در یک فرایند طولانی از احزاب 15 گانه خود خواسته بود که اسامی مورد نظرشان برای کاندیداتوری را اعلام کنند.

وی افزود: این فرایند طی شد و در جلسه شورای مرکزی جبهه که متشکل از دبیران کل احزاب 15 گانه بود بر اساس آرا سه نفر با اکثریت آرا انتخاب شدند.

* عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفته در جلسه ای که اعضای حزب اعتدال و توسعه با هاشمی داشتند، علامتی از سوی وی مبتنی بر کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده مشاهده نکردیم و حضور وی بسیار بعید است.

به نوشته روزنامه ایران، ˈغلامعلی دهقانˈ در باره دلایل دیدار حزب اعتدال و توسعه با رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرده: اعتدال و توسعه در راستای حضور پر رنگ و فعال در انتخابات ریاست جمهوری رایزنی خود را با شخصیت ها و جریانات فکری و سیاسی از مدتی پیش آغاز کرده است.

* روزنامه خراسان در شماره روز شنبه خود نوشت، در حالی که دیدار قالیباف با 50 نماینده مجلس احتمال خروج وی از ائتلاف سه گانه اصولگرایان را مطرح کرده بود، وی تاکید کرد که هر سه عضو ائتلاف سه گانه همچنان قویا به این ائتلاف پایبندیم.

قالیباف که نامزد شدنش حتی از ماه ها پیش بر سر زبان ها است گفت: ائتلاف سه گانه در قالب یک رویکرد جدید و بی نظیر، ائتلاف ایمانی و عقیدتی تلقی می شود که بر مبنای وحدت و همدلی پیرامون آرمان ها و ارزش های انقلاب و نظام اسلامی و احساس مسوولیت حول مهم ترین دغدغه ها و منافع و مصالح ملی کشور شکل گرفته است و ان شاءالله به همین گونه نیز تداوم خواهد یافت.

ائتلاف سه گانه با حضور ˈمحمد باقر قالیبافˈ، ˈعلی اکبر ولایتیˈ و ˈغلامعلی حداد عادلˈ تشکیل شده است.

* روزنامه خراسان همچنین به نقل از مشرق خبر داد: ولایتی، قالیباف و حداد عادل برای بار دوّم با آیت ا... مهدوی کنی و یزدی دیدار کردند.

به نوشته این روزنامه همچنین اعضای شورای ۱۵ نفره ستاد هماهنگی ائتلاف سه‌گانه که از سوی اضلاع اصلی ائتلاف معرفی شده اند دوشنبه گذشته جلسه ای را با حضور ولایتی،حداد عادل و قالیباف برگزار کردند.

ˈعلی عسگریˈ، سید ˈمحمدآقامیرˈ، ˈپرویز سروریˈ، ˈپرویز اسماعیلیˈ، ˈپورمختارˈ، حجج اسلام ˈامرودیˈ و ˈنیک نژادˈ، ˈفلاحˈ، ˈحسین نجابتˈ، ˈفاضلˈ، ˈشاهین محمد صادقˈ، ˈتقی زادهˈ، به همراه سه نفر اصلی ائتلاف اعضای این شورای ۱۵ نفره را تشکیل می دهند.

* ˈحمید رضا ترقیˈ اعلام کرد: با جامعتین، ائتلاف سه گانه و سایر اصول گرایان رایزنی می کنیم .

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به خراسان گفت: فرآیندی که برای رسیدن به مصداق اصلی دنبال شده به این ترتیب است که در وهله اول تشکل های وابسته به جبهه پیروان خط امام و رهبری پیشنهادهای خود را به جبهه ارایه دادند پس از آن گروهی که از سوی جبهه تعیین شده بود بر اساس شاخص هایی که برای مصداق مشخص شده بود این پیشنهادات را بررسی کرد.

وی افزود: از مجموع ۱۰پیشنهادی که از سوی تشکل های عضو مطرح شده بود طبق بررسی های انجام شده آقایان متکی، باهنر و آل اسحاق به عنوان نامزدهای انتخاباتی جبهه پیروان خط امام و رهبری مشخص شدند.

* روزنامه اعتماد در صفحه جامعه خود زیر عنوان، ˈقبل از انتخابات 92، انرژی متراکم شده دانشگاه ها تخلیه شودˈ نوشت: ˈغلامرضا خواجه سرویˈ، معاون فرهنگی وزارت علوم، خطاب به معاونان دانشجویی و فرهنگی دانشگاه ها، با مشخص کردن سه اولویت مهم تا انتخابات 92 از آنها خواست، ˈباید انرژی های متراکم شده یا در حال تراکم تخلیه یابد تا هیچ انرژی تخلیه نشده یی طی ماه های آینده در محیط دانشگاه باقی نماند.ˈ

وی همچنین دیگر اقدامی که مسوولان دانشگاهی باید تا زمان انتخابات بیشتر به آن توجه داشته باشند را اینگونه عنوان کرد که مسوولان دانشگاه در این چندماه تحمل خود را بالاببرند.

خواجه سروی همچنین درباره نحوه حضور اعضا و کاندیداها در محیط دانشگاه نیز تصریح کرد: در این ایام دانشگاه ها برای حضور کاندیداها و اعضا در دانشگاه ها باید طبق مقررات، شرایط را برای حضور آنان فراهم کنند که از جمله این مقررات این است که افراد برای حضور و سخنرانی در دانشگاه باید از سوی تشکل ها دعوت شوند.

وی با اشاره به شورای 4+2 وزارتخانه متشکل از معاونان دانشجویی، فرهنگی و صندوق رفاه دانشجویان افزود: بر این اساس دانشگاه ها سه اولویت مهم را تا زمان انتخابات 92 باید در اولویت کارهای خود قرار دهند که نخستین موضوع تعامل قوی با سه گروه استادان، کارکنان و دانشجویان است تا طی آن بتوانیم نارضایتی های احتمالی را به حداقل کاهش دهیم.

* روزنامه کیهان به نقل از ˈحبیب الله عسگراولادیˈ نوشت: ˈمواضع بنده کوچکترین زاویه ای با دیدگاه های مقام معظم رهبری در باب فتنه، فتنه گران و فتنه سازان ندارد.ˈ

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در مصاحبه با هفته نامه آدینه اظهار داشت: کسانی که سه دوره گفت وگوی مکتوب بنده با هفت اصلاح طلب را خوانده اند و مناظره با آقای شریعتمداری را در سیمای جمهوری اسلامی دیده اند و مطالب و مقالاتی را که در جراید در این موضوع رویت کرده اند، چنین داوری را نداشته باشند مواضع بنده کوچکترین زاویه ای با دیدگاه های مقام معظم رهبری در باب فتنه، فتنه گران و فتنه سازان ندارد و حتی اینجانب منتظر تذکر و تشری از جانب رهبری هم بودم که هنوز بحمدالله دریافت نکرده ام.

روزنامه کیهان همچنین زیر عنوان، ˈاز آفتابی شدن نامزدهای اصلاح طلب تا بلاتکلیفی نسبت به فتنه گرانˈ نوشت: طیف های اصلاح طلب همچنان درباره انتخابات ریاست جمهوری سال آینده سردرگم هستند و این در حالی است که برخی از نامزدهای نزدیک به این جبهه نظیر ˈمحمدرضا عارفˈ، ˈحسن روحانیˈ و ˈمحمد شریعتمداریˈ وارد گود شده اند.

این روزنامه در ستون خبر ویژه خود با بیان اینکه ˈسردرگمی نسبت به فتنه سال 88 یکی از عوامل این بلاتکلیفی محسوب می شود.ˈ

* وطن امروز تحت عنوان، : ˈهاشمی رفسنجانی و کاندیداتوری در انتخاباتˈ در مطلبی به قلم ˈسیروس محمودیانˈ نوشت: به طور طبیعی با نزدیک شدن به ایام سرنوشت ساز خرداد92، گروه ها و جریانات سیاسی با تبیین مواضع و دیدگاه های حزبی شان برای حضور موثر در انتخابات تدریجا و تلویحا اعلام آمادگی می کنند.

تجربه نشان می دهد اصولادر هر دوره از انتخابات جریانات سیاسی جدیدی از بطن جریانات فعال متولد می شوند که این امر در نهایت امر به نشاط و پویایی سیاسی کشور منجر می شود. طبعا در شرایط کنونی نیز صفوف جدید سیاسی در حال شکل گیری است و اشخاص مختلفی نیز به طور ضمنی و قطعی پیشاپیش برای کاندیداتوری در انتخابات اعلام آمادگی کرده اند.

در این میان هاشمی رفسنجانی که با وجود چشیدن طعم شکست های سهمگین در دو دوره گذشته کماکان علاقه به تصاحب عنوان ریاست جمهوری دارد تاکنون به دلایل مختلف از نتیجه گیری برای اعلام رسمی حضور یا عدم حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوره یازدهم کاملا عاجز نشان داده است. در این بین تلاش های اطرافیان وی نیز برای راضی کردن او به حضور در انتخابات فعلا نتیجه مطلوبی در پی نداشته است.

نویسنده در ادامه این مطلب ضمن تشریح ویژه گی های مثبت و منفی هاشمی رفسنجانی نوشت: در خاتمه باید اشاره کرد ملاحظه روند کلی اخبار منتشره در رسانه های بیگانه و ضد انقلاب درباره موضوع حضور یا عدم حضور هاشمی در انتخابات آتی موید آن است که دشمن خارجی و جریان ضد انقلاب داخلی مسبوق به سابقه چشم طمع به هاشمی و اطرافیان وی دارند. در واقع آنها تلاش دارند با کشاندن رفسنجانی به عرصه انتخابات ظرفیت جدیدی را برای هجمه به انقلاب اسلامی فراهم کنند که ضرورت دارد هاشمی رفسنجانی در مقطع حساس کنونی با هوشیاری سیاسی مناسب ترین راه ممکن را برگزیده و عملابه وظیفه میهن پرستی خویش جامه عمل پوشاند.

* به نوشته روزنامه رسالت، مهندس سید ˈمرتضی نبویˈ روز گذشته در همایش یاریگران انقلاب اسلامی هشدار داده که جامعه را در ایام انتخابات به سمت بی اخلاقی نبریم

مدیر مسوول روزنامه رسالت گفت: ˈمتاسفانه عده ای از مسئولین احساس کرده اند می توانند به گونه ای حرف بزنند و به گونه ای دیگر عمل کنند. در اینجا اخلاق حذف می شود و هر وعده دروغی ممکن. در حالی که این روند درستی نیست.

به گزارش روزنامه رسالت عضو شورای مرکزی حزب موتلفه گفت: دوران اصلاحات نه تنها هیچ خدمتی برای توسعه اقتصادی صورت نگرفت بلکه در عرصه سیاست خارجی با وابستگی به غرب به عزت کشور آسیب هایی نیز وارد شد.

ˈحمیدرضا ترقیˈ در گفت و گو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: اگر اصلاح طلبان می خواهند با سیاست برد وارد عرصه انتخابات شوند هیچ مانعی جلودار آنها نیست جز قانون چرا که احتمال دارد افرادی با توجه به سوابق برخی اصلاح طلبان رد صلاحیت شوند.

وی رقابت میان کاندیداها را از موارد مطرح شده در آستانه انتخابات دانست و تصریح کرد: اقتضای فعالیت های حزبی در عرصه انتخابات شوراها و ریاست جمهوری برد است و این مهم که اصلاح طلبان تنها برای برد وارد عرصه انتخابات می شوند بی پایه است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

273امروزmod_vvisit_counter
2878دیروزmod_vvisit_counter
3151این هفتهmod_vvisit_counter
9500هفته گذشتهmod_vvisit_counter
52832این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19422951کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 9 مهمان حاضر
IP شما: 3.128.203.137
Mozilla 5.0, 
امروز: 31 اردیبهشت 1403