Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 28 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
تصمیم تاریخی سید حسن خمینی/ اعلام کاندیداتوری سید حسن خمینی در انتخابات 94 خبرگان . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 19 آذر 1394 ساعت 01:48 بازدیدها:4003 مرتبه

اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان / تصمیم تاریخی سید حسن خمینی. 
حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی در گفتگو با خبرنگاران از کاندیداتوری آیت الله سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان خبر داد.
اعلام کاندیداتوری سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان

وی در حاشیه ی مراسم عزاداری رحلت پبامبر اکرم (ص) که توسط هیئت ایثارگران در کانون توحید برگزار شد،  اعلام کرد که آیت الله سیدحسن خمینی بنابه درخواست گروه های مختلف سیاسی،

مردمی، مذهبی و همچنین شخصیت های برجسته ان شالله در انتخابات مجلس خبرگان شرکت خواهد کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سیدعلی خمینی افزود که سیدحسن به صورت مستقل و فارغ از جناح بندی های سیاسی وارد این عرصه خواهد شد.

تصمیم تاریخی سیدحسن خمینی

مرتضی بانک دبیر اجرایی حزب اعتدال و توسعه گفت که سیدحسن خمینی دعوت این حزب را برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رد نکرده است.

در ادامه مطلب روزنامه آرمان آمده است: در دوره‌های اخیر مجلس خبرگان شخصیت‌ها و گروه‌های مختلف از طریق نامه یا دیدار از سیدحسن خمینی درخواست می‌کردند تا با حضور در انتخابات مجلس خبرگان و رأی مطمئن و بالایی که مردم به او خواهند داد، بر یکی از کرسی‌های این مجلس بنشیند تا آنچه را از پدربزرگش امام خمینی آموخته است، به دیگر اعضای این مجلس منتقل کند تا در تصمیم‌سازی‌ها لحاظ شود.

در دوره‌های قبلی انتخابات مجلس خبرگان شاید سیدحسن خمینی سیاست را در انتخابات دارای سهم بیشتری از دانش و علم می‌دانست که البته این موضوع با روح مجلس خبرگان در تضاد است؛ بنابراین از حضور در آن خودداری می‌کرد اما این‌بار اطمینان زیادی به او داده شد که جایگاه علمی او دچار خدشه نخواهد شد و سیاست در سایه علم و فقه باقی می‌ماند؛ بنابراین معیارهای اندیشیدن به حضور در این مجلس را تغییر داد و نوعی دیگر به مسأله حضورش پرداخت.

از جمله شخصیت‌هایی که حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان را مفید می‌داند، علی مطهری است که می‌گوید: «موافق حضور ایشان (سیدحسن خمینی) هستم. قطعا اگر ایشان احساس وظیفه کنند خواهند آمد و نیازی به توصیه ما نیست. با توجه به اینکه مجلس خبرگان وقت زیادی از افراد نمی‌گیرد خوب است مجتهدان خوشفکر وارد شوند و از کار علمی‌شان هم باز نمی‌مانند.»

از سوی دیگر، محسن غرویان بیش از سایرین پیگیر این حضور است و ملاقات‌هایی برای راضی کردن یادگار امام با او داشته است. وی می‌گوید: «معتقدم 80 تا 90درصد سیدحسن خمینی در انتخابات خبرگان شرکت می‌کند؛ آقای ناطق‌نوری هم همواره در محضر امام و یار و یاور رهبری بوده‌اند. خوب است که در انتخابات مجلس خبرگان هم شرکت داشته باشند و احتمال می‌دهم ایشان هم به این نتیجه برسند و مسئولیت سیاسی و اجتماعی خودشان را انجام دهند.»

از سوی دیگر، حسین مرعشی فعال سیاسی معتقد است که سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان شرکت می‌کند و این حضور برای جامعه لازم است. وزیر سپاه در دوران دفاع مقدس نیز شاید بهتر بتواند حضور سیدحسن خمینی در مجلس خبرگان را تشریح کند؛ چنانکه محسن رفیقدوست گفته است: «من با مرحوم پدر حاج حسن آقا خیلی رفاقت داشتم. اوایل ارتحال سیداحمد آقا، حاج حسن‌آقا به من می‌گفت که پدرم راجع به شما خیلی حرف می‌زد. پس از رحلت امام خمینی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به منزل امام رفتند و مرحوم سیداحمد آقا گفتند، آقای خامنه‌ای، من از این به بعد، یکی از مریدان شما هستم. اگر ارتباط امروز حاج حسن آقا و رهبری همین‌گونه باشد، به نظرم افتخاری برای ملت ایران است که حسن‌آقا به خبرگان ورود کند.»

البته بی‌شمار دعوت حضوری و غیرحضوری از یادگار امام برای ورود به مجلس خبرگان شده است که در اینجا به چند نمونه آن اشاره شد. پس از این دعوت‌ها بود که آیت‌الله سیدحسن خمینی به بررسی موضوع پرداخت و حتی دیدار اخیر او با آیت‌الله جوادی‌آملی از منظر مشورت برای حضور در مجلس خبرگان ارزیابی شد. اکنون او در شرایط تاریخی ویژه‌ای قرار دارد تا به‌عنوان پرچمدار بیت امام وارد عرصه انتخابات شود.

در این مقطع نمی‌توان دلیلی برای عدم‌حضور سیدحسن خمینی در انتخابات مجلس خبرگان متصور شد، چراکه موانعی که در گذشته مانع حضور او بود دیگر وجود ندارد و فضا برای این حضور مهیاتر از همیشه است. در نظرسنجی معتبری هم که اخیرا صورت گرفته آیت‌الله سیدحسن خمینی در صدر است. به هر حال 10 روز آینده این تصمیم تاریخی عیان خواهد شد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

300امروزmod_vvisit_counter
435دیروزmod_vvisit_counter
3565این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
23843این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19353888کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 7 مهمان حاضر
IP شما: 18.218.61.16
 , 
امروز: 28 فروردین 1403