Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 09 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
رایزنی با هیات های اجرائی و نظارت متداول است. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 15 آذر 1394 ساعت 22:39 بازدیدها:2943 مرتبه

رایزنی با هیات‌های اجرایی و نظارت در انتخابات متداول است. 

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: این حق قانونی جریان‌های سیاسی است که با نهادهای اجرایی و نظارت که در جریان برگزاری انتخابات فعال هستند٬ رایزنی کنند.

محمد کیانوش راد در گفت‌و‌گو با خبرنگاران با اشاره به فعالیت شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان٬ اظهار داشت: به اعتقاد من تجربه ما در انتخابات سال ۹۲ زمینه خوبی برای درک این نکته بود که با همگرایی و ائتلاف شرایط پیروزی بهتر مهیا خواهد شد و مردم که گرایش غالب آنها به سوی اصلاحات است از این طریق می‌توانند با تجمیع آرای خودشان نمایندگان معتدل و اصلاح‌طلبی را به مجلس

بفرستند. تشکیل شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان از همین حیث اقدام بسیار مناسبی بود که شاید باید زود‌تر از این‌ها انجام می‌شد٬ اما به سرعت با ایجاد تشکیلات مناسب در استان‌ها طرفداران دولت و اصلاح‌طلبان به زودی موقعیت برتری را در انتخابات آینده داشته باشند.

رقابت در انتخابات بین شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواهد بود

وی گفت: واقعیت این است که علاوه بر احزاب سیاسی در ایران نخبگان و شخصیت‌های سیاسی هم تاثیرهای خود را دارند٬ بنابراین شورای‌عالی سیاستگذاری که متشکل از شخصیت‌های مستقل و احزاب سیاسی است می‌تواند در گسترش و فراگیر شدن این همگرایی در سراسر کشور تاثیر داشته باشد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به بحث‌‌های مطرح‌شده در مورد ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالگرایان٬ خاطرنشان کرد: شاید قابل پیش‌بینی باشد که علاوه بر جبهه اصلاح‌طلبان بخش قابل توجهی از اعتدالگرایان که با این جبهه همکاری کنند و در مقابل جناح اصولگرایی قرار بگیرند. در مورد دولت هم باید گفت اینکه بخواهد کار حزبی و سیاسی انجام دهد٬ اصلا به صلاح نیست٬ لذا جریان اصلی رقابت بین شورای‌عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان و اصولگرایان خواهد بود.

در انتخابات بر شرایط حداکثری خودمان تکیه نمی‌کنیم

کیانوش‌راد متذکر شد: ما در انتخابات مجلس نباید بر وجوه آرمانی یا شرایط حداکثری خودمان تکیه کنیم. مهم آن است در معدل کلی٬ مجلسی نقاد و عین حال موافق دولت مخالف با فساد ما مبتنی بر خبرگان فکری تشکیل بدهیم. یک مجلس ملی و معتدل می‌تواند در حمایت از دولت گام بردارد و با نقد اصولی دولت بیشترین کمک را داشته باشد. به هر حال ما به شرایط موفقیت در انتخابات فکر می‌کنیم تا به ایجاد شرایط وزن‌کشی سیاسی میان گروه‌های داخلی اصلاح‌طلب. مهم موقعیت اصلاح‌طلبان و اعتدالگرا‌هاست٬ نه وزن‌کشی سیاسی٬ لذا انتظار می‌رود این مشکلات را حتی در استان‌ها هم نداشته باشیم و با اجماعی که میان احزاب اصلی اصلاح‌طلب در استان‌ها صورت می‌گیرد٬ بتوانیم موفقیت قابل قبولی را در انتخابات داشته باشیم

نگرانی اصلاح‌طلبان از ترکیب هیات‌های اجرایی و نظارت

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: این حق قانونی جریان‌های سیاسی است که با نهادهای اجرایی و نظارت که در جریان برگزاری انتخابات فعال هستند٬ رایزنی کنند. چه قبل و چه حین برگزاری انتخابات این رایزنی می‌تواند انجام شود در هر انتخابات هم این مسئله متداول است. به هیچ عنوان نه تنها منفی نیست٬ بلکه باید با نگاه مثبت به دنبال تاثیرگذاری و رفع سوءتفاهم‌ها و رفع بدفهمی‌هایی که ممکن است وجود داشته باشد اقدام کرد.

نمی‌توان افراد را با انگ نفوذ از صحنه دور کرد

کیانوش‌راد در پایان با اشاره موضوع نفوذ خاطرنشان کرد: مسئله نفوذ در همه دولت‌ها و همه زمان می‌تواند وجود داشته باشد. وظیفه دستگاه‌های امنیتی در هر کشوری این است که با حفظ منافع ملی حساسیت نسبت به این موضوع داشته باشند. پس این مسئله جدیدی نیست٬ اما موضوع اصلی استفاده ابزاری از مفاهیم درست برای دستیابی به مقاصد نادرست است. بسیاری مواقع حرف‌های درست بهانه‌ای برای حرکات ناصواب می‌شود. دقت عمل در این مورد بسیار بالاست و نمی‌توان افرادی را که با جست‌و‌جو به دنبال پیدا کردن نقاط تاریک در روابط دستگاه‌های مختلف اجرایی هستند٬ با انگ نفوذ از صحنه دور کنیم.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

802امروزmod_vvisit_counter
931دیروزmod_vvisit_counter
802این هفتهmod_vvisit_counter
8275هفته گذشتهmod_vvisit_counter
38287این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19368332کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 15 مهمان حاضر
IP شما: 3.141.199.243
Mozilla 5.0, 
امروز: 09 اردیبهشت 1403