Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 05 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
مهمترین اخبار انتخاباتی امروز . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 03 آذر 1394 ساعت 22:56 بازدیدها:3187 مرتبه

94 روز تا انتخابات مجلس دهم.  

مهمترین اخبار انتخاباتی امروز

به‌منظور برگزاری باشکوه انتخابات برنامه‌ریزی‌های لازم و تقویم انتخابات از اسفندماه سال گذشته انجام شده و بر اساس همان روند انتخابات پیش می‌رود.

این دوره از انتخابات با دوره‌های قبل متفاوت است، چراکه براساس مصوبه وزارت کشور، در بخشی از کشور انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که طی آن انتخابات ۲۵ فرآیند دارد که زیرساخت‌های آن فراهم شده است.‌



تایید سخت‌افزار انتخابات الکترونیکی در کشور

حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور گفت: شورای نگهبان سخت افزار برگزاری انتخابات الکترونیکی در کشور را تایید کرده است.

سخنگوی وزارت کشور ادامه داد: تاکنون بالغ بر هزار و ۷۰۰ نفر در حوزه‌های مختلف مربوط به انتخابات در کشور آموزش دیده‌اند.

وی افزود: هماهنگی‌های لازم در جهت برگزاری انتخابات الکترونیکی با شورای نگهبان صورت گرفته است و اصلاحات لازم بر روی دستگاه انجام شده و در حال حاضر سخت‌افزار آن تایید شده است.

سخنگوی وزارت کشور اضافه کرد: هم‌اکنون در مراحل تهیه نرم‌افزار هستیم که بعد از تکمیل شدن برای تایید نهایی تحویل شورای نگهبان داده می‌شود.

اصلاح‌طلبان راهی را می‌روند که روحانی نشان دهد

علیرضا محجوب، نماینده مردم تهران نماینده اصلاح‌طلب مجلس معتقد است که در حال حاضر تاثیرگذارترین و ممتازترین نقش در انتخابات پیش رو برای رئیس‌جمهور است و اصلاح‌طلبان در این انتخابات راهی را پیش می‌روند که شخص آقای روحانی نشان دهد.

وی در مورد آرایش جریان‌های سیاسی در انتخابات گفت که در صورت ائتلاف اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل اتفاقی میمون برای کشور می‌افتد.

وی افزود: به همین جهت می‌گویم فضای سیاسی خاموش است. زمانی ممکن است کاندیداها در یک جریان کافی نباشد و مجبور به ائتلاف شوند و یا ممکن است بیش از اندازه کاندیدا داشته باشند که در آن زمان خود به دسته‌جات مختلف تقسیم می‌شوند که همه این رویدادها قطعا تابعی از یک منطق حزبی نیست و همه اتفاقاتی است که در زمانی مشخص می‌افتاد.

این نماینده مجلس گفت: ممکن است ائتلاف میان اصولگرایان معتدل و اصلاح‌طلبان اتفاق بیفتد که این تنها یک احتمال است و اگر این اتفاق بیفتد اتفاقی میمون برای کشور است و در عین حال ممکن است عکس این قضیه اتفاق بیفتد و هیچ ائتلافی نداشته باشیم.

باید به کسانی رای داد که موی دماغ دولت نشوند

محمدرضا خباز که به عنوان نماینده مردم کاشمر در مجالس چهارم، پنجم، ششم و هشتم حضور داشته و از نمایندگان پرکار فراکسیون اقلیت در مجلس هشتم بود معتقد است که در انتخابات پیش رو مردم مجلسی هماهنگ با دولت را انتخاب می‌کنند.

وی گفت: تجربه من نشان می‌دهد هنگامی که مردم یک دولت را انتخاب می‌کنند، در انتخابات مجلس نیز مجلسی هماهنگ با آن دولت را برمی‌گزینند، چراکه مردم هم اعتقاد دارند مجلس و دولت دو بال این نظام هستند. در تاریخ انقلاب نیز این مساله بارها اتفاق افتاده است.

خباز در پاسخ به این سوال که آیا نگران چنددستگی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیستید؟ گفت: من نگران این مساله نیستم، اصلاح‌طلبان با وجود شخص رئیس‌جمهور دولت اصلاحات اختلاف نظری ندارند، به جز آن بخشی که در گذشته تئوری عبور از وی را ارایه کرده است.

50 درصد از لیست انتخاباتی حزب وحدت و همکاری ملی مشخص شد

رئیس ستاد انتخاباتی حزب وحدت و همکاری ملی اعلام کرد: 50 درصد از لیست انتخاباتی حزب برای مجلس دهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات مشخص شد.

وی از تمامی افرادی که قصد کاندیداتوری در سراسر کشور برای مجلس دهم را دارند و مایلند که از حمایت حزب و حدت و همکاری ملی در حوزه انتخابیه مربوطه برخوردار شوند، درخواست کرد در اسرع وقت تقاضای خود را به ستاد انتخاباتی حزب ارائه دهند.

فراکسیون رهروان جلسات انتخاباتی خود را بعد از تعطیلات مجلس آغاز می‌کند

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس از تشکیل جلسات انتخاباتی و چگونگی حضور و فعالیت این فراکسیون در انتخابات 94 خبر داد.

صفر نعیمی‌رز ادامه داد: ان‌شاءالله بعد از تعطیلات مجلس و حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه، فراکسیون رهروان جلساتی در خصوص چگونگی فعالیت و رویکرد این فراکسیون در انتخابات مجلس سال جاری برگزار می‌کند.

رهامی عضو هیات رئیسه شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان شد

با پیشنهاد مرتضی حاجی و موافقت سایر اعضای شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان،محسن رهامی جایگزین حاجی در هیأت رئیسه این شورا شد.

در جلسه شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پس از سخنان و درخواست مرتضی حاجی، تغییراتی در کارگروه تعامل و رایزنی مورد توافق و تصویب قرار گرفت.

درصد از لیست انتخاباتی حزب وحدت و همکاری ملی مشخص شد

رئیس ستاد انتخاباتی حزب وحدت و همکاری ملی اعلام کرد: 50 درصد از لیست انتخاباتی حزب برای مجلس دهم در حوزه انتخابیه تهران، ری، اسلام‌شهر و شمیرانات مشخص شد.

مغیثی در این باره اظهار کرد: در این جلسه که دکتر راه‌چمنی دبیرکل حزب هم حضور داشت، وضعیت نامزدهای پیشنهادی برای حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت که در نتیجه، ستاد 50 درصد از لیست انتخاباتی حزب در حوزه تهران، ری‌، شمیرانات و اسلام‌شهر برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی مشخص کرد.

حضور پرشور مردم در انتخابات باعث دلگرمی نظام خواهد شد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره به دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی گفت: حضور پرشور مردم در عرصه انتخابات و پای صندوق‌های رأی، باعث دلگرمی و افتخار نظام جمهوری اسلامی خواهد بود.

علی اصغر طهماسبی در جلسه شورای اداری شهرستان کردکوی، اظهار کرد: مردم بزرگترین مؤلفه قدرت نظام جمهوری اسلامی هستند و هرکجا که نظام به آن‌ها نیاز داشته با وظیفه شناسی در میدان حاضر بوده و کمر دشمنان و بدخواهان نظام را شکسته‌اند.

آموزش مجریان برگزاری انتخابات در مازندران

لطف‌الله آجدانی مدیر مرکز آموزش و پژوهش‌های توسعه و آینده‌نگری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران از آموزش فرمانداران، بخشداران، دهیاران و مجریان برگزاری انتخابات در این استان خبر داد.

وی گفت: بر اساس قوانین موجود تمامی عوامل اجرایی انتخابات از جمله فرمانداران و بخشداران موظف به رعایت بی‌طرفی در راستای برگزاری یک انتخابات آزاد، امن، قانونی و سالم با رویکرد افزایش مشارکت مردمی هستند و آموزش قوانین و مقررات از نقش مهمی در کمک به ایفای نقش و مسئولیت قانونی عوامل اجرایی برگزاری انتخابات دارد.

خط قرمز دستگاه قضایی در انتخابات دامن‌زدن به مسائل قومی و سلب امنیت مردم است

مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خط قرمز دستگاه قضایی در انتخابات دامن زدن به مسائل قومی، طایفه‌ای و سلب امنیت و آسایش مردم است.

وی افزود: ساختار اجتماعی این استان قومیتی و قبیله‌ای است و باید انتخابات سالمی داشته باشیم و اصحاب رسانه و مطبوعات در این زمینه می‌توانند نقش مهمی ایفاء کنند.

وی اظهار کرد: دامن زدن و تمرکز روی مسائل قومی تفکری خطرناک است که از رسانه‌ها انتظار می‌رود در این موضوع مهم با دستگاه قضا و دادستانی، همراهی کنند.

فعالان سیاسی در آستانه انتخابات تحمل خود را افزایش دهند

اسماعیل جلیلی عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس از فعالان سیاسی درخواست کرد تا در نزدیکی انتخابات آستانه تحمل خود را افزایش دهند و مسئولین اجرایی نظارتی نیز فضایی را ایجاد کنند که حماسه سیاسی دیگری رقم بخورد.

وی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی مجلس اظهار کرد: فضای سیاسی نیمه دوم سال که فصل انتخابات است به طور طبیعی آبستن موافقت‌ها، مخالفت‌ها و تنش‌ها قرار خواهد گرفت و علاقمندان این فعالیت‌ها برای ظهور و بروز ایده‌ها و معرفی خود تلاش‌هایی را انجام می‌دهند که می‌تواند منجر به شادابی فضای سیاسی کشور شود.

آمادگی مطلوب در ایلام برای برگزاری انتخابات اسفندماه

حسین کلانتری معاون سیاسی امنیتی استانداری ایلام با بیان این‌که «برگزاری انتخابات سالم مهمترین و اصلی‌ترین وظیفه مجریان و ناظران انتخابات است» گفت: آمادگی استان برای برگزاری انتخابات مطلوب است.

وی با بیان این‌که «با برنامه‌ریزی و همکاری‌های لازم بین اعضای ستاد انتخابات و همکاری عموم مردم، این اهداف تحقق خواهد یافت» افزود: فرمانداری‌ها از همه منابع انسانی، امکانات و تجهیزات اداری و دولتی باید برای برگزاری با شکوه انتخابات اسفندماه امسال استفاده کنند.

وظیفه رسانه‌ها در انتخابات ایجاد آرامش برای مردم است

رضا دهبانی‌پور مدیرکل ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وظیفه رسانه‌ها در انتخابات ایجاد آرامش برای مردم و فضاسازی نکردن علیه داوطلبات احتمالی است.

وی تصریح کرد: انتخابات تجلی‌گاه اراده مردم است و هنر بزرگ امام راحل بود که مردم را در سرنوشت خود دخالت داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا انتخابات به بهترین نحو برگزار شود و مردم پای صندوق‌های رأی بیایند. رسانه‌ها نقش مهمی در حضور حداکثری مردم در انتخابات دارند.

رعایت اخلاق در تبلیغات تا چه اندازه می‌تواند در سلامت انتخابات اثرگذار باشد؟

عباس سهراب‌زاده دکتری جامعه‌ شناسی سیاسی گفت: اغلب نمایندگان ایلام به‌محض انتخاب شدن و ورود به بهارستان وارد فضای دیگری می‌شوند و قاعده بازی سیاسی را فراموش می‌کنند این نیز ناشی از نظریه‌ای است که بر فضای انتخابات مجلس در ایلام حاکم است.

وی اظهار کرد: اصطلاح اخلاق انتخابات مفهوم جدیدی نیست و تقریباً همزاد با خود واژه انتخابات است. اخلاق در معنای عام آن بدون هیچ‌گونه پیشوند و پسوندی به فراخور وام‌گیری از ادیان الهی یا مکاتب بشری و فلسفه‌های اخلاقی معانی متفاوتی دارد اما می‌توان یک گزاره را که اغلب فلاسفه اخلاق آن را به‌عنوان قاعده طلایی اخلاق پذیرفته‌اند شاه‌بیت همه مباحث پیرامون اخلاق دانست و آن توصیه‌ای است اخلاقی که با قرائت‌های مختلف در دین اسلام آمده است و می‌فرماید: «آنچه برای خوی می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران نیز مپسند».

سهراب‌زاده ادامه داد: عامل فسادآور دیگر در انتخابات، مرزبندی‌ها و خطوط قومی و قبیله‌ای است که اگرچه از ویژگی‌های بافت اجتماعی در ایلام و چند استان دیگر است اما پررنگ شدن آن توسط کاندیداهای مجلس و برخی از نخبگان ناآگاه، به‌سلامت انتخابات آسیب می‌رساند چراکه تنگ کردن عرصه انتخابات در حصار قومی با استفاده از فشارهای اجتماعی، رأی‌دهندگان را از آزادی انتخاب یک کاندیدا، خارج از دایره قوم و ایل خود محروم می‌کند.

کاندیدای صالح خود را وامدار جیب مردم نمی‌کند

خدابخش داودی‌نصر دبیر جامعه اسلامی مهندسین استان ایلام گفت: صالح مقبول کسی است که قول و قرارهای بیجا ندهد، خودش را وامدار جیب مردم نکند و با حساب‌وکتاب دقیق از جیب خودش خرج کند، در تمام امور مشورت کند و نظر عموم مردم را بگیرد و در مجلس کارشناسی شده نظر بدهد.

وی اظهار کرد: متأسفانه امروز ما در تعیین مصادیق نماینده خوب، با قضاوت در مورد نمایندگان ادوار گذشته به موضوع نگاه می‌کنیم درحالی‌که در تعیین مصادیق نمایندگی، خود قانون اساسی همه‌چیز را به‌وضوح بیان کرده است.

وی با بیان این‌که «نماینده مجلس نباید خودش را در پیچ‌وخم‌های اداری و عزل و نصب‌ها غرق کند» گفت: اصلی‌ترین وظیفه نماینده مجلس در قانون‌گذاری و نظارت است که متأسفانه این دو وظیفه خطیر، در بسیاری از موارد لوث شده‌اند.

داودی‌نصر در پاسخ به اینکه نماینده خوب چه برنامه‌هایی می‌تواند داشته باشد؟ عنوان کرد: یک نماینده خوب اول‌ ازهمه نباید از وظایف نمایندگی خود عدول کند که اگر در چارچوب همان دو محور قانون‌گذاری و نظارت حرکت کند، بسیاری از وظایف خود را درست انجام داده است.

هم‌چنین معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: مردم با آرای خود مسیر جریان اداره کشور را تعیین می‌کنند.

سید سعید شاهرخی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان با ستاد انتخابات شهرستان کوهدشت در سخنانی به تبیین وضعیت ستاد انتخابات در استان پرداخت و اظهارکرد: برنامه‌ریزی و اقدمات لازم جهت آمادگی اولیه صورت پذیرفته و ستادهای انتخابات شهرستان‌های تابعه باید با برنامه‌ریزی و تلاش تا زمان انتخابات آمادگی لازم را کسب کنند.

فرماندار شهرستان البرز گفت: کشاورزان، جهادگران حوزه بسیج و اقتصاد کشور هستند و در تنویر افکار عمومی جهت مشارکت در امور سیاسی کشور از جمله انتخابات نقش موثری دارند.

غلامرضا حسن‌پور در جلسه‌ای که با حضور جمعی از برگزیدگان حوزه کشاورزی، معاون فرماندار، بخشداران، مدیر جهادکشاورزی و تعاون روستایی شهرستان در فرمانداری البرز برگزار شد، اظهار کرد: این نشست هم‌اندیشی بمنظور تبیین راهکارهای عملی جهت مشارکت کشاورزان در بهبود وضعیت کشت، بذر، صرفه جویی در مصرف آب و هم چنین تبیین بخشنامه تشکیل انجمن خبرگان کشاورزی برگزار شده است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

595امروزmod_vvisit_counter
431دیروزmod_vvisit_counter
5038این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
34248این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19364293کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 3.146.105.194
Mozilla 5.0, 
امروز: 05 اردیبهشت 1403