Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 04 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
اخبار انتخابات مجلس دهم: انتخابات نیاز به تغییر دارد. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 20 مرداد 1394 ساعت 20:06 بازدیدها:3033 مرتبه

معاون وزیر کشور: انتخابات نیاز به تغییر دارد. 
وی خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم شود که با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد شود و به طور کامل قانون در این امر پیادسازی شود، انتخابات در کشور ما نیاز به تغییراتی دارد مانند مشخص شدن خرج و مخارج کاندید‌اها و تامین منابع آنها زیرا در این صورت می‌توان با پول‌های کثیف مبارزه کرد.


معاون سیاسی وزیر کشور از اعلام آمادگی تمام احزاب برای حضور در انتخابات مجلس خبر داد و گفت: در این هفته خانه احزاب با تشکیل شورای مرکزی فعالیت خود را آغاز می‌کند.

محمدحسین مقیمی سه‌شنبه شب در همایش دانشجویان ایرانی مقیم خارج از کشور در هتل جم اظهار کرد: ما در طول تاریخ با متون متفاوتی روبه‌رو بوده‌ایم که از آنها برداشت‌های متفاوتی شده و برخی اوقات این متون با برداشت‌ها منطبق نبودند و این موضوع سبب شده تا بعضا نزاع‌هایی بین مسلمانان شکل گیرد.

وی افزود: جریان‌های تکفیری توانسته‌اند با سوءاستفاده از متون الهی مقاصد شوم خود را جلو ببرند و با تفکری خشک، چهره امت اسلامی را خشن و جاهل نشان دهند.

مقیمی گفت: امروزه بسیاری از تکفیریان منطقه حتی به هم فرقه‌های خود رحم نمی‌کنند زیرا از نظر آنها اسلام واقعی چیزی است که خودشان منتشر می‌کنند و هر کس که به آن ایمان نیاورد باید با دنیا خداحافظی کند.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: در منطقه و شمال آفریقا بسیاری از افراطیون قصد دارند حکومت اسلامی خود که مبتنی بر وحشت و میل خود است را پیاده‌سازی کنند و همین موضع در گذشته و هم‌اکنون ناامنی را در منطقه به وجود آورده اما جالب این است که این موضع مورد حمایت غرب برای تفرقه بین مسلمانان استفاده شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه فقر فرهنگی و برخی مشکلات سبب گسترش گروهای افراطی با فریب جوانان شده که بعضا با وعده‌های اقتصادی یا مسائل خرافاتی خود را گسترش می‌دهند.

مقیمی تصریح کرد: متاسفانه این فرصت سبب شده تا غرب از این گروه‌ها برای تضعیف اسلام استفاده کند و از پیشرفت و توسعه کشور‌های رقیب خود در منطقه بدین وسیله جلوگیری کند، همچنین از این گروه‌ها برای تضعیف انقلاب ایران و محافظت از اسرائیل استفاده می‌شود.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات امروز ما ترانزیت افرادی است که از مرز پاکستان وارد ایران می‌شوند و قصد دارند تا به عراق و به داعش بپیوندند، که جمهوری اسلامی ایران در این زمینه بسیار دقت دارد و با چشمانی بینا از مرز‌های خود محافظت می‌کند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر جمهوری اسلامی ایران در تمام جهان نفوذ دارد و فرهنگ شیعه به همراه آن برای مقابله با استبداد به مقاومت انتقال یافته است.

مقیمی بیان کرد: مسئله‌ای که باید هم‌اکنون به آن توجه شود نامه‌ای است که مقام معظم رهبری برای جوانان در اروپا فرستادند و به تناسب آن ما باید سعی کنیم چهره واقعی اسلام را به جوانان دنیا نشان دهیم تا بتوانیم در مقابل اسلام‌هراسی که غرب به راه انداخته به مقابله بپردازیم.

معاون سیاسی وزیر کشور افزود: باید دین واقعی به جهانیان نمایش داده شود تا دیگر گروه‌هایی مانند داعش نتوانند گسترش یابند اما در این زمینه کم کاری کرده‌ایم.

وی تصریح کرد: باید علت پیدایش داعش را پیدا کنیم تا بتوانیم برای مقابله با آن توسط محققان و دانشگاه راهی پیدا کنیم و بتوانیم ضعف فرهنگی جوانانی که به این گروه‌ها می‌پیوندند را پیدا کنیم.

مقیمی خاطرنشان کرد: پس از توفیق تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای و رسیدن به نتیجه پس از 22 ماه مذاکره و کار سخت باید توجه به مسائل داخلی بیشتر شود که در این راستا رویکرد فعلی همان شعار‌های انتخاباتی روحانی در سال 92 است.

مقیمی تاکید کرد: دولت توجه ویژه‌ای به معضلات اجتماعی و طرح تحول نظام سلامت دارد و اینکه می‌گویند دولت به مسائل خارجی بیشتر توجه دارد، اشتباه است.

وی خاطرنشان کرد: تیمی که از سوی دولت مسئول سیاست خارجی شده‌اند در ابعاد سیاسی، اقتصادی و مسائل فنی مرتبط با موضوع هسته‌ای متخصص هستند.

مقیمی اعلام کرد: دولت تلاش کرده تا دعواهای میان قوا در گذشته دیگر تکرار نشود زیرا این موضوع به کشور آسیب می‌زند به همین دلیل در حال حاضر رابطه خوبی بین دولت با مجلس وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم همان گونه که وعده داده شده بود از تمامی اقشار و گروه‌های جامعه حضور دارند و این امر برای افزایش همبستگی ملی و مشارکت آحاد جامعه در امور کشور امری ضروری است.

معاون سیاسی وزیر کشور تاکید کرد: هیچگاه این دولت از مسائل داخلی غافل نبوده چون در غیر این صورت هیچگاه تورم 43 درصد به 15 درصد نمی‌رسید، همچنین دولت در کاهش نرخ بیکاری و اجرای طرح تحول نظام سلامت موفق عمل کرده که نشان می‌دهد دولت به مسائل داخلی به دقت توجه دارد.

مقیمی تاکید کرد: کرسی‌های آزاداندیشی به خوبی در این دولت در دانشگاه‌ها فعال شده و این امر نشان دهنده رفع رکود در محیط‌های آموزشی است اما در این مسیر هنوز باید اقدامات بسیاری انجام شود.

وی با بیان اینکه کار سیاسی همیشه در کشور ما هزینه داشته است، گفت: باید تلاش کنیم که هزینه کار‌های سیاسی به حداقل برسد و بستر انجام آزادانه مشارکت سیاسی برای جامعه فراهم شود.

مقیمی بیان کرد: قطعا از برگزاری جلسات سخنرانی در تمام نقاط کشور حمایت می‌شود اما عده‌ای برگزاری جلسات سخنرانی را در کشور بر هم می‌زنند که با توجه به رویکرد دولت یازدهم مبنی بر شنیده‌ شدن تمامی تفکر‌ها در جامعه با این امر برخورد می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فعالیت ستاد‌های انتخاباتی اعلام کرد: در این هفته خانه احزاب با تشکیل شورای مرکزی فعالیت خود را آغاز می‌کند و هم‌اکنون تمامی تلاش ما برای انتخاباتی باشکوه با حضور گسترده مردم و احزاب است.

معاون وزیر کشور با بیان اینکه طبق برنامه زمان‌بندی تمامی ستاد‌های انتخاباتی وظایف خود را انجام می‌دهند، بیان کرد: امیدواریم شور و نشاط اجتماعی در این انتخابات ایجاد شود اما به همه همکارانم در دولت تذکر می‌دهم که هیچ گونه رفتاری نداشته باشند که در بی‌طرفی آنها شبه‌‌ای وارد شود.

مقیمی با اشاره به اینکه تمام مسئولان دولتی، شهرداری‌ها، نظامی و انتظامی و هر فردی که دارای مسندی است نباید از امکانات خود برای اهداف شخصی و جریانی مشخص بهره‌برداری کند، افزود: فرمانداران مجری برگزاری انتخابات در کشور‌ هستند و باید به درستی به آن نظارت کنند در غیر این صورت در برابر کوتاهی آنان برخورد جدی انجام می‌شود.

مقیمی گفت: انتخابات ماشینی در یک سوم از حوزه‌های انتخابی که بیشتر شامل کلانشهر‌ها می‌شود در صورت آمادگی امکانات و تایید شورای نگهبان اجرایی می‌شود و این فرآیند در مراحل آزمایش و رفع نقاط ضعف است.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار کرد: خوشبختانه در آستانه انتخابات مجلس دهم تمامی احزاب آمادگی خود را برای حضور در انتخابات اعلام کرده‌اند و هیچ حزب رسمی در کشور وجود ندارد که آمادگی شرکت در انتخابات را نداشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: باید بستری فراهم شود که با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد شود و به طور کامل قانون در این امر پیادسازی شود، انتخابات در کشور ما نیاز به تغییراتی دارد مانند مشخص شدن خرج و مخارج کاندید‌اها و تامین منابع آنها زیرا در این صورت می‌توان با پول‌های کثیف مبارزه کرد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

171امروزmod_vvisit_counter
471دیروزmod_vvisit_counter
4183این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
33393این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19363438کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 18.118.12.222
Mozilla 5.0, 
امروز: 04 اردیبهشت 1403