Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
هشدار رییس جمهور نسبت به اجرای ناصحیح امر به معروف و نهی از منکر . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 30 مهر 1393 ساعت 12:59 بازدیدها:2641 مرتبه

هشدار رییس جمهور نسبت به اجرای ناصحیح امر به معروف و نهی از منکر. 
رییس‌جمهور هشدار داد که مبادا روزی امر به معروف و نهی از منکر وسیله‌ای برای تفرقه و جدایی آحاد جامعه از یکدیگر باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جمع اقشار مختلف مردمی استان زنجان در نهمین سفر استانی خود با بیان این‌که پیام کربلا و ابی عبدالله پیام امر به معروف و نهی از منکر است، اظهارکرد:

مسیر، مسیر دعوت جامعه به خیر و صلاح و سعادت و نجات جامعه بوده و آنچه باید از کربلا بیاموزیم این است که همه یکدیگر را به خیر و صلاح معروف و عمل شایسته دعوت کنیم و اگر فردی یا جمعی خدای ناکرده از مسیر هدایت فاصله گرفت آن را از منکر نهی کنیم.

امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد و جناح و دسته‌ای ندارد.

وی تاکید کرد:‌امر به معروف و نهی از منکر اختصاص به هیچ فرد و جناح و دسته‌ای ندارد و هیچ کس نمی‌تواند بگوید من آمر به معروف و ناهی از منکرم و دسته و جناح دیگر را به عنوان عمل‌کننده به منکر متهم نماید.

رییس دولت تدبیر و امید با بیان این‌که 77 میلیون آمر به معروف و ناهی از منکر داریم، ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر عملی متقابل است و من شما را به خیر دعوت می‌کنم و شما بنده را به خیر و صلاح و شایستگی دعوت می‌کنید، پس مبادا وظیفه امر به معروف و نهی از منکر که باید وسیله ارتباط نزدیک‌تر جامعه به یکدیگر باشد وسیله‌ای شود برای اینکه تفرقه و جدایی در جامعه به وجود آورد.

وی با اشاره به آیاتی از کلام‌الله مجید، خاطرنشان کرد: اول باید پیوند ولایت و محبت و اخوت در جامعه به وجود بیاید و هر کس نسبت به دیگری حالت سرپرستی دلسوزانه داشته باشد، یعنی همه نسبت به هم احساس پیوند ولایت کنیم و آگاهانه و دلسوزانه امر به معروف و نهی از منکر کنیم که قانون اساسی نیز به همین نکته اشاره دارد.

از دیدگاه اسلام یک گروه آمر به معروف نیستند

روحانی خاطرنشان کرد: دوست دارم پایان کار مجلس شورای اسلامی در مساله امر به معروف و نهی از منکر انسجام و وحدت بیشتر جامعه و هدایت کل جامعه به سمت نیکی باشد، چون از دیدگاه اسلام یک گروه آمر به معروف نیستند، بلکه همه مسلمانان وظیفه امر به معروف و نهی از منکر را بر دوش دارند.

رییس دولت تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مبادا فردا که نخواهد بود، تحت لوای شعار زیبای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه ما ناامنی آغاز شود چون اساس معروف، امنیت است و برای برادری و کرامت انسانی و احترام به یکدیگر مطرح شده است پس مبادا که منکر را تنها به یک مساله خلاصه کنیم و دروغ و تهمت، رشوه‌خواری و بورسیه تقلبی را منکر نپنداریم.

چند نفر در کشور خود را متولی اخلاق نپندارند

وی با بیان این‌که از صبح تا شب فقط یک مساله و آن بدحجابی را به عنوان منکر مطلق تلقی نکنیم، توضیح داد: زنان ایران، زنان مسلمان و با عفت هستند که همه طرفدار حجابند پس چند نفر در این کشور خودشان را متولی اخلاق نپندارند.

روحانی تصریح کرد: درس عاشورا برای ما آن است که همه باید دنبال امر به معروف و نهی از منکر باشیم که قیام امام حسین (ع) برای همین بود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

198امروزmod_vvisit_counter
978دیروزmod_vvisit_counter
5341این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
25619این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19355664کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 18.222.182.105
 , 
امروز: 30 فروردین 1403