Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
درخواست جمهوریخواهان امریکا برای سختگیری بیشتر در برابر ایران. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 12 مهر 1393 ساعت 22:16 بازدیدها:2385 مرتبه

رقباي اوباما عليه مذاكرات هسته‌يي. 
درخواست جمهوريخواهان امريكا برای سختگيری بيشتر در برابر ايران.
اين نمايندگان كه اكثرا از حزب جمهوريخواه هستند با تكرار ادعاهاي گذشته خود درباره برنامه صلح‌آميز هسته‌يي ايران، كشورمان را به سنگ اندازي در راه بازرسان آژانس و پنهانكاري متهم كردند.



مخالفان باراك اوباما در كنگره امريكا از تلاش براي فشار بيشتر به ايران دست‌بردار نيستند. شمار زيادي از اعضاي مجلس نمايندگان امريكا از اوباما خواسته‌اند در روند مذاكره با ايران سختگيري‌هاي بيشتري اعمال كند. سخت‌گيري‌هايي كه اوباما در يك سال گذشته سعي كرده تا در برابر خواسته آنها ايستادگي كند. هر چند از شروع مذاكرات هسته‌يي در دولت يازدهم دولت اوباما با نگاه خوشبينانه‌تري نسبت به گذشته با ايران سر ميز مذاكره نشسته اما رقباي سياسي او در امريكا چندان اين سياست را نمي‌پسندند.

در حالي ايران به همراه امريكا و پنج قدرت ديگر جهاني مشغول برداشت گام‌هاي نهايي براي رسيدن به توافق جامع هسته‌يي هستند، 354 عضو مجلس نمايندگان امريكا در نامه‌يي كه براي جان كري، وزير خارجه اين كشور ارسال كرده‌اند، خواستار سخت‌تر شدن موضع امريكا در مذاكره با ايران شده‌اند؛ اين نامه پس از آن ارسال مي‌شود كه نتانياهو در جريان حضور خود در امريكا خواستار اتخاذ موضع جدي‌تري در مقابل ايران شد. در يك سال اخير اسراييل در كنار جمهوريخواهان امريكا دو طيف اصلي بودند كه بر دولت اوباما فشار مي‌آوردند تا در گفت‌وگوهاي هسته‌يي با كشورمان از ميزان تحريم‌ها و تهديدها عليه ايران كم نكند. جمهوريخواهان كنگره امريكا پيش‌تر هم نسبت به تمديد مذاكرات هسته‌يي در وين و هم نسبت به توافق ژنو انتقادات بسياري را مطرح كرده بودند. اين طيف از نمايندگان كنگره مدعي‌اند كه ايران در طول يك سال گذشته توانسته امريكا را با تاكتيك «وقت‌كشي» فريب دهد.

اكنون نيز اين اعضاي مجلس در نامه‌يي كه متن آن روز پنجشنبه در وب‌سايت مجلس نمايندگان منتشر شده است، به رييس‌جمهوري امريكا هشدار دادند كه ايران بايد به طور كامل سوالات آژانس را درباره جوانب نظامي احتمالي برنامه هسته‌يي خود پاسخ بدهد. اكثريت مجلس نمايندگان در نامه‌ خود به باراك اوباما گفتند كه آمادگي ايران براي آشكار كردن كامل تمام جوانب برنامه هسته‌‌يي‌اش بزرگ‌ترين امتحان براي اثبات قصد ايران براي اجراي تعهداتش‌ در آينده است.

اين نمايندگان كه اكثرا از حزب جمهوريخواه هستند با تكرار ادعاهاي گذشته خود درباره برنامه صلح‌آميز هسته‌يي ايران، كشورمان را به سنگ اندازي در راه بازرسان آژانس و پنهانكاري متهم كردند. هشدار آنها در حالي به رييس‌جمهوري امريكا منتقل شد كه روز چهارشنبه بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل در كاخ سفيد به ديدار باراك اوباما رفته بود تا از جمله درباره برنامه هسته‌يي ايران با وي گفت‌وگو كند. نخست وزير اسراييل در كنگره امريكا حاميان زيادي دارد، به ويژه در مجلس نمايندگان كه درصد اعضايش با امضاي نامه يادشده گفته‌اند كه نگران توافق هسته‌يي با ايران هستند كه در آن «عدم شفافيت» ايران پذيرفته شود. به گفته اين اعضاي كنگره، پاسخ كامل ايران به آژانس براي تعيين ماهيت برنامه هسته‌يي ايران بسيار مهم است. اين نمايندگان مي‌گويند كه از حل و فصل مسالمت‌آميز مناقشه هسته‌يي ايران حمايت مي‌كنند و از باراك اوباما خواسته‌اند كه به دقت همكاري ايران با آژانس را زيرنظر داشته باشد.

به گفته اين نمايندگان، توافقي كه بتواند مانع از دستيابي ايران به سلاح هسته‌يي شود بايد شامل روشن شدن ابعاد فعاليت‌هاي اتمي تحقيقاتي ايران در گذشته نيز بشود. پيش از اين و در اواخر شهريورماه نيز 31نفر از سناتورهاي جمهوريخواه امريكا در واكنش به اخبار منتشر شده در خصوص ارايه پيشنهاد جديد از سوي واشنگتن به ايران براي حل موضوع هسته‌يي، با نگارش نامه‌يي به‌شدت از اين اقدام كاخ سفيد انتقاد كردند. اعتراض اين نمايندگان كنگره به گزارش‌هايي است كه در روزنامه نيويورك تايمز و خبرگزاري آسوشيتدپرس در خصوص پيشنهاد جديد امريكا مبني بر قطع اتصالات ميان سانتريفيوژها به جاي كاهش تعداد آنها ارايه شده است.

گفتني است آخرين دور مذاكرات هسته‌يي ايران و 1+5 هفته گذشته با حضور وزير خارجه كشورمان در مقر سازمان ملل انجام گرفت. اين مذاكرات در حالي پايان يافت كه ايران از كندي روند مذاكرات خبر مي‌داد و در نهايت دو طرف تنها بر سر ادامه گفت‌وگوها به توافق رسيدند. مذاكرات قرار است طي 10 روز آينده بار ديگر از سر گرفته شود. اين در شرايطي است كه امريكا طي سه ماه آينده شاهد برگزاري انتخابات ميان‌دوره‌يي كنگره نيز است. جايي كه در صورت رسيدن كشورهاي 1+5 با ايران به توافق جامع مي‌تواند زمينه مناسبي براي راي‌آوري حزب دموكرات ايجاد كند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

590امروزmod_vvisit_counter
679دیروزmod_vvisit_counter
6981این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
27259این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19357304کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 14 مهمان حاضر
IP شما: 18.220.81.106
Mozilla 5.0, 
امروز: 01 اردیبهشت 1403