Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 01 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح طلبان دروغ شاخدار است . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 30 تیر 1393 ساعت 20:54 بازدیدها:1725 مرتبه

هادی خامنه‌ای:
انتساب شعار نه غزه نه لبنان به اصلاح طلبان دروغ شاخدار است.
این دروغی که به اصلاح طلبان بسته شد مانند سایر حرف‌هایی است که به آنها زده‌اند و ما باید آن را با تمام ابزاری که در دست داریم تکذیب کنیم و همگان متوجه شوند که آنچه مغرضان می‌گویند کذب است.
دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) انتساب شعار نه غزه نه لبنان به برخی از اصلاح‌طلبان را دورغ شاخ‌دار خواند و گفت: این دروغی که به اصلاح طلبان بسته شد مانند سایر حرف‌هایی است که به آنها زده‌اند و ما باید آن را با تمام ابزاری که در دست داریم تکذیب کنیم و همگان متوجه شوند که آنچه مغرضان می‌گویند کذب است.


حجت‌الاسلام سیدهادی خامنه‌ای شب گذشته طی سخنانی در مراسم شب بیست و سوم دارالزهرا یکی از بهترین کارها در شب‌های قدر را طبق روایات گفت‌وگوی علمی برای دانش‌افزایی مسلمانان عنوان کرد و با طرح اینکه موضوع سخنان وی عدالت خواهد بود، گفت: بنده در چندین سال قبل در چنین جلسه‌ای بحث را به اخلاق و جایگاه آن در اسلام اختصاص دادم و بیان کردم آنچه که به عنوان ارزش‌های اسلامی در جامعه مطرح می‌شود همان مباحث اخلاقی است و آنچه که غیر از احکام و واجباتی که در قرآن و کتب توضیح‌المسائل آمده است، سایر مباحث؛ اخلاق و ارزش‌ها هستند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) با بیان اینکه نماز و روزه ارزش اسلامی نبوده بلکه جزو احکام هستند، اظهار کرد: نماز و روزه برای این مهم است که فرد به خدا توجه می‌کند و از غیر او فاصله می‌گیرد و آثار اجتماعی چنین نگاهی در فرد انقلابی به پا می‌کند.

این پژوهشگر دینی با تاکید بر اینکه ارزش‌هایی که در مورد آن سخن گفته می‌شود با یکدیگر در ارتباط هستند ادامه داد: کسی که دروغ می‌گوید خواه یا ناخواه ظلم و ستم می‌کند و آنهایی که صداقت را در گفتار و رفتار خود را رعایت نمی‌کنند نیز ظلم‌های اجتماعی و اجحاف به حق خواهند کرد.

خامنه‌ای با تاکید بر اینکه مسائل اخلاقی در دین اسلام جزو مسائل اصلی به شمار می‌آید چرا که پیشرفت جامعه بر اساس ارزش‌های الهی است، خاطرنشان کرد: اگر گفته شود فلانی جزو ارزش‌های اسلامی است این مطلب اشتباه است چرا که انسان‌ها نمی‌توانند ارزش باشند و این مقام تنها اختصاص به انبیا و ائمه و معصومین دارد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) لازمه شناخت ارزش‌های اسلامی را تعیین الگوها عنوان کرد و گفت: الگوهای ما در زندگی بسیار محدود هستند و شامل کسانی می‌شود که در زندگی‌های خود حتی اشتباه کوچک هم نکردند و این مساله تنها شامل معصومین می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر ارزش‌های اسلامی در کنار هم قرار گیرند می‌توان نام آن را ایمان نهاد، ابراز کرد: در زمینه ایمان بحث‌های بسیاری صورت گرفته و یک باب بسیار مفصل در اصول کافی به این مسائل اختصاص داده شده است.

وی در ادامه به بیان تعریف ایمان از زبان امیرالمومنین (ع) پرداخت و گفت: در زمان پیامبر و بعد از آن حضرت بلافاصله انحرافات خود را نشان داد. انحراف این نبود که به وجود بیاید بلکه از ابتدا وجود داشت اما بعد از رحلت پیامبر خود را نشان داد. رهبران این حرکت انحرافی امثال ابوسفیان و همفکران او بودند که از قبل اسلام نیز حضور داشتند و تنها اسلام ظاهری آوردند و بسیاری از جنگ‌ها را به راه انداختند.

رییس پژوهشکده تاریخ اسلام افزود: بعد از هر انقلابی و بعد از مدت کوتاهی فرصتی ایجاد می‌شود و افرادی بنا به مصالحی که خود را به شکل مسلمانان درمی‌آورند و فرصت را مناسب می‌بینند لباس اصلی خود را بر تن می‌کنند. این مساله تعجب ندارد چرا که در انقلاب اسلامی نیز وجود داشته و امروز جامعه ما درگیر با آن افراد است.

خامنه‌ای به تفکر انحرافی خوارج اشاره کرد و گفت: باید مساله خوارج را به دو دسته رهبران و پیروان آنها تقسیم کرد. پیروان چشم و گوش بسته معتقد بودند علی (ع) در جریان حکمیت اشتباه کرده و مجازات او مرگ است. این تفکر در همه جا وجود دارد و در داخل کشور ما نیز عده‌ای هستند که علاقه‌مندند هر کسی را به هر دلیلی تکفیری یا منحرف بدانند. البته رهبران خوارج از مساله آگاهی کامل داشتند اما به خاطر هوای نفسانی و اهداف شیطانی ابتدا در لباس مومنان و اصحاب ظاهر می‌شدند اما سر فرصت و برای رسیدن به اهداف خود عده‌ای عوام نادان را با خود همراه می‌کردند. بنده باور ندارم که سران این جریان‌ها نمی‌دانستند چه کار می‌کنند.

وی از طرفداران تفکر ارجاع به عنوان دسته ‌دیگر منحرفان یاد کرد و گفت: این دسته از افراد به خاطر ناآگاهی به سمت تفکر ارجاع رفته و می‌گفتند ما کاری با این مسائل نداریم خدا هر که را بخواهد به بهشت یا جهنم می‌برد. سران و گردانندگان این تفکر نیز با حساب و کتاب به دنبال اشاعه آن بودند و با هدف شوم این اندیشه خطرناک و لغزنده را ترویج می‌دهند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) از انقلابی های تندروی امام علی (ع) به عنوان دسته‌ دیگری از منحرفان یاد کرد و گفت: این انقلابی‌های تندرو پشت سر امام (ع) بودند و رفتارهای امام را صددرصد اجرا نمی‌کردند. امام می‌گفت افراط و تفریط انحراف است و بر اعتدال تاکید داشتند. این افراد عده‌ای تندرو بودند که نیت خیر داشتند اما برای رسیدن به آن تندروی می‌کردند و عده‌ای که نیز تبعیت می‌کردند به اندازه‌ای نبودند که سرنوشت تاریخ را بتوانند عوض کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به نظریه فلاسفه در مورد فضای عطر اشاره کرد و گفت: فلاسفه قدیم معتقد به وجود فضای عطر بودند که پیشرفت‌های علمی نیز اکنون این مساله را تاکید کرده است که هر اقدام شما اثر خود را در این دنیا می‌گذارد. در مسائل اخلاقی نیز اینگونه است که انحراف ما در اینجا اثرات خود را در آن سوی کره زمین بر جای خواهد گذاشت. ما ابتدا باید مراقب خود باشیم و اگر به دنبال اجرا و تحقق عدالت نباشیم اثر آن را در نقطه دیگری از این کره خاکی خواهیم دید.

خامنه‌ای در بیان مساله خود به مثال حکومت معاویه در شام اشاره کرد و گفت: آثار فرهنگی معرفی شده اسلام توسط حکومت معاویه همچنان دامن‌گیر اسلام است. شام در آن زمان با اروپا در ارتباط بود و از طریق این منطقه فرهنگ اسلامی به کشورهای غربی منتقل شد اما فرهنگ اسلامی که به اروپا رفت اسلام معاویه بود نه اسلام حضرت علی (ع) که در کوفه حکمرانی می‌کرد.

وی با تاکید بر اینکه یک کلمه غلط از سوی مسئولان آثار خود را در تاریخ بر جای خواهد گذاشت و نمی‌توان آثار آن را محو کرد ادامه داد: مسئولی که می‌گوید اسلام رابطه خوبی با دموکراسی ندارد موجب خوشحالی غربی‌ها می‌شود چرا که این مساله مطلوب آنها بوده و می‌توانند از این جمله علیه اسلام سوءاستفاده کنند.

وی مماشات با انحراف را از زمان خلیفه اول ابوبکرعنوان کرد و گفت: جریان‌های انحرافی علیرغم اینکه عده‌ای افراد ناآگاه هستند در صف مدیران آگاهانه و با برنامه‌ریزی رفتار می‌کنند.

خامنه‌ای در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ارزش‌ها گهگاهی می‌تواند به ضدارزش و یا ابزاری به ضد خود تبدیل شود گفت: خدا مرحوم کند دکتر شریعتی را که گفت مذهب علیه مذهب. یعنی با سلاح و ابزار دین و ارزش‌های پراهمیت دینی و نیز با یکسری ترفندها می‌توان کاری کرد که پیروان واقعی دین را کنار گذاشت و آن را از بین برد.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) ادامه داد: در همه دوران تاریخی مرسوم بوده که عده‌ای برای خارج کردن رقیب از قدرت از کارهای غیراخلاقی بهره می‌بردند از این رو شناخت و رعایت اخلاق نیاز به الگو دارد و نمی‌توان با معیارهای فردی به تبیین آن پرداخت.

این پژوهشگر دینی تصریح کرد: عدالت آن نیست که به بهانه او، آزادی مردم را گرفت و یا فردی که به دنبال تعقل است را از میدان به در کرد. اگر ارزش‌های اخلاقی در سیاست رعایت نشود همان چیزی می‌شود که امویان به دنبالش بودند. علی (ع) اخلاق در سیاست را رعایت می‌کند و هرگز بی‌صداقتی نکرد. برخی نقد می‌کنند ای کاش حضرت علی (ع) با معاویه مماشات می‌کرد حال اینکه حضرت به عنوان یک الگو برای عدل و داد خود را موظف می‌کرد با هیچ کار انحرافی مماشات نکند.

وی پایه‌های اصلی ایمان از زبان حضرت علی (ع) را صبر، یقین، عدل و جهاد عنوان کرد و گفت: صبر چهار شعبه شوق، هراس، زهد و تقرب دارد. کسی که می‌خواهد صبر را رعایت کند باید اشتیاق به جنت داشته باشد تا از شهوات فاصله گیرد و کسی که هراس از جهنم دارد از محرمات دوری می‌کند.

رییس پژوهشکده تاریخ اسلام مادر همه گناه‌ها را دروغ عنوان کرد و از تملق نیز به عنوان زیر مجموعه دروغ یاد کرد و گفت: در مقابل فردی که فکر می‌کنید روزی‌تان در دست او است و قدرت و امتیازات سیاسی و اجتماعی از او به شما می‌رسد، به او چیزهایی می‌گویید که صحت ندارد و دروغ می‌گویید. بزرگترین اوصاف را برای او بکار می‌بندید در حالی که فاقد آن است. کسانی که شانس به آنها روی می‌آورد عده‌ای دور آنها جمع شده و شروع به تملق‌گویی می‌کنند و خصلت‌های خوب افراد دیگر را به او نسبت می دهند و از سوی دیگر کسی که شانس از او روی برگردانده همه بدی‌ها را به او نسبت می‌دهند. لذا پیامبر فرمود بر صورت آنهایی که مداح هستند و به ثناگویی قدرتمندان و ثروتمندان می پردازند و کاسبی‌شان این است،‌ خاک بپاشید.

خامنه‌ای از زهد به عنوان بی‌اعتنایی به آثار دنیایی یاد کرد و افزود:‌ کسانی که زهد می‌ورزند در مقابل مسائل خود را می‌توانند راحت کنند. تقرب نیز به معنای چشم‌به راه بودن و مراقب بودن است. کسانی که اهل ایمان هستند به دنبال این هستند که فرصت را از دست ندهند.

وی بینش هوشمندانه، تعدیل حکمت و عبرت گرفتن از پندها و نیز به یاد داشتن سنت‌های گذشته را از شاخصه‌های یقین عنوان کرد و گفت: کسی که با بینش هوشمندانه دیده‌ بگشاید، حکمت را مشاهده خواهد کرد و کسی که حکمت بر او روشن باشد از عبرت‌ها درس خواهد گرفت و این آگاهی او موجب می شود تا مانند کسی باشد که گویی با مردم گذشته زندگی کرده است.

خامنه‌ای در مورد شاخصه‌های عدل نیز گفت: کسی که فهم داشته باشد طبیعتا عمق دانش را می‌فهمد. کسانی که مدعی اجرای عدالت هستند باید دانا باشند نه اینکه نادانان بیایند و حکومت را به دست بگیرند و بعد بگویند می‌خواهیم عدالت را اجرا کنیم. عدل یعنی تعادل و میانه‌روی و عدالت به معنی این است که همه به حق خود برسند.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) تاکید کرد: خواسته‌های مردم شغل، امنیت، تساوی در برابر قانون، داشتن حقوق اساسی و حق تعیین سرنوشت است اما افراد نادانی که عدالت را نمی‌فهمند آن را وسیله‌ای برای محدودیت آزادی قرار می‌دهند. البته عدالت به معنی مساوی مطلق نیست بلکه به این معنی است که هر کس به مقدار تلاشش سهم دارد.

وی در خصوص جهاد نیز اظهار کرد: راستگویی و دوری از فاسدین و امر به معروف و نهی از منکر پشت مومنان را محکم می‌کند. آمر به معروف و ناهی از منکر باید از شرایطی برخوردار باشد. آیا امر به معروف و نهی از منکر تنها اختصاص به ظواهر و لباس پوشیدن خانم‌ها دارد یا شامل دروغ گفتن و بهتان زدن هم می‌شود که برخی برای رسیدن به اهداف سیاسی به آن روی می‌آورند؟ کسانی باید امر به معروف و نهی از منکر کنند که حداقل شناخت را داشته باشند نه اینکه افرادی مغرض و نادان و عقده‌ای که اهل باندبازی هستند این کار را انجام دهند. ابتدا باید معروف را شناخت و آن را به عنوان فرهنگ عمومی درآورد و بعد افراد دل پاک به صورت عادی و نه ماموریتی گفتار و رفتارشان امر به معروف باشد. کسانی می‌توانند امر به معروف کنند که خود به آن عمل کنند.

خامنه‌ای در جمع‌بندی سخنان خود اظهار کرد: امروزه بر اثر رعایت نشدن این مسائل شاهدیم که دنیای اسلام با بلای بزرگی مواجه است و تاکید دارم که همه ما با سهم‌های مختلف در رابطه با مشکلاتی که در جهان اسلام وجود دارد، سهیم هستیم.

وی با بیان اینکه تردیدی نیست که سردمداران استکبار جهانی مسئول بلایایی هستند که جامعه اسلامی با آن درگیر است اظهار کرد: در حال حاضر در غزه مردم دسته دسته کشته می‌شوند به خاطر اینکه نقشه‌های حساب شده‌ای که از همان انحراف‌ها سرچشمه می‌گیرد یک به یک در حال اجراست. درست است که داعش و طالبان با اسلام خشک و متعصبانه آمده‌اند اما پشت آنها امریکاست. مردم غزه با زبان روزه در حال مبارزه و کشته شدن هستند و ما موظف هستیم که برای انحراف‌زدایی اقدام کنیم.

دبیرکل مجمع نیروهای خط امام (ره) ضمن محکومیت فجایع غزه تاکید کرد و گفت: برخی از افراد مغرض آمدند و گفتند که گروهی از اصلاح‌طلبان چندسال پیش شعار نه غزه نه لبنان سر دادند که این دروغ شاخداری است و کسی نمی‌تواند این مساله را باور کند از چند بابت معتقد به حمایت از مردم فلسطین و غزه هستیم. ما از لحاظ وابستگی انسانی باید از یکدیگر حمایت کنیم و علاوه بر آن سرنوشت همه افراد به هم گره خورده و امنیت ما جدا از امنیت آنها نیست. این دروغی که به اصلاح طلبان بسته شد مانند سایر حرف‌هایی است که به آنها زده‌اند و ما باید آن را با تمام ابزاری که در دست داریم تکذیب کنیم و همگان متوجه شوند که آنچه مغرض می‌گویند کذب است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

131امروزmod_vvisit_counter
679دیروزmod_vvisit_counter
131این هفتهmod_vvisit_counter
6668هفته گذشتهmod_vvisit_counter
26800این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19356845کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 10 مهمان حاضر
IP شما: 3.149.27.202
Mozilla 5.0, 
امروز: 01 اردیبهشت 1403