Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 30 فروردین 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
بیش از یک سوم فرمانداران در کشور تغییر نکرده اند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 06 خرداد 1393 ساعت 22:57 بازدیدها:2868 مرتبه

عضو مجمع روحانیون مبارز :
بیش از یک سوم فرمانداران در کشور تغییر نکرده‌اند
این روحیه مماشات در انجام این تغییرات به خود دولت آسیب می‌رساند و باید دولت از این مرحله عبور کند ...

یک عضو مجمع روحانیون مبارز در ارزیابی سخنان رئیس‌جمهور در ارتباط با عدم مداخله در زندگی مردم و احترام به آزادی‌های آنها، گفت: این مساله جدیدی نیست و برآمده از وظایف رئیس‌جمهور در قانون اساسی در راستای حفظ و صیانت از آزادی‌های مردم است.



حجت‌الاسلام والمسلمین رضوی یزدی ، با بیان این‌که "اگر آزادی‌های قانونی مردم سلب شود، این امر تبعات منفی به همراه خواهد داشت و حکومت و دولت آسیب می‌بینند"، افزود: وقتی که می‌گوییم به قانون اساسی پایبند هستیم و خود را ملزم به اجرای آن می‌دانیم، باید به تمام اصول آن احترام بگذاریم و در راستای اجرایی شدن آن تلاش کنیم که از جمله آن می‌توان به بحث آزادی‌های مردم اشاره کرد.

وی همچنین اظهار کرد: وقتی تفکرات نظامی بر یک مملکت غلبه پیدا کند، روحیه نظامی‌گری، آزادی‌ها را بر نمی‌تابد و سعی می‌کند آنها را محدود کند و چهره‌هایی مانند آقای خاتمی و روحانی چون نظامی نیستند و شخصیت‌های فرهنگی هستند، به همین بابت بر روی آزادی‌های مردم تاکید می‌کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان این‌که "حرکت رئیس‌جمهور در راستای دفاع از آزادی‌های مردم، متین و ارزشمند است"، یادآور شد: زمان حضرت امام (ره)، ایشان تاکید می‌کردند که نیروهای نظامی در چارچوب وظایف خود عمل کنند و در حوزه‌هایی مثل حوزه‌های فرهنگی و سیاسی دخالت نکنند و اگر چنین موضوعی تحقق پیدا کند و روحیه نظامی‌گری حاکم نباشد، بخش زیادی از این آزادی‌ها محقق می‌شود.

رضوی یزدی با بیان این‌که "دوستانی که در عرصه نظامی مشغول به کار هستند باید به وظایف خود بپردازند و دیگر امور را به مسئولان مربوطه واگذار کنند"، گفت: یکی از انتقادهایی که در حال حاضر به دولت وارد می‌شود، ضعف آن در استفاده از اختیاراتش است. دولت آقای روحانی از همه اختیاراتش بصورت کامل استفاده نمی‌کند و گاه شیوه مماشات را در پیش می‌گیرد.

این عضو مجمع روحانیون مبارز با بیان نمونه‌ای در این ارتباط، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از یک سوم فرمانداران در کشور تغییر نکرده‌اند در حالیکه دولت این اختیار را دارد که افرادی انتخاب کند که سیاست‌های دولت را باور و برای اجرایی شدن آن تلاش کنند، ولی این روحیه مماشات در انجام این تغییرات به خود دولت آسیب می‌رساند و باید دولت از این مرحله عبور کند و از سوی دیگر در تمام دستگاه‌های دولتی در حد توان باید از سیاست‌های دولت جدید در عرصه فرهنگ و سیاست حمایت کنند.

وی در پایان با استقبال از صحبت‌های اخیر رئیس‌جمهور در ارتباط با رعایت حریم خصوصی مردم و این‌که مردم از رسانه‌های مجازی بتوانند به خوبی استفاده کنند، گفت: مطالبه‌گری رئیس‌جمهور در جهت دفاع از آزادی‌های مردم امری ارزشمند است و باید به دولت در راستای تحقق این موضوع کمک کرد.

*****************

محمد علی مشفق :
وقتی تجربه نداشته باشید طبیعیست که راننده را فرماندار کنید!
در حقیقت وقتی که شما قواعدی نداشته باشید و در وزارت کشور سابقه فعالیت نداشته باشید و اهمیت فرماندار و بخشدار و... را به دلیل فقدان تجربه درک نکنید، طبیعیست که راننده را فرماندار کرده و دندان پزشک را هم معاون حقوقی می‌کنید.

از همان زمان شروع به کار رحمانی فضلی در وزارت کشور، انتصابات جنجالی و همچنین برخی رفتارهای حاشیه‌ساز در زیرمجموعه این وزارتخانه حاشیه‌هایی را پدید آورده است. یک روز خبر از تصمیم رحمانی فضلی برای فرمانداری شخصی می‌رسد که پیش از این راننده اتبوس بوده و روز دیگر خبر از سیلی نا‌حق فرماندار شهری دیگر به صورت افسر راهنمایی و رانندگی می‌رسد. در همین رابطه سلام نو گفت‌و‌گویی با محمد علی مشفق، مدیرکل اسبق وزارت کشور انجام داده که در ادامه می‌خوانید:

وی در این رابطه گفت: حتی در زمان پهلوی هم یک دست شاخص‌ها و ملاک‌هایی وجود داشتند که بر اساس آن‌ها، فرمانداران مناطق مختلف انتخاب می‌شدند. البته در اینکه افراد تعیین شده مطابق سیاست‌های رژیم پهلوی بودند شکی نیست، اما افرادی که برای تصدی این پست‌ها انتخاب می‌شدند دوره‌های متعددی برای فرمانداری و بخشداری و معاونت‌های متعدد استانداری و علی‌الخصوص معاونت سیاسی می‌گذراندند. حتی آن موقع هم به هیچ عنوان امکان نداشت که کسی معاون سیاسی و امنیتی استاندار شود که پیش از آن دوره‌های قبلی بخشداری و فرمانداری و دوره‌های پایین‌تر را طی نکرده باشد.

مشفق در ادامه  گفت: اما پس از سقوط رژیم طاغوت چهره‌های جوان و کم‌تجربه مدیریت در حوزه‌های مختلف اجرایی و سیاسی وارد عرصه مدیریت شدند و در راس مدیریت کشور قرار گرفتند که البته این طبیعت هر انقلابی است.

مشفق افزود: متاسفانه امروز هم این روند صورت می‌گیرد و به صورت یک رفتار در وزارت کشور درآمده است و این احساس پدید آمده که برای انتخاب افراد در پست‌های کلیدی نیاز به تجربه آنچنانی نیست و تنها رابطه‌ها هستند که اهمیت دارند.

وی افزود: متاسفانه اکنون شاخص‌های مدونی برای انتخاب استاندار و فرماندار وجود ندارد تا برای انتخاب مقامات وزارت کشور به عنوان ملاک قرار گیرد.

مشفق گفت: در کشور هند فرمانداران بین شش ماه تا یک سال تحت آموزش قرار می‌گیرند و دوره‌هایی مختلفی را طی می‌کنند تا بتوانند مسائل مختلف را در منطقه خود حل و فصل کنند و پس از آنکه این دوره‌ها را به اتمام رساندند، فرماندار منطقه می‌شوند. به این ترتیب فرماندار انتخاب شده به تمام مسائل کاری حوزه خود آشنا است و به خوبی از پس وظیفه خود بر می‌آید.

مدیرکل اجتماعی وزیر کشور در دوران اصلاحات ادامه داد: متاسفانه این روند در ایران برقرار نیست و سبب شده تا تجارب بعضا ناخوشایندی در کشور ما بر سر این قضایا پدید آید. به عنوان نمونه چند سال پیش در استان خوزستان یک نفر با مدرک لیسانس معارف اسلامی شهردار شد و یا شخصی در مجلس شورای اسلامی وجود داشت که چندین دوره نماینده شد و پیش از نمایندگی، راننده آمبولانس بهداری بود. در حقیقت این نوع اتفاقات در مملکت ما چیز جدیدی نیست و نشان از فقدان یک مدیریت بر اساس قواعد و علم دارد.

مشفق افزود: ریشه این اتفاقات در فقدان ضوابط و معیار‌های مدون و شاخص‌هایی است که برای کشور لازم است. در حقیقت به این علت که شاخص‌هایی برای انتخاب نداریم تا وزیر کشور را در انتخاب همکارانش ملزم به رعایت آن‌ها کنیم، وزیر نیز طبیعتا بر اساس تشخیص و سلیقه خود عمل می‌کند و یاران خود را بر اساس تشخیصاتش انتخاب می‌کند.

وی در خصوص برخی از انتصابات اخیر در وزارت کشور گفت: هم اکنون در وزارت کشور دو اداره کل حقوقی و اداره کل بازرسی با هم ادغام شده و ریاست آن نیز به یک دکتر دندان پزشک سپرده شده است که اتفاقا از بستگان آقای وزیر است. حال در این بین سوالی که پدید می‌آید آن است که تجربه یک دندان پزشک چه ارتباطی با این شغل دارد؟

مشفق در پایان افزود: اگر قواعدی وجود داشته باشد و این قواعد تعیین کننده باشند و همچنین مرجعی وجود داشته باشد که در صورت تخلف مقامات از این قواعد با آن‌ها برخورد کند، از بسیاری از مشکلات در وزارت کشور جلوگیری خواهد شد. اما چون این قواعد وجود ندارد، وزیر کشور نیز بر اساس تشخیص خود عمل می‌کند و تشخیص می‌دهد که یک راننده اتوبوس بهتر می‌تواند شهرستان شاهرود را اداره کند. در حقیقت وقتی که شما قواعدی نداشته باشید و در وزارت کشور سابقه فعالیت نداشته باشید و اهمیت فرماندار و بخشدار و... را به دلیل فقدان تجربه درک نکنید، طبیعیست که راننده را فرماندار کرده و دندان پزشک را هم معاون حقوقی می‌کنید.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

436امروزmod_vvisit_counter
978دیروزmod_vvisit_counter
5579این هفتهmod_vvisit_counter
3063هفته گذشتهmod_vvisit_counter
25857این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19355902کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 4 مهمان حاضر
IP شما: 18.188.40.207
 , 
امروز: 30 فروردین 1403