Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 25 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتخابات در روزنامه ها مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 22 اسفند 1391 ساعت 10:48 بازدیدها:3233 مرتبه
بررسی روزنامه ها/دوشنبه21اسفند91
روی خط انتخابات/اعضای هیات نظارت تهران انتخاب شدند
تهران - پنج عضو هیات نظارت بر انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در تهران انتخاب شدند و با حکم رییس هیات نظارت مرکزی انتخابات، فعالیت خود را آغاز کردند.
* از سوی هیات نظارت بر انتخابات، ˈقاسم محمدتهرانیˈ به عنوان رییس هیات نظارت تهران انتخاب شد و ˈفیروز اصلانیˈ، ˈصادقی مقدمˈ، ˈنصر اصفهانیˈ و حجت الاسلام ˈرسول جلیل زادهˈ نیز اعضای این هیات را تشکیل می دهند. اعضای هیات نظارت بر انتخابات تهران با حکم رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری فعالیت خود را آغاز کرده اند. اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات 92 نیز در آذر امسال (91) در اجرای ماده 2 قانون نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری و چهارمین انتخابات میاندوره مجلس خبرگان رهبری تعیین و به وزارت کشور معرفی شده بودند. اعضای این هیات را آیت الله ˈاحمد جنتیˈ(دبیر شورای نگهبان)، آیت الله ˈمحمد یزدیˈ عضو فقهای شورای نگهبان، ˈمحمدرضا علیزادهˈ قائم مقام شورای نگهبان، ˈعباسعلی کدخداییˈ سخنگوی شورای نگهبان، حجت الاسلام سید ابراهیم رییسی معاون اول قوه قضاییه، ˈمحسن اسماعیلی عضو حقوقدان شورای نگهبان و ˈمحمدرضا میر شمسیˈ تشکیل می دهند.
مکانیزم انتخاب اعضای هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بدین شکل است که پیش از شروع انتخابات، از سوی شورای نگهبان پنج نفر از افراد مسلمان و مطلع و مورد اعتماد به عنوان هیات مرکزی نظارت، با اکثریت آرا انتخاب و به وزارت کشور معرفی می شوند.(کیهان)
*ˈمحمدرضا باهنرˈ نماینده مردم تهران در مجلس در گفت و گو با فارس با اشاره به دعوت اخیرش از ائتلاف سه گانه برای پیوستن به ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری گفته با توجه به اینکه ائتلاف ما در جبهه پیروان ائتلافی باز است ما به صورت عام از همه گروه های اصولگرا که کلیت اصولگرایی را پذیرفته اند دعوت کرده ایم برای ائتلاف به جبهه پیروان اضافه شوند.(ایران)
* با حمایت از کاندیداتوری محمدرضا عارف اتفاق افتاد: اعلام موجودیت پویش امید.
گروهی با عنوان ˈپویش امیدˈ با دعوت از محمدرضا عارف، معاون اول دولت اصلاحات و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری اعلام موجودیت کرد. در بخشی از بیانیه پویش امید آمده است: سال هاست که ملت تاوان خام اندیشی کسانی را باز پس می دهد که بارها عَلَم تحریم از خیمه ایشان برافراشته شد، با داعیه تحریم فعال که بنا بود با مشروعیت زدایی از نهاد حاکمیت، دموکراسی را محقق کند و چه خیال خام و چه تاوان سنگینی. هرچند این انفعال در انتخابات 88 به مشارکتی پرشور و فراگیر بدل شد، بی درایتی، جشن حضور را به سوگواری و سرخوردگی رسانید؛ اما به گواه تاریخ هر زمان جای یأس و ناامیدی، امید و مسئولیت پذیری نشاندیم، حادثه ای آفریدیم خلاف محاسبات و معادلات آنان که خرد جمعی را به هیچ انگاشته اند. (بهار)
* ˈبرای پیروزی به میدان آمده امˈ ، ˈمحمد شریعتمداریˈ وزیر هشت سال دوران اصلاحات می خواهد رییس جمهوری شود. او که دیروز به تحریریه روزنامه اعتماد آمده بود از عزم جدی اش برای پیروزی سخن گفت، در عین حال تصویر دقیقی از میدان مبارزه یی ترسیم کرد که آهنگ ورود به آن کرده است. با نیم نگاهی به فرجام روسای جمهوری قبلی او نیز با ما هم رای است که هر کس در این سمت قرار می گیرد آنگونه بدرقه نمی شود که مورد استقبال قرار می گیرد. اما علت این مساله را این گونه توضیح می دهد که رییس جمهوری به دلیل رای مردم از یک جایگاه والای کاریزماتیک برخوردار است و وقتی در مسند قرار می گیرد با توجه به برخی قوانین و بی اعتنا به دیگر قوانین موجود برای خودش رسالت مدیریت جهان پیدا می کند و این یک توهم است. همه مفاد قانون اساسی در کنار یکدیگر گویای این مساله است که رییس جمهوری نه یک سوم که یک پنجم قدرت را در دست می گیرد و هر کس که می خواهد رییس جمهور شود اگر قانون اساسی را درست بخواند در می یابد که با رییس جمهور شدن نمی تواند دنیا را مدیریت کند.(اعتماد)
* الیاس حضرتی، مدیرمسوول روزنامه اعتماد و کاظم انبارلویی، سردبیر روزنامه رسالت درباره وضعیت رسانه ها و شرایط سیاسی کشور با یکدیگر به گفت و شنود نشستند. کافه خبر سایت خبرآنلاین میزبانی این مناظره را برعهده داشت. انبارلویی با اشاره به مواضع برخی چهره های سیاسی گفت: ˈالان آقای هاشمی مصداق رجل سیاسی نیست چون هم سن ایشان اقتضا نمی کند و نامه اش در سال 88 هم وجود دارد. (اعتماد)
* عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: ما خواستار اجرای کامل قانون اساسی، رفع محرومیت های نخبگان، اجازه فعالیت اعضا و صنف ها و کاهش فشار مستقیم و غیرمستقیم بر اصلاح طلبان هستیم. ˈمحمدرضا تابشˈ افزود: به صراحت اعلام می کنم مسوولیت هرآنچه در انتخابات آتی به واسطه محروم کردن مردم از اعمال حق حاکمیت خویش توسط هر مسوول و غیر مسوولی که سخن نابجا بگوید و اظهارنظر نسنجیده یی داشته باشد و حرف ها و اظهارات خویش را عین صواب و سلیقه تنگ نظرانه خود را حق مطلق می داند و از موضع نظام حرف می زند، بر عهده همین افراد است.
وی ادامه داد: اصلاح طلبان مهم ترین خطر و فتنه را آن می دانند که دایره انتخاب مردم تنگ شده و امکان مشارکت حداکثری آنان کاهش یابد. لذا عمل صالح را در زمان فعلی آن می دانند که همه امکانات و مشارکت حداکثری و از جمله حضور همه سلیقه های درون نظام با کاندیدای حداکثری آنان فراهم شود.(اعتماد)
* ˈتقلبˈ، ˈآزاد نبودن انتخاباتˈ و ˈمهندسی انتخاباتˈ کلید واژه های طراحی شده دشمن طی سال های گذشته بوده است که جملگی ایجاد تردید در مردم از طرفی و مرجعیت بخشیدن به دشمن و باز کردن جای پای سازمان های وابسته به استکبار جهانی از طرف دیگر را رصد می کرده است. اما جدیدترین واژه برای انتخابات سال آینده، واژه برگزاری انتخابات با استاندارد جهانی است که از هم اکنون زمزمه های آن در گوشه و کنار به گوش می رسد.(رسالت)
* معاون اول دولت اصلاحات درباره فتنه سبز و ارتباط آن با اصلاح طلبان دچار تناقض گویی شده است. ˈمحمدرضا عارفˈ در دیدار تعدادی از دانشجویان یزدی مقیم تهران و در پاسخ به این سووال که موضع اش نسبت به جنبش سبز چیست، اذعان کرد: باید پرسید مراد از جنبش سبز چیست؟ آن چیزی که به اسم جنبش سبز مطرح شده است در دو سر طیف آن، هم افراد اصیل انقلاب قرار دارند و هم افرادی که به دنبال براندازی نظام هستند. وی در عین حال بر اینکه اصلاح طلبان هیچ ارتباطی با براندازها ندارند، گفت: افرادی را که روش های رادیکالی برگزیدن باید تلاش شود با نگاه مثبت به نظام برگردانده شوند چرا که بسیاری از آنها تحت تاثیر فضا، مواضع تندی می گیرند ولی با مدتی گفت وگو و شنیدن سخنانشان برمی گردند. وی درباره دلیل سکوت خود در وقایع سال 88 گفت: در انتخابات سال 88 اعتقادم بر این بود که کشور در حال ورود به بازی باخت-باخت است و همه اشتباه کردیم و به نظرم هیچ راهی جز سکوت نبود.(کیهان)
* رییس تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت گفت: ˈتلاش ما این است تا قبل از ثبت نام ها ارایه فهرست صورت گیرد. بسیاری از استان ها قبل از سال نو این کار را انجام می دهند اما در شهرهای بزرگ با مدت زمان بیشتری این کار صورت می گیرد. پرویز سروری در گفت وگو با فارس به برگزاری نخستین همایش استانی این تشکل اشاره کرد و اظهار داشت: نخستین همایش سراسری تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت روز پنجشنبه برگزار شد و مهم ترین مساله برای ما این بود که تمام برنامه هایی که در چشم اندازمان پیش بینی کرده ایم به اعضا منتقل کنیم. رئیس تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت تصریح کرد: در این همایش تاکید شد نسبت به برنامه ها بویژه انتخابات اخیر گفتمان و ادبیات مشترکی پیدا کنیم؛ همچنین دستورالعمل ها در اختیار اعضای استانی قرار داده شد.(وطن امروز)
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

244امروزmod_vvisit_counter
2031دیروزmod_vvisit_counter
5068این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
45249این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19415368کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 7 مهمان حاضر
IP شما: 3.138.116.50
Mozilla 5.0, 
امروز: 25 اردیبهشت 1403