Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
سه شنبه, 25 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
زنده باد بهار و تاکید و ستایش مشاعی از بهار طبیعت مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 20 اسفند 1391 ساعت 23:54 بازدیدها:2933 مرتبه

مشاعی : دنیا بداند که امام ما بهار است / بغض توامان مشاعی و احمدی نژاد

اسفندیار رحیم مشاعی ارزش مادی نشان درجه یک فرهنگ و هنر را که از سوی ریاست جمهوری به وی اعطا شده بود به کودکان سرطانی و پیشکسوتان فرهنگ و هنر تقدیم کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، اسفندیار رحیم مشایی در مراسم استقبال از نوروز که توسط سازمان میراث فرهنگی در سالن اجلاس سران از صبح روز یکشنبه با حضور جمعی از هنرمندان، اعضای هیات دولت ، کارکنان میراث فرهنگی و اقوام ایرانی برگزار شد، پس از دریافت نشان درجه یک فرهنگ و هنر بیان کرد: نوروز جلوه تمام خوبی‌ها و نیکی‌هاست. مردان و زنان این سرزمین در تاریخ همواره به خوبی و نیکی معروف بوده‌اند و این ملت این میراث را از گذشته‌های دور با پاس‌داشتش به بشریت امروز هدیه کرده است.
مشایی با بیان این‌که ملت ایران دارای دو ویژگی مهم است، بیان کرد: ایرانیان همواره مردمی مومن و متعهد بوده‌اند و همواره از دیرباز تاریخ به توحید، عظمت و شکوه انسان اندیشیده‌اند.
وی با بیان این‌که نیکی‌ها و فضیلت‌ها همیشه در نزد ملت ایران از منزلت برخوردار بوده‌اند، افزود: دوست و دشمن در دنیا می‌داند که ملت ایران مجموعه‌ای از خزائن ارزش‌های الهی و انسانی است و با دستانی پر از اعماق تاریخ آمده و به سوی آینده حرکت می‌کند.
مشایی با بیان این‌که تعامل با اسلام یک تعامل زیباست، ادامه داد: ما از اسلام درس‌ها آموخته‌ایم و مزد درس‌آموزی را با جلوه‌گر کردن ظرفیت‌های اسلام به تمام ملت‌های جهان پرداخته‌ایم، نه آنکه تمام آنچه که اسلام به ما داده است را پاسخ داده‌ایم، بلکه این یک تعامل است.
وی با بیان این‌که ایرانیان وعده خداوند و قرآن بوده‌اند، اظهارداشت: ایرانیان نقش عظیمی در تاریخ و در راستای شکوفایی و پایه‌گذاری تمدن اسلامی داشته‌اند و از خود به جا گذاشته‌اند.
مشایی گفت: دوستان پیش از آنکه من مسئولیت بر عهده بگیرم ،برای اعتلای نوروز تلاش زیادی کرده‌اند. پرونده ثبت جهانی نوروز پیش از آنکه ما مسئولیت را بر عهده بگیریم، در دستور کار بود و ده‌ها کشور نیز تلاش کردند که این پرونده ثبت شود و در واقع باید گفت با مشارکت چندین کشور و با قافله‌سالاری و طلایه‌داری ایران اسلامی این پرونده به ثبت جهانی رسید و من از تمام زنان و مردانی که در این راستا تلاش کرده‌اند، تشکر می‌کنم.
رحیم مشایی تصریح کرد: ملت ایران  امید به آینده دارد و در تمام ملت های دنیا این ملت ایران است که نسبت به آینده از همه مطمئن تر است. اگر نوروز به ثبت جهانی می رسد یک حقیقت است باید این نشان را از نظر  معنوی تقدیم ملت ایران کنم که بهترین پاسدار فرهنگ و تمدن ایران بوده اند.
وی با بیان این‌که ملت ایران مظهر عشق و خرد همراه است، با اشاره به هنرپروری ملت ایران و پرورش بسیاری از هنرمندان عرصه ادب و فرهنگ در این سرزمین، گفت: ما در این عرصه در طول تاریخ کسانی را داریم که چون قله‌های بلند، ستیغ قله‌های آنها در میان ابرهای آسمان مخفی مانده است.
مشایی گفت: من از تمام کسانی که در این عرصه تلاش می‌کنند و ایستاده‌اند و برخی از ناملایمات را مثل همیشه تحمل کرده و می‌کنند، تشکر می‌کنم‌. ان‌شاءالله چرخه کار به گونه‌ای اصلاح شود که همگان قدرشناس اهالی هنر باشند و قدرشناسی از آنها وظیفه همگان باشد.
وی اظهار کرد: آقای رییس‌جمهور در دولت همواره در ارتباط با اهمیت حوزه فرهنگ و هنر تاکید دارند و باید گفت که ما در حوزه عمل و اجرا در این ارتباط از ایشان عقب بوده‌ایم و آنچه که ایشان اندیشیده‌اند و در اندیشه داشته‌اند با آنچه که در عمل است فاصله است
وی با بیان این‌که سخن از محبت، عشق و لطف است، گفت: ملت ایران هزاران افتخار دارد اما من دوست دارم که بگویم که مهم‌ترین صفت و بالاترین صفت برای ایرانیان مهر و محبت ایرانیان است.
مشایی گفت: دولت بنیان خود را بر اساس مهر گذاشت؛ چرا که در سایه‌سار مهر است که هر فضیلتی می‌تواند رشد کند و با مهر است که انسان‌ها، فداکار و خدمتگزار و قدرشناس می‌شوند. نمی‌توانم بپذیرم و نمی‌پذیرم که کسی مدعی پایبندی به تقید، توحید، دیانت و ارزش‌های حیات‌بخش اسلام باشد، ولی مردم را دوست نداشته باشد، چنین دینی قابل قبول نیست. معتقدم که در دین اسلام عشق به مردم و ملت موج می‌زند.
وی بیان این‌که ما اگر خودمان را جستجو می‌کنیم، باید خودمان را در دیگران جستجو کنیم، گفت: وقتی به آینده درخشان و ابرمردی که همه منتظر آن هستند که بیاید، به آن نگاه می‌کنیم،‌ می‌بینیم که چگونه توصیف شده است و میان تمام اوصافی که به آن انسان شایسته که قرار است مهر و محبت را به دنیا عرضه کند و خشم و کینه را بردارد نسبت داده شده و بیان شده است، می‌بینیم که در میان همه این اوصاف، یک وصف به نحو دیگری جلوه‌گر است و در واقع بی‌پایان و فراگیر است و همه انسان‌ها و ملت‌ها را در بر می‌گیرد و آن وصف زیبایی است که فرمودند "السلام علیک یا ربیع‌الانام" سلام بر تو ای بهار انسان‌ها.
مشایی خطاب به مردم جهان گفت: دنیا بداند که امام ما بهار است.
وی گفت: مزایای قانونی این نشان قابل ملاحظه است و 50 درصد از مزایای مادی آن را به پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر که اکنون با بیماری های سخت مواجه هستند تقدیم می کنم تا توسط درمانگاه ریاست جمهوری هزینه درمان آنها تامین شود اما 50 درصد دیگر را نیز به گل های پژمرده ای که وقت مردنشان نرسیده بود یعنی همان کودکان سرطانی تقدیم خواهم کرد.
وی گفت: من دعا می کنم که آنها هیچوقت ریزش نکنند و بمانند.
مشایی در حالی که برای کودکان سرطانی اشک می ریخت، از حاضران عذرخواهی کرد و گفت: این دولت در روزهای اول تشکیل بنا را بر مهر گذاشت.

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

529امروزmod_vvisit_counter
2031دیروزmod_vvisit_counter
5353این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
45534این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19415653کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 18.220.82.93
Mozilla 5.0, 
امروز: 25 اردیبهشت 1403