Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتخابات در روزنامه ها مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 19 اسفند 1391 ساعت 11:34 بازدیدها:3333 مرتبه
روزنامه های چهارشنبه و بررسی انتخابات  24 حرداد 92
روی خط انتخابات // پیام انتخاباتی : رفع مشکلات مردم در دستور کار باشد
تهران - نامزدهای انتخاباتی و فعالان عرصه سیاست می گویند، با توجه به شرایط کشور بهتر است فارغ از تفکرات صرف اصلاح طلبانه یا اصولگرایانه، بیشتر به فکر رفع مشکلات مردم باشیم.
* رییس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری هشدار داده که اوضاع هفت سال گذشته باعث دلسردی نشود.
حسن روحانی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این خصوص توضیح داده است: اگر چه در هفت سال گذشته اجرای قانون گاهی کمرنگ بوده، با این حال نباید دلسرد شویم بلکه باید شرایطی را فراهم کنیم تا قانون گرایی در جامعه حاکم شود که این کار نیز با تدبیر و مدیریت امکان پذیر است.
روحانی افزود: با عنایت به شرایط کشور بهتر است فارغ از تفکرات صرف اصلاح طلبانه یا اصولگرایانه، بیشتر به فکر رفع مشکلات مردم باشیم.
* رئیس مجلس خبرگان رهبری هم معتقد است: ˈهمه آحاد جامعه از جمله مسوولان باید با هم باشند و اگر اختلاف نظری هست باید آن را با هم برطرف کنیم.ˈ
آیت الله مهدوی کنی در سخنان دیروز (سه شنبه) خود در مراسم افتتاحیه سیزدهمین اجلاس چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: ˈآنچه مهم است حضور حداکثری و گسترده مردم است چرا که حضور پای صندوق، رای به نظام و انقلاب است.ˈ
به نوشته روزنامه جام جم وی در همین زمینه شرط حضور حداکثری و گسترده مردم در انتخابات ریاست جمهوری را رعایت دو نکته دانست و گفت: نکته اول این است که باید حق مردم را رعایت کنیم چرا که مردم طبق موازین اسلامی حقی دارند که باید ادا شود.
رییس مجلس خبرگان رهبری اضافه کرد: نکته دوم در رعایت شرط حضور گسترده مردم این است که افرادی به میدان بیایند که در خود صلاحیت نامزدی ریاست جمهوری و حل مشکلات کشور را می بینند.
ˈمحمدرضا عارفˈ معاون اول دولت اصلاحات که از وی به عنوان یکی از نامزدهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری آینده یاد می شود گفته است: ˈاگر اصلاح طلبان برخورد منفعلانه با انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند، امیدی به شنیدن صدای آنها در آینده نخواهد بود و پازل قدرت طلبی فرصت طلبان با ناامیدی یا عافیت طلبی اصلاح طلبان کامل می شود.
به نوشته روزنامه اعتماد، وی در دیدار جمعی از مدیران دولت های هفتم و هشتم، کارشناسان سیاسی و استادان دانشگاه، در ابتدا به انتخابات سال 88 اشاره کرد و افزود: برخی از دوستانی که در انتخابات سال 88 فعال بودند، هزینه هایی را متحمل شدند. مسائل تلخی را که در آن مقطع برای عده یی از دوستان مومن و معتقد به نظام پیش آمد هیچگاه نمی توانم فراموش کنم.
* ˈاصلاح طلبان و مشکل تاخیر در تصمیم گیریˈ، عنوان خبر کوتاهی است از جام جم که در آن آمده است، ˈمحمدرضا عارفˈ ، یکی از مشکلات اصلاح طلبان را تاخیر در تصمیم گیری دانست و گفت: به عنوان نمونه، در مجلس نهم جمع بندی ما این بود که در انتخابات مشارکت جدی داشته باشیم که متاسفانه جریان اصلاحات در آن مقطع تسلیم تحلیل عده ای از اصلاح طلبان شد و با تصمیمات احساسی و به دور از شرایط و مقتضیات روز، این فرصت از کشور گرفته شد و البته خیلی زود هم به اشتباهشان پی بردند.
*ˈدرختکاری احمدی نژاد با شعار زنده باد بهارˈ عنوان خبر دیگری از روزنامه جام جم است که در آن ادعا شده : ˈشعار زنده باد بهار، شعاری است که اخیرا از سوی رئیس جمهور زیاد تکرار می شود و برخی آن را شعار انتخاباتی حامیان دولت می دانند.ˈ
بر اساس این گزارش، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی و افتتاح بوستان غیرمتعهدها در جمع سفیران کشورهای جنبش غیرمتعهدها گفت: کاشت درخت نشانه ای از پایان زمستان بشریت و آغاز بهار است و زنده باد بهار.
این روزنامه یادآور شد: ˈاسفندیار رحیم مشاییˈ هم در این مراسم گفت: بهاری هستیم و منتظر بهار خواهیم ماند و به استقبال آن خواهیم رفت.
* روزنامه دنیای اقتصاد هم تحت عنوان ، ˈشعار زنده باد بهار احمدی نژاد و مشایی در مراسم درختکاریˈ ، می نویسد: محمود احمدی نژاد و اسفندیار رحیم مشایی در مراسم کاشت درخت صلح و دوستی و افتتاح بوستان غیرمتعهدها سخنان خود را با شعار ˈزنده باد بهارˈ به پایان رساندند.
دنیای اقتصاد می افزاید: در این بین رییس جمهوری با غرس نهال صلح و دوستی در بوستان غیرمتعهدها تصریح کرد که با کاشت درخت اعلام می کنیم صلح مطالبه همه ملت ها است.
این روزنامه به نقل از خبرگزاری ایسنا افزود: رییس جمهوری پس از ایراد سخنانی از سوی مشایی در این مراسم که با عنوان ˈروز استقبال از بهار انسان ها در جهانˈ صورت گرفت، اظهار کرد: ˈبه نظرم پس از صحبت های بسیار عمیق و پرمعنای برادر عزیزم آقای مشایی جایی برای صحبت های دیگران باقی نمی ماند.ˈ
احمدی نژاد گفت: امروز با هم درخت می کاریم و به دنیا اعلام می کنیم که صلح مطالبه همه انسان ها است. با هم جمع شده ایم درخت بکاریم تا نشانی از پایان زمستان بشریت و آغاز بهار باشد. ان شاءلله موفق باشید. زنده باد بهار، زنده باد صلح و عدالت جهانی.
* به نوشته روزنامه رسالت ، ˈسعیدی کیاˈ گفته که نه ائتلاف می کنم و نه از کاندیداتوری استعفا می دهم.
سعیدی کیا می افزاید: در جامعه اصولگرا شناخته می شوم، اما من عضو هیچ دسته و گروهی نیستم و از هم اکنون اعلام می کنم که نه ائتلاف می کنم و نه از کاندیداتوری استعفا می دهم و با حفظ استقلال در انتخابات حضور می یابم.
بر اساس این گزارش، وی در جمع دانشجویان شیرازی اظهار داشت: دو مشکل عمده اقتصاد و کم شدن اعتماد مردم نسبت به مسوولان، در کشور وجود دارد که باید مورد بررسی بیشتر قرار گیرد.
وی درباره حضور اصلاح طلبان در انتخابات شورا ها و ریاست جمهوری آینده، گفت: اصلاح طلبان در عرصه انتخابات سال آینده حضور می یابند که اگر چنین نباشد در حقیقت به خودشان ظلم کرده اند.
* ˈمنوچهر متکیˈ وزیر سابق وزارت امور خارجه تاکید کرد: دولت یازدهم باید دولت بازنگری در روش های کشورداری باشد.
روزنامه رسالت به نقل از خبرگزاری مهر می افزاید: متکی در نشستی خبری با اشاره به اینکه ورود من به میدان انتخابات حاصل یک سال مطالعه در بررسی و تصمیم گیری برای این اقدام مهم بود، اضافه کرد: اولین اصل این است که وقتی ساحت های مختلف زندگی مردم به هم مرتبط و تاثیرگذارند در برنامه ریزی دولت هم برنامه ریزی همه جانبه و سیستماتیکی وجود داشته باشد. بنابراین برنامه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی باید متوازن و در ارتباط با یکدیگر طراحی شوند.
وی افزود: برای مدیریت بهینه کشور رئیس جمهوری باید سطح تصمیم و تصمیم گیرنده را مورد توجه قرار دهد.
*نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی خبر از تشکیل جبهه اصولگرای عدالت و کارآمدی با 100 عضو در مجلس، داد.
به نوشته روزنامه رسالت، جبهه عدالت و کارآمدی متشکل از 65 نماینده مجلس و 35 نفر از چهره های سیاسی خارج از مجلس تا پایان سال جاری تشکیل می شود.
ˈاسماعیل جلیلیˈ در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری تسنیم ضمن بیان مطلب فوق گفت: این جبهه با رویکرد کمک به آماده سازی فضای انتخابات و شایسته گزینی برای انتخابات تشکیل می شود و از این به بعد فعالیت های خود را در عرصه های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ادامه می دهد.
* روزنامه شرق نوشت به نقل از ˈیدالله جوانیˈ مشاور سیاسی نماینده رهبری در سپاه پاسداران نوشت: ˈاصلاح طلبان از ابتدا به دنبال عوام فریبی و سرقت انقلاب و حذف ولایت فقیه بودند و فتنه ۸۸ را جریان اصلاحات و عناصر کلیدی آن ایجاد کرد.ˈ
او افزود: ˈاصلاح طلبان به دنبال عوامفریبی بودند. اساسا دوم خردادی ها و اصلاح طلبان تعریف شفافی از اصلاحات ارایه نکردند. به نظر می رسد که اینها اصلاحاتی مدنظرشان بود که در داخل نمی توانستند این اصلاحات را برای مردم شفاف بگویند یعنی چه. ˈ
مشاور سیاسی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه سران اصلاحات از همان ابتدا با مردم صادق نبودند، عنوان کرد: ˈ این افراد اصلاح طلب که الان می گویند از چه چیزی توبه کنیم، بروند ببینند در آن دوره و مقطعی که شعار اصلاحات مطرح شد، شعار توسعه سیاسی مطرح شد، مراد و منظورشان از توسعه سیاسی چه بود و برای رسیدن به آن دست به چه اقدامات نامشروع و غیرقانونی ای که نزدند.ˈ
* آیت الله مهدوی کنی درنشست خبرگان گفته است: ˈکسانی که صلاحیت ندارند وقت شورای نگهبان را نگیرند.ˈ روزنامه کیهان با اعلام این خبر افزود: رئیس مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد کسانی که صلاحیت ورود به عرصه انتخابات ریاست جمهوری را ندارند وقت خود، شورای نگهبان و وزارت کشور را نگیرند.
آیت الله مهدوی کنی در افتتاحیه سیزدهمین اجلاس خبرگان رهبری (دوره چهارم) گفت: حضور حداکثری مردم در انتخابات و همراهی آنان با نظام مهم است و علما، ائمه جمعه و خبرگان و مسوولان باید فضایی ایجاد کنند که به حضور حداکثری مردم در انتخابات منتهی شود.
* روزنامه کیهان زیر عنوان ، ˈعلت مخالفت اصلاح طلبان با نامزدی هاشمیˈ می نویسد:
رییس ستاد انتخابات جبهه اصلاح طلبان می گوید هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری بازی ساز باشد بهتر است تا بازیگر.
ˈمحمدجواد حق شناسˈ در مصاحبه با تسنیم، اظهار داشت: با شناختی که از آقای هاشمی دارم؛ مطمئن هستم که در انتخابات آینده به شدت اثرگذار است، اما نه به عنوان یک بازیگر، بلکه به عنوان یک بازی ساز.
وی می افزاید که در صورت نیامدن خاتمی، احزاب اصلاح طلب چند ساز و کار و از جمله ˈپارلمان اصلاحاتˈ، ˈطرح مناسک کواکبیانˈ و ˈتشکیل اتاق فکرˈ را برای رسیدن به اجماع بررسی خواهند کرد.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

742امروزmod_vvisit_counter
826دیروزmod_vvisit_counter
1568این هفتهmod_vvisit_counter
8275هفته گذشتهmod_vvisit_counter
39053این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19369098کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 6 مهمان حاضر
IP شما: 3.149.26.176
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 اردیبهشت 1403