Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
دوشنبه, 10 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتخابات شوراها و 4 جریان سیاسی کشور مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 19 اسفند 1391 ساعت 10:58 بازدیدها:3083 مرتبه

انتخابات شوراهای شهر و روستا و چهار جریان سیاسی کشور
شنبه, 19 اسفند 1391 ساعت 10:23

در حالی که تمرکز اکثر رسانه‌های خبری بر روی انتخابات ریاست جمهوری معطوف شده است، بد نیست که نیم نگاهی نیز به انتخابات شورای شهر که همزمان با ریاست جمهوری برگزار می‌شود داشته باشیم.
در حال حاضر جریان اصولگرا در رقابتی درونی به سه گروه عمده‌ی اصولگرایان سنتی، نواصولگرایان و جریان موسوم به انحرافی تقسیم شده اند و در کنار اصلاح طلبان، چهار جریان سیاسی عمده‌ی داخل کشور را تشکیل می‌دهند که هریک از این گروه‌ها نگاه خودشان را به انتخابات شوراها که در خرداد سال آینده برگزار می‌شود دارند.
اصولگرایان سنتی
اصولگرایان سنتی که با نماد جامعتین (جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم) و البته حزبی قدیمی به نام موتلفه شناخته می‌شوند، از دیرباز در تمام ادوار انتخابات با لیست‌های خودشان شرکت کرده‌اند و قطعا این بار نیز بصورت توامان برای انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای شهر و روستا برنامه ریزی خواهند کرد. این گروه در انتخابات مجلس نهم با عنوان “جبهه متحد اصولگرایان” ظاهر شد.
به نظر می‌رسد تمرکز اصلی اصولگرایان سنتی بر تصاحب کرسی‌های شورا‌ها در شهرهای بزرگ باشد. احتمالا لیست کاندیداهای این جریان برای انتخابات شورای شهر، نسخه‌ای جوان‌تر اما دارای اشتراک با لیست این جریان در انتخابات مجلس نهم باشد.
نو اصولگرایان جبهه پایداری
این جبهه که متشکل از فارغ التحصیلان مجامعی مانند موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) و همچنین برخی از اصولگرایان کم سابقه مانند وزرای خارج شده از دولت آقای احمدی‌نژاد است، طی چند سال گذشته فعالیت خود را به سطح علنی فضای سیاسی کشور آورده است. جبهه پایداری در انتخابات مجلس نهم اعلام موجودیت کرد و توانست برخی از کرسی‌های مجلس را نیز تصاحب کند که عموما شامل سهمیهٔ شهرهای متوسط کشور می‌شد.
انتخابات شورا‌ها شاید از همه بیشتر برای این گروه اصولگرا جدی باشد و قطعا شورای شهر تهران که شهردار تهران را تعیین می‌کند برای جریان آیت‌الله مصباح یزدی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اساسا این جریان سرمایه گذاری ویژه‌ای بر روی جوانان کرده است و به احتمال زیاد لیست شورای شهر جبهه پایداری نیز جوان‌تر از بقیه خواهد بود.
اصولگرایان دولتی
جریان اطراف آقایان احمدی‌نژاد و مشایی که امروز توسط یاران سابقشان به جریان انحرافی معروف شده است، همانطور که برای ریاست جمهوری نقشه‌های ویژه‌ای دارد برای انتخابات شورا‌ها نیز برنامه دارد. البته این جریان تمرکز ویژه‌اش بر روی انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود هرچند که شبکه‌ای که جریان آقای احمدی‌نژاد در شهر‌های مختلف ایجاد کرده است، پتانسیل خوبی برای انتخابات شورای شهر دارد.
اصلاح طلبان
احزاب و گروه‌های اصلی اصلاح طلب که شورای هماهنگی جبهه اصلاحات (فارغ از گروه‌های تازه تاسیس و کم‌اعتبار مانند جبهه اصلاح‌طلبان و…) آنان را نمایندگی می‌کند، در حال حاضر هنوز برای انتخابات ریاست جمهوری تصمیم گیری نکرده‌اند. اصلاح طلبان نه تنها در خصوص کاندیدای ریاست جمهوری خود هنوز تصمیمی نگرفته‌اند، بلکه اساسا در مورد معرفی یا عدم معرفی کاندیدا نیز به جمع‌بندی نرسیده‌اند.
در عین حال این شورا که متشکل از نمایندگان احزاب ریشه‌دار اصلاح طلب است، کمیته‌ای را برای تحلیل و تدوین برنامه در این خصوص تشکیل داده است. برنامه اصلاح‌طلبان در انتخابات شورا‌ها احتمالا تا حدی متاثر از برنامه‌شان برای انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود. در صورتی که این شورا تصمیم به شرکت در انتخابات شورا‌ها بگیرد، در مرحله بعد لیست اصلاح طلبان برای انتخابات شورای شهر را ارائه خواهد داد.

برچسب ها : انتخابات شوراهای شهر و روستا ، انتخابات ریاست جمهوری احزاب سیاسی  

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

888امروزmod_vvisit_counter
826دیروزmod_vvisit_counter
1714این هفتهmod_vvisit_counter
8275هفته گذشتهmod_vvisit_counter
39199این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19369244کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 11 مهمان حاضر
IP شما: 3.143.9.115
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 اردیبهشت 1403