Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 08 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
دکتر حسن روحانی در جمع دانشجویان : ارتباط بیشتر نخبگان با اقشار مختلف جامعه یک ضرورت است مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 16 اسفند 1391 ساعت 16:17 بازدیدها:2551 مرتبه

دکتر حسن روحانی در جمع دانشجویان:
خواهان ایجاد فضایی پرنشاط در دانشگاه‌های کشور هستم
ارتباط بيشتر نخبگان با اقشار مختلف جامعه يك ضرورت است
صبح امروز عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران گفت:اگر هنوز فضای انتخابات در کشور و حتی در دانشگاه‌ها به چشم نمي‌خورد و شور و هیجان زیادی مشاهده نمی‌شود، به این معنی نیست که جامعه انتخابات را فراموش كرده و يا نسبت به آن دلسرد است، چون همگان آگاهند كه انتخابات تا چه حد ....
آفتاب: سرویس سیاسی - صبح امروز عضو مجلس خبرگان رهبری در جمع دانشجویان دانشگاه‌های تهران گفت:اگر هنوز فضای انتخابات در کشور و حتی در دانشگاه‌ها به چشم نمي‌خورد و شور و هیجان زیادی مشاهده نمی‌شود، به این معنی نیست که جامعه انتخابات را فراموش كرده و يا نسبت به آن دلسرد است، چون همگان آگاهند كه انتخابات تا چه حد در سرنوشت كشور تأثيرگذار خواهد بود.اگر می‌خواهیم نشاط سیاسی به کشور و دانشگاه‌ها برگردد و فضای نامناسب کنونی تغيير كند باید این فضا شكسته شود.
به گزارش آفتاب، دكتر روحانی اعلام کرد: هرچند از دید برخی از نخبگان و دانشجویان، افق پیش رو، مبهم وغيرشفاف است، اما خواهان ایجاد فضایی پر نشاطدر دانشگاه‌های کشور هستم. دانشگاه‌ها در حوزه سیاسی بايد فعال‌تر شوند.البته در کشورهای پیشرفته معمولاً فضاي دانشگاه سیاسی نیست و بيشتر تشکل‌ها رفاهی، ورزشی و هنری است و دانشجویانی که خواهان انجام فعالیت سیاسی هستند، وارد احزاب مورد نظر خود می‌شوند.
نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی افزود: اما فضای كشورمان با غرب متفاوت است، ما در شرايط گذار هستیم و چون احزاب فعالی نداریم، لذا این بار بر دوش دانشگاه ها و دانشجویان ما است. در ضمن جنبش های دانشجویی در ایران از دهه ٤٠ در روند نهضت اسلامي بسيار فعال و تأثيرگذار بود و از سال‌هاي ۴۸ و ۴۹ به تدريج اين فعاليت‌ها تشديد شد، كه در سال‌هاي ۵۶ و ۵۷ به اوج خود رسيد.
وي در زمينه گفتمان دانشجويي در دوران نهضت اسلامي گفت: آن زمان گفتمان واحدِ ضد استبداد و ضد استعمار، گفتمان مسلط بود. در دوران دفاع مقدس نیز همچون دوران انقلاب، گفتمان واحدي كه گفتمان دفاع و دفع تجاوز بود حاكميت داشت. اما در دوران سازندگی، اصلاحات و دوران حاضر، شرایط متفاوت است و طبيعي است كه دیدگاه‌های متفاوت و گفتمان‌هاي مختلفيمطرحباشد. در این دوره‌ها به دلیل تفاوت آستانه تحمل مسئولین شرایط برای جامعه و دانشگاهیان با تفاوت‌هايي همراه بوده است. در ضمن همواره با جریان‌های افراطی نیز در دانشگاه‌ها روبه‌رو بوده‌ایم و گاهي احساسات بر عقل و تدبیر پیروز می‌شده و مشکلات را عملاً دو چندان می‌کرده است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت اظهارداشت:گرچه در ٧ سال گذشته اجراي قانون گاهي كم‌رنگ بوده، با اين حال نباید دلسرد شویم.باید شرایطی را فراهم کنیم تا قانون‌گرايي در جامعه حاکم شود. این كار نیز با تدبیر و مدیریت امکان‌پذیر است.اکنون شرایط کشور عادی نیست، بلکه شرایط فوق‌العاده است؛ و لذا بهتر است، فارغ از تفکرات صرف اصلاح‌طلبانه و یا اصولگرایانه،بيشتر به فكر رفع مشكلات مردم باشيم.
دکتر روحانی اظهار داشت: اگر می‌خواهیم نشاط سیاسی به کشور برگردد و فضای نامناسب کنونی برطرف شود، باید براي تغيير این فضا همه تلاش كنند. در فضای نامناسبو غيرعادلانه فقط گروه معدودي سود می‌برند و عمده مردم زیان خواهند ديد. بنابراین باید با حاكم كردن فضای مناسب مانع منتفع شدن گروهی خاص شویم و زمينه را براي نفع اكثريت مردم و كشور فراهم كنيم.
دکتر روحانی در ادامه تأکید کرد: باید فضای نامناسب حاکم بر تعاملات بین‌المللی نیز شکسته شود. وقتی شوراي امنيت سازمان ملل با بهانه‌هاي واهيپرونده هسته‌اي را در اختيار دارد، معناي آن اين است كه فضاي حاكم بين ما و جهان امنيتي است. بايد فضاي ما با جهان سياسي، اقتصادي، فرهنگي و فضاي تعامل باشد.
وی اضافه كرد: اگر بتوانیم فضای نامناسب داخلی و خارجی را تغيير دهيم، می‌توانیم به دغدغه‌های اقشار مختلف بهتر پاسخ دهیم.
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با انتقاد از فضای غير اخلاقي جامعه، گفت: وقتی در جامعه شخصی،اقدامی خلاف قانون انجام می‌دهدو مردم واکنش منفی نشان نمی‌دهند،این نشانه فقر سياسي و فرهنگی در جامعه است که بسیار خطرناک و نوعي تشویق بداخلاقی است. طبق دستور پيامبر اسلام در برابر منكرات و اعمال خلاف اخلاق و قانون، حداقل بايد چهره ترش كرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت در ادامه، دلیل پدید آمدن این شرایط را ضعف فعاليت نخبگان كشور دانست و گفت: اگر اکنون در جامعه رفتارهای پوپولیستی یک شخص،عده‌ای از مردم را به سوی خود جلب می‌کند، به اين دلیل است که رابطه نخبگان با مردم تضعيف شده است. بايد رابطه دانشگاه، دانشجويان و مردم تقويت شود.اکنون در اكثر روستاهای كشورمان حداقل یک یا دو دانشجو در دانشگاه مشغول تحصيل هستند، اينها مي‌توانند آگاهي‌هاي لازم را به جامعه خود منتقل كنند و در صورتي كه اين انتقال صورت ‌گيرد، شرايط عمومي بسيار متفاوت خواهد بود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

737امروزmod_vvisit_counter
986دیروزmod_vvisit_counter
8081این هفتهmod_vvisit_counter
8932هفته گذشتهmod_vvisit_counter
37291این ماهmod_vvisit_counter
23469ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19367336کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 8 مهمان حاضر
IP شما: 3.145.105.105
Mozilla 5.0, 
امروز: 08 اردیبهشت 1403