Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
جمعیت خدمتگزاران تلاش خود را جهت جلوگیری از تهدیدات انتخابات انجام خواهد داد مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 11 اسفند 1391 ساعت 21:29 بازدیدها:1997 مرتبه

سروری هدف از تشکیل جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت را سازماندهی مطالبات و پاسخگویی مسئولان برشمرد و گفت: اصرار داریم که اجازه ندهیم عرصه‌های اجتماعی دستخوش فراموشی شود یا عرصه‌های سیاسی آن را کمرنگ کند لذا انتخابات شورای شهر ابزار تحقق این هدف است.
به گزارش موج حضور به نقل از خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، پرویز سروری رئیس ستاد تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت در اولین نشست خبری جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت  که با حضور اسماعیل کوثری و مهرداد بذرپاش در خبرگزاری فارس در حال برگزاری است، هدف از تشکیل این جمعیت را انتخابات شورای شهر دانست و اظهار داشت: شوراها پارلمان‌های بسیار قدرتمندی هستند که مطالبه کشور را در این زمینه به شکل احسن ساماندهی می‌کند و از این نظر این موضوع بسیار مهم است.

رئیس ستاد تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با تاکید بر اینکه ما در مطالبات اجتماعی هنوز ساماندهی جدی و روشنی نداریم گفت: البته اقدامات بسیار ارزشمندی در این زمینه صورت گرفته است لذا اولویت اصلی در موضوع مطالبات اجتماعی، آمادگی برای به نتیجه رسیدن این مطالبات است در حالی که زمینه آن آماده نشده است.

وی با تاکید بر اینکه ما در زمان تهیه لیست انتخاباتی برای انسجام و کاهش تکثر نیروهای انقلاب تلاش داریم ، ادامه داد:نگاه ما به شوراها و مدیریت شهری غیر سیاسی است. هدف از تشکیل این تشکل این بود که این مطالبات را سازماندهی کرده و از مسئولان پاسخگویی بخواهد و با تشکیل اتاق فکرهایی زمینه‌های ایجاد طرح‌هایی که بتواند حل معضلات را فراهم کند، به وجود آورد.

سروری با بیان اینکه اولویت مجموعه ما صرفا اجتماعی است و تاکید و اصرار داریم که اجازه ندهیم عرصه‌های اجتماعی دستخوش فراموشی شود یا عرصه‌های سیاسی آن را کمرنگ کند لذا انتخابات شورای شهر ابزار تحقق این هدف است، گفت: موجودیت این مجموعه با اولین ایستگاه انتخابات شورای شهر برخورد کرده است.

وی شورای شهر را ابزاری موثر و مفید برای این اهداف برشمرد و تصریح کرد: تلاش داریم این مجموعه بتواند این فرهنگ و مطالبه را در کل کشور ایجاد کند و مبتنی بر آن برای انتخابات و پس از انتخابات فعالیت داشته باشد.

سروری تاکید کرد: نگاه این مجموعه به پس از انتخابات است چرا که معتقد است عرصه اجتماعی و مشکلات آن را باید رصد کند و بتواند راه حل پیشنهاد دهد.

رئیس ستاد تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با تاکید بر اینکه تلاش ما این است که شورای شهر را تنها نگذاریم البته آنها هستند که تصمیم می‌گیرند این برنامه‌ها را اجرا کنیم یا خیر، خاطر نشان کرد: این عرصه بسیار مهم و حساس است چرا که برای اولین بار ما تجربه دو انتخابات بزرگ را در کشور داریم.

وی بر همین اساس تصریح کرد: یک انتخاباتی با چالش‌های سیاسی و یک انتخابات با شکل محلی و اجتماعی باید مدیریت شود، به گونه‌ای که فعالیت‌های سیاسی به طور جدی در انتخابات ریاست جمهوری شکل گیرد و در عین حال شوراها دستخوش این انتخابات نشود و متغیرهای انتخابات ریاست جمهوری معادلات کشور را به هم نزند.

سروری اولویت‌بندی  مجموعه متبوع خود را انتخابات شورای شهر دانست و گفت: تلاش می کنیم انتخابات را در مرحله اول ساماندهی کرده که از این آسیب مبرا باشد و در مرحله دوم بتواند با ارائه برنامه، زمینه شکل‌گیری شورا با حضور افرادی که با تخصص‌های متناسب شهر و مدیریت شهری هستند فراهم شود.

سروری با تأکید بر اینکه ما نمی‌خواهیم فضای سیاسی ریاست‌جمهوری را در انتخابات شوراها بیاوریم، اظهار داشت: انتخابات شوراها باید مستقل از انتخابات ریاست‌جمهوری باشد؛ کار سختی است ولی یک اجباری برای تحقق این مسئله وجود دارد چراکه تکثر لیست‌ها مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

وی ادامه داد: با بسیاری از دوستان و گروه‌ها هم که فعلاً بحث‌های غیر رسمی را داشتیم که ما انتخابات ریاست‌جمهوری را فارغ از انتخابات شوراها داشته باشیم و مبتنی بر نیازهای شهری تشخیص دهیم می‌توانیم به نظر واحد برسیم چرا که این یک انتخابات محلی بوده و ریاست‌جمهوری انتخابات ملی است.

سروری یادآور شد: یکی از فلسفه‌های وجودی که می‌شود برای این مجموعه ذکر کرد اینکه بتواند این مسئله را مدیریت کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این جمعیت فقط برای تهران برنامه دارد یا برای سایر شهرستان‌ها نیز برنامه دارد،‌ گفت: این مجموعه حزب نیست و نمی‌خواهیم در این فضای اجتماعی شکل حزب و گروه سیاسی به خود بگیرد؛ تلاشمان این است که این مجموعه کاملاً اجتماعی باشد.

رئیس ستاد تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت افزود: ما برای کل کشور برنامه‌ریزی کرده‌ایم اما نگاه قیم‌مأبانه نداریم و قرار نیست برای کل کشور لیست بدهیم؛ ما تقریباً در 30 استان توانسته‌ایم مجموعه‌ها را راه‌اندازی کنیم.

وی ادامه داد: در مجموعه ستاد راهبردی ما الان بیش از 30 نماینده از نمایندگان فعلی مجلس و ادوار و شخصیت‌های فرهیخته حضور دارند که این موارد شکل گرفته و طبیعتاً به شهرها و شهرستان‌ها نیز توسعه می‌یابد.

سروری تصریح کرد: ما نگاه قیم‌مأبانه به آن مجموعه‌ها نداریم که ما برای آنها لیست بنویسیم بلکه آنها خود برنامه‌ریزی می‌کنند و اگر حمایتی بخواهند در حد مقدور انجام می‌دهیم.

درادامه این نشست سروری درباره امکان ائتلاف این جمعیت با سایر گروه‌ها و احزاب برای انتخابات شورای شهر اظهار داشت: ما برای این انتخابات باید از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم و جلسات همفکری داشته باشیم تا بتوانیم به نگاه واحد برسیم از این رو برای ارائه لیست عجله‌ای نداریم.

سروری با بیان اینکه ما سعی داریم در شاخص‌هایی به نظر اجماعی برسیم و مبتنی بر آن افراد را سنجش کنیم، افزود: بنابراین با این رویکرد با همه افرادی که برای ارائه لیست اعلام آمادگی می‌کنند، می‌توانیم صحبت کنیم و به نقطه مشترکی برسیم تا انتخابات دچار تشتت نشود.

رئیس ستاد تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت تأکید کرد: چاره‌ای جز تلاش برای انسجام و حضور حداکثری احزاب و گروه‌های کشور وجود ندارد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره برنامه‌های جریان انحرافی برای انتخابات شورای شهر تصریح کرد: در حال حاضر تهدیدی وجود دارد مبنی براینکه بسیاری از اصلاح‌طلبان و برخی از افراد به عنوان حلقه انحراف امید زیادی به انتخابات شورای شهر دارند چرا که احساس می‌کنند به دلیل عدم وجود شورای نگهبان در آنجا می‌توانند تحرک داشته باشند.

سروری ادامه داد: از آنجایی که انتخابات شورای شهر انتخاباتی محلی محسوب می‌شود جمعیت خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت تلاش خود را برای حضور حداکثری و انسجام جهت جلوگیری از تهدیدات احتمالی انجام خواهد داد.

رئیس ستاد تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با بیان اینکه ما درصدد هستیم زمینه‌های تحقق خواسته‌های نیروهای اصولگرا درباره مصداق‌ها روشن شود و به لیست واحد و مشترکاتی برسیم، تصریح کرد: برخی این تهدیدات را جدی می‌دانند و معتقدند آرایش اصولگرایان در این انتخابات باید متفاوت از انتخابات ریاست جمهوری باشد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

702امروزmod_vvisit_counter
1044دیروزmod_vvisit_counter
7385این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
47566این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19417685کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 14 مهمان حاضر
IP شما: 3.16.67.13
Mozilla 5.0, 
امروز: 27 اردیبهشت 1403