Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 27 اردیبهشت 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
تحلیلی بر فضای سیاسی و اجتماعی کشور چند ماه به انتخابات مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 11 اسفند 1391 ساعت 21:09 بازدیدها:1769 مرتبه

به گزارش موج حضور :

این روزها فضای سیاسی و اجتماعی کشور تحت تاثیر رحلت آیت الله خوشوقت، عالم ربانی و معلم اخلاق است، معلمی که درس اخلاق و  دیانت می داد، اما این روزها چه کم بهره هایی از معنویت و اخلاق در فضای سیاسی کشور برده می شود.
در ساعات گذشته، کاندیداهای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری از پای ننشستند و به فعالیت انتخاباتی خود رنگ و بویی علنی تر بخشیدند. در این میان حجت الاسلام پور محمدی که خود عضو جامعه روحانیت مبارز است، ظاهرا از فهرست های متعدد انتخاباتی اصولگرایان  دور مانده است و یا باید به صورت مستقل فعالیت انتخاباتی خود را ادامه دهد و یا در نهایت کاندیدای جامعه روحانیت باشد. جامعه روحانیت هم که داعیه وحدت اصولگرایان را دارد بعید است که به خاطر پورمحمدی تن به تکروی دهد. البته این تحلیل فضای انتخاباتی امروز ایران است. چه اینکه ممکن است در آینده ائتلاف و دسته بندی های جدیدی شکل بگیرد که پور محمدی هم جزئی از آن باشد.

اما به هر حال پور محمدی به فعالیت انتخاباتی خود ادامه می دهد و فعالیت های گذشته خود را در سخنرانی ها به رهبر انقلاب نسبت می دهد و جالب اینکه در یک سخنرانی دو عمکرد خود را در ارتباط با رهبر انقلاب معرفی کرده است . وی می گوید در یک دوره چون نیروی رهبر انقلاب بوده است از دادستانی مشهد برکنارش کرده اند:
«در جریان دوم خرداد هرچه خواستند به من گفتند، در جریان قتل های زنجیره ای بنده را سیبل قرار دادند و به دروغ تهمت های زیادی به من زدند، در حالی که رشته کار من در وزارت خانه مسائل خارجی بود و اینها به مسائل داخلی مربوط می شد، آقای خوئینی ها زمانی که دادستان مشهد بودم به این دلیل که من نیروی حضرت آقا هستم مرا عزل کرد.»
وی البته به این هم بسنده نمی کند و پذیرش ریاست سازمان بازرسی کشور علی رغم اکراه خود، مطرح شدن این موضوع در رهبر انقلاب عنوان کرده است : «وقتی به من گفتند از وزارت کشور برو، آیت الله هاشمی شاهرودی به من پیشنهاد کردند که رییس سازمان بازرسی شوم، اما من به دلایل مختلف از جمله این که هر اقدامی انجام دهم خواهند گفت درصدد انتقام از دولت است این مسؤولیت را قبول نکردم تا این که بعد از اصرارهای فراوان و طرح این مساله خدمت رهبر معظم انقلاب بنده پذیرفتم .»
جبهه پایداری
اما جبهه پایداری هم چنان از خبر سازان فعالیت های انتخابات ریاست جمهوری هستند. برخی از رسانه های این طیف از نامه ۳۱۳ دانشجوی دانشگاه تهران خطاب به دکتر سعید جلیلی و دکتر کامران باقری لنکرانی گفته اند. رسانه های این جبهه در معرفی جلیلی و لنکرانی می نویسد :
این دیپلمات انقلابی که صریح و صادقانه سخن می گوید، مورد اقبال طیف های موثر از دانشجویان است. اظهار علاقه گسترده مردم به وی در راهپیمایی ها و مجامع عمومی و تقاضاهای جدی طبقه مستضعفین از این دولتمرد ساده زیست حاکی از ظهور یک کاندیدای مردمی در صحنه انتخابات است. گزینه دیگر وزیر خوش بیان و موفق دولت نهم یعنی باقری لنکرانی است که با آغاز سخنرانی ها و برنامه های انتخاباتی صحنه انتخابات را تحت تاثیر قرار خواهد داد. وی با وجاهت قابل توجهی که در طبقه متخصصین و نیز طرفداران منطق سوم تیر دارد می‌تواند در صورت حمایت ستادهای مردمی یکی از امیدهای جدی رقابت با جریانات مدعی باشد.
اما آنان در عین حال ضمن تایید صلاحیت حداد عادل به عنوان کاندیدای این جبهه از حداد انتقاد می کنند که چرا در ائتلافی شرکت کرده است که یکی ازساکتین فتنه حضور دارند. منظور این رسانه ها حضور قالیباف در ائتلاف ۱+۲،در کنار محمد باقر قالیباف و علی اکبر ولایتی است:
جلیلی و لنکرانی در عرصه‌هایی که حضور داشته‌اند، جمع بین کارآمدی و انقلابی‌گری را به نمایش گذاشته‌اند. در کنار این دو عامه مردمی که به حداد عادل در انتخاباتهای مجلس اخیر به عنوان نفر اول تهران اعتماد کرده‌اند. هر چند حضور او در ائتلاف موسوم به ۱+۲ موجب تعجب و همنشینی او با یکی از ساکتین باعث انتقاد بخشهایی از مردم شد و توقع می رفت حداد عادل با کسانی ائتلاف کند که با او سنخیت گفتمانی و رفتاری دارند و روشن است که عناصری همچون جلیلی و لنکرانی از حیث گفتمانی و عملکرد، قرابت و نزدیکی روشن تری با حداد عادل دارند. با همه اینها شاید در ماههای آتی افراد دیگری بتوانند سبد رأی و نظر حزب الله و بدنه رأی اصولگرایان را به خود جلب کنند. اما همه این چهره های موجه نباید فراموش کنند که سبد رأی آنها یکی است و بی تردید هیچ یک از این گزینه هایی که برشمردیم با میل و رغبت و اصرار خود، پا به عرصه نخواهند گذاشت اما باید در نظر بگیرند که اقبال عمومی به کدام یک بیشتر است و در آن صورت بقیه دست یاری به سوی چهره مقبول دراز کنند.
پس تا حدودی باید انتظار داشت که کاندیدای پایداری ها از بین جلیل ، لنکرانی و حداد عادل انتخاب شود. کسی که البته مقبول تر باشد!
جبهه پیروان و انتخاب منوچهر متکی، محمدرضا باهنر و یحیی آل اسحاق
جبهه پیروان خط امام و رهبری نیزاعلام کرده است  با اکثریت آراء منوچهر متکی، باهنر و یحیی آل اسحاق امروز به عنوان کاندیداهای مطرح جبهه پیروان معرفی شده اند. جبهه پیروان در یک فرایند طولانی از احزاب ۱۵گانه خود خواسته بود که اسامی مورد نظرشان برای کاندیداتوری را اعلام کند، لذا این فرایند طی شد و امروز صبح در جلسه شورای مرکزی جبهه که متشکل از دبیران کل احزاب ۱۵ گانه بود، بر اساس آراء سه نفر با اکثریت آراء انتخاب شدند.اما در عین حال یکی ازتشکل های این جبهه این ادعا را رد کرده و گفته است که قائم مقام جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی در واکنش به خبر نهائی شدن گزینه شدن سه کاندیدای جبهه پیروان خط امام(ره) و رهبری برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای انتخاب کاندیداهای نهائی از تمامی اعضا نظرسنجی نشده است.
 

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

730امروزmod_vvisit_counter
1044دیروزmod_vvisit_counter
7413این هفتهmod_vvisit_counter
10701هفته گذشتهmod_vvisit_counter
47594این ماهmod_vvisit_counter
40074ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19417713کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 19 مهمان حاضر
IP شما: 18.188.181.163
Mozilla 5.0, 
امروز: 27 اردیبهشت 1403