Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
شنبه, 09 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
51 روز تا انتخابات: نجفی, عارف, کواکبیان, شریعتمداری, و حامیان دولت... مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 04 اردیبهشت 1392 ساعت 14:04 بازدیدها:2951 مرتبه

۵۱ روز تا انتخابات :

نجفی: نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم/ عارف: خاتمی بیاید ستادهایم را در اختیارش می گذارم/ کواکبیان: برای رقیب پیروز، شیرینی می خرم/ شریعتمداری: آماده‌ام به نفع هاشمی و خاتمی کنار بکشم/ میرتاج‌الدینی: حامیان دولت، کاندیدا معرفی می‌کنند.

نجفی: نامزد ریاست جمهوری نمی‌شوم.

عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه بنا ندارم نامزد یازدهمین دوره ریاست جمهوری شوم، گفت: بعد از اتمام فعالیتم در دوره سوم شوراها به کارهای عقب‌مانده و شخصی خود خواهم پرداخت.

محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه بنا ندارم کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری شوم، گفت: در این زمینه تصمیم نهایی خود را گرفتم و قطعاً کاندید نخواهم شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا اگر دولت اصلاحات برسر کار آید شما به عنوان وزیر حاضر هستید فعالیت کنید یا خیر؟ گفت: بنا ندارم در کارهای اجرایی وارد شوم اما آمادگی دارم به عنوان مشاوره در خدمت دولت بعدی باشم.

عارف: خاتمی بیاید ستادهایم را در اختیارش می گذارم.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا شما حاضر هستید برای حضور خاتمی در انتخابات تلاش کنید و آیا تاکنون هیچ تلاشی کرده اید، گفت: فکر می کنم این سئوال را با عملکردم جواب داده ام. من به شخصه مخالف آمدن روسای جمهور سابق هستم و فکر می کنم اگر کسی بیاید که بتواند از پتانسیل رئیس جمهورهای سابق استفاده کند، این بهتر است.

وی در خصوص حضور خاتمی در انتخابات افزود: در سال 88 نیز نشان دادیم در ابتدا بنا بود من کاندیدای اصلاح طلبان باشم، اما بعد از آمدن خاتمی من بلافاصله کنار کشیدم و رئیس ستاد انتخاباتی اش شدم. عارف گفت: الان خاتمی اگر تصمیم بگیرد در انتخابات حضور یابد، با توجه به قول و قراری که گذاشته ایم امکانات و ستادم را در اختیار خاتمی می گذارم.

لاریجانی هنوز کاندیداتوری را نپذیرفته است

سیدرمضان شجاعی کیاسری، سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فراکسیون رهروان ولایت منتظر است تا خروجی ائتلاف 1+2 و ائتلاف 2+3 چه کسانی هستند. پس از بررسی در مجمع در نهایت یک نفر را معرفی می کنیم.

نماینده ساری درباره حمایت رهروان ولایت از کاندیداتوری باهنر، اظهار داشت: قطعاً در انتخابات ریاست جمهوری فراکسیون رهروان از یک نامزد حمایت خواهد کرد؛ بنابراین، باید ببینیم خروجی ائتلاف ها چه کسی خواهد بود. در واقع، این احتمال وجود دارد که آقای باهنر گزینه نهایی ائتلاف 2+3 نباشد؛ پس باید منتظر باشیم خروجی مشخص شود٬ سپس اظهار نظر کنیم.

شجاعی کیاسری حمایت از کاندیداتوری هاشمی از سوی فراکسیون رهروان ولایت را نامشخص دانست و افزود: ما تا کنون وارد این موضوع نشده ایم. به هر حال ما از بین اصولگرایان یک کاندیدا معرفی خواهیم کرد.

سخنگوی فراکسیون رهروان ولایت ادامه داد: علی لاریجانی نیز هنوز کاندیداتوری در انتخابات را نپذیرفته است.

ولایتی: امکان دارد نفر چهارمی به لیست اضافه شود

علی اکبر ولایتی، عضو ائتلاف پیشرفت اصولگرایان، در نشستی خبری که در پژوهشگاه باقرالعلوم برگزارشد، در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا منوچهر متکی به نفع شما از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری کنار خواهد کشید، گفت: من با متکی در این مورد صحبتی نداشتم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا حدادعادل از ائتلاف خارج خواهد شد و آیا این که می‌گویند قرار است لاریجانی برای ائتلاف پیشرفت اعلام کاندیداتوری کند، صحیح است، گفت: تا آن جا که من می‌دانم قرار نیست حدادعادل از ائتلاف خارج شود و لاریجانی نیز تا امروز به طور علنی ابراز علاقه‌ای برای حضور در ائتلاف پیشرفت نداشته است.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر سه نفر برای ریاست جمهوری ثبت‌نام می‌کنند و این فرصت تا آستانه انتخابات و هنگامی که احتمال انصراف 2 نفر دیگر وجود داشته باشد، ادامه دارد به هرحال ما نگفته‌ بودیم که 3 نفر ثبت نام نمی‌کنند؛ حتی امکان دارد نفر چهارمی نیز به لیست اضافه شود.

کواکبیان: برای رقیب پیروز، شیرینی می خرم

مصطفی کواکبیان دوشنبه شب که به دعوت «انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز» در جمع دانشجویان این دانشگاه سخن می‌گفت، با تاکید بر حضور گسترده دانشجویان در انتخابات ریاست جمهوری آینده و تشویق بیشتر افراد جامعه برای حضور در این صحنه توسط دانشجویان، اظهار داشت: با شعار «زنده باد اصلاحات» و «دولت اخلاق» در انتخابات آینده شرکت می‌کنم.

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اگر تائید صلاحیت نشوم، کف خیابانی عمل نمی‌کنم گفت: برای رقیب پیروز شیرینی می‌خرم.

کواکبیان در ادامه افزود:50 اولویت برنامه‌ام را پیش از ثبت‌نام اعلام می‌کنم که از این تعداد، پنج برنامه اداری، پنج برنامه اجتماعی، پنج برنامه بین‌المللی، 12 برنامه اقتصادی، 10 برنامه سیاسی و هشت برنامه فرهنگی‌ است، همچنین یک روز پیش از رای‌گیری، یک‌سوم از اعضای کابینه آینده‌ام را معرفی می‌کنم.

وی همیچنین گفت: من با نظر حزب، اعلام آمادگی برای کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری آینده کرده‌ام و در صورتی که خاتمی نیز این آمادگی را داشته باشد، حزب دوباره تصمیم‌گیری می‌کند؛ هر چه خاتمی می‌گوید نباید گوش داد.عده‌ای مرا اصلاح‌طلب واقعی نمی‌دانند که اگر منظور این افراد از اصلاح‌طلب، کسانی‌ است که در خارج از کشور به دنبال براندازی نظام هستند، اعلام می‌کنم که من از آن‌ها نیستم.

ابراهیمی: جامعه روحانیت فقط از یک کاندیدا حمایت می‌کند

حجت‌الاسلام والمسلمین حسین ابراهیمی گفت: جامعه روحانیت تاکنون حمایت از هیچ کاندیدایی را در دستور کار خود نداشته است و معرفی یک کاندیدا به عنوان کاندیدای جامعه روحانیت در حال حاضر از سیاست‌های جامعه روحانیت نیست. وی افزود: کاندیدای سه جریان مستقل‌ها، ائتلاف پنج‌گانه و ائتلاف 1+2 باید با یکدیگر به رقابت بپردازند تا اینکه هر کدام از این جریان‌ها یک کاندیدا معرفی کنند و جامعه روحانیت نیز از یکی از این کاندیداها که برتر از دیگران است حمایت خود را اعلام می‌کند.

این عضو جامعه روحانیت مبارز همچنین تاکید کرد که هیچکدام از اسامی که در حال حاضر به عنوان کاندیدای این تشکل مطرح می‌شوند، قطعی نیست و هنوز تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است.

شریعتمداری: آماده‌ام به نفع هاشمی و خاتمی کنار بکشم/
رد صلاحیت شوم از شورای نگهبان تشکر می‌کنم

وزیر پیشین بازرگانی در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله رضوانی در جمع خبرنگاران گفت: حاضرم به نفع هاشمی یا خاتمی کنار بکشم اما فعلا خبر موثقی مبنی بر آمدن این عزیزان نیست.

وی در پاسخ به این پرسش که " اگر شورای نگهبان صلاحیت شما را احراز نکند چه عکس‌العملی نشان می‌دهید؟" اظهار کرد: من از شورای نگهبان تشکر می‌کنم زیرا احراز صلاحیت‌ نامزدها انتخابات حق قانونی شورای نگهبان است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار مهر، مبنی بر اینکه چنانچه صلاحیت شما توسط شورای نگهبان احراز نشود عکس العمل شما چیست، گفت: من از شورای نگهبان تشکر می‌کنم زیرا احراز صلاحیت‌ نامزدها انتخابات حق قانونی شورای نگهبان است.

میرتاج‌الدینی: حامیان دولت کاندیدا معرفی می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی، معاون رئیس‌جمهور در امور قانون اساسی، دوشنبه (2 اردیبهشت)، در حاشیه مراسم ختم آیت‌الله رضوانی در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی در مورد برنامه‌های دولت برای انتخابات آینده ریاست جمهوری اظهار داشت: دولت به عنوان دولت مجری انتخابات است و کاندیدا معرفی نمی‌کند. اما حامیان و طرفداران دولت به عنوان یک سلیقه سیاسی در کشور وجود دارند و این افراد کاندیدای خاص خود را در وقتش اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا شخص رئیس‌جمهور نظری روی کسی ندارد، افزود:‌ آقای رئیس‌جمهور هنوز نظرش را جایی اعلام نکرده است.

لنکرانی: اکثریت کابینه‌ام را افراد مجرب استانی تشکیل می‌دهند

کامران باقری لنکرانی کاندیدای جبهه پایداری در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، درباره کابینه آینده خود و اینکه از چه افرادی تشکیل می‌شود، اظهار داشت: یکی از نکات مثبت دولت نهم این بود که حلقه بسته مدیران را باز کرد و انشاالله دولت یازدهم نیز باید این چرخه را بازتر کند.

کاندیدای جبهه پایداری راه باز شدن حلقه بسته مدیران را استفاده از نیروهای کارآمد، مجرب و متخصص استانی و افرادی دانست که از نزدیک با مشکلات مردم شهر و روستا دست و پنجه نرم می‌کنند و افزود: اکثریت کابینه بنده افراد مجربی خواهند بود که در استان‌ها حضور دارند.

ترجیح مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم کاندیداتوری هاشمی یا خاتمی است

حجت‌الاسلام مسعود ادیب در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه حمایت مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم از یک کاندیدای خاص بستگی به افرادی دارد که ثبت نام می کنند، اظهار داشت: در نهایت اینکه چه افرادی وارد عرصه انتخابات خواهند شد در تصمیم گیری مجمع موثر خواهد بود.

ادیب با اشاره به تفرقی که در حال حاضر میان جناح های مختلف وجود دارد، گفت: در حال حاضر ترجیح مجمع مدرسین و محققین کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی یا حجه الاسلام خاتمی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری می باشد.

آل اسحاق: اعلام نظرسنجی های فعلی زجرخوانی انتخاباتی است

یحیی آل اسحاق نامزد حزب موتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا در ائتلاف پنج گانه جبهه پیروان خط امام و رهبری به غیر از میزان مقبولیت کاندیداها میزان مخالفت ها با هر کدام نیز برای انتخاباب نامزد نهایی ائتلاف مد نظر قرار خواهد گرفت، گفت: درنظرسنجی ها دو نوع مسئله بررسی می شود. یکی اینکه مردم به چه کسی رای می دهند و یا به چه کسی رای نمی دهند.

وی اضافه کرد: مقداری از نظرسنجی ها برای فضاسازی است . اعلام  نتیجه هرنوع نظرسنجی در شرایط فعلی رجزخوانی انتخاباتی است.

فعال شدن ستادهای کشوری و منطقه ای دعوت از جلیلی

مجید عسگری دبیر مجمع مطالبه مردمی مشهد مقدس، فعال دانشجویی دهه‌ی هفتاد با رد شایعات و سخنان بی‌پایه مبنی بر عدم حضور دکتر جلیلی، گفت: برآورد ما این است که تلاش های صورت گرفته در دو-سه هفته اخیر، پاسخ منفی دکتر جلیلی را درباره حضور در انتخابات کمرنگ کرده و امیدها را برای ورود ایشان به انتخابات افزایش داده است.

عسگری تأکید کرد: ستاد مردمی حیات طیبه( ستاد دعوت از دکتر سعید جلیلی) با همکاری مجموعه‌های مختلف مردمی، و نخبگانی از سراسر کشور شکل گرفته است و رایزنی با تشکل‌ها و مجموعه‌های انقلابی شهرهای مختلف برای سازماندهی و تجمیع ظرفیت‌ها در حال انجام است. ستاد کشوری در تهران و همچنین بعضی ستادهای منطقه‌ای شکل گرفته است و در برخی استان‌ها ستادها اعلام موجودیت کرده‌اند.

احمد صادقی دبیر شورای مرکزی تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت شد

در جلسه شورای مرکزی تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت، احمد صادقی به عنوان دبیر شورای مرکزی این تشکل معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که به ریاست پرویز سروری برگزار شد، صادقی به عنوان دبیر این تشکل در شهر تهران نیز معرفی شد.

اسماعیل کوثری، مهرداد بذرپاش و مجتبی رحماندوست از نمایندگان فعلی مجلس شورای اسلامی و چهره هایی همچون پرویز سروری، مرادعلی منصوری از نمایندگان ادوار نیز در این مجموعه حضور دارند.

تشکل خدمتگزاران آبادانی و پیشرفت با هدف نقش آفرینی و ارائه لیست واحد در جریان اصولگرایی برای چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا اعلام موجودیت کرده است.

سفر انتخاباتی حسن روحانی به استان یزد

حجت‌الاسلام حسن روحانی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام و داوطلب انتخابات ریاست جمهوری، صبح ‌امروز وارد استان یزد شد.

وی در ادامه به دیدار آیت‌الله ناصری امام جمعه یزد رفت. رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از زیارت مقبره شهدای گمنام در محوطه دانشگاه آزاد شعبه یزد، در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان و دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات این دانشگاه شرکت کرد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1399امروزmod_vvisit_counter
341دیروزmod_vvisit_counter
85503این هفتهmod_vvisit_counter
301741هفته گذشتهmod_vvisit_counter
547824این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19979338کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 7 مهمان حاضر
IP شما: 3.141.32.177
Mozilla 5.0, 
امروز: 09 تیر 1403