Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
ناگفته های کدخدایی از تلاش برای متقاعد کردن آیت الله هاشمی به انصراف از انتخابات . مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 04 بهمن 1392 ساعت 22:59 بازدیدها:1608 مرتبه

ناگفته‌های کدخدایی از تلاش برای متقاعد کردن آیت‌الله هاشمی به انصراف از انتخابات .
مشاور دبیر شورای نگهبان با بیان اینکه در رای گیری نهایی آقای هاشمی رأی نداشت، گفت: با آقای علی لاریجانی و آقای روحانی صحبت کردم و گفتم اگر می شود شما به آقای هاشمی بگویید تا انصراف دهد اما هر دوی آنها گفتند که وی قبول نکرده است.
کدخدایی با بیان اینکه ما ناچار بودیم با برخی از این ها گفت و گو و مذاکره کنیم تا اگر نظر اجماعی شورای نگهبان این است که این آقایان شرایط لازم را ندارند،

 به آن ها اعلام شود که منصرف شوند، در برنامه شناسنامه گفت: با خیلی از افراد من صحبت کردم و با برخی دیگر هم آقایان صحبت کردند. اگرچه آن ها انتظار داشتند شورای نگهبان چشمش را ببندد و صلاحیت همه را تایید کند، اما شورای نگهبان در این مورد با کسی شوخی نداشت.

وی در مورد موضوع بررسی صلاحیت آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات 92 هم گفت: نسبت به او بحث خاص و ویژه ای نبود که بگوییم کار نسبت به دیگران متفاوت است. چون حساسیت بیشتری وجود داشت در یکی- دو جلسه بحث هایی داشتیم و اجماع مباحث این بود که رای لازم نسبت به ایشان وجود ندارد. جایگاه ایشان برای همه محترم بود.

درخواست هاشمی از آیت‌الله جنتی در سال 85 و تهدید به انصراف

ما جدای اینکه می خواستیم وظیفه قانونی خود را انجام دهیم، پیشنهاد شد با برخی افراد صحبت شود که اگر امکانش هست ایشان انصراف دهند تا بعداً نگویند چرا زودتر به ما نگفتید؟ در مورد انتخابات خبرگان سال 85 نظر ایشان بود که نمایندگانی از طرف ایشان سر صندوق ها حضور داشته باشند. قانون انتخابات خبرگان هم چنین مساله را پیش بینی نکرده بود. اما ایشان اصرار زیادی روی این مساله داشتند و حتی با آقای جنتی تماس گرفتند و گفتند اگر این کار انجام نشود من انصراف و بیانیه می دهم.

سخنگوی سابق شورای نگهبان  با بیان اینکه آقای جنتی موضوع را با من مطرح کردند و من هم گفتم ما مشکلی در این زمینه نداریم، اظهار داشت: آن زمان  پورمحمدی وزیر کشور بودند که با او صحبت کردیم و آیین نامه انتخابات خبرگان اصلاح شد تا نمایندگان نامزدهای خبرگان بتوانند سر صندوق ها حاضر شوند. ما این مشکل را برای آقای هاشمی حل کردیم. ظاهراً برای ایشان این تردید ایجاد شده بود که شاید اتفاقاتی در جهت حذف ایشان در حال وقوع است. اما ما تا آنجایی که قانون اجازه دهد در جهت شفاف سازی اقدام خواهیم کرد.

روایت کدخدایی از واکنش هاشمی به ردصلاحیتش/ هاشمی انصراف را قبول نمی‌کرد

کدخدایی ادامه داد: در انتخابات 92 هم شورای نگهبان نظری نداشت که الزاماً صلاحیت ایشان احراز شود یا نشود اما صحبت هایی که نسبت به بقیه افراد انجام شد، آقایان می گفتند بهتر است برای حفظ حرمت این افراد صحبت شود که خودشان انصراف دهند. آقای هاشمی هم از همین قبیل بود و قتی دیدیم اجمالاً رای لازم وجود ندارد، من با برخی از آقایان که می دانستم با او ارتباط دارند تماس گرفتم و گفتم اگر می شود ایشان خودشان انصراف دهند تا مشکلی هم ایجاد نشود. این افراد هم گفتند بعید است هاشمی این کار را انجام دهند، اما بازهم با او صحبت کردند و در نهایت گفتند که ایشان انصراف نمی دهند.

"وقتی این موضوع در شورای نگهبان مطرح شد، رای گیری نهایی صورت گرفت و او رای نداشت. بازهم در این مرحله برخی از آقایان اعضای شورای نگهبان جلسه ای داشتند و گفتند اگر می شود قبل از اعلام رسمی نظر شورا، این موضوع به اطلاع ایشان برسد. مساله به بنده واگذار شد، یکی اینکه با آقای لاریجانی (رئیس مجلس) صحبت کردم و گفتم اگر می شود شما این مساله را منتقل کنید. یکی هم جناب آقای روحانی بودند که دعوتشان کردم که وضعیت خودشان را به ایشان اعلام کردیم و هم خواهش کردیم موضوع را با آقای هاشمی در میان بگذارند. او هم گفت اگر می شود در این مورد تجدید نظری داشته باشید که ما گفتیم امکان این کار وجود ندارد و خواهش کردیم که این پیام را به آقای هاشمی برسانند".

مشاور دبیرشورای نگهبان ادامه داد: فردای آن روز آقای لاریجانی به دیدار آقای جنتی آمد و گفت به صورت حضوری با آقای هاشمی صحبت کرده‌ و ایشان حاضر به انصراف نیست. روحانی هم به من گفت من هم صحبت کرده ام و آقای هاشمی این موضوع را قبول نکرده‌اند که در نهایت ما  این موضوع را به صورت رسمی اعلام کردیم.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1415امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
5651این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
2573این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19985060کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 227 مهمان حاضر
IP شما: 3.133.131.159
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403