Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
یونسی : نتوانستیم به اقلیت ها وزارت و استانداری بدهیم , معاون وزیرها را برای جلوگیری از کارشکنی ها نمی گویم. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 14 آذر 1392 ساعت 15:11 بازدیدها:1394 مرتبه

یونسی: نتوانستیم به اقلیت ها وزارت و استانداری بدهیم، معاون وزیرها را برای جلوگیری از کارشکنی ها نمی گویم .
مشاور ویژه رئیس جمهوری ایران در امور اقوام و اقلیت‌ها می‌گوید دولت موفق نشده است استانداری یا وزارتخانه ای را در اختیار اقلیت های قومی و مذهبی قرار دهد.


مشاور ویژه رئیس جمهور ایران در امور اقوام و اقلیت ها گفت، دولت تا این لحظه موفق نشده است تا مسئولیت وزارتخانه یا استانداری ای را به اقلیت های قومی و مذهبی بدهد.

حجت الاسلام یونسی در گفت و گو با روزنامه ایران٬ افزود: برخی، اقلیت ها را «غیرخودی» به حساب می آورند و معتقدند که پست های و ماموریت های حساس را نمی شود به عهده «غیرخودی ها» گذاشت .از نظر ما این نگاه درستی نیست که بخشی از مردم ایران را نامحرم و غیرخودی بدانیم.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: «تا الان دولت موفق نشده است وزارتخانه یا استانداری ای را در اختیار اقلیت های قومی و مذهبی قرار دهد. این به معنای این نیست که در آینده این کار را نخواهد کرد. ولی تا الان در این سطح موفق نشده است.»

وی قبلا در گفت و گویی با روزنامه آرمان که ۲۱ مهرماه منتشر شد، گفته بود: «تحصیلکردگان اقلیت ها توقع دارند در بخش های مختلف حضور داشته باشند و توقع درستی است و آن ها باید همانند سایر هموطنان فقط با ملاک شایسته سالاری از همه فرصت های شغلی و اجتماعی برخوردار باشند. آن ها باید استاد دانشگاه٬ مدیر٬ استاندار٬ فرماندار و وزیر شوند و باید شایستگان آن ها در این مناصب و مشاغل و فرصت ها٬ بدون هیچ تبعیضی حضور داشته باشند.»

حال اما آقای یونسی می گوید که دولت هنوز در این زمینه موفق نشده است.

او در گفت و گوی خود با روزنامه ایران با این حال افزوده است: «در حد معاون کل و معاون وزیر اقداماتی صورت گرفته است. تصمیمات دیگری نیز اتخاذ شده است که من به علت موانع و کارشکنی هایی که ممکن است پیش بیاید٬ نمی توانم بگویم».

حسن روحانی پس از پیروزی در انتخابات ریاست جمهور٬ علی یونسی٬ وزیر اطلاعات دولت خاتمی را به سمت دستیار ویژه رئیس جمهوری در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی منصوب کرد.

این سمت٬ عنوان جدیدی است و روسای جمهوری ایران پیش از این٬ یک مشاور در امور اهل سنت داشتند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

3090امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
7326این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
4248این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19986735کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 395 مهمان حاضر
IP شما: 3.142.134.166
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403