Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
اقدام سئوال برانگیز , چرا مخالفان دولت برای سخنرانی دعوت می شوند؟ مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 14 آذر 1392 ساعت 14:45 بازدیدها:1789 مرتبه

تریبون بیت المال متعلق به همه مردم نه طیفی خاص
اقدام سئوال برانگیز، چرا مخالفان دولت برای سخنرانی دعوت می شوند؟
از سوی دیگر باید از دوستان دعوت کننده پرسید، مشی و عملکرد آقای دانشجو در طول چهار سال وزارت علوم چه بوده و دیدگاه های وی چه اقبالی نزد قاطبه جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور دارد که از وی به مناسبت روز دانشجو دعوت شده است؟


  امین داودی: تریبون های عمومی به مثابه بخشی از بیت المال بوده و متعلق به تمامی مردم هستند نه آنکه یک طیف و نگرش سیاسی که وفق آخرین انتخابات در اقلیت نیز قرار دارند و عامه مردم را نمایندگی نمی کند، مطلق العنان این تریبون ها را در اختیار گرفته و به سخنوری بپردازند.

وفق خبری که ساعتی پیش در خبرگزاری ها انعکاس یافت، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته تهران کسی نیست جز " کامران دانشجو" وزیر سابق علوم در دولت احمدی نژاد، گویا وی به مناسبت روز دانشجو برای این مناسبت انتخاب شده و قرار است در این مراسم عبادی، سیاسی به سخنرانی بپردازد.

اینکه تریبون نماز جمعه محلی برای بیان نظرات و دیدگاه های طیف های مختلف سیاسی پیرامون مسائل روز و مناسبت های مختلف باشد امر پسندیده و قابل قبولی است اما اگر این تریبون مختص و منحصر به نگرش سیاسی خاصی باشد این اقدام نه تنها در جهت هم افزایی نیست که باعث می شود بخش عمده ای که بیان مطالباتشان را از این تریبون شاهد نیستند، نا خودآگاه از حضور در این مراسم عبادی، سیاسی فاصله بگیرند و بی گمان این نکته نمی تواند در شان چنین جایگاه رفیعی باشد.

در طول چند صباح اخیر افرادی که برای سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه انتخاب شده اند در زمره مخالفین سیاسی دولت مستقر محسوب می شده اند. چندی پیش سید حمید روحانی که در مخالفت با دولت نطق های تند و تیزی کرده و با شدیدترین الفاظ به دولت تاخته بود برای سخنرانی در تریبون نماز جمعه انتخاب شد، نکته ای که بسیار سئوال برانگیز بوده و جای تعجب داشت.

حال با دعوت از کامران دانشجو این روند به شکلی مستمر پی گرفته شده و این سئوال را در اذهان جا می اندازد که چرا چنین انتخاب هایی جامه عمل می پوشد؟ آیا این دست از انتخاب ها القاگر نوعی واکنش منفی نسبت به دولت نیست؟ چه کسانی در پی ایجاد چنین ذهنیتی در جامعه هستند و چه اهدافی را ددنبال می کنند؟

از سوی دیگر زمان و مناسبتی که در پی آن این وزیر دولت دهم به عنوان سخنران پیش از خطبه ها برگزیده شده نیز محل سئوال و پرسش فراوان است.

از یکطرف درست پس از آنکه احمدی نژاد با نامه خود از رئیس جمهوری درخواست مناظره کرده و این نکته حرف و حدیث های بسیاری به همراه داشته، دعوت از وزیر دولت وی برای سخنرانی از این تریبون رسمی می تواند معنادار و حاوی مفاهیمی باشد.

از سوی دیگر باید از دوستان دعوت کننده پرسید، مشی و عملکرد آقای دانشجو در طول چهار سال وزارت علوم چه بوده و دیدگاه های وی چه اقبالی نزد قاطبه جامعه دانشگاهی و دانشجویان کشور دارد که از وی به مناسبت روز دانشجو دعوت شده است؟

از همه مهم تر مگر اکنون دولت مستقر وزیر علوم ندارد که به مناسبت چنین روزی که با نام دانشگاه و دانشجو مفتخر است باید وزیر سابق برای سخنرانی دعوت شود؟

آیا این اعمال مصداق بارز جانبداری سیاسی از یک طیف خاص نبوده و در مخالفت با دولت منتخب ملت نیست؟ آیا این اقدامات در جهت آرامش بخشی به فضای عمومی کشور به عنوان یک ضرورت خطیر است؟. آیا جایگاه فرا جناحی و ملی و مورد احترام تریبونی چنین مقدس باید معطوف به مجادلات سیاسی شود وآیا این نکته به صلاح ملک و ملت است؟

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2828امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
7064این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
3986این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19986473کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 135 مهمان حاضر
IP شما: 18.218.111.165
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403