Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
زیبا کلام : تنها گناه فرجی دانا، دفاع از حقوق دانشجویان ستاره دار است. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 26 آبان 1392 ساعت 01:14 بازدیدها:1660 مرتبه
زیبا کلام : تنها گناه فرجی دانا ، دفاع از حقوق دانشجویان ستاره دار است .
صادق زیبا کلام استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران در خصوص اعتراض مجلس به وزیر علوم به خاطر انتصاب هایش در این وزارتخانه گفت:تنها گناهی که دکتر فرجی دانا مرتکب شده دفاع از حقوق دانشجویان ستاره داری است که بر خلاف اصول مصرح قانون اساسی از تحصیل محروم شدند.
وی که روز سه شنبه با شبکه ایران مصاحبه می‌کرد، با طرح این پرسش که چرا دانشجویان را به بهانه حوادث انتخابات ۲۲ خرداد سال ۸۸ از تحصیل محروم کردند، گفت: انتظار دارم دکتر فرجی دانا به هیچ عنوان نسبت به اعتراضات نمایندگان تندرو مجلس که در اقلیت قرار دارند و مورد حمایت اکثریت مجلس نیستند، عقب نشینی نکند.
استاد دانشگاه تهران با اشاره به اعتراض برخی نمایندگان به انتصاب دکتر توفیقی و دکتر میلی منفرد گفت: اولا بر اساس کدام آیین نامه مجلس، وزیر را به بهانه انتخاب معاونین و مشاورینش به مجلس می‌کشانید.
وی ادامه داد: دوم اینکه این عده از نمایندگان مجلس می‌گویند چرا از کسانی که وزارت اطلاعات آنان را تاکید نکرده است استفاده می‌کند. من از آنان می‌پرسم کجای قانون اساسی آمده است یک وزیر برای انتصاب مدیران ارشد خود از وزارت اطلاعات استعلام کند. اگر چنانچه در گذشته این امر صورت می‌گرفته است خلاف مردم سالاری بوده است.
زیباکلام در این گفت‌و‌گو درباره رای عدم اعتماد مجلس به سومین وزیر پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گفت: معتقد هستم به هر میزان تسلط آقای روحانی به اوضاع کشور بیشتر می‌شود و موفقیت‌های بیشتری در موضوعات مختلف بویژه در سیاست خارجی کسب می‌کند، جریانات افراطی و تندرو مخالفتشان را با دولت یازدهم را بیشتر می‌کنند.
وی با بیان اینکه «اگر ما شاهد پیروزهای دولت دکتر روحانی نمی‌بودیم به احتمال زیاد آقای سجادی از مجلس رای اعتماد می‌گرفت: عده‌ای از نمایندگان مجلس به بهانه خواست و پایگاه مردمی شان با وزیر پیشنهادی انتقاد وارد می‌کردند. این در حالی است این انتقاد را نمایندگانی مطرح می‌کنند که با ۵ تا ۱۰ در صد آرا به مجلس شورای اسلامی راه یافته‌اند و ۹۰ درصد مردم حوزه انتخابیه به آنان رای نداده‌اند.
این فعال سیاسی اصلاح طلب دلیل دیگر مخالفت نمایندگان مجلس را احتمال ائتلاف محمد رضا عارف و علی اکبر ناطق نوری بر شمرد و گفت: اگر ائتلاف بین آقای ناطق نوری و دکتر عارف و اصلاح طلبان شکل بگیرد بطور قطع پیروز انتخابات جبهه اصلاحات خواهد بود و اقلیت تندرو مجلس نهم خود را بازنده قطعی انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی تصور می‌کنند.
وی افزود: این مساله به هیچ عنوان مطلوب آقای لاریجانی، آقای حداد و جبهه پایداری و آیت الله مصباح نیست. ولی خواست و تمایل ملت در انتخابات مجلس یازدهم به سمت اصلاح طلبان است.
زیباکلام در ادامه گفت: در هشت سال گذشته اصولگرایان برای تخریب وجهه اصلاح طلبان از تمام امکانات خود استفاده کردند. آن‌ها به غیر از سوءاستفاده از ابزار نظارت استصوابی و رد صلاحیت گسترده مثل انتخابات مجلس هفتم راهکار دیگری برای ممانعت از پیروزی اصلاح طلبان ندارند.
وی درباره ائتلاف بین اصول گرایان تندرو و میانه رو و راست سنتی نیز گفت: مجموع آرا اصولگرایان در مجموع آرا آقای دکتر جلیلی و دکتر ولایتی است. بعبارت دیگر اگر اصولگرایان با یکدیگر ائتلاف کنند سقف رای اصول گرایان در کشور چیزی حدود ۵ تا ۷ میلیون رای است. به همین خاطر اگر ائتلافی بین اصول گرایان در انتخابات مجلس شورای اسلامی دهم شکل بگیرد به خاطر اینکه پایگاه اجتماعیشان پایین است، حداکثر بین ۴۰ تا ۶۰ کرسی مجلس را کسب خواهند کرد.
این استاد علوم سیاسی دانشگاه تهران همچنین گفت: اگر دکتر علی لاریجانی با دکتر حداد عادل ائتلاف کند به معنای خودکشی سیاسی دکتر لاریجانی خواهد بود. چون اگر دکتر حداد عادل از نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری انصراف نمی‌داد، تنها حدود یک میلیون رای می‌آورد و حتی از آرا دکتر ولایتی هم کمتر می‌شد.
وی افزود: البته درایت و هوش سیاسی آقای لاریجانی خیلی بیشتر است که با حداد عادل و افراطیون اصول گرا ائتلاف کند.
زیبا کلام در خاتمه با اشاره به نتایج انتخابات ۲۴ خرداد تاکید کرد: نمایندگان مجلس بهتر است خواست مردم را در اداره کشور که در انتخابات ریاست جمهوری دور یازدهم نشان دادند در نظر بگیرند.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

3231امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
7467این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
4389این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19986876کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 526 مهمان حاضر
IP شما: 3.133.154.114
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403