Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
مذاکرات هسته ای ایران و 1+5 در ژنو 18 آبان. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 18 آبان 1392 ساعت 20:14 بازدیدها:2041 مرتبه
Nbc :‌ ایران آماده امضای پیش نویس 5+1 است/پایان دیدار وزرای خارجه ایران و امریکا و اشتون/ظریف: به مرحله تدوین توافقنامه رسیده‌ایم.
اگر به نتیجه نرسیم، دور بعدی گفتگوها تا 10 روز دیگر برگزار می شود
محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران گفت: ممکن است امشب درباره متن بیانیه به نتیجه نرسیم.
ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس به اين مسئله اشاره کرد که ممکن است هيات‌هاي مذاکره کننده به پايتخت‌هاي خود بازگردند تا مسايل جزئي را با دقت بيشتري بررسي کنند و پاسخ‌هاي نهايي را به ژنو بياورند.
شبکه " ان بی سی " آمریکا در خبری مدعی شد هیئت ایرانی آماده امضای پیش نویسی هستند که کشورهای غربی آماده کرده اند .

این در حالی است که یک منبع آگاه نزدیک به مذاکرات در این باره اظهار داشت که هرگونه گمانه زنی رسانه های غربی در مورد محتوای مذاکرات عاری از حقیقت بوده و محتوای این مذاکرات همچنان محرمانه می باشد .
این منبع همچنین تاکید کرد :‌ رسانه های غربی بیش از آنکه اطلاع رسانی کنند در راستای جنگ روانی گزارش و خبررسانی می کنند .
ادعای بی بی سی در مورد جزییات مذاکرات 5+1
*"ناهد ابوزيد" خبرنگار شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي در ژنو گفت: همانطور که نبايد بيش از اندازه خوشبين باشيم نبايد در بدبيني هم مبالغه کنيم. به ويژه که حضور وزراي امور خارجه کشورهاي بزرگ بسيار اهميت دارد. اين مسئله نشان مي دهد مذاکرات در مسيري حرکت مي کند که در نهايت امکان دستيابي به توافق اصولي وجود دارد. اگر توافق درباره پيش نويس اوليه پيشنهادي ايران وجود نداشت، مذاکرات ادامه پيدا نمي کرد.
خبرنگار اين شبکه افزود: از ايران خواسته شده است غني سازي اورانيوم 20 درصد را متوقف کند. از ايران همچنين خواسته شده است که ذخاير اورانيوم بيست درصد خود را به خارج منتقل کند يا آنها را از بين ببرد. ايران همچنين بايد از احداث تاسيسات جديد خودداري کند و فعاليت در رئاکتور آب سنگين اراک را متوقف کند. بحث درباره اين جزئيات ادامه دارد. حضور کارشناسان فني در کنار وزراي امور خارجه کشورها نشان مي دهد که مذاکرات درباره اين مسايل جزئي و فني است.
وي خاطر نشان کرد: مقامات هيچ يک از دو طرف حاضر نيستند درباره امکان کشيده شدن مذاکرات به دور بعدي به صورت علني و با صراحت سخن بگويند. ويليام هيگ وزير امور خارجه انگليس به اين مسئله اشاره کرد که ممکن است هيات‌هاي مذاکره کننده به پايتخت‌هاي خود بازگردند تا مسايل جزئي را با دقت بيشتري بررسي کنند و پاسخ‌هاي نهايي را به ژنو بياورند. اگر امروز شاهد توافقي باشيم، توافق درباره مسايل اصلي و اصولي خواهد بود. بنابراين امکان اين مسئله که ادامه مذاکرات به چند هفته ديگر موکول شود وجود دارد.

پایان دیدار سه جانبه

*دیدار سه جانبه جواد ظریف، کاترین اشتون و جان کری پس از دو ساعت به پایان رسید.
ظریف: به مرحله تدوین توافقنامه رسیده‌ایم

*وزیر خارجه ایران با بیان این که پیشرفت در مذاکرات خوب بوده تاکید کرد که هنوز معلوم نیست که امشب (شنبه) بر روی متن بیانیه مشترک به توافق برسیم.
محمد جواد ظریف بعدازظهر شنبه پس از دومین دور مذاکرات سه جانبه با اشتون و جان کری با بیان این که موضوعات مختلفی داریم و الان به مرحله تدوین رسیده‌ایم، افزود: روی برخی موضوعات به تفاهم و بر روی برخی موضوعات تفاوت نظر وجود دارد.
او ادامه داد: به ویژه در میان 1+5 همان طور که در رسانه‌ها مطرح شده است، تفاوت دیدگاه وجود دارد.
وزیر خارجه کشورمان اظهار کرد: در مذاکرات پیشرفت هست اما هنوز معلوم نیست که امشب بر روی متن بیانیه مشترک به توافق برسیم. اما تا به حال پیشرفت بد نبوده است.
وی گفت که بعید است مذاکرات فردا ادامه یابد و امشب تمام می‌شود.
رییس هیات مذاکره کننده ایران با 1+5 در پاسخ به این سئوال که ممکن است امشب بر روی متن بیانیه به نتیجه نرسید؟ گفت: بله ممکن است به نتیجه نرسیم چون داریم روی متن کار می کنیم. در 1+5 دیدگاه‌ها متقاوت است و ما هم نیاز داریم تا نگرانی‌های‌مان رفع شود و باید بر روی این‌ها کار کنیم.
به نوشته ی رویترز، محمدجواد ظریف افزود: اگر این دور مذاکرات به نتیجه‌ای نرسید، دور بعدی گفتگوها بین یک هفته تا 10 روز دیگر برگزار خواهد شد.
آغاز مذاکرات سه جانبه بین ظریف، لاوروف و اشتون
*مذاکرات سه جانبه محمد جواد ظریف و سرگئی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه و کاترین اشتون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

79امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
9199این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
6121این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19988608کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 62 مهمان حاضر
IP شما: 18.216.148.39
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403