Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با یکی از اعضای مجلس خبرگان به نقش اساسی زنان در جامعه تاکید کردند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 12 آبان 1392 ساعت 16:23 بازدیدها:1426 مرتبه
عضو مجلس خبرگان رهبري : زنان نقش کلیدی و اصلی در پیشبرد مسایل اصلی جامعه دارند.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با عضو مجلس خبرگان رهبری دیدار و گفتگو کرد.
 آيت الله دکترهاشم هاشم زاده هريسي در دیدار با معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده  با اشاره به اهميت نقش زنان در جهان و ایران افزود: زنان نقش کلیدی و اصلي در پيشبرد مسائل اصلی جامعه دارند و داشتن يک جامعه سالم  نيازمند توجه ويژه به امور زنان و سلامت آنان است و معاونت امور زنان و خانواده مي تواند در اين زمينه نقش مهمی ایفا کند و حضور زنان در دانشگاهها و تحصيل علم و تحقيق و در کنار آن سلامت زنان مي تواند انسان را به افقهاي مادي و معنوي اوج دهد.
اين استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اينکه اولين ثمره علم براي زنان توجه به ارزش بالای آنان در جامعه است با بيان اينکه علم تنها کافي نيست و بايد با عمل همراه شود افزود: با توجه به جمعيت 50 درصدي بانوان در جامعه و نيازهاي اين قشر به يادگيري، گسترش بخش های تحقیقاتی و دانشگاهی و آموزش کارشناسان در این بخش ها بايد در دستور کار معاونت امور زنان و خانواده قرار گيرد.
در اين راستا یکی از وظايف مهم معاونت امور زنان و خانواده تهیه منابع مورد نیاز دانشگاهها و دانشجویان و راهنمایی در خصوص پایان نامه های مربوط به زنان است.
وي درباره تكريم حقوق زنان نيز اشاره اشت احاديث بسياري در تکریم زنان وجود دارد از جمله مي‌توان به اين حديث اشاره كرد كه "زن‌ها را گرامي ندارند مگر انسان‌هاي بزرگوار و زنان را حقير نمي‌كنند مگر انسان‌هاي كوچك" اين حديث به درستي بيانگر مقام زن است. اگر ما بخواهيم به حرمت زن معنا و مفهوم دهيم بايد آن را وارد عرصه‌ سياسي، حقوقي، اجتماعي و... كنيم.
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین ایجاد مرکزی تحقیقاتی و ستادی در مورد موضوعات زنان و حمایت از فعالیت های زنان را از وظایف دیگر معاونت امور زنان و خانواده برشمرده و افزود: مشکل اصلی ما جدا بودن مراکز اجرایی، قانونگذاری از مراکز علمی و دانشگاهی است. در حالی که جهت ارتقاء سطح علمی باید مجلس با دانشگاهها ارتباط گسترده ای داشته باشد. و باید از دانشجویان در بخشهای تحقیقاتی استفاده کرد، قشر دانشگاهی ما توانایی بالقوه ای در کمک به مراکز تحقیقاتی و علمی دارند و قطعا با ارتباط نتیجه بهتری حاصل می گردد.
آيت الله هاشم زاده هريسي همچنين به اثر جديد خود به نام  "آيات زن در قرآن" اشاره نموده و افزود: اخيراً همه آيات مربوط به حقوق زن در قرآن، گروه بندي آيات، شناسايي آيات زنان نامدار در قرآن، آيات احکام زنان (حقوق و فقه بانوان در قرآن) و آیات کلیدی و الواح طلايي حقوق زن در قرآن را در قالب 40 لوح طلائي حقوقي در قالب کتابي عرضه داشته ام.
در این دیدار مولاوردی نیز با اشاره به صحبت های هاشم زاده هریسی اظهار داشت: هدف اصلی ما تعامل مستمر با مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی است و یکی از اهداف اصلی معاونت همفکری و همکاری نزدیک با دانشگاهیان خواهد بود
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ارتباط با دانشگاهیان و حوزه های علمیه اظهار داشت: بزودی موضوعات مورد نیاز را با کارشناسی و بررسی مستمر شناسایی کرده و با تجهیز کتابخانه تخصصی زنان همکاری نزدیکی با مراکز مطالعات زنان و دانشجویان در ارائه و حمایت از پایان نامه های دانشجویی خواهیم داشت.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2904امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
7140این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
4062این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19986549کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 209 مهمان حاضر
IP شما: 52.15.95.176
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403