Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
مجلس : لاریجانی : وزراء توسط رئیس جمهور انتخاب می شوند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 01 آبان 1392 ساعت 14:44 بازدیدها:1236 مرتبه
لاريجاني در صحن علني مجلس:
تعميق دموکراسي در سوريه از طريق نظامي نيست/ وزرا توسط رئيس‌جمهور انتخاب مي‌شوند/ بي‌جهت سوءتعبير ايجاد نشود
رئيس مجلس گفت: راه حل مسئله سوريه جهت تعميق دموكراسي از طريق نظامي نيست؛ بايد با گفتگوهاي ملي به عظم واحدي در درون سوريه دست يافت.
علي لاريجاني در نطق پيش از ظهر امروز چهارشنبه ضمن تبريك عيد غدير خم گفت: غدير صرفا واقعه تاريخي نيست يك صراط و مسير روشن براي هدايت جامعه اسلامي در طول تاريخ است. 

وي افزود: مسلمانان از اين طريق راه زندگي اجتماعي و ساختار حكومت را در مي‌يابند، امام خميني(ره) تعبير گويايي در اين زمينه دارد و فرمودند قضيه غدير قضيه جعل حكومت است و اين قابل نصب است والا مقامات معنوي قابل نصب نيست، چيزي نيست كه با نصب آن مقام پيدا شود و ليكن مقامات معنوي بودن آن جامعيتي كه براي آن بزرگوار بوده است باعث نصب او به حكومت شده است.

رئيس مجلس تصريح كرد: بر اساس روايتي كه در حديث غدير است ولايت به معناي حكومت است نه به معناي مقام معنوي در اين كلام به خوبي بيان شده است كه با حادثه غدير راهي براي مسلمانان مشخص شد كه رسالت پيامبر(ص) در طول تاريخ با پشتوانه ولايت ريشه‌دار گردد.
لاريجاني ادامه داد: مسلمانان بايد با روشني دريابند كه سياست و داشتن حكومت بخش مهمي از تحقق اسلام است لذا آيات مبعث و آيات غدير كه آيات رسالت و امامت است بدين جهت هم معنا هستند؛ در آيه مبعث آمده است كه خدا به مومنان نعمت داد كه در ميان آنان رسولي برنگيخت و در آيات غدير آمده است كه امروز دين شما را كامل كردم و نعمت خويش را برشما تمام نمودم. 

رئيس مجلس اظهار كرد: ملاحظه مي‌كنيد كه در قرآن کريم حضور پيامبر گرامي اسلام در ميان امت نعمت است و تداوم حضور او به وسيله حضور وسيع نيز نعمت است و اتمام و اكمال نعمت است اين اوج تفكر اسلامي است كه ساختار سياسي جامعه كه مهمترين بخش حيات اجتماعي انسان را شكل مي‌دهد براساس مدل ولايت تنظيم مي‌شود. 

لاريجاني افزود: انسان‌هاي معصوم هدايت جامعه را به عهده گيرند يعني در مكتب اهل بيت عموم انسان‌ها به وسيله تمسك به راهنمايي انسان هادي به سعادت مي‌رسند كه انسان هادي در اين مكتب يا انسان مبعثي است كه برانگيخته و فرستاده از سوي خداوند متعال است يعني پيامبر(ص) است، يا انسان غديري است كه معرفي شده و منصوب گشته به وسيله پيامبر خداست يعني وصي پيامبر(ص) و جانشين او و صاحب اولويت قرآني است.

وي ادامه داد: همان‌گونه كه در آيات قرآن کريم آمده مسير ولايت مهمترين تكيه‌گاه رشد و كمال انسان از نظر فردي و اجتماعي است كار بزرگ امام خميني(ره) در انقلاب اسلامي در طراحي و تحقق اين مدل حكومت ولايي در زمان غيبت بود كه در ساختار قانون اساسي ما به عنوان ولايت فقيه تجلي يافت. 

رئيس مجلس اضافه كرد: در واقع همان‌گونه كه غدير با انزال آيه "يا ايها الرسول بلغ ما انزل عليك من قبلك" ولايت علوي را جهت ادامه رسالت در نبود پيامبر(ص) محقق نمود، ولايت فقيه غدير را در نبود ولي معصوم تداوم بخشيد و عزتمندي امروز جمهوري اسلامي ايران در تمام فراز و نشيب‌ها سياسي و امنيتي داخلي و خارجي مرهون اين جايگاه ارزشمند است.
وي در ادامه اظهار داشت: در پي سال‌هاي اخير و انقلاب‌هاي منطقه به عينه مشاهده نموديم كه با همه هيجانات شورانگيزي كه در حركت ملل مسلمان وجود داشت به خاطر فقر يك نظام مطلق معنوي و سياسي دچار آسيب‌هايي شده است اما در تئوري ولايت فقيه در سخت‌ترين شرايط كشور غرب عليه ملت ايران بسيج شده‌اند، اين نظريه و پيوند عميق ديني مردم با نظام باعث استواري ملت گرديد و از بركات آن عزتمندي ملت در اين شرايط است كه در منطقه در غليان بحران‌هاست اما ايران اسلامي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است كه حتي دشمناني كينه توز ملت ما نمي‌توانند عظمت ملي ما را ناديده انگارند. 

لاريجاني اضافه كرد: نكته ديگر درباره مطالبي است كه مثل گذشته برخي از مقامات ايالات متحده مطرح كرده‌اند مسئله سوريه را تشكيل كنفرانس ژنو 2 براي ايران شروعي را افاضه نمودند من جمله اينكه ايران بايد نتايج ژنو 1 را بپذيرد و دولت گذار را قبول كند و بشار اسد هم نبايد در دوره آينده كانديدا شود. 

وي گفت: به نظر مي‌رسد رجال سياسي آمريكا يا دچار بيماري فراموشي ذهني شده‌اند و يا تمارض به اين كسالت رواني مي‌كنند، اولا از زمان تشكيل كنفرانس ژنو 1 به خاطر داريد كه اين موجودات پرحرف چه جنجالي به پا كرده‌اند كه ايران نبايد در اين كنفرانس شركت كند، آن زمان هنوز درگيري‌هاي سوريه به اين شكل نبود، ايران هم در كنفرانس ژنو 1 شركت نكرد و نظر خود را بارها ارائه نمود كه راه حل مسئله سوريه جهت تعميق دموكراسي از طريق نظامي نيست بايد منتظر گفتگوهاي ملي به عظم واحدي در درون سوريه دست يافت.
لاريجاني بيان كرد: بعد از كنفرانس ژنو 1 اعضاي شركت كننده به خيال ماجراجويي در سوريه راه حل نظامي را در پيش گرفتند و اين مصائب را براي مردم سوريه به وجود آوردند، خوب حالا بايد شما جواب دهيد كه در كنفرانس ژنو 1 شركت نموديد چرا مصوبات اين كنفرانس را عملي نكرديد و دنبال راه ديگري رفتيد  چرا براي ايران كه به اين كنفرانس دعوت نشده بود اين سوال را مطرح كرديد، آمريكا و برخي كشورها منطقه با سر و صدا در اين كنفرانس شركت كردند بايد پاسخ بدهند چرا به دنبال راه حل نظامي رفتند و كشتار مسلمانان را باعث شدند. 

رئيس مجلس تصريح كرد: ثانيا بايد كشورهايي كه در اين كنفرانس شركت کردند بگويند كه چرا دولت انتحاري را به وجود نياوردند و اين سوال بايد از آن‌ها بشود، روشن است اين طرح‌هاي تخيلي به اين جهت حاصلي ندارد و محقق نشد كه نتايج اعلام شده ژنو 1 ظاهر قضيه است و باطن ماجرا اهداف ديگري بود كه بيان نمي‌شد. 

وي ادامه داد: قصد آن‌ها از پا درآوردن يك دولت مقاوم در مقابل رژيم صهيونيستي حتي به قيمت جنگ است و همه تلاش خود را انجام دادند، مقدار زيادي سلاح و پول ارسال كردند، تروريست‌ها را مسلح كردند اما امروز پس از دو سال و نيم توفيقي پيدا نكردند و ضمنان متوجه شدند كه در چه گرداب هولناكي گرفتار شده اند كه حالا بايد براي تروريست‌هاي تا دندان مسلح هم فكري كنند در چنين وضعيتي سخن از ژنو 2 مي‌زنند. 

رئيس مجلس گفت: با چه منطقي مسئولين آمريكا به خود اجازه مي‌دهند كه بگويند كه فلان كس نبايد در انتخابات آينده سوريه كانديدا شود خيلي وقيحانه است شما كه مي‌گفتيد آقاي بشار اسد پايگاه مردمي ندارد و ما مي‌خواهيم دموكراسي را در آن جا ايجاد كنيم پس چرا از كانديدا شدن او مي‌ترسيد، اين رجزخواني‌هاي توخالي نتيجه بي فكري و نداشتن درك درست از صحنه زندگي مسلمانان است.
لاريجاني ادامه داد: آن‌ها مرتب سفر مي‌كنند اما كمي زحمت نمي‌كشند كه صحنه را درست بشناسند و اقدامات خود را ارزيابي كنند، حداقل حرف‌هاي يك سال اخير خود را بررسي كنند و تناقضات آن را بفهمند، جمهوري اسلامي ايران شيفتگي براي شركت در چنين كنفرانسي ندارد، اگر اينگونه تدابير نيم‌سوخته سياسي دردي را براي شما علاج مي‌كند، اين راه را ادامه دهيد، جمهوري اسلامي ايران با واقع بيني به صحنه مي‌نگرد و باز هم تكرار مي‌كنيم ره حل قشون‌كشي و ارسال سلاح و نظامي‌گري نيست نه در سوريه و نه در بحرين. 

وي اظهار داشت: اينگونه ژست‌هاي تبليغي هم تاثيري در استراتژي جمهوري اسلامي ندارد، ايران وقتي در ژنو 2 شركت مي‌كند كه صرفا يك راه حل دموكراتيك مبتني بر منافع مردم سوريه بيان كند.

رئيس مجلس با اشاره به موضوع وزراي پيشنهادي گفت: در اين روزها در خصوص وزراي پيشنهادي دولت شنيده شده است كه به نوعي اين امر و يا تغييرات آن به نظر مقام معظم رهبري مربوط است، به هيچ وجه اين راي درستي نيست، رهبر معظم انقلاب هميشه تلاش كرده‌اند كه كارهاي قواي سه‌گانه برمبناي قانون اساسي تحقق يابد، طبعا وزرا توسط رئيس‌جمهور انتخاب مي‌گردند و به مجلس براي كسب راي اعتماد معرفي مي‌شوند و مجلس نيز بررسي‌هاي خود را انجام مي‌دهد و چنانچه افراد را صاحب كفايت لازم ديد راي مي‌دهد اين مسائل چه در حوزه قوه مجريه و چه در حوزه كار قوه مقننه به مقام معظم رهبري مربوط نيست به تصميم قوه مجريه و مقننه مربوط است از اين رو نبايد بي‌جهت در كشور منشا سوء تعبير ايجاد نشود ضمن اينكه طرح اين مسئله مانند برخي مسائل ديگر معلوم نيست چه فايده‌اي براي كشور دارد، جدايي از عدم صحت آن فايده‌اي هم بر آن متردد نيست، با توجه به شرايط كشور بيش از هر چيز نيازمند وحدت در جامعه هستيم كه در كوران مذاكرات مهم همدلانه مذاكره‌كنندگان را در پيشبرد اهداف كشور پشتيباني كنيم. 

وي با انتقاد از انتصاب برخي تعابير زننده نسبت به شخصيت‌هاي سياسي كشور اظهار داشت: بيان برخي تعابير زننده از برخي گويندگان نسبت به بزرگان سياسي كشور نيز غيرمفيد و مضر است، ممكن است افراد جامعه به دليل اختلاف آرا نظرات ديگر را نقض كنند ولي توهين كردن به مقامات سياسي كشور نه شرعا مجاز است و نه فايده‌اي جز خسارت به ايجاد اختلاف و كينه اثر ديگري ندارد ضمن اينكه اين ادبيات پرتنش در طرف مقابل اين تعبير را ايجاد مي‌كند كه ايرانيان در مجموعه‌‌اي از اختلافات درگير هستند و مي‌توان بر آن‌ها فشار بيشتر تدارك نمود. 

لاريجاني همچنين با اشاره به شهادت آيت‌الله سيدمصطفي خميني تصريح كرد: شهادت وي را به بيت معزز امام خميني(ره) تسليت مي‌گوييم، امام خميني(ره) حاج آقا مصطفي را آينده اسلام و انقلاب مي‌دانست و درگذشت وي را راهگشاي انقلاب قلمداد كرد.

وي خاطرنشان کرد: امام خميني(ره) فرمودند كه با شهادت حاج آقا مصطفي باب تاز‌ه‌اي در كالبد جريان انقلاب دميده شد؛ درگذشت او را از الطاف خفيه الهي مي‌دانست، حاج آقا مصطفي يك مبارز واقعي و يك انقلابي مسلكي و يك همدم و همراه، همراز امام در همه مسائل بود.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

906امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11496این هفتهmod_vvisit_counter
124068هفته گذشتهmod_vvisit_counter
6948این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19989435کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 245 مهمان, 3 ربوت حاضر
IP شما: 3.22.242.205
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403