Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
سید محمد خاتمی: در عمرم نه سوروس را دیده ام و نه با او صحبت کرده ام. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 08 مهر 1392 ساعت 20:14 بازدیدها:1512 مرتبه
پاسخ خاتمی به 8 سال دروغ‌گويي مدير کیهان
در عمرم نه سوروس را دیده‌ام و نه با او صحبت کرده‌ام.
رييس‌جمهور سابق ايران، برای اولین بار به صورت صریح به 8 سال اتهام‌زني دائمي حسين شريعتمداري (کیهان) به خود درباره دیدار با جورج سوروس و دریافت کمک‌هاي مالی برای موسسه بین المللی گفت و گوی تمدن‌ها پاسخ داد و صراحتا گفت: نه او (سوروس) را دیده‌ام و نه با او صحبت کرده‌ام.
آقاي خاتمی که به مناسبت پانزدهمین سالگرد تصویب پیشنهاد گفت و گوی تمدن‌ها در سازمان ملل متحد با دو ماهنامه «اندیشه پویا» گفت وگو کرده بدون آن که از کیهان نام ببرد به اتهامات مکرر مدیر این روزنامه درباره ملاقات یا رابطه خود و«سوروس» پاسخ داده و گفته است:«شان من بالاتر از خیلی کسانی است که آنها مي‌گویند با آنها ملاقات کرده ام. باید افتخار بدهیم که اینها بیایند وقت ملاقات بگیرند و صحبت بکنند. اما من وقت ملاقات ندادم. صحبت هم نکردیم. به دروغ مي‌نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند.
رييس‌جمهور سابق ايران ادامه داد: مي‌گویند مي‌خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده ام و نه با او صحبت کرده ام! من برای این انقلاب خون دل خورده ام. من روحانی ام. سابقه ام در انقلاب مشخص است. من مي‌خواهم جمهوری اسلامی الگو باشد تا مسلمان و غیر مسلمانِ آن بگویند من مي‌توانم در اینجا زندگی کنم، کار کنم و پیشرفت داشته باشم. من مي‌خواهم حقوق بشر، روابط مطلوب با جهان، توسعه، زندگی آبرومند و امن در ایران تضمین شود.»
خاتمی در بخش دیگری از اين گفت و گو درباره کمک‌هاي مالی نیز برای اولین بار توضیح داده است: «متهم هستیم که میلیاردها دلار از این و آن کمک مالی دریافت کرده ایم. در حالی که من یک ریال از کسی نگرفتم. حتی احتیاط هایی کردم. الان آقای کلینتون هر جا بخواهد برای سخنرانی برود قبل از آن ۳۰۰ هزار دلار به حساب او مي‌ریزند. آقای گورباچف هر جا بخواهد سخنرانی کند ۵۰ هزار دلار مي‌گیرد. ماندلا در دوران ریاست جمهوری من به منطقه آمد. به عربستان و کویت و امارات رفت. از هر کدام ۸ تا ۱۴ میلیون دلار گرفت. به ایران هم آمد. با کمال افتخار یک میلیون دلار گرفت و در نهایت با ۳۰ یا ۴۰ میلیون دلار بنیاد ماندلا را برای کمک به بیماران ایدز راه اندازی کرد. چه اشکالی داشت من هم این کار بکنم و بروم ۴۰-۳۰ میلیون دلار برای سرمایه گذاری در این کار بگیرم اما من این کار را نکردم اما به دروغ مي‌نویسند فلانی برای ایران نسخه نوشته و با خاتمی مذاکره کرده که بیاید آن را در ایران پیاده کند. مي‌گویند مي‌خواهم نسخه کسی را در ایران اجرا کنم که نه او را دیده ام و نه با او صحبت کرده ام!»
گفتني اينكه جورج سوروس سرمایه دار آمریکایی و مجاري‌تبار است که به خاطرعلاقه به کارل پوپر بنیاد جامعه باز را بنیان گذاشت.
آقاي خاتمی در اين مصاحبه همچنين گفته است كه زمانی که ایده گفتگوی تمدنها را در سازمان ملل مطرح کرده تنهای تنها بوده و افزوده است: نمی‌خواهم بگویم کسی در داخل با گفت‌وگوی تمدن‌ها دشمنی داشت، اما حداقل توجیه نشده نبود که این راه، درست است. شاید اشکال از ما بود که در داخل توجیه نکرده بودیم. به‌خصوص جریاناتی وجود داشتند که به این موضوع، ابزاری نگاه می‌کردند و می‌گفتند طرح این موضوع انحراف از اصول انقلاب است؛ چون ما باید درمقابل دنیا تا آخرین نفس بایستیم؛ درحالی‌که گفت‌وگوی تمدن‌ها می‌گفت بایستید، اما منطقی بایستید. خاتمی همچنین گفته است که به خاطر جایگاه سیاسی اش در آن زمان از ایده او درباره گفتگوی تمدنها برداشت سیاسی شد و به گفته وی "این برداشت سیاسی شاید به یک معنا به گفت‌وگوی تمدن‌ها ضربه زد"
رئیس جمهور اسبق ایران در ادامه از اینکه پس از پایان دوره ریاست جمهوری او حتی مجوز یک پژوهشکده را به او نداده اند گلایه کرده و گفته است: من خوشحال شدم وقتی آقای احمدی‌نژاد از دولت رفت، دانشگاه ایرانیان را تأسیس و از امکانات مشروع دولتی هم استفاده کرده است. من بعد از پایان دوران ریاست‌جمهوری، حتی یک دفتر هم نداشتم. اولین کاری که کردم، تقاضای مجوزی برای تأسیس یک مرکز آموزشی- پژوهشی بود که آقایان عارف و توفیقی پیگیرش بودند؛ اما مجوز ندادند. گفتیم مجوز پژوهشگاه بدهید، موافقت نکردند. تا امروز، حتی اجازه تأسیس یک پژوهشکده به من نداده‌اند. با این امکانات که نمی‌شود کار کرد. من گفتم در داخل و خارج می‌خواهم بنیادهایی تأسیس کنم. راه‌های مشروعی وجود دارد که دنبالش نرفتیم.
خاتمی در پایان این مصاحبه گفته است: ما نباید بلندپروازی و توقعات بیجا داشته باشیم. در این چارچوب، هرکس که توطئه‌گر نیست و نمی‌خواهد امنیت را مختل کند و وابسته به بیگانه نیست، باید بتواند انجمن و امکانات خودش را داشته باشد. احزاب و گروه‌ها باید بتوانند کار کنند.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1606امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
10726این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7648این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19990135کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 455 مهمان حاضر
IP شما: 3.138.32.201
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403