Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
وزیری که سفرش به نیویورک قطعی شد./ جایگاه همسران روسای جمهور./ رفع فیلترینگ فیس بوک و توییتر. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 26 شهریور 1392 ساعت 17:27 بازدیدها:1525 مرتبه

گزيده‌اي از اخبار روز فضاي مجازي؛
وزيري كه همراهيش در سفر نيويورك قطعي شد/ جايگاه سياسي همسران رؤساي جمهور كشور/ دولت روحاني حقم را خورد/ رفع فیلترینگ فیس‌بوک و توییتر!
هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌اي از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاري‌ها و پايگاه‌هاي خبري هستيم كه رصد تمام اين اخبار براي مخاطبان در گرو صرف وقت بالايي است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ براي تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌اي از اخبار سياسي هر روز كه در فضاي مجازي منتشر مي‌شود را در قالب يك بسته خبري در اختيار مخاطبان قرار دهيم.

 

وزيري كه همراهيش در سفر نيويورك قطعي شد.

در حالی که کمتر از یک هفته به آغاز سفر رئیس‌جمهور اسلامی ایران به نیویورک باقیمانده است، جزئیات و ترکیب هیات ایرانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد تا حدودي مشخص شده است و هیئت همراه رئیس‌جمهور در سفر به نیویورک امسال به نسبت سال‌های گذشته کمی سبک‌تر است و تقریبا بین 60 تا 70 ویزا از مراجع ذیربط آمریکایی برای سفر به نیویورک درخواست شده است كه در این سفر علاوه بر رئیس‌جمهور، تعدادی از مقامات دفتر رئیس‌جمهور از جمله رئیس دفتر رئیس‌جمهور و همچنین معاونت‌های آن و حضور وزیر نفت از جمله مقاماتی محسوب می‌شوند که حضور آن‌ها در این سفر قطعی است.

بنابر اعلام فارس، برخلاف سفرهای گذشته، سهم رسانه‌ها با توجه به اهميت اين سفر کم‌رنگ است و تنها حضور دو تیم خبری از واحد مرکزی خبر و خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی تاکنون قطعی شده است و تنها مانعی که در این سفر به نظر می‌رسد به وجود آید، کارشکنی آمریکایی‌ها در صدور ویزا برای همراهان رییس‌جمهور است، کما اینکه تاکنون هنوز ویزاهای همراهان رئيس‌جمهور تایید نشده است.


مبناي کاهش قیمت سکه و طلا سیاسی يا اقتصادی؟


عزت‌الله یوسفیان‌ملا یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مبناي کاهش قیمت سکه و طلا را سیاسی و نه اقتصادی دانست و اظهار داشت: حتی نمی‌توان گفت که این کاهش مبنای سیاسی پایداری دارد بلکه مبنای سیاسی عبوری و گذری داشته و براساس پیش‌بینی‌هایی از جمله احتمال ملاقات ایران و مسئولان اتحادیه اروپا و همچنين شایعاتی درباره مذاکره ایران با عالی‌ترین و تصمیم‌گیرترین مقام غرب مطرح است که البته معلوم نیست اتفاق بیفتد یا نه؛ صورت می‌گیرد.

این نماینده اصولگرای مجلس در گفتگو با ايسنا درباره احتمال سودجویی برخی افراد در جریان کاهش و افزایش قیمت‌ها نیز هشدار داد و گفت: شاید کسانی این قدرت را داشته باشند که در این بازار سوءاستفاده و سودجویی کنند و بتوانند خریدهایی داشته باشند و احتکارهایی کنند و دوباره وضعیت به حالت اول برگردد اما بايد در نظر گرفت، اقتصاد کشور ما کاملا تنیده در مسائل سیاست خارجی کشور است لذا این چنین کاهش و افزایش قیمت‌ها قابل محاسبه نیست.


فیلترینگ فیسبوک و توییتر رفع شد!

عصر ايران به نقل از رویترز نوشت: خبرنگاران دو روزنامه نیویورک تایمز و واشنگتن پست از تهران گزارش دادند که روز دوشنبه توانسته‌اند بدون دور زدن فیلترینگ در شبکه اجتماعی تویتر، متن‌هایی را منتشر و به اصطلاح توییت کنند و در اين راستا "جیلیان یورک" مدیر بنیاد آزادی نیز اعلام کرده است که گزارش‌های متعددی از تهران به دست او رسیده که حاکی از رفع فیلترینگ فیسبوک و توییتر بوده و همچنین از رفع فیلترینگ برخی سایت‌ها نيز خبر داده است.

فیسبوک و توییتر از سال 2009 و همزمان با ناآرامی‌های پس از انتخابات 22 خرداد 1388 فیلتر شدند و پیشتر سایت‌های در دسترس بودند  و هنوز گزارشی رسمی مبنی بر تایید رفع توقیف فیسبوک و توییتر از سوی مراجع رسمی اعلام نشده است.


من نگفتم همه راه سیاسی خاتمی را ادامه مي‌دهم


علی جنتی در گفتگو با خبرگزاري دانشجو، در خصوص اظهارنظرش در جمع هنرمندان موسیقی مبنی بر ادامه راه خاتمی گفت: من که نگفتم همه راه سیاسی خاتمی را ادامه می‌دهم، در جمعی از هنرمندان و اهالی موسیقی در پاسخ به گله‌مندي آن‌ها از بي‌توجهي در سال‌های گذشته، تأکید کردم که کرامت شما را حفظ می‌کنم و مقصودم حمایت بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص کنار گذاشتن گروهی که بعد از انحلال خانه سینما فعالیت می‌کردند نیز بیان داشت: گروه دومی نداریم و قرار شده است که همه با هم کار کنند و در ارتباط با ممیزی کتاب آن را حتمي دانست و تغییر در آن را رد كرد.


جايگاه سياسي همسران رؤساي جمهور كشور


"صاحبه عربی" همسر حسن روحانی رئيس‌جمهور در حاشيه مراسم ختم مرحوم پیوندی (دايي رئيس‌جمهور) در پاسخ به این سوال که آیا در دولت تدبیر و امید مسئولیتی می‌گیرید یا خیر، اظهار داشت: ‌فعلاً خیر؛ بعدا صحبت می‌شود.

به گزارش فارس، اعظم‌السادات فراحی، همسر محمود احمدی‌نژاد اولین همسر رئیس‌جمهوری در کشورمان بود که نمایندگی رئیس دولت را در "مرکز امور زنان" برعهده گرفت؛ وی همچنین در بعضی سفرهای خارجی و داخلی با احمدی‌نژاد همراه بود و به نسبت همسران روسای جمهور پیشین در عرصه سیاسی کشور فعال‌تر بود، همچنين زهره صادقی همسر سید محمد خاتمی در دوران ریاست‌جمهوری همسرش اگر چه هیچ‌گاه به طور جدی وارد فعالیت‌های سیاسی نشد، اما در کنار خاتمی و در دولت‌های هفتم ‌و هشتم حضور داشت  و عفت مرعشی نيز همسر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با اینکه در دوران ریاست‌جمهوری همسرش مسئولیتی بر عهده نداشت، اما در چند سال اخیر و با گرفتن برخی مواضع سیاسی، در رسانه‌ها حضور پررنگی داشت.


شكل‌گيري جریان سومی در فضای سیاسی کشور


مجتبی رحماندوست نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با مهر در پاسخ به این سئوال که آیا جریان اعتدال در قالب جران سایسی اصلاح طلبان قابل تعریف است، گفت: اظهارات روحانی مبنی بر اینکه در کابینه هم از اصلاح طلبان استفاده می‌کنم هم از اصولگرایان نمایانگر شکل‌گیری جریان سومی در فضای سیاسی کشور است.

وي در خصوص احتمال شکل‌گیری فراکسیون اعتدال از درون فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: جریان اعتدال در هیچ یک از جریان‌های اصولگرای مجلس نهم جای نمی‌گیرد و رایزنی‌هايی نيز خارج از مجلس برای تشکیل حزب اعتدال در جريان است.


توفیقی برای وزارت علوم معرفی نشود هم برای مجلس و هم دولت بهتر است

سیدحسین نقوی‌حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس راي مجلس را در ارائه راي اعتماد به وزيران پيشنهادي دولت طي سال‌های پس از انقلاب اسلامی بي‌نظير خواند و اظهار داشت: مجلس خطوط قرمزی دارد و یکی از این خطوط فعالیت افراد در جریان فتنه سال 88 است.

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان با اظهار نظر پیام خود را به دولت مبني بر اينكه توفیقی را به عنوان وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم معرفی نکند، منتقل كرده‌ايم و اگر توفیقی برای تصدی وزارت علوم به مجلس معرفی نشود هم برای مجلس و هم برای دولت بهتر است. چرا که معرفی توفیقی به عنوان وزیر پیشنهادی تنش میان دولت و مجلس را شدت می‌بخشد.


اخراج الهه راستگو دم خروسی است که باطن اصلاح طلبان را برملا کرد


مجتبی ذوالنور، مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه در گفتگو با دانشجو درباره اخراج الهه راستگو از حزب اسلامی کار و عملکرد اصلاح‌طلبان در شورای شهر تهران گفت: اینکه فردی شعاری بدهد و ادعايی داشته باشد باید در عمل پایبندی به آن سنجیده شود؛ در مبانی فکری اصلاح‌طلبان که به مبانی فکری غربی نزدیک است، سیاست از دین با فاصله تعریف می‌شود، معتقدند که دین امری قدسی است اما سیاست به معنای آلودگی، نیرنگ و زورآزمایی با حریف تعریف می‌شود. در منطق این افراد هدف وسیله را توجیه می‌کند لذا با توجه به اینکه نگاه آنان به سیاست اینگونه است در عرصه عمل نیز اینگونه اقدام می‌كنند.

وي الهه راستگو را اصلاح‌طلب و همراه اين جناح در سال‌های گذشته دانست و افزود: اما راستگو به هر حال مبانی فکری برای رأی دادن به قالیباف را داشته است و برجسته‌ترین نکاتی که وي در مورد آن تأکید داشته نظرسنجی‌ها در سطح تهران بوده که مردم تهران در خصوص گزینه‌های مطرح شده به کدام یک رغبت بیشتری دارند و من معتقدم که این موضوع دم خروسی است که در داخل شورا باطن اصلاح‌طلبان را برملا کرد و این موضوع نشان داد که دیکتاتوری تحکم و تمامیت‌خواهی پشت گریم اصلاح‌طلبان و شعارهای جذاب و فریبنده مانند دموکراسی، زنده باد مخالف من، اراده مردم و حق رأی است، که متأسفانه پشت لعاب چهره دیکتاتوری قرار گرفته است.

نماينده ولی فقیه در سپاه با اشاره به اينكه علی‌رغم اهمیت حل مشکلات شهری مردم می‌بینیم که برخی جریانات سیاسی مانند اصلاح‌طلبان به دنبال تشکیل فراکسیون اصلاحات در شورا و تبدیل شورا به میدان زورآزمایی سیاسی هستند، تصريح كرد: در این رابطه آقایان باید در این شورا از شوراهای گذشته و انتخابات و فضای کاری آن درس بگیرند.

ذوالنور در ارتباط با وظايف رئیس شورای شهر تهران گفت: رئیس شورا باید امین رای مردم باشد و اعضای شورای شهر را به شکلی کلی مدیریت کند و نمي‌تواند با تحکم اعلام دیدگاه كرده تا باقی اعضاء ملزم به رعایت آن باشند و تحقیر و توهین به اعضاء، تحقير و توهين به ارزش‌ها و اصول مردمی است که به آنان رأی داده‌اند.


گفتگوی غيررسمي لاریجانی با روحانی/ معرفي وزير جديد براي وزارت علوم 


یک نماینده شاخص مجلس از گفتگوي غیررسمی علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور خبر داد و اظهار داشت: باتوجه به اینکه مجلس به توفیقی رأی اعتماد نمی‌دهد؛ قرار شده تا رئیس‌جمهور توفیقی را به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت علوم به مجلس معرفی نکند.

به گزارش فارس، گفته می‌شود عملکرد توفیقی در مدت سرپرستی وزارت علوم و قلع و قمع نیروهای ارزشی در دانشگاه‌ها موجب شده که مجلس به آقای توفیقی رأی اعتماد ندهد.


احراز تخلف نماينده مجلس در پرونده توهين به هاشمي


نماینده مردم شهرضا در مجلس شورای اسلامی گفت: قوه قضاییه به موضوع شکایت از حمید رسایی به دلیل توهین به خانواده آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در نطق میان دستور، از هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اعلام‌نظر خواسته بود.

خبرگزاري دانشجو نوشت: عوض حیدرپور شهرضایی از بررسي و نتيجه‌گيري هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان در چند جلسه طبق فیلم و متن پیاده شده نطق حمیدرسایی خبر داد و تصريح كرد: در چند جای سخنان او، نقطه نظراتی وجود داشت که در راستای ایفای وظایف نمایندگی نبود و بر اساس قانون نظارت بر رفتار نمایندگان، نباید به آنها ورود پیدا می‌کرد و در این مورد اکثریت موافق جمع‌بندی نهایی مبنی بر متخلف بودن رسایی در نطق میان‌دستور بودند كه مقرر شد آن چند مورد به قوه قضاییه و شعبه سوال‌کننده اعلام شود تا برخوردی وفق مقررات صورت گیرد.


دولت روحاني حقم را خورد/  برگردم كرباسچي را بركنار مي‌كنم


حسین مرعشی سخنگوی سابق حزب کارگزاران در گفتگو با فارس، با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری،‌ پیروزی روحانی را پیروزی هاشمی عنوان کرد و اظهار داشت:‌ نه آقای هاشمی طلبی از آقای روحانی دارد و نه روحانی مدیون هاشمی است و هر دو به مردم ایران احساس دین می‌کنند.

وي همچنين روحانی را یک اصولگرای میانه‌رو نامید كه بیش از دو سال است که به همراه آقای ناطق و آقای هاشمی در جلسات جامعه روحانیت شرکت نكرده‌اند.

مرعشي کابینه روحانی را قوی و نیرومند توصیف کرد و با انتقاد از عدم حضور خود در دولت یازدهم افزود: به من ظلم کردند؛ چرا نباید به کابینه بروم، آنها حقم را خوردند و در پاسخ به اينكه برخلاف اعتقادتان به تخلف در انتخابات 88 چگونه دوباره به دولتی که این انتخابات را برگزار کرد اعتماد کردید و رای دادید؟ پاسخ داد كه مطمئن بودم راه اصلاح کشور در انتخابات است.

وي درباره اینکه چرا کارگزاران در حالیکه منعی برای فعالیت ندارد تا این حد منفعل عمل می‌کند، گفت: برخی می‌گویند منفعل است و برخی هم معتقدند زیادی فعال است. من اطلاعی ندارم از آقای کرباسچی بپرسید. من چون به حکم دادگاه خیلی احترام می‌گذارم این دو سال و نیم را تحمل می‌کنم و خیلی قانون‌مدار هستم و بعد از دو سال و نیم که به حزب کارگزاران  برگردم حتما دبیرکل (کرباسچی) را عوض می‌کنم و براي عضو‌گيري جديد باید اعضا به تدریج به رحمت خدا بروند تا جایگزین برایش در نظر گرفته شود؛ تا نرفته‌اند نمی‌شود جای آنها کسی را آورد.


درس‌هایی از وعده‌های دولت گذشته براي عبرت دولتمردان


الف با تهيه گزارشي از وعده‌هاي دولت گذشته بيان كرده است كه هدف از اين گزارش، یادآوری دشواری‌های زندگی در سال‌های گذشته نیست؛ بلکه داشتن چراغی برای رسیدن نقطه‌ای است که دیگر اشتباه تاریخی در تاریخ مرتکب نشویم، در ادامه يادآور شده است كه سالهایي که دکتر احمدی‌نژاد به عنوان رئیس‌جمهور تازه کار به شهرهای مختلف می‌رفت و مردم به هیجان آمده گویا منتظر منجی خویش بودند اقای دکتر بود وعده‌هایي به مردم داده شد که هیچگاه به عمل نرسید و حافظه ضعیف ایرانیان هم جز چند مورد کلی، دیگر قول‌ها را به فراموشی سپرد.
 
اجرا و عمل کردن به برخی از وعده‌ها آنقدر سخت به نظر می‌رسید که دولت مهروزی! سریع به انکار آنها زد. زمانی که احمدی‌نژاد در تبلیغات پیش از انتخابات سال 84 وعده آوردن پول نفت سر سفره‌های ایرانیان را می‌داد در ذهن خود هم شاید این تصور را نداشت که تدبیر و ادراه یک کشور به راحتی تخریب رقباء و تهیج قشره‌های توده‌ای نیست. بعد از یک مدتی انکارها به جایی رسید که راستگویی تمام خواسته فرهیختگان شد و شعار دولت راستگویان شکل گرفت.
 
تاریخ این دولت عبرت است نه تنها برای مردم بلکه عبرتی برای دولتمردان حاضر و آینده. قرارمان بر ایجاد دولت راستگویان است. دولتمردان باید به خاطر داشته باشند که حافظه ی تاریخی مردم شاید ضعیف باشد اما هنوز این توانایی را دارد که دولتی را از سفر سالانه به نیویورک به ساکن ساختمان لادن آن هم با اغماض فراوان تبدیل کند.


دروغ ايران‌هراسي بعد از سفر ريئس جمهور نمايان خواهد شد 


سيد باقر حسيني عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با ايرنا، با اشاره به اينكه دكتر روحاني در سفر به نيويورك اهداف و ديدگاه‌هاي جمهوري اسلامي ايران را درباره استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌اي را به جهانيان ارائه خواهد كرد، اظهار داشت: سخنان رئيس جمهوري در اين نشست گامي ديگر در راستاي اعتمادسازي ايران از نحوه فعاليت‌هاي صلح‌آميز هسته‌اي خود است.

حسيني با تاكيد بر اينكه دكتر روحاني بايد در مورد موضوع ايران هراسي كه امروز عده‌اي در دنيا به دنبال آن هستند سخنراني كند، گفت: اين موضوع بايد براي دنيا جا بيافتد كه سخناني كه در مورد ايران هراسي بيان مي‌شود، صحت ندارد و آقاي روحاني در اين سفر با اعلام مواضع و ديدگاه‌هاي نظام به جهانيان بگويد كه ملت ايران به دنبال صلح جهاني است.


رسيدگي مجلس به مسائل دانشگاه آزاد با حضور هيئت امنا و رئيس دانشگاه آزاد

رضا صابری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در گفتگو با تسنيم اظهار داشت: هیئت رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در اولین جلسه خود پس از پایان تعطیلات مجلس که یک‌شنبه آینده است، موضوعات مطرح‌شده در این زمینه را با حضور رئیس دانشگاه آزاد و هیئت امنای این دانشگاه مورد بررسی قرار می‌دهد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یکی از پتانسیل‌های آموزشی کشور است، تصریح کرد: این دانشگاه هم‌عرض آموزش عالی برای نظام اسلامی فعالیت آموزشی و علمی انجام داده است، بنابراین مسائل این دانشگاه و روند حرکت آن در این زمینه حساسیت دارد و بررسی مسائل دانشگاه آزاد اسلامی جزو اختیارات هیئت امنای دانشگاه آزاد است، اما کمیسیون آموزش و تحقیقات برای بررسی مسائل دانشگاه آزاد جلسه‌اي را با حضور اعضای هیئت امنا و رئیس دانشگاه قرار خواهد داد.

 

ادامه اصلاح‌طلبي را با روحاني مي‌خواهيم/ توافقي براي پوشاندن كارهاي احمدي‌نژاد انجام شده


مصطفی کواکبیان دبیرکل حزب مردم سالاری در گفتگو با تدبير24 با اشاره به اينكه به هیچ وجه پستی را دنیال نمی‌کنم، اظهار داشت: احساسم این است که کسانی هم که در دولت باید پیگیر باشند هم تمایلی به بنده ندارند که من از این موضوع خوشحال هستم و گزینه استانداری من را هم سایت ها از خودشان منتشر کرده‌اند .

نماينده سابق سمنان از توقف روند وضعیت بسیار نگران کننده 8 سال گدشته اظهار خوشحالي كرد و گفت: بعد از حوادث سال88 یک نوع رخوت و  دلمردگی در ساحت فضای سیاسی داشتیم که با انتخابات 24 خرداد آن حالت ترمیم شد البته فضای میانه روی و اعتدال را همیشه باید داشته باشیم اما ما می خواهیم اصلاح طلبی را با دکتر روحانی ادامه بدهیم، اگرچه ایشان مدعی اصلاح طلبی نیست ولی برای مطالبات ما مناسب است و ما در روی کار آمدن این دولت نقش داشتیم هر چند بعضی بخواهند بگویند که ما وابسته به هیچ حزب و گروهی نیستیم ولی خودمان به نقشی که داشتیم آگاهیم .

وي دولت روحانی را ماحصل دولت‌های بعد انقلاب به غیر از دولت احمدی‌نژاد دانست و افزود: بسیاری از نمایندگان چون می دانستند تصویرشان از صدا و سیما پخش می شود بیشتر فیگور موافقت و مخالفت داشتند . یعنی ما می دیدیم که کسی مخالف صحبت می کرد اما موافق رای می داد و یا بر عکس كه به طور مثال نمایندگانی در موافقت دولت صحبت می کردند که بعضا در مجلس جانب جبهه پایداری را داشتند ولی خب جو روزگار اقتضا می کرد که با دوستان خود مقابله شدید کنند

اصولگرایان در قبال تخلفات احمدي‌نژاد سکوت کرده اند چون فکر می کنند به هر حال 8 سال حاکمیت به پای آن ها نوشته می شود در حالی که باید تفکیک کنند چون کاری نبوده که آن ها انجام داده باشند الان هم ظاهرا توافق شده که خیلی سر و صدا نشود چون هر کس دیگه ای این کار را می کرد آقایان مدعی اصولگرایی به این راحتی ول کن او نبودند و من تصورم این است که احمدی نژاد نيز با احداث دانشگاهي می خواهد حلقه یاران خود را در یک باشگاه سیاسی دور هم جمع كند تا برای آینده بتوانند کار دیگری را انجام دهند.


حمايت سازمان ملل از معافیت‌های بشردوستانه در تحريم‌هاي عليه ايران


والری آموس معاون دبیرکل سازمان ملل متحد در امور بشر دوستانه و کمک‌های اضطراری در گفتگو با فارس نقش ايران را در تعامل با دولت سوریه در خصوص مسائل سلاح‌های شیمیایی و ترغیب این کشور برای مشارکت و پیوستن به معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای رابا اهميت دانست و اظهار داشت: من از اقدامات ايران برای یافتن یک راه حل سیاسی در بحران سوریه حمایت می‌کنم.

وي تحریم‌ها را علیه مردم ايران بي‌تأثیر خواند و گفت: در زمینه تحریم‌ها علیه ایران، یکسری معافیت‌های بشردوستانه وجود دارد و باید مطمئن شویم که این معافیت‌ها اعمال می‌شود و اگر سازمان ملل بتواند با دیپلمات‌ها در این زمینه همکاری کند، خوشحال می‌شویم که بتوانیم کمک کنیم و در صحبت با رئیس جمعیت هلال احمر ایران درباره احداث پایگاه پشتیبانی لجستیکی سازمان ملل در اين کشور برای کمک به کشورهای همسایه در مواقع بحرانی پيگيراینکه در چه مواقعی این پایگاه می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد،هستيم.

 

بازخواني پرونده بزرگترین مرکز تربیت تروریست‌ها در خاورمیانه 


مهر در گزارشي از پادگان اشرف به بهانه تعطيلي كامل اين پايگاه به بيان برخي نكات پرداخته است. اشرف نام یک پادگان نظامی در 80 کیلومتری مرز ایران و 85 کیلومتری بغداد و در استان دیالی کشور عراق  واقع شده است كه اشرف، نام همسر اول مسعود رجوی از اعضای این سازمان تروریستی بوده است و اشرف ربیعی پس از حرکت مسلحانه اعضای این سازمان در سال 60 و اقدامات متعدد تروریستی اعضا، در درگیری با نیروهای سپاه پاسداران در خانه‌ای تیمی به همراه موسی خیابانی نفر دوم این سازمان کشته شد.

این پادگان همزمان با ورود مسعود رجوی به کشور عراق و برگزاری جلسه هماهنگی با شخص صدام حسین در سال 1365 تاسيس شده است و پس از تشکیل گروه نظامی موسوم به ارتش آزادیبخش ابتدا مسعود رجوی، مریم رجوی و سایر اعضای شورای رهبری سازمان تروریستی منافقین به همراه کلیه نیروهای نظامی این سازمان در این پادگان حضور يدا كردند و هدف‌هاي خود را در راستاي آموزش نظامی اعضای گروهک منافقین جهت انجام عملیات علیه ملت های ایران و عراق؛ آموزش سایر نیروهای تروریستی منطقه مانند طالبان و القاعده؛ فعالیت های فرهنگی و آموزشی بر روی نیروها برای متقاعد کردن آنها در انجام عملیات های تروریستی؛ فعالیت های اطلاعاتی و جاسوسی چون تخلیه تلفنی ایرانیان به نفع دولت عراق؛ پخش تلویزیون منافقین برای عملیات جنگ روانی علیه دو ملت ایران و عراق پايه‌ريزي كردند.
پادگان اشرف در حقیقت بزرگترین مرکز آموزش و تربیت تروریست‌ها در خاورمیانه بود که در آن سازمان تروریستی منافقین به راحتی می توانستند اعضا و ورودی‌های جدید را با توجه به محیط بسته پادگان که هیچ گونه ارتباطی اعم از تلفن، اینترنت و پست با دنیای پیرامون نداشت تحت شیوه های پیچیده فرقه ای آمورش دهند.

بنابر اخبار رسیده و شواهد موجود اکنون این پادگان به صورت موقت در اختیار لشکر دجله ارتش عراق قرار گرفته و نیروهای آن در این منطقه مستقر شده اند و برخی رسانه‌های عراقی نیز که به تبعیت از ملت عراق کینه دیرینه‌ای از این گروهک ترویستی دارند به دولت عراق پیشنهاد داده‌اند تا این پادگان را به شهربازی و باغ وحش اشرف در استان دیالی تبدیل كند اما گمانه‌زنی دیگر رسانه‌های عراقی نشان می دهد که این پادگان یا همچنان در اختیار این لشگر باقی خواهد ماند و یا به موزه بین المللی تروریسم تبدیل خواهد شد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1992امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11112این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
8034این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19990521کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 215 مهمان حاضر
IP شما: 3.16.47.95
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403