Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
رئیس شورای شهر تهران: به حاشیه ها دامن نزنید. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 25 شهریور 1392 ساعت 11:50 بازدیدها:1515 مرتبه

نمایندگان شورا در شوراهای فرادستی انتخاب شدند.

 رییس شورای شهر: به حاشیه‌ها دامن نزنید .
اعضای شورا دیروز نمایندگان شورای شهر تهران برای شهرستان‌های تهران، ری و شمیرانات و نیز نمایندگان شورا در کمیسیون‌های ده‌گانه ماده 100 را در حالی انتخاب کردند که شورای شهر و خیابان بهشت تهران تحت تدابیر امنیتی قرار داشت و از نخستین ساعات صبح دیروز ماموران پلیس در آن مستقر بودند.

رسانه‌ها در جلسه شورا دعوت نداشتند اما موضوع صحبت و نقد و نظر اعضای شورا بودند به‌ویژه رییس شورا که از همه اعضا خواست بحث انتخاب شهردار را تمام کنند، به حواشی دامن نزنند زیرا به گفته او: «عده‌ای و شماری از رسانه‌ها در حال سوءاستفاده از این فضا هستند.»
شورای شهر تهران دیروز مانند همه‌روزهای دیگر جلسه داشت، جلسه‌ای به روال معمول یکشنبه‌ها پشت درهای بسته و بدون حضور خبرنگاران. این جلسه یک دستور کار اصلی و البته حاشیه‌هایی خواندنی داشت. از قرار معلوم داستان صندلی‌ها و این‌که «کی کجا بنشیند»، همچنان در شورای چهارم ادامه دارد. اعضای شورا که دیروز در طبقه اول یعنی محل برگزاری جلسات غیرعلنی شورا جلسه داشتند، پیش از ورود به جلسه با گلدان رای‌گیری مواجه شدند، گلدانی که پربود از کاغذهایی که روی آن‌ها شماره صندلی‌های اتاق جلسه نوشته شده بود. اعضا یکی از این کاغذها را بر می‌داشتند و براساس شماره روی صندلی‌های شورا می‌نشستند. پیش از این همه در جلسات قبلی این‌که هر یک از اعضا کجا بنشینند به موضوعی حاشیه‌ای اما پربحث در شورا تبدیل شد. بعضی اعضا از جمله اسماعیل دوستی، می‌گفتند وضعیت میز و صندلی‌های ردیف اول شورا بهتر از ردیف دوم است و پیشنهاد کرد در این‌باره قرعه‌کشی انجام شود. افزون بر ادامه صندلی بازی اعضا در شورا، حاشیه‌های ناشی از انتخاب شهردار تهران همچنان سایه خود را بر جلسات شورا حفظ کرده و هنوز بخشی از سخنان پیش از دستور اعضای شورا را به خود اختصاص می‌‎دهد.
نخست سیدعبدالحسین مختاباد، درباره نظافت شهر تذکر داد و گفت: «پیمانکاران فکر می‌کنند که شهر صاحب ندارد.» او در ادامه اعضای شورای چهارم را به تیم‌ملی تشبیه کرد و گفت: «حالا که بحث انتخاب شهردار تمام شده، ادامه دادن این مباحث به نفع شهر و فعالیت‌های شهرداری که حوزه عمل اجتماعی است، نیست. منافع عده‌ای در دامن زدن به اختلاف نظرهاست و حرف‌هایی را به اعضای شورا نسبت می‌دهند و عنوان می‌کنند که از اساس اشتباه است.»
مسجد جامعی، هم در ادامه سخنان این عضو شورا بار دیگر بر ضرورت همدلی و همراهی اعضای شورای چهارم تاکید کرد و گفت: «برخی رسانه‌ها نفع خود را در دامن زدن به اختلافات می‌دانند و حتی به جعل خبر می‌پردازند اما اعضای شورا یک تیم‌ملی شهری‌اند که باید مسائل شهر را حل کنند.»
نمایندگان شورا انتخاب شدند
اعضای شورای پایتخت، در جلسه روز گذشته نمایندگانشان برای حضور در شوراهای فرادستی را انتخاب کردند. مهدی چمران، پرویز سروری و احمد مسجدجامعی به عنوان نمایندگان تهران، علیرضا دبیر، محسن پیرهادی و ابوالفضل قناعتی، به عنوان نمایندگان ری و معصومه‌آباد و مرتضی طلایی و رحمت‌الله حافظی، به عنوان نمایندگان شمیرانات در شورای استان انتخاب شدند. افزون بر این‌ها ۱۰ نماینده از شورای شهر در کمیسیون‌های ده‌گانه ماده ۱۰۰ انتخاب شدند. ابوالفضل قناعتی، هادی ساعی، محمد تندگویان، اقبال شاکری، علیرضا دبیر، اسماعیل دوستی، محمد سالاری، حبیب کاشانی، احمد دنیامالی و محسن سرخو اعضای شورای شهر در کمیسیون ماده ۱۰۰ هستند.
تجمعی که برگزار نشد
دیروز خیابان بهشت تهران همزمان با برگزاری جلسه شورا رنگ و بوی امنیتی به خود گرفته بود. از نخستین ساعات صبح تعدادی از ماشین‌های پلیس و ماموران جلوی در اصلی شورا و نیز در ضلع جنوبی پارک شهر مستقر بودند. ماموران پلیس درباره دلیل حضورشان می‌گفتند: «قرار است عده‌ای برای حمایت از راستگو بیایند و جلوی شورا تجمع کنند.» از سوی دیگر عده‌ای هم نظر مخالف این را داشتند و می‌گفتند: «قرار است مخالفان راستگو بیایند و از او بخواهند که از شورا انصراف بدهد.» هرچه بود هیچ‌یک از این دو گروه چه موافقان راستگو و چه مخالفانش گذرشان به خیابان بهشت نیفتاد و هیچ تجمعی له یا علیه راستگو برگزار نشد. این اقدام در حالی بود که اعضای شورای شهر تهران پیش از این گفته بودند تصمیم اتخاذ شده درباره راستگو، تصمیم حزب اسلامی کار است و این موضوع ارتباطی با شورای شهر تهران ندارد. ماموران پلیس تا پایان جلسه روز گذشته در خیابان بهشت ماندند.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1917امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11037این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7959این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19990446کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 142 مهمان حاضر
IP شما: 18.191.212.72
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403