Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
راه اندازی صفحه فیس بوک کابینه دکتر روحانی و تکذیب عزل دانشجو و... در خاصه خوانی روزنامه های امروز. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 18 شهریور 1392 ساعت 12:50 بازدیدها:1689 مرتبه

راه‌اندازی صفحه فیس‌بوک کابینه روحانی/ تکذیب شایعات پیرامون عزل فرهاد دانشجو
صفحه فیس‌بوک پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تدبیر و امید به‌وسیله بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت در این شبکه اجتماعی معرفی شد.
روزنامه‌های کشور، در لابه‌لای اخبار و مطالب تولیدی خود، به نکات، اخبار و مفاهیمی اشاره می‌کنند که انتخاب و بازنشر آنها می‌تواند مورد علاقه مخاطبان یک رسانه باشد.

راه‌اندازی صفحه فیس‌بوک کابینه روحانی

 

روزنامه شرق نوشت:  صفحه فیس‌بوک پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تدبیر و امید به‌وسیله بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت در این شبکه اجتماعی معرفی شد. اما صفحه فیس‌بوک دولت تدبیر و امید 18 عضو فعال دارد و علی چیت‌چیان با ارسال شکلک لبخند نوشته اخبار مربوط به وزرا و دولت را در این صفحه دنبال کنید. 18 وزیر کابینه روحانی در این صفحه مطالب خود را منتشر می‌کنند و جواد ظریف وزیر امور خارجه در مطلبی که در این صفحه به اشتراک گذاشته، نوشته است: «دیروز در مرور کامنت‌ها دیدم یک تعدادی از دوستان نظرات خود را با نام و عکس بنده قرار می‌دهند. ممنون می‌شوم اگر نظراتتان را با نام خود منتشر کنید. بقیه دوستان هم توجه کنند که بنده فقط مسوول مطالب منتشرشده توسط این صفحه (facebook. com/jzarif) هستم. از توجه شما سپاسگزارم.

بیژن نامدارزنگنه در معرفی این صفحه نوشته است: «این صفحه مرجع رسمی برای دسترسی به برگه‌های رسمی وزیران دولت تدبیر و امید است.» منظور زنگنه از برگه، برگردان عبارت پیج و فن‌پیج به فارسی است.

عبدالرضا رحمانی‌فضلی که دیروز میزبان اهالی اتاق بازرگانی و استانداران بود، در نخستین پست خود در صفحه رسمی پایگاه اطلاع‌رسانی کابینه تدبیر و امید در فیس‌بوک نوشت: «خواستار نشاط سیاسی و مشارکت واقعی مردم هستیم انشاءالله اعضای شوراهای جدید با مسوولیت‌پذیری، دلسوزی و با تدبیر و درایت و برنامه‌ریزی سعی در انجام مطالبات مردم داشته باشند و بتوانند پاسخگوی این مطالبات در عمل باشند.»

علی جنتی وزیر ارشاد با انتشار تصویری که زایران خانه خدا را در حال سوارشدن به یک هواپیما نشان می‌دهد این متن را به اشتراک گذاشت: ‌با توجه به مذاکراتی که با مقامات سعودی در موسم حج انجام خواهیم داد تلاش خواهیم کرد که سال آینده قیمت عمره قطعا افزایش نیابد و حتی تعدیلاتی را نیز شاهد باشیم. در عمره مفرده دست ما برای تعیین هتل و محل‌های اقامت بازتر از حج تمتع است بنابراین به‌موقع واردشدن به مذاکرات با طرف‌های سعودی این امکان را فراهم می‌کند تا تحمیل خواسته‌های آنان نشویم و بتوانیم گفت‌وگوها را مدیریت کنیم و قیمت‌های مناسب‌تری را برای زایران محترم در نظر بگیریم.»


لغو تهاتر 144 ميليون يورويي دولت دهم

خراسان نوشت: در حالي که بر اساس ابلاغيه اواخر ارديبهشت ماه يک مسئول ارشد دولت سابق به وزارت راه و شهرسازي و امور اقتصادي و دارايي، مقرر شده بود تعهد دولت به يک شرکت عمراني به مبلغ 144 ميليون يورو به نرخ تسعير مرکز مبادلات ارزي با مطالبات دولت از شرکتي ديگر تهاتر شود، شنيده شده اين ابلاغيه طي روزهاي اخير بنا به پيشنهاد وزارت نيرو و تصميم هيئت دولت يازدهم، لغو شده است.

تکذیب شایعات پیرامون عزل فرهاد دانشجو

روزنامه شرق نوشت: پس از پایان دوره وزارت کامران دانشجو و پایان دوره نمایندگی خسرو دانشجو در شورای شهر نوبت به سومین برادر دانشجو رسید تا زمزمه‌هایی از تغییر او در دانشگاه آزاد اسلامی شنیده شود. برخی خبرگزاری‌های اصولگرا، از جمله «تسنیم» و «فارس» روز گذشته گزارش دادند شش‌نفر از ۹ عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی صورتجلسه‌ای مبنی بر عزل فرهاد دانشجو از ریاست این دانشگاه و منصوب‌کردن حمید میرزاده عضو دیگر هیات امنای دانشگاه تنظیم کردند.

انتشار این خبر در حالی است که حمید میرزاده عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با «شرق» ضمن تکذیب این خبر عنوان کرد: «هیچ کدام از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی چنین نامه‌ای نفرستاده‌اند.» براساس تبصره یک ماده 11 اساسنامه هیات امنای دانشگاه آزاد، سه نفر از اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد می‌توانند درخواست برگزاری جلسه فوق‌العاده‌ هیات امنا را کنند دستور جلسه هیات امنا باید به تصویب رییس هیات امنا – آیت‌الله هاشمی- برسد. طبق بند «و» ماده 12 اساسنامه دانشگاه آزاد اسلامی مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی، عزل رییس دانشگاه از اختیارات هیات امناست. براساس اساسنامه در صورت عزل رییس دانشگاه، هیات‌امنا موظف است نسبت به تعیین سرپرست برای دانشگاه اقدام و پیشنهاد رییس دانشگاه را به شورایعالی انقلاب فرهنگی بدهد. با این اوصاف و با لحاظ فضای سیاسی جدید کشور، مدیریت 18 ماهه فرهاد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی امروز متزلزل‌تر از همیشه به نظر می‌رسد. به‌ویژه آنکه کارنامه ضعیف فرهاد دانشجو مورد تایید اعضای هیات امنای دانشگاه آزاد نیست.

حاشیه نگاری روزنامه اصلاح‌طلب از جلسه شورای شهر و انتخاب قالیباف

روزنامه بهار نوشت: رقابت تنگاتنگ و نفس‌گیر بود. ده‌ها جفت چشم از پشت درهای بسته حرکت لب‌ها و دستان 31 نفر را می‌پاییدند. اعضای شورا دیروز پشت درهای بسته کلید شهر تهران را بار دیگر به محمد باقر قالیباف سپردند و او با 16 رای به دفترش در شهرداری تهران بازگشت؛ بازگشت برای این‌که بماند.
محمد باقر قالیباف، دیروز با 16 رای برای سومین بار در سمتش در شهرداری تهران ابقا شد. در شورای شهر تهران از 31 رای، 16 رای را به نام قالیباف خواندند، 14 رای را به نام محسن هاشمی و 1 رای را مخدوش اعلام کردند. افزون بر 14 عضو اصولگرای شورای چهارم، دو نفر از افرادی که از طریق فهرست اصلاح‌طلبان وارد شورا شده بودند اما گرایش‌های فکری هم نسبت به قالیباف داشتند، به شهردار مورد نظر اصولگرایان رای دادند به این ترتیب ورق برگشت و «شهردار سابق»، «شهردار جدید تهران» شد. جلسه غیرعلنی شورا در حالی در طبقه اول و پشت درهای بسته برگزار شد که ده‌ها خبرنگار، عکاس و فیلمبردار آنچه در جلسه انتخاب شهردار می‌گذشت را از پشت همین درهای شیشه‌ای می‌دیدند و دنبال می‌کردند. در همه دوره‌های گذشته و روزهایی که شورا برای انتخاب شهردار به خود دیده، دیروز یکی از شلوغ‌ترین آن‌ها بود. ماموران حراست، خبرنگاران را از یک در بیرون می‌کردند و آن‌ها شورا را دور می‌زدند و از درهای دیگری باز خود را پشت در برگزاری جلسات می‌رساندند، صورت‌هایشان را به شیشه‌های نیمه مات شورا می‌چسبانند بلکه چیزی از تکان دادن دست‌ها و لب خوانی اعضای شورا بفهمند و روند ادامه جلسه انتخاب شهردار را پیش‌بینی کنند، هرچند از پشت این شیشه‌ها هم پیگیری آنچه پشت درهای بسته می‌گذشت، ممکن نبود.
 رقابت برای انتخاب شهردار تهران هم پایان گرفت و روز شلوغ و پرچالش شورای چهارم هم گذشت. شورای چهارم شهر تهران با ترکیبی از اصولگرایان و اصلاح‌طلبان باوجود آنچه رسانه‌های اصولگرا می‌گفتند و با پیشداوری آن را به شورای چهارم برچسب می‌زدند، شهردارش را هم انتخاب کرد. در جلسه دیروز شورا هیاهو و شلوغی و ازدحام کم نبود اما فرآیند انتخاب شهردار نه حاشیه داشت نه کشاکش سیاسی و نه مرافعه و دعوا. قالیباف، با اختلاف دو رای در شهرداری تهران ماند. او خوشحال بود، شاید خوشحال از این‌که سه ماه پس از انتخابات ریاست‌جمهوری این‌بار از آزمون انتخابات دیگری، دست خالی بازنگشته است.


جهـاد ادامـه دارد ...

قاليباف با ارائه برنامه‌اي جامع، راي اكثريت اعضاي شورای شهر را به‌ دست آورد و شهردار تهران باقی ماند. روزنامه تهران امروز نوشت: سرانجام پس از يك رقابت فشرده تكليف شهرداري تهران در دوره جديد معلوم شد و اكثريت اعضاي شوراي شهر به تمديد مديريت جهادي در شهر تهران راي مثبت دادند. جلسه شوراي شهر تهران براي انتخاب شهردار ديروز برگزار شد و طي آن دو كانديداي مطرح يعني محمدباقر قاليباف و محسن هاشمي به ارائه برنامه‌هاي خود پرداختند. پس از دو دور راي‌گيري اين محمدباقر قاليباف بود كه توانست اعتماد اكثريت اعضا را به برنامه‌هاي خود جلب كند و مديريتش بر كرسي شهرداري تهران تمديد شود. قاليباف پس از كسب راي اكثريت بلافاصله اعلام كرد اگر در انتخاب شهردار رقابتي بوده از همين لحظه تمام شده و فصل همدلي آغاز شده است. قاليباف تصريح كرد: ان‌شاءالله با تلاش و كار صادقانه و مجاهدانه و به دور از حب و بغض و رفتارهاي سياسي و نگاه كوته‌نظرانه و به همت شما عزيزان كه مردم انتخاب‌تان كردند بتوانم خدمتگزار اين شهر در ركاب انقلاب، امام و شهدا باشم. همچنين در اين جلسه احمد مسجدجامعي، رئيس شورا به قاليباف تبريك گفت.

بخشش 100 خودرو توسط مقام ارشد دولت دهم

به گزارش روزنامه آرامان روابط عمومی، شنیده شد که کشف مفاسد مالی دولت گذشته همچنان ادامه دارد. روزنامه جمهوری اسلامی نوشت؛ از چابهار خبر می‌رسد 600 دستگاه خودروی سواری پروتون که از کشور مالزی به صورت غیرقانونی به ایران وارد شده و مقامات مسئول آن‌ها را ضبط کرده بودند، توسط یک سازمان وابسته به دستگاه‌های اقتصادی دولت دهم تملک گردید و 100 دستگاه از آن‌ها در اختیار یک مسئول ارشد اجرائی قرار گرفت و او نیز آنها را به اطرافیان خود داد. از 500 دستگاه باقیمانده اطلاعی دردست نیست.

دستم در انتخاب استانداران بسته است

به گزارش روزنامه بهار، رحمانی‌فضلی، وزیر کشور دولت «تدبیر» و «امید» از خوان اول اداره سیاسی‌ترین وزارتخانه کشور با انتخاب «سیدکاظم میرولد» گذشته است؛ اما گویا عبور از خوان دوم چندان ساده نیست. خوان دوم برای هر وزیر کشوری، انتخاب استانداران است؛ استاندارانی که در بسیاری از استان‌ها عملا در لباس استانداری، تمام وظایف اجرایی را در استان برعهده دارند. پس انتخاب‌شان نیاز به دقت و توجه ویژه دارد. اما چه کسانی می‌توانند استانداران دولت تدبیر و امید شوند؟ دیروز رحمانی‌فضلی درباره انتخاب استانداران گفت: «دست ما خیلی باز نیست و زیاد قدرت انتخاب نداریم.» دست وزیر کشور دولت یازدهم در انتخاب استانداران در شرایطی بسته است که تاکنون گروه‌های متفاوتی به او برای انتخاب استانداران مشاوره داده‌اند. گفته شد، به کارگروه سیاسی- امنیتی برای تعیین وزرای سیاسی و امنیتی ماموریت داده که کمیته‌ای برای بررسی استانداران هم‌راستا با برنامه‌ها و سیاست‌های دولت یازدهم تشکیل دهند. مجموعه استانداران دولت‌های اصلاحات و سازندگی تاکنون مجموعه‌ای از مدیران توانمند برای احراز پست استانداری استان‌های مختلف را به وزیر کشور معرفی کرده بودند و درنهایت نمایندگان استان‌های مختلف طی چند هفته اخیر ملاقات‌های مستمری با وزیر کشور داشته‌اند تا به او گزینه‌های مناسب را معرفی کنند.

افشاگري‌هاي تلخ صالحي از دوران وزارت

روزنامه تهران امروز نوشت: علي‌اكبر صالحي در دوراني پاماجرا و پس از عزل منوچهر متكي در سال ۸۹ تا چند هفته پيش وزير خارجه ايران بود. رئيس پيشين و كنوني سازمان انرژي اتمي در دوره پس از وزارت به‌تدريج در حال مرور خاطرات آموزنده و ‌گاه تلخ دوران وزارت است. وي كه چندي پيش از تهديد و حمله به قطر، همزمان با هر سه سفر خود به اين كشور خبر داده بود، اين بار ناگفته‌هاي جديدي از ماجراي تحريم‌ها و نيز حمله پرآسيب به سفارت انگليس را به زبان آورده است. اين ناگفته‌ها بيش از هر كسي به درد آنهايي خواهد خورد كه هنوز هم دوست دارند مقدمات حقوق بين‌الملل را در موضوعي مانند حمله به سفارت انگليس زير پا بگذارند. البته بخش ديگري از اين مصاحبه، هشدار به آنهايي هم هست كه گمان مي‌كنند، حقوق بين‌الملل مي‌تواند مانع تحريم‌هاي ظالمانه و غيرقانوني عليه ايران و از جمله تحريم بانك مركزي شود.افشاگري مهم وزير سابق خارجه آنجايي است كه مي‌گويد: «در آن زمان مي‌خواستند دانشكده وزارت خارجه را بگيرند؛ وزارتخانه چارت تشكيلات مناسبي نداشت و شيوه استخدام‌ها نيز همه از طريق توصيه فاميل، دوست، آشنا و رابطه بود.» رئيس سازمان انرژي اتمي در گفت‌و‌گو با ايرنا، سياست دستگاه ديپلماسي براي كنترل موضوع سفارت انگليس را «شاهكار» خوانده و گفته: «وقتي سفارت انگليس را مي‌گيريد، نبايد انتظار داشته باشيد، ‌كشورهاي اروپايي براي شما نقل و نبات پخش كنند‌» صالحي با بيان اينكه «وزير امور خارجه عصاي موسي در دست ندارد»، گفته: ما توانستيم در برابر هجمه‌هاي عظيم بايستيم.صالحي در بخش ديگري از مصاحبه‌اش گفته، ۹ ماه پيش و در زمان وزارتش در دستگاه ديپلماسي نامه‌اي را به آمريكايي‌ها از طريق سفارت سوئيس در تهران درباره ورود تسليحات شيميايي از جمله گاز سارين به سوريه فرستاده است.

اوباما: پوتين! خيلي كله خري

روزنامه تهران امروز نوشت: روزنامه نيويوركر با انتشار گزارشي به استفاده از الفاظ زننده و نامناسب توسط روساي‌جمهوري آمريكا و روسيه در نشست گروه 20 پرداخته.روزنامه نيويوركر نوشته: اميدها براي مثمر ثمر واقع شدن نشست گروه 20 پس از آن از ميان رفت كه باراك اوباما رئيس‌جمهوري آمريكا ولاديمير پوتين همتاي روسي خود را فردي «كله خر» خواند! اين روزنامه در ادامه گزارش خود نوشته، اوباما به پوتين گفته است: اگر فكر مي‌كني كه من تنها كسي هستم كه اينگونه فكر مي‌كنم، خودت را دست انداخته‌اي! مي‌تواني از مركل، كامرون و اردوغان بپرسي. همه آنها فكر مي‌كنند كه تو يك فرد احمقي.پوتين نيز در واكنش گفته است: آيا بايد از اين مرد نحيف و لاغراندام بترسم؟ من با خرس‌ها كشتي مي‌گيرم. اوباما پيش از اين نيز بارها در سخنان خود از ادبياتي نامناسب استفاده كرده است. به عنوان نمونه، او پيش از آغاز يكي از مصاحبه‌هاي خود در سال 2009 يك خواننده سياه‌پوست را هم «كله‌ خر» خوانده بود.پيش از اين، رئيس‌جمهوري آمريكا از ولاديمير پوتين به عنوان «بچه تنبل و بي‌حوصله آخر كلاس» ياد كرده بود.

دو گزینه ریاست سازمان صداوسیما

شنیده شد که تاکنون دو گزینه بطور جدی برای ریاست سازمان صداوسیما مطرح شده اند. روزنامه آرمان روابط عمومی نوشت؛ با اتمام دوره ده ساله ریاست عزت ا... ضرغامی بر سازمان صداوسیما، گمانه زنی‌ها در محافل سیاسی در خصوص مدیریت آتی صداوسیما در جریان است. از محمد سرافراز(معاونت برون مرزی فعلی سازمان صداوسیما) و حسین صفارهرندی(وزیر اسبق ارشاد و سردبیر سابق روزنامه کیهان) به عنوان دو گزینه جدی نام برده می‌شود.

***
از حضور کابینه در «فیس‌بوک» تا نقش «فیس‌بوک» در برکناری شریعتی
حضور کابینه در فضای مجازی با راه‌اندازی صفحه «کابینه تدبیر و امید» ابعاد تازه‌تری به خود گرفته است. این در کنار سرمقاله یک روزنامه اصولگرا که ادعا کرده، یک کمپین فیس بوکی در برکناری رئیس دانشگاه علامه نقش داشته، از تأثیر این روزهای شبکه جهانی فیس‌بوک در زندگی ایرانی خبر می‌دهد.

محمد باقر قالیباف شهر‌دار تهران ماند. کامران دانشجو عزل شد؟‌ واکنش مجلس به حرف‌های جنتی، بازگشت احمدی‌نژاد به دانشگاه و جلسه با وزرای سابق و نخستین سفر خارجی محمد جواد ظریف، از مهم‌ترین عناوین روزنامه‌های صبح امروز بودند.

روز شنبه به نیمه نرسیده بود که پس از دور دوم رأی‌گیری در شورای شهر پایتخت، محمد باقر قالیباف برای سومین دوره پیاپی شهردار تهران شد.

روزنامه کیهان هم که با تیتر «قالیباف شهردار دو قبضه تهران شد» در ستون معروف «گفت‌وشنود»ش، تشکیکی در رأی‌گیری شورای شهر وارد کرده و ادعا نمود، ‌قالباف در دور نخست نیز ‌رأی آورده است؛ این موضوع در کنار پیامک برخی خبرگزاری‌ها که شهردار شدن قالیباف را چنین مخابره کرده بودند که «در رأی‌گیری دوم «هم» قالیباف شهردار شد»، جالب توجه است.

در این ستون می‌خوانیم: «گفت: دیروز اعضای شورای شهر تهران با اکثریت آرا، قالیباف را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.
گفتم: اما، بعد از اولین رای‌گیری و انتخاب قالیباف برای بار دوم هم رأی گرفتند و در رای‌گیری بعدی هم قالیباف انتخاب شد.
گفت: چرا با وجود آنکه می‌دانستند اگر ده بار دیگر هم رأی بگیرند قالیباف شهردار می‌شود، باز هم رأی‌گیری را تجدید کردند؟!
گفتم: چه عرض کنم؟! دچار توهم بودند! می‌گویند تلویزیون چند بار گل معروف خداداد عزیزی به استرالیا را با حرکت آهسته نشان می‌داد، یکی از بینندگان به ضرغامی زنگ زد و با عصبانیت گفت؛ حالا آنقدر نشان بده تا دروازه‌بان استرالیا توپ را بگیرد! خب، بسه دیگه! چقدر نشون می‌دی؟!»

اما اگر از موضوع شهردار تهران فاصله بگیریم، بد نیست سری بزنیم به گزارش روزنامه شرق درباره فعالیت مجازی وزرای کابینه دولت یازدهم. این روزنامه تیتر یک دیروزش هم به این مسأله مربوط بود امروز در صفحه دوم خود از راه‌اندازی صفحه فیس‌بوک کابینه تدبیر و امید در بعد از ظهر روز گذشته خبر می‌دهد.

طاهره ریاحی در این گزارش می‌نویسد: «بزرگ‌ترین شهر جهان مورد توجه کابینه تدبیر قرار گرفته و اینطور که به‌ نظر می‌رسد، کلید تدبیر در قفل فیلترینگ هم خواهد چرخید. یک روز پس از آن عبدالصمد خرم‌آبادی دبیر کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه از بررسی محتوای صفحات وزرا در این شبکه اجتماعی خبر داد و گفت: برخی مدعی هستند در این صفحات محتوای مجرمانه منتشر شده که بررسی این موضوع باید در کارگروه مطرح شده و کارگروه درباره آن اظهارنظر کند. صفحه فیس‌بوک پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تدبیر و امید به‌وسیله بیژن نامدارزنگنه وزیر نفت در این شبکه اجتماعی معرفی شد.

هرچند خرم‌آبادی گفته بود در جلسه روز چهارشنبه در مورد این موضوع بحث و بررسی خواهد شد و الهام امین‌زاده هم با تکذیب اینکه در فیس‌بوک صفحه‌ای دارد، اعلام کرده بود: «منع قانونی یا عدم وجود صفحات فیس‌بوکی وزرا را بررسی می‌کنیم.» اما صفحه فیس‌بوک دولت تدبیر و امید ۱۸ عضو فعال دارد و علی چیت‌چیان با ارسال شکلک لبخند نوشته اخبار مربوط به وزرا و دولت را در این صفحه دنبال کنید. ۱۸ وزیر کابینه روحانی در این صفحه مطالب خود را منتشر می‌کنند و جواد ظریف وزیر امور خارجه در مطلبی که در این صفحه به اشتراک گذاشته، نوشته است: «دیروز در مرور کامنتها دیدم یک تعدادی از دوستان نظرات خود را با نام و عکس بنده قرار می‌دهند. ممنون می‌شوم اگر نظراتتان را با نام خود منتشر کنید. بقیه دوستان هم توجه کنند که بنده فقط مسئول مطالب منتشر شده توسط این صفحه (facebook. com/jzarif) هستم‌».
 
موضوع دیگر روزنامه‌های صبح امروز شایعاتی بود که عصر روز گذشته در خصوص عزل فرهاد دانشجو از ریاست دانشگاه آزاد منتشر شده بود. در حالی که روزنامه تابناک این موضوع را به جعفر توفیقی نسبت داده است، کیهان از تلاش یاسر هاشمی برای عزل دانشجو خبر داده و در گزارش خود می‌نویسد: «از نکات مهم در این مسئله، فعالیت گسترده یاسر هاشمی برای جمع‌آوری امضای عزل فرهاد دانشجو است.

به گفته منابع آگاه، جدیت برخی اعضای هیأت ‌امنای دانشگاه آزاد پس از ناکامی نماینده اصلاح‌طلبان در کسب کرسی شهرداری تهران برای عزل فرهاد دانشجو بیشتر شده است‌».

اما این تنها خبر روزنامه‌ها در حوزه فعالیت آموزش عالی نبود و روزنامه رسالت هم سرمقاله امروز خود را به برکناری رئیس دانشگاه علامه اختصاص داد و مصطفی تبریزی در «تأملی بر عزل رئیس دانشگاه علامه طباطبایی» از نقش فیس بوک در برکناری صدرالدین شریعتی چنین می‌نویسد: «اگر بنا بر شایسته سالاری است و اگر مدیریت شایسته دانشگاه به ارتقای علمی و پژوهشی و نیز فضا و امکانات رفاهی و اداری دانشگاه است، برکناری شتاب‌زده دکتر صدر الدین شریعتی آن هم توسط سرپرست، بسیار تعجب برانگیز می‌نماید. آیا به راستی، تشکیل یک کمپین در شبکه اجتماعی فیس‌بوک علیه ریاست دانشگاه علامه طباطبایی که هویت مخالفت در آن به هیچ روی معلوم نیست، می‌تواند انگیزه درستی برای اقدام سرپرست علوم باشد؟».

وی در بخش پایانی یاداشتش می‌نویسد: «نگارنده به عنوان عضوی بسیار کوچک از جامعه دانشگاهی، به شدت اقدام به برکناری دکتر سید صدر الدین شریعتی را محکوم می‌دانم و آن را نه اقدامی اصولی و طبق قواعد بلکه تحت تاثیر فشار نیروهای سکولار می‌دانم و عواقب چنین اقداماتی را برای دانشگاه خطرناک می‌دانم. به نظرم می‌رسد که این برکناری، بیشتر به «می‌است» شبیه است تا سیاست، چه اینکه نوعی هنجارشکنی و آنومی است در متن اقدامات دولتی که خود را دولت تدبیر و امید می‌خواند و خود را پایبند ولایت و خط امام می‌شمارد و بیشینه سخنانش، از اعتدال است‌».
 
و در پایان این که حرف‌های آیت الله جنتی و حداد عادل در جریان مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی واکنش نمایندگان مجلس را در پی داشت که ایران در مطلب «آقایان به رأی مجلس احترام بگذارند» می‌نویسد: «تعدادی از نمایندگان مجلس نسبت به حاشیه‌های مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی سخنگوی سابق شورای نگهبان و مواضع برخی مسئولان و چهره‌های سیاسی حاضر در این برنامه واکنش نشان داددند.

نمایندگان مواضع مطرح ‌علیه مجلس را بی‌انصافی خواندند و به‌ خصوص از دکتر حداد عادل گلایه کردند. مراسم نکوداشت عباسعلی کدخدایی، سخنگوی سابق شورای نگهبان با عنوان نکوداشت «مرد صدق و ادب» روز شنبه در تالار سوره حوزه هنری با حضور برخی مسئولان و چهره‌های سیاسی از جمله آیت‌الله جنتی و دکتر غلامعلی حداد عادل برگزار شد. سخنان آیت‌الله جنتی و دکتر حداد عادل با واکنش برخی نمایندگان روبه رو شد.

دبیر شورای نگهبان در بخشی از سخنان خود گفته بود: «برخی می‌خواستند فرصتی به دست بیاورند و از آقای کدخدایی انتقام‌گیری کنند. فرصتی برایشان به ‌وجود آمد و حسادت‌هایی نیز بود که کار خود را کرد که من نه فرصت آن را دارم در رابطه با آن صحبت کنم و نه صلاح می‌دانم در مورد این موضوع‌ها صحبت کنم. در مجلس هم کدخدایی با کمبود یک رأی نتوانست عضو شورای نگهبان شود و این مسأله مقدمه‌چینی شده بود و طبیعی نبود و این‌گونه نبود که رأی‌گیری آزاد باشد».

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1863امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
10983این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7905این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19990392کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 90 مهمان حاضر
IP شما: 3.133.116.18
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403