Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
گفتگوی تلفنی روحانی و پوتین. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 06 شهریور 1392 ساعت 23:02 بازدیدها:1590 مرتبه

در گفت وگوي تلفني روساي جمهوري ايران و روسيه صورت گرفت.
پوتين و روحاني بر تلاش براي ممانعت از حمله نظامي به سوريه تاكيد كردند.
ولاديمير پوتين رييس ‌جمهوري روسيه در تماس تلفني با حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني رييس‌جمهوري اسلامي ايران، بر موضع مشترك كشورش با ايران براي تلاش جهت ممانعت از حمله نظامي كشورهاي غربي به سوريه تأكيد كرد.


به گزارش از پايگاه اطلاع رساني نهاد رياست جمهوري، روساي جمهوري ايران و روسيه شامگاه چهارشنبه در مكالمه تلفني توسل به زور و اقدام نظامي غير قانوني و فاقد مشروعيت عليه كشوري ديگر را نقض فاحش مقررات بين‌المللي توصيف كردند.
روحاني و پوتين همچنين بر ضرورت بكارگيري همه تلاش‌ها و راه‌ها براي جلوگيري از حمله نظامي به سوريه و جلوگيري از آسيب رسيدن به مردم اين كشور تأكيد كردند.
رييس‌ جمهوري اسلامي ايران در اين مكالمه تلفني با اشاره به اينكه ايران و روسيه در موضوعات مهم منطقه‌اي اشتراك نظر زيادي دارند، گفت: ايران علاقمند به گسترش رايزني‌ها و همكاري‌هاي دو كشور در زمينه‌هاي مختلف بويژه در مورد مسأله سوريه است.
روحاني با تقدير از مواضع مستحكم و اصولي روسيه درباره مسايل سوريه ادامه داد: اين مواضع به استقرار آرامش در سوريه و كل منطقه خاورميانه كمك خواهد كرد.
رييس ‌جمهوري با بيان اينكه استفاده از سلاح شيميايي از نظر جمهوري اسلامي ايران در هر كجا و توسط هركس قوياً محكوم است، افزود: اگر پيش از آنكه ماهيت موضوعي روشن شود، درباره آن قضاوت و داوري زودهنگام صورت گيرد، اين مي‌تواند خطرناك باشد.
روحاني اخبار مربوط به اقدام نظامي احتمالي كشورهاي غربي عليه سوريه را موجب نگراني دانست و تصريح كرد، سوريه موقعيتي حساس و راهبردي دارد كه هرگونه تجاوز نظامي به آن موجب بي‌ثباتي در كل منطقه خاورميانه خواهد شد.
رييس ‌جمهوري ايران، با تأكيد بر اينكه بايد تلاش كرد تا مانع از حمله نظامي به سوريه شد، گفت: بي‌ترديد حمله نظامي به سوريه همه دستاوردهايي كه كشورهاي صلح‌دوست به دنبال تحقق آن بوده‌اند را به خطر خواهد انداخت.
روحاني اضافه كرد: معتقدم از آنجا كه دولت سوريه پيروزي‌هايي را در درگيري ها به دست آورده كشورهاي غربي رخدادهاي اخير را بهانه قرار دادند تا شرايطي ايجاد كنند كه دولت سوريه در مذاكرات آينده از موضع ضعيف برخوردار باشد.
رييس ‌جمهوري اظهار داشت: از آنجا كه اقدام نظامي هزينه‌هاي بسياري براي منطقه خواهد داشت، لازم است همه تلاش‌ها براي ممانعت از وقوع آن انجام شود و جمهوري اسلامي در اين راستا آماده همكاري گسترده با دولت روسيه است.
روحاني در بخش ديگري از اين گفت وگوي تلفني، روابط تهران - مسكو را دوستانه توصيف و تصريح كرد: گسترش اين روابط و ارتقاء سطح همكاري‌ها با روسيه مورد تأكيد دولت جمهوري اسلامي ايران است.
رييس ‌جمهوري روسيه نيز در اين گفت وگوي تلفني با بيان اينكه امروز مسايل بين‌المللي بسيار پيچيده شده است، گفت: روسيه نيز همچون ايران استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي به خصوص تسليحات شيميايي را از سوي هركس و در هركجا غيرقابل قبول مي‌داند، اما متأسفانه تلاش‌هاي پيشين در خصوص جلب توجه جامعه بين‌الملل درباره اينكه سلاح‌هاي شيميايي توسط چه كساني مورد استفاده قرار مي‌گيرد، مورد بي‌توجهي قرار گرفت.
رييس ‌جمهوري روسيه با تأكيد بر اينكه در خصوص امكان استفاده از سلاح شيميايي توسط دولت سوريه تاكنون هيچ مدرك و سندي ارائه نشده است، ادامه داد: روسيه به هيچ وجه باور ندارد كه نيروهاي دولتي سوريه از سلاح‌هاي شيميايي استفاده كرده باشند چرا كه اساساً به آن احتياج ندارند در حالي كه نيروهاي دولتي در سوريه در حال پيشرفت بوده و برتري قابل توجهي دارند.
پوتين با مشابه توصيف كردن مواضع ايران و روسيه درباره مسايل سوريه اظهار داشت: اگر شركاي آمريكايي ما چنانكه ادعا مي‌كنند، اطلاعاتي دارند كه اثبات مي‌كند دولت سوريه از سلاح شيميايي استفاده كرده است، بايد اين اطلاعات را در اختيار بازرسان سازمان ملل در اين كشور قرار دهند.
وي، مواضع روسيه را اصولي، روشن و مشخص خواند و تأكيد كرد: بر اين باوريم كه كسي نمي‌تواند از خارج از سوريه تصميم‌گيري خاصي را به اين ملت تحميل كند.
پوتين گفت: روسيه با تمام طرف‌هايي كه به نحوي درگير مسأله سوريه هستند، بخصوص ايران در ارتباط است چرا كه سابقه همكاري‌هاي مثبتي در مسائل منطقه اي با ايران داشته است و پيشنهاد مي‌كنم روابط دو كشور بيش از پيش تقويت شود.
رييس ‌جمهوري روسيه، ايران و روسيه را همسايگاني برخوردار از روابط بسيار خوب عنوان كرد و اظهار داشت: روسيه بارها حسن سلوك خود در روابط با دوستانش را اثبات كرده و اميدوارم روابط خوب تهران و مسكو در دوران دولت جديد ايران نيز روند رو به رشد خود را طي كند.
پوتين، همچنين خواهان گسترش روابط همكاري‌هاي اقتصادي و مبادلات تجاري دو كشور و رفع موانع پيش‌روي ارتقاء تعاملات دوجانبه شد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1819امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
10939این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7861این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19990348کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 46 مهمان حاضر
IP شما: 3.16.47.95
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403