Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
گری سیک: روحانی به جایگاه رهبری ایران به عنوان تصمیم گیرنده نهایی احترام می گذارد. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 01 شهریور 1392 ساعت 16:47 بازدیدها:1585 مرتبه

گری سیک:
روحانی به جایگاه رهبری ایران به عنوان تصمیم‌گیرنده نهایی احترام می‌گذارد .
خبرگزاری رویترز به نحوه تصمیم‌گیری مقام معظم رهبری درمسائل کشور پرداخته و به نقل از گری سیک نوشت:‌«رهبر ایران فردی خود محور نیست ولی در مسائل حساس کشور حرف آخر را می‌زند و روحانی نیز به جایگاه والای ایشان احترام می‌گذارد.» رویترز در یادداشتی به نحوه تصمیم‌گیری مقام معظم رهبری درمسائل کشور پرداخته و به نقل از گری سیک،عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا و کارشناس برجسته مسائل ایران گزارش داد:‌«رهبر ایران فردی خود محور نیست ولی در مسائل حساس کشور حرف آخر را می‌زند و روحانی نیز به جایگاه والای ایشان احترام می گذارد.»  

 

رویترز مدعی شد باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا تا کنون 2 بار به رهبر ایران نامه نوشته است، با این فرض که آیت الله خامنه ای تصمیم آخر را در امور ایران می‌گیرد و مهم ترین فرد برای حل و فصل موضوع هسته ای ایران است. اما انتخاب غافلگیرانه روحانی میانه رو و از شخصیت های نزدیک به رهبر ایران،  جنبه ای دیگر از تصویر پیچیده سیاست در ایران را نشان داد که در آن رهبران مذهبی به نظرات مخالفان توجه می‌کنند و به یک توافق و اجماع دست پیدا می‌کنند.

علی اصغر رمضان پور از مشاورین سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که اکنون در بی‌بی‌سی فارسی کار می‌کند به رویترز می گوید:« رهبر ایران دیدگاه خاص خود را نسبت به امور دارد، اما ایشان بر این امر نیز واقف هستند که در موضوعات اجرایی کشور بایستی انعطاف پذیری به خرج داد.»

به گزارش رویترز سیستم سیاسی ایران متشکل از گروه ها و نهادهای مختلف و متکثری  است که همه آنها منتهی به رهبری ایران می‌شود و ایشان بایستی این نگاه‌های متکثر و گاه متعارض را متوازن و مدیریت کند.

گری سیک، عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا و کارشناس برجسته مسائل ایران به رویترز می‌گوید:«آیت الله خامنه ای فردی دیکتاتور و خودمحور به معنای  سنتی آن نیست، اما بدون شک در مسائل فوق العاده، از جمله موضوع هسته ای، ایشان احتمالا حرف آخر را خواهند زد.»

رمضان پور نیز این موضع را تایید کرده و می‌گوید:« رهبر ایران بادقت به سخنان مخاطبان خود گوش فرا می‌دهد و سخن آخر وی نیز بیشتر نوعی ائتلاف سازی و تقریب دیدگاه‌هاست تا اینکه سخن خود را به کرسی بنشاند.»

به گزارش رویترز حسن روحانی؛ رئیس جمهور جدید ایران اعلام کرد به دنبال کاهش تحریم‌ها و مذاکره برای حل و فصل موضوع هسته‌ای است. هر چند روحانی تاکید کرد هرگز از حقوق ایران برای استفاده از انرژی صلح آمیز هسته ای نخواهند گذشت اما اکنون باید حداقل در تاکتیک‌های ایران شاهد تغییراتی باشیم.

آیت الله خامنه‌ای، رهبر ایران اخیرا اعلام کرد با مذاکرات دوجانبه با آمریکا مخالف نیست اما چندان خوش بین نیز نیست. از آنجا که روحانی از ابتدای انقلاب ارتباط خوبی با رهبری ایران داشته و پست‌های حساسی را بر عهده داشته است می‌توان احتمال داد نبست به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور پیشین از آزادی عمل بیشتری برخوردار باشد. روحانی این فرصت محدود را در اختیار دارد تا شانس خود را برای تعامل با جهان و کاهش تحریم ها بیازماید.

رویترز مدعی شد شاید بتوان آیت الله خامنه‌ای را به عنوان داور نهایی خواند تا تصمیم‌گیر مطلق،‌ به گفته گری سیک روحانی به عنوان فردی که در درون نظام بزرگ شده است، مطمئنا درباره ماوقع سیاست ایران بی‌تجربه نیست. عضو سابق شورای امنیت ملی آمریکا می‌افزاید:« روحانی با احتیاط کارها را پیش می‌برد. او یک گام بر می دارد، و احتمالا رد پای خود را نیز محو می‌کند، و با رهبر ایران در تماس دائم می‌ماند به جایگاه والای ایشان نیز احترام می‌گذارد.. این یک سیاست خوب و یک روش هوشمندانه برای پیش برد اهداف است.»

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1921امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11041این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7963این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19990450کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 147 مهمان حاضر
IP شما: 18.227.13.169
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403