Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
روحانی نباید از معرفی وزرای دلخواه خود عقب نشینی کند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 11 مرداد 1392 ساعت 17:00 بازدیدها:1830 مرتبه
عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم : 
روحانی نباید از معرفی وزرای دلخواه خود عقب نشینی کند.
نمایندگان باید به نظر موکلان خود احترام بگذارند /افراطیون آب در هاون می کوبند/روحانی می داند مردم به چه جهت به او رأی دادند.
یک عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم، با بیان اینکه نمایندگان مجلس اگر نمایندگان مردم هستند باید به خواستی که اکنون مردم دارند، تن بدهند‏،گفت: مردم هم با رأی خود به آقای روحانی در ۲۴ خردادماه نشان دادند که خواهان تغییر هستند و این وضعیت را نمی‌پسندند.
حجت الاسلام و المسلمین سیدابوالفضل موسویان از اساتید حوزه علمیه قم و دانشگاه مفید،گفت: نمایندگان اگر می‌خواهند در بین مردم جا داشته باشند، باید وزرایی را که آقای روحانی بر اساس‌‌ همان ایده‌هایی که مطرح کردند و بر اساس‌‌ همان ایده‌ها مردم به ایشان رأی دادند، به مجلس معرفی می‌کنند را، و البته با بررسی‌هایی که طبیعتا مجلس حق دارد و باید آن بررسی‌ها را انجام دهد، رأی داده و موافقت کنند، چون معنا ندارد که نمایندگان مجلس بر خلاف خواست موکلان خود بخواهند کاری انجام دهند.
وی با اشاره به نزدیک شدن به موعد معرفی وزرای دولت دکتر روحانی به مجلس و کارشکنی برخی از اصولگرایان تندرو در این خصوص و خط و نشان کشیدن برای آقای روحانی در معرفی برخی از وزرای دلخواه، اظهار داشت: این خط و نشان کشیدن‌ها و این اقدامات به جایی نخواهد رسید، به این خاطر که مردم به همین تازگی نشان دادند که نظرشان چه هست؛ فاصله چندانی نداریم با انتخابات ریاست جمهوری که بگوییم مردم دیدگاه و نظرشان عوض شده و تغییر پیدا کرده است. بنابراین نمایندگان اگر نمایندگان مردم هستند باید به خواستی که اکنون مردم دارند، تن بدهند و مردم هم با رأی خود به آقای روحانی در ۲۴ خردادماه نشان دادند که خواهان تغییر هستند و این وضعیت را نمی‌پسندند.
عضو مجمع مدرسین و محققین حوزه علمیه قم گفت: معنا ندارد که نمایندگان مجلس بر خلاف خواست موکلان خود بخواهند کاری انجام دهند، چون رأی موکلان این نمایندگان در اکثر استان‌ها‌‌ همان طور که ملاحظه شده، بیش از ۵۰ درصد به آقای روحانی و تفکر اصلاح طلبی ایشان بوده؛ با این ایده که ایشان این دیدگاه و نظرات را اعلام کرده و مشی متفاوتی نسبت به آنچه در سال‌های اخیر موجود بود را اتخاذ می‌کند، و با توجه به همین‌ها، مردم به ایشان رأی دادند.
حجت الاسلام و المسلمین موسویان گفت: من خیلی نا‌امید نیستم که آقای روحانی نتواند وزرای دلخواه خود را به مجلس معرفی و رأی اعتماد آنان را بگیرد.
وی گفت: خیلی از این اصولگرایان افراطی با اینکه این حرف‌ها را می‌زنند و شعار‌ها را می‌دهند، می‌دانند که راه به جایی نمی‌برند، به نظر می‌رسد می‌خواهند به اصطلاح عامیانه «تو دل این طرف را خالی کنند»، اما تصور خود من این است که اصولگرایان به خاطر شکست سنگینی که در این انتخابات خوردند، تصور می‌کنند با این شاخ و شونه کشیدن‌ها، می‌توانند آقای روحانی را از معرفی وزرای دلخواه و هماهنگ با خود منصرف کنند.
استاد دانشگاه مفید قم، گفت: تصورم این است که آقای روحانی شرایط را خوب درک کردند و متوجه هستند مردم به چه جهت به ایشان رأی دادند و قرص و محکم از آن نظری که دارند دفاع خواهند کرد؛ و اگر هم بخواهند خلاف این کار را انجام دهند، بر خلاف آن چیزی است که مردم برای خاطر آن مسائل به ایشان رأی دادند. ایشان باید قرص و محکم نظرشان را مطرح کنند و فکر هم نمی‌کنم مجلس هم بخواهد مخالفتی کند.
حجت الاسلام و المسلمین موسویان با اشاره به تلاش برخی از اصولگرایان تندرو برای کار شکنی در کار دولت جدید گفت: افراطیون آب در هاون می‌کوبند اما شرایط‌‌ همان شرایط گذشته است و دلشان را هم با همین تهدیدات خوش کرده‌اند. تصورم این است که این‌ها ره به جایی نمی‌برند.
وی با بیان اینکه آقای روحانی نباید از معرفی وزرای دلخواه خود عقب نشینی کند، گفت: هدف افراد کارشکن این است که با این تهدیداتی که می‌کنند، «تو دل آقای روحانی را خالی کنند» که آقای روحانی از آن مواضعشان دست بردارند؛ اگر موفق شوند که به نتیجه خودشان می‌رسند که اگر هم نشوند می‌گویند ما اقدامی کرده‌ایم که هواداران و پشتیبانانمان را راضی کنیم، اما تصور من این است که این‌ها تحلیل درستی از شرایط و اوضاع کنونی ندارند و شناخت درستی هم نسبت به شخصیت آقای دکتر روحانی ندارند. آقای روحانی خیلی قرص و محکمتر از این حرف‌ها هستند که بخواهند با یک تعدادی مخالف از مواضع و شعارهایی که در انتخابات دادند و اکثر قریب به اتفاق آن شعار‌ها هم اصلاح طلبانه بود، عقب نشینی کنند؛ البته عیبی هم ندارد که مخالفانی وجود داشته باشند؛ نمی‌گوییم همه باید صد در صد موافق آقای روحانی باشند. طبیعتا ممکن است عده‌ای هم مخالف باشند اما هیچ‌گاه نمی‌توانند در مقابل اراده اکثر مردم که به آقای روحانی رأی دادند مقاومت کرده و مخالفتی داشته باشند.
این استاد حوزه علمیه قم با ابراز امیدواری از رأی نمایندگان مجلس به همه وزرای پیشنهادی دولت دکتر روحانی، گفت: اکثریت مجلس با آقای روحانی همراه خواهند بود به خاطر اینکه اگر بخواهند واقعا نماینده مردم باشند و راهی که مردم می‌خواهند ادامه دهند، باید این کار را انجام دهند. موکلین این نمایندگان با رأی خود به آقای روحانی نشان دادند که امروز خواستار تغییر سیاست‌هایی که موجود بوده هستند و می‌خواهند اوضاع تغییر کند. بنابراین باید به این نظر موکلین خود احترام بگذارند.
حجت الاسلام و المسلمین موسویان در پایان گفت: امیدواریم آقای روحانی بتواند کابینه خوب خودشان را معرفی و افراد شایسته‌ای را به مجلس معرفی کنند و فکر می‌کنم مجلس هم قاطعانه به افراد پیشنهادی رأی می‌دهد و دولت جدید هم با موفقیت کار خودش را پیش خواهد برد.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1061امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11651این هفتهmod_vvisit_counter
124068هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7103این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19989590کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 367 مهمان, 2 ربوت حاضر
IP شما: 3.145.170.152
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403