Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
روحانی تکلیف خود را با تندروها یکسره کرد. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 09 مرداد 1392 ساعت 23:24 بازدیدها:1878 مرتبه
روحانی تکلیف خود را با تندروها یکسره کرد . 
برخی از افراد هر رو سرمقاله می زنند و به منتخب مردم هشدار می دهند که از فلانی استفاده کن و از فلان شخص در کابینه استفاده نکن، انگار که روحانی خود ناآگاه به امور و افراد است و لازم است تا چنین اشخاصی تذکر دهند!گروه سیاسی - منتخب ملت ایران که روز یکشنبه در برابر مقامات کشوری و بین المللی مراسم تحلیف به جای می آورد با رویکرد اعتدال به عرصه مدیرت کشور قدم برداشته است.
اقبال مردم به روحانی بدون شک متاثر از دو نکته بوده است.
نکته اول اینکه رویکرد اعتدال گرایانه روحانی و پرهیز ایشان از رفتارهای افراطی گونه است.
روحانی همواره بر مشی اعتدال گرایانه خود تاکید داشته و هیچگاه حاضر نشد در جریانات انتخاباتی خود را به حزب و گروهی برای کسب رای بچسباند که البته اگر این گونه می شد حتی اقبال ایشان در میان مردم کمتر از قبل هم می شد.
برخی افراد تلاش داشتند تا پس از انتخابات و پس از آنکه بی اقبالی مردم به خود را دیدند، رای ملت به روحانی را به نام خود مصادر کنند و حتی خود را مدعی و طلبکار دولت جدید به شمار می آوردند.
هنگامی که عارف از صحنه انتخابات کنار رفت حتی نامی از روحانی در بیانیه پایانی خود نیاورد و همه انصراف عارف را در نتیجه بی اقبالی مردم نسبت به ایشان می دانستند واین به معنای عدم پیروزی عارف و اصلاح طلبان در انتخابات بود
بعد از انتخابات گروهی بسرعت سهم خواهی خود را از روحانی آغاز کرده و قبولی روحانی را نتیجه حمایت خود می دانستند! و اگر اینطور بود چرا گزینه این افراد در انتخابات پس از موج بی اقبالی از صحنه کنار رفت.
معاون اولی روحانی اولین مطالبه زیاده خواهان و افراطیون از دولت روحانی بود و جالب آنکه این گروه بدون توجه به پیام مردم مجددا درخواست خود را برای تصدی وزارت خانه ها شروع کردند.
سید محمد خاتمی در نشستی با بازیگران در اظهار نظری عجیب و آنگونه که گویی خود رئیس جمهور است گفت " نام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مسجد جامعی است."
اما با نزدیک شدن به مراسم تحلیف روحانی و مشخص شدن گزینه های تصدی وزارت در دولت روحانی و نهایی شدن جهانگیری به عنوان معاون اول و جنتی به عنوان گزینه وزارت ارشاد ، مشخص شد که روحانی سنخیتی با کسانی که هرگاه رای مردم به نفعشان بوده تمکین می کنند و هرگاه رای به کامشان نباشد با آشوب و فتنه گری انتخابات را به کام ملت تلخ می کنند، ندارد.
از سوی دیگر برخی از اصولگرایان، افراط را به شیوه ای دیگر دنبال کرده و هیچگاه حاضر به درک واقعیت موجود جامعه نبودند هم در دایره روحانی جایگاهی نداشته و ندارند.
برخی از افراد که از ابتدای انقلاب با مارک افراط گری در کشور شناخته شده اند نیز امروز خود را در مدعی پیروزی روحانی قلمداد می کنند و سهم خواهی خود را به شیوه ای دیگر دنبال می کنند و در حال خط و نشان کشیدن برای منتخب مردم هستند.
برخی از افراد هر رو سرمقاله می زنند و به منتخب مردم هشدار می دهند که از فلانی استفاده کن و از فلان شخص در کابینه استفاده نکن، انگار که روحانی خود ناآگاه به امور و افراد است و لازم است تا چنین اشخاصی تذکر دهند!
روحانی رای آورد چرا که مردم ایران رفتار و مشی اعتدال را می خواهند و همه باید بدون سهم خواهی منتخب مردم را یاری دهند.
و نکته دوم هم استقبال از مشی تعاملی (نه سازش) روحانی در عرصه بین المللی است.
نگاه رئیس جمهور منتخب به سیاست خارجی با توجه به سوابق و تجارب گذشته ایشان شناخته شده است.

روحانی پس از انتخابات هم ثابت کرد نگرش معتدل خود را در عرصه سیاست خارجی حفظ خواهد کرد.
ایشان در پاسخ به پیام تبریک رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین بر توسعه و تعمیق روابط برادرانه و دوستانه میان ایران و فلسطین که همواره از اولویت‌های سیاست خارجی ایران بوده، تأکید کرد است.
روحانی همواره تاکید دارد که در سیاست خارجی باید از ماجراجویی پرهیز کرد و در عین حفظ نظام و سیاست های کلی آن، برای رسیدن به حقوق حقه ملت با دنیا گفتگو کرد.

روحانی آمده تا به اقتصاد کشور سامان دهد و وضع معیشت مردم را بهبود بخشد و چنین هدفی جز با استفاده از انسان های کاربلد و بی حاشیه مقدور نخواهد بود.
خوشبختانه کابینه احتمالی روحانی نشان از اعتدال داشته و افراطیون در این میان جایگاهی نداشته و ندارند و روحانی تاکنون ثابت کرده که رئیس جمهور سفارشی نیست که امیدواریم این خط تا پایان ثابت نگه داشته شود.
کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

1160امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11750این هفتهmod_vvisit_counter
124068هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7202این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19989689کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 434 مهمان, 1 ربوت حاضر
IP شما: 18.118.140.67
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403