Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
نتایج اولیه کنکور سراسری سال 1392 فردا اعلام می شود. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
چهارشنبه, 09 مرداد 1392 ساعت 16:45 بازدیدها:2658 مرتبه
کنکور 92 و اسامی نفرات اول هر کدام از رشته های تحصیلی.
رییس سازمان سنجش:
نتایج اولیه کنکور سراسری فردا اعلام می‌شود.
نتایج اولیه کنکور سراسری فردا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح از طریق سایت سازمان سنجش اعلام می‌شود/۷۷ درصد حاضرین جلسه کنکور، در این آزمون قبول شده‌اند.
رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری سال ۱۳۹۲ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور صبح فردا (پنجشنبه) اعلام می شود.
 ابراهیم خدایی امروز در یک نشست خبری در این باره گفت: نتایج اولیه کنکور سراسری فردا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org اعلام می‌شود.
به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور ۷۷ درصد حاضرین جلسه کنکور، در این آزمون قبول شده‌اند.
وی با اشاره به آغاز انتخاب رشته الکترونیکی از ۱۷ مردادماه، گفت: داوطلبان می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش تا ۲۲ مردادماه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.
رییس سازمان سنجش تصریح کرد: یک هفته بعد از اعلام نتایج اولیه آزمون پاسخنامه داوطلبان با رتبه کشوری کمتر از ۷۵ هزار در هر یک از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی و همچنین رتبه کشوری کمتر از ۱۰ هزار در گروه آزمایشی هنر و زبانهای خارجی منتشر می‌شود.
وی با اشاره به ظرفیت ۷۱۲ هزار و ۳۶۷ نفری پذیرش در کنکور ۹۲، گفت: از این تعداد حدود ۴۲۱ هزار نفر ظرفیت دانشگاه پیام نور، حدود ۲۹ هزار نفر ظرفیت شبانه، حدود ۱۳۶ هزار نفر ظرفیت غیرانتفاعی، حدود ۱۷ هزار نفر ظرفیت فرهنگیان، حدود ۱۰۲ هزار نفر ظرفیت دوره روزانه و حدود ۷۷۰۰ نفر ظرفیت سایرین است.
خدایی درمورد میزان شانس قبولی داوطلبان به تفکیک گروه آزمایشی مختلف، گفت: در گروه علوم ریاضی و فنی ۲۱۸ هزار و ۴۰۴ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده است که با توجه به ظرفیت پذیرش ۲۳۸ هزار و ۱۰۹ نفری بیش از ۱۰۰ درصد، داوطلبان شانس قبولی دارند.
وی افزود: همچنین در گروه آزمایشی علوم تجربی که بیشترین رقابت در این گروه بود، ۴۳۷ هزار و ۹۵۹ داوطلب مجاز به انتخاب رشته شدند که از این تعداد ۱۶۸ هزار و ۲۳۲ نفر پذیرفته خواهند شد به عبارتی شانس قبولی داوطلبان این گروه ۳۸ و۴۱ صدم درصد است.
خدایی با بیان اینکه ۲۴۷ هزار و ۳۰۴ داوطلب در گروه آزمایشی علوم انسانی مجاز به انتخاب رشته‌ شده‌اند، اظهارکرد: ظرفیت پذیرش در این گروه ۲۴۵ هزار و ۲۲ نفر می‌باشد، بنابراین شانس قبولی در این گروه ۹۹ و ۸ صدم درصد است.
وی با اشاره به شانس قبولی ۶۲ درصدی در گروه آزمایشی هنر، ‌ گفت: شانس قبولی در گروه آزمایشی زبان ۴۱ درصد است.
خدایی با اشاره به چگونگی پذیرش دانشجو در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه آزاد، گفت: پس از اعلام نتایج اولیه انتخاب رشته و پذیرش دانشجوی متقاضیان رشته‌ محل‌های دانشگاه آزاد از طریق این دانشگاه انجام می‌شود.
رییس سازمان سنجش با بیان اینکه ظرفیت پذیرش در رشته محل‌های با آزمون و بدون آزمون این دوره از پذیرش در دانشگاه آزاد ۳۰۰ هزار نفر است، اظهارکرد: ظرفیت پذیرش این دانشگاه در رشته‌ محلهای با آزمون ۶۰ هزار و بدون آزمون ۲۳۰ هزار نفر است.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

993امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11583این هفتهmod_vvisit_counter
124068هفته گذشتهmod_vvisit_counter
7035این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19989522کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 322 مهمان, 3 ربوت حاضر
IP شما: 18.219.212.150
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403