Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
آخرین جزئیات برگزاری مراسم تحلیف و معرفی کابینه. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 05 مرداد 1392 ساعت 14:27 بازدیدها:2040 مرتبه
آخرین جزئیات برگزاري مراسم تحلیف در گفتگو با منادی‌سپیدان بررسي شد. 
معرفی کابینه دولت یازدهم در مراسم تحلیف/ دعوت از روساي‌جمهور پيشين يک روال عادي است . وزارت خارجه، ظریف...
عضو هيئت‌رئيسه مجلس از معرفي کابينه دولت يازدهم در روز برگزاري مراسم تحليف توسط رئيس‌جمهور منتخب خبر داد و گفت: مجلس پس از معرفي کابينه دولت منتخب، بررسي صلاحيت‌ وزراي پيشنهادي را آغاز خواهد کرد.
"علیرضا منادی‌سپیدان" نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلام‌شهر در مجلس در گفتگو با خبرنگار ان ، در تشریح  آخرين جزئیات برگزاری مراسم تحلیف رئیس‌جمهور منتخب، گفت: مراسم تحلیف طبق برنامه از پيش تعيين شده، روز یکشنبه، 13مرداد در ساعت 11 صبح و یا 16 بعدازظهر  و با حضور مهمانان لشکری و کشوری و مهمانان خارجی برگزار خواهد شد.
معرفي اعضاي کابينه دولت يازدهم در مراسم تحليف
وي در ادامه افزود: همچنين "حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحاني"، به صورت غيررسمي به آقاي لاريجاني خبر دادند که در مراسم تحليف قصد دارند کابينه دولت يازدهم را نيز معرفي کنند.
عضو هيئت‌رئيسه مجلس تصريح کرد: در صورت معرفي کابينه دولت يازدهم در مراسم تحليف، مجلس بررسي صلاحيت وزراي پيشنهادي و راي اعتماد به کابينه يازدهم را از فرداي مراسم تحليف، دوشنبه (14 مردادماه) آغاز خواهد کرد، البته صلاحيت وزراي پيشنهادي ابتدا در  کميسيون‌هاي تخصصي مربوطه و سپس در صحن علني بررسي خواهد شد.
دعوت از روساي‌جمهور پيشين يک روال است
منادي‌سپيدان درباره حضور روساي‌جمهور پيشين در مراسم تحليف نيز اظهار داشت: دعوت از رؤسای‌جمهور پیشین یک روال عادی است که در این مراسم نیز انجام خواهد شد.

عضو هیئت ‌ئیسه در ادامه با بيان اينکه دعوت از مهمانان مراسم تحلیف بر عهده مجلس است، اظهار داشت: همچنين دفتر رئيس‌جمهور منتخب خواستار دعوت از مهمان خارجي در مراسم تحليف بود که با توجه به اينکه مجلس زمان انجام اين کار را نداشت، دعوت از مهمانان خارجی به عهده دولت منتخب واگذار شد که این دولت نیز از طریق وزارت‌خارجه اقدام به دعوت از مهمانان‌خارجی براي حضور در مراسم تحلیف کرد.
منادی‌سپیدان همچنين در خصوص نحوه برگزاری جلسات علنی مجلس در هفته جاری و همزمان با مراسم شب‌هاي احیا اظهار داشت: مجلس روز یک‌شنبه (6 مرداد) جلسه علنی خود را ساعت 9 صبح برگزار خواهد کرد، ضمن آنکه به علت تعطیلی روز سه‌شنبه (8 مرداد، سالروز شهادت حضرت علي(ع) )، بهارستان در اين روز جلسه علنی نخواهد داشت و جلسه علني روز چهارشنبه بهارستان نيز به روز دوشنبه(7 مرداد) موکول خواهد شد.
***   محمدجواد ظریف کاندیدای قطعي وزارت خارجه شد .
خبرهای رسیده نشان‌دهنده آن است که «حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی» معرفی محمدجواد ظریف به عنوان کاندیدای وزارت خارجه به مجلس را قطعی کرده است.
به گزارش ایران هسته‌ای؛ خبرهای رسیده به «ایران هسته‌ای» نشان‌دهنده آن است که «حجت‌الاسلام و المسلمين دکتر حسن روحانی» معرفی محمد جواد ظریف به عنوان کاندیدای وزارت خارجه به مجلس را قطعی کرده است.

منابع مطلع به «ایران هسته‌ای» گفتند البته این به آن معنا نیست که موافقت نهایی با انتصاب ظریف از جانب مقام‌های عالی نظام صورت گرفته باشد.

وزارت خارجه به همراه وزارتخانه‌های اطلاعات، دفاع، ارشاد، کشور و معاونت اول پست‌هایی در کابینه هستند که سنتا رییس جمهور گزینه‌های خود برای تصدی آنها را با تایید نهایی مقام‌های عالی کشور انتخاب می‌کند.

ظریف در دوران محمد خاتمی مدتی معاون حقوقی و امور بین الملل وزارت خارجه بود. پس از آن به نمایندگی ایران در سازمان ملل منصوب شد و تا مدتی پس از انتخاب محمود احمدی نژاد به عنوان رییس جمهور نیز در این سمت باقی بود. وی پس از عزل از این سمت به تهران بازگشت و تا کنون در دانشکده روابط بین‌الملل وزارت خارجه مشغول کار بوده است.

اگرچه همواره سعی شده است که از ظریف تصویر یک دیپلمات اصلاح‌طلب به نمایش گذاشته شود، اما خود وی عمدتا علاقمند بوده است که چهره‌ای فراجناحی از خود به نمایش گذاشته و روابط خود را با نهادهای موثر نظام حفظ کند.

در سال‌های گذشته محمد جواد ظریف تقریبا به طور کامل از صحنه رسانه‌ای کشور غافل بوده است.

بنیاد باران که محمد خاتمی مسئولیت آن را به عهده دارد یک بار مدعی شد که یک جلسه سخنرانی با حضور محمد جواد ظریف درباره برنامه هسته‌ای ایران برگزار کرده ولی متن آن جلسه هرگز منتشر نشد.

اما مهم‌ترین فعالیت محمد جواد ظریف که او را به دکتر حسن روحانی نزدیک می‌کند  نقشی است که در مذاکرات هسته‌اي  سال‌های 82-84 ایفا کرد. ظریف در این مدت عملا در کنار سیروس ناصری ریاست تیم مذاکره کننده را بر عهده داشت اگرچه باز هم اظهارات علنی وی در دفاع از آنچه در آن دوران انجام شد بسیار کم و بلکه نزدیک به صفر است.

مهم‌ترین پرسش درباره جواد ظریف اکنون این است که او چه برنامه‌ای برای سیاست خارجی کشور بویژه در دو حوزه مذاکرات هسته‌ای –که در هر حال او نقشی مهم در آن ایفا خواهد کرد- و روابط با همسایگان خواهد داشت. ظریف و بقیه تیم امنیت ملی و سیاست خارجی دكتر روحانی باید در این باره صریح باشند که می‌خواهند گذشته خود را تکرار کنند یا نه؟
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

777امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11367این هفتهmod_vvisit_counter
124068هفته گذشتهmod_vvisit_counter
6819این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19989306کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 115 مهمان, 3 ربوت حاضر
IP شما: 52.15.95.176
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403