Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انگلیسی ها : در مراسم تحلیف رئیس جمهور ایران شرکت نمی کنیم. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 03 مرداد 1392 ساعت 17:14 بازدیدها:1357 مرتبه
انگلیسی‌ها: در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور ایران شرکت نمی‌کنیم . 
با وجود این که اعلام شد به جز آمریکا و رژیم اسرائیل، از سران همه کشورهای جهان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران دعوت شده، ‌هنوز اخبار رسمی اندکی از شرکت کنندگان نهایی در این مراسم در دست است. در این میان، موضوع سطح حضور انگلیس در این مراسم، به مسأله‌ای بحث‌برانگیز در محافل سیاسی این کشور تبدیل شده است.
اختلاف‌تظر انگلیسی‌ها درباره شرکت در مراسم تحلیف روحانیبا وجود این که اعلام شد به جز آمریکا و رژیم اسرائیل، از سران همه کشورهای جهان برای شرکت در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران دعوت شده، ‌هنوز اخبار رسمی اندکی از شرکت کنندگان نهایی در این مراسم در دست است. در این میان، موضوع سطح حضور انگلیس در این مراسم، به مسأله‌ای بحث برانگیز در محافل سیاسی این کشور تبدیل شده است.
دولت انگلیس اعلام کرده با وجود دعوت رسمی ایران، هیچ نماینده‌ای را برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی به تهران نمی‌فرستد.
به نوشته «گاردین»، سخنگوی وزارت خارجه انگلیس در توضیح این امر گفته موضع رسمی و مورد توافق همه کشورهای عضو اتحادیه اروپا این است که تنها دیپلمات‌های این کشور‌ها در تهران در مراسم تحلیف روحانی حضور پیدا کنند؛ بنابراین، از آنجا که انگلیس از نوامبر ۲۰۱۱ تاکنون سفارت خود در تهران را تعطیل کرده و دیپلماتی در تهران ندارد، در این مراسم شرکت نخواهد کرد.
هفته گذشته، ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس، گفته بود انگلیس آماده است تا ارتباطات خود با مقامات دولت جدید ایران را ارتقا ببخشد. با این حال، سخنگوی این وزارتخانه روز گذشته گفته، عادی سازی روابط دیپلماتیک دوجانبه، نهایتاً بستگی به دریافت تضمین‌های معتبر از ایران درباره امنیت دیپلمات‌های انگلیسی و همچنین تا حد زیادی بستگی به پیشرفت در مذاکرات هسته‌ای ایران دارد.
با این حال، این تصمیم دولت انگلیس با مخالفت برخی سیاستمداران این کشور روبه‌رو شده است. «داگلاس الکساندر»، وزیر خارجه «کابینه سایه» از حزب کارگر گفته که رد دعوت شرکت در مراسم تحلیف روحانی، نشانگر قضاوت نادرست و همچنین از دست دادن فرصت است.
وی اظهار داشته: «دیپلماسی یعنی دیدار با افرادی که با آن‌ها موافق نیستید. انگلیس باید با دیگر کشورهای اتحادیه اروپا همکاری کند تا با رئیس جمهور جدید ایران وارد تعامل شوند و در عین حال، به اعمال فشارهای مسالمت آمیز از طریق تحریم‌ها ادامه دهند».
اما از سوی دیگر، «سر ریچارد دالتون»، سفیر پیشین انگلیس در تهران، تصمیم دولت انگلیس را «کاملاً منطقی» دانسته و گفته: «این یک رابطه بسیار دشوار تاریخی است که اگر می‌خواهیم آن را بازسازی کنیم، هر دو طرف باید به آهستگی پیش رفته و سبب افزایش انتظاراتی که فرا‌تر از ‌توانشان است، نشوند».
وی افزود‌: «برای تدوین طرحی جهت ارتقای روابط با انگلیس، دولت جدید ایران نیز باید با در نظر داشتن جناح راست این کشور، با دقت و محتاطانه گام بردارد».
گفتنی است، بنا بر اعلام وزارت خارجه ایران، به جز آمریکا و رژیم اسرائیل، از سران همه کشور‌ها برای شرکت در مراسم تحلیف حسن روحانی دعوت شده است. همچنین پیشتر، گمانه‌هایی درباره احتمال حضور جک استرا، وزیر خارجه پیشین انگلیس در این مراسم مطرح شده بود که تاکنون تأیید نشده است.
 
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

767امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11357این هفتهmod_vvisit_counter
124068هفته گذشتهmod_vvisit_counter
6809این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19989296کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 107 مهمان, 3 ربوت حاضر
IP شما: 3.142.134.166
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403