Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
پنجشنبه, 14 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
جنجال های تازه بر سر خانه سینما./ از سخنرانی داوود احمدی نژاد تا تحویل به پلیس. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 25 تیر 1392 ساعت 18:52 بازدیدها:1667 مرتبه
جنجال‌های تازه بر سر خانه سینما  
از سخنرانی آتشین و فک پلمب داوودنژاد تا تحویل به پلیس
در تجمع امروز که چهره‌های سینمایی چون رضا کیانیان، حبیب رضائی، همایون اسعدیان، رویا تیموریان، مسعود رایگان، محمد علی سجادی، محمد علی طالبی، عبدالحسن برزیده، بیژن میرباقری، عزیزالله حمیدنژاد، مازیار میری، محسن امیر یوسفی، امیرشهاب رضویان، امیر اثباتی، حسین معززی‌نیا، جواد نوروزبیگی، سیروس الوند و... حضور داشتند...
«خانه سینما» نهاد متولی و دارای حمایت پنج هزار سینما سینماگر در حالی که قرار بود امروز میزبان اعضای این نهاد برای برنامه‌ریزی جهت فراهم‌سازی مقدمات برگزاری مجمع عمومی ششم مردادماه باشد، شب گذشته توسط حراست وزارت فرهنگ و ارشاد مورد تصرف عدوانی قرار گرفت و سپس پلمب شد؛ اتفاقی که حواشی بی‌سابقه‌ای در پی داشت و «تابناک» بخش مهم این اعتراضات را به تصویر کشیده است.
فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره روز گذشته با تاکید مجدد بر برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در ۶ مرداد گفت: این مجمع فقط با حضور ۲۹ صنف عضو خانه سینما برگزار می‌شود و هر صنف نیز می‌تواند دو نفر را به عنوان نماینده معرفی کند البته ما برای مشارکت و اجماع بیشتر قصد داریم تعداد افراد شرکت کننده را افزایش دهیم.
سخنگوی خانه سینما افزود: مجمع عمومی ساعت ۵، شش مرداد در محل خانه سینما برگزار می‌شود و هدف از برگزاری آن فقط بررسی اساسنامه مطرح شده در هیات ۷ نفره است. ما از وزارت ارشاد دعوت کردیم تا در برگزاری این مجمع حضور داشته باشند البته آن‌ها روز گذشته اعلام کردند که نماینده ارشاد در این مجمع حضور پیدا نمی‌کند این تصمیم باعث می‌شود که ارشاد یک حق مسلم را از خود سلب کند. براساس هماهنگی‌های انجام شده این مجمع عمومی با حضور خبرنگاران برگزار می‌شود و حضور خبرنگاران و عکاسان بلامانع است.
در همین چهارچوب ظاهراً قرار بود امروز سه شنبه نشستی با حضور اعضای هیات مدیره خانه سینما برای انجام هماهنگی‌های لازم در راستای برگزاری مجمع عمومی این نهاد برقرار شود تا مجمع عمومی نیز به میزبانی ساختمان سمنانِ خانه سینما برگزار شود اما همان شب گذشته حراست وزارت فرهنگ و ارشاد بدون حکم قضایی وارد خانه سینما شد و اقدام به پلمب این خانه کرد؛ اتفاقی شوک آور که منجر به تجمع گروهی از اعضای هیات مرکزی صنوف به نمایندگی از کل سینماگران برای بازگشایی خانه سینما شد.
فرهاد توحیدی رئیس هیات مدیره خانه سینما درباره اتفاقات شب گذشته، امروز مقابل در پلمب شده خانه سینما در جمع اهالی معترض سینما و نماینده رسانه‌های گروهی عنوان کرد: شب گذشته ساختمان خانه سینما پلمب شد و ما از ساعت 23 اینجا بودیم. البته نیروی حراست ارشاد نیز در داخل ساختمان بوده است. ما با پلیس 110 تماس گرفتیم زیرا از نظر ما این یک تصرف عدوانی (به زور) است. این در حالی است که آنها ساختمان را پلمب کرده بودند اما داخل آن حضور داشتند. به غیر از مراجع قضایی هیچ شخص دیگری حق پلمب هیچ مکانی را ندارد. ما شکایت خود را پیگیری می کنیم زیرا از نظر ما خانه سینما شماره 2 نه صاحب مشروعیت است و نه بر مبنای قانون هیئت مدیره آن شکل گرفته است.
توحیدی ادامه داد: از شما سپاسگذارم با حساسیتی که نسبت به خانه خود دارید امروز اینجا حضور یافتید. ما به قانون احترام می گذاریم زیرا به جز تمسک به راه قانونی پناهگاه دیگری نداریم. ما شب گذشته با دفتر احمدی نژاد گفت و گو کردیم ایشان قول مساعدت برای دخالت دادند و ما منتظر هستیم. سرقفلی ساختمان به نام خانه سینماست صاحب سرقفلی اصناف هستند اما آقایان با استناد به ماده ای در اساسنامه که در آن خانه سینما و اموال آن را در اختیار بالاترین شخص یعنی وزیر می‌داند، می‌‌خواهند این کار را انجام بدهند اما این امر در صورتی شکل می گیرد که خانه سینما منحل شده باشد.
وی افزود: خانه سینما منحل نشده و فقط تعطیل شده و همچنان دارای شخصیت حقوقی در ثبت شرکت‌هاست و تا زمانی که این شخصیت حقوقی از آن سلب و ابطال نشده است این خانه رسمی است. خانه سینما فقط با دستور مجمع عمومی و یا قوه قضائیه منحل می شود.
البته شمقدری درباره این تصرف توضیحاتی داده و گفته است: قرار بود (امروز) بر اساس قانون اموال موجود در خانه سینما در اختیار این صنف تازه‌تاسیس قرار گیرد و وزیر ارشاد برای تسریع این امر دستور مستقیم داده و مقدمات این کار نیز فراهم شده بود اما به دلیل تجمع امروزِ عده‌ای از سینماگران مقابل خانه سینما، از هیات مدیره "خانه اصناف سینمای ایران" خواستیم برای جلوگیری از بروز هرگونه اختلاف امروز به خانه سینما وارد نشوند و استقرار در این ساختمان را به چند روز بعد موکول کردیم.
رئیس سازمان سینمایی در ادامه متذکر شد: تنها اساسنامه تصویب شده در شورای فرهنگ عمومی به سال 1366 برمی‌گردد. بر همین اساس به استناد تبصره ماده ۲۰ این اساسنامه تکلیف اموال مشخص شده و تصمیم‌گیری نهایی در خصوص آن به عهده وزیر ارشاد است. البته ناگفته نماند که در اساسنامه های بعدی هم روی این مطلب تاکید شده است. پیرو همین اساسنامه هیات مدیره "خانه اصناف سینمای ایران" می‌توانند از همین امروز در ساختمان این نهاد صنفی مستقر شوند اما به دلیل ممانعت جمعی از سینماگران برای این حضور، ساختمان پلمپ شده است.
جواد شمقدری البته مشخص نکرده که بالاخره وزارت فرهنگ و ارشاد اساسنامه خانه سینما را قبول دارد یا ندارد و این نهاد مجوز فعالیت داشته یا نداشته و چگونه است که این نهاد از ابتدا فاقد مجوز شناخته شده و از اساس غیرقانونی خوانده می‌شود اما زمانی که قرار است دست بر روی اموال این نهاد صنفی گذاشته شود، به اساسنامه‌اش استناد می‌شود؟! همچنین اگر بنا به استناد اساسنامه است که بر اساس همان اساسنامه، تنها شیوه انحلال این نهاد از طریق مجمع عمومی بوده و طبیعتاً جز این شیوه انحلال، اموال به وزارت فرهنگ و ارشاد منتقل نمی‌شود.
به هر صورت، در تجمع امروز که چهره‌های سینمایی چون رضا کیانیان، حبیب رضائی، همایون اسعدیان، رویا تیموریان، مسعود رایگان، محمد علی سجادی، محمد علی طالبی، عبدالحسن برزیده، سیامک شایقی، محمدرضا هنرمند، پیروز کلانتری، بیژن میرباقری، عزیزالله حمیدنژاد، مازیار میری، محسن امیر یوسفی، امیرشهاب رضویان، امیر اثباتی، حسین معززی‌نیا، جواد نوروزبیگی، سیروس الوند، محمدرضا موینی، کامران ملکی، محمد سریر و محمد مهدی عسگرپور مدیرعامل خانه سینما و فرهاد توحیدی رییس هیات مدیره‌ خانه سینما و... در مقابل ساختمان پلمپ شده‌ خانه‌ی سینما جمع شدند، اتفاقات فراوانی رخ داد که از سر ریز شدن کاسه صبر سینماگران از رفتارهای مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد در روزهای پایانی عمر مدیریتی شان حکایت داشت.
سخنرانی آتشین و فک پلمب داوودنژاد خانه سینما توسط داوودنژاد و سخنرانی عبدالحسین برزیده بخش‌های ویژه تجمع امروز بود که در نهایت نیروی انتظامی به سینماگران قول داد تا 48 ساعت آینده از «خانه سینما» و حریمش حفاظت کرد و اجازه ورود هیچ شخص یا مقامی را به داخل این نهاد نخواهد داد و قرار شد اگر توافقی حاصل نیامد، سینماگران ساعت هشت صبح روز پنجشنبه مجدداً برای اخذ تصمیم در مقابل درب خانه سینما حضور یابند.
اینک به تماشای گزارش «تابناک» از اتفاقات امروز مقابل خانه سینما بنشینید؛ گزارشی بدون محذوفات که تمام اتفاقات امروز را به تصویر کشیده و امید آنکه آخرین گزارش حضور سینماگران پشت درهای این نهاد صنفی باشد و نشست بعدی اعضای خانه سینما در داخل ساختمان سمنان برگزار شود.
 
 
کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2484امروزmod_vvisit_counter
4884دیروزmod_vvisit_counter
11604این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
8526این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19991013کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 11 مهمان حاضر
IP شما: 18.221.152.240
Mozilla 5.0, 
امروز: 14 تیر 1403