Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
شروط مجلس برای رئیس جمهور منتخب در آستانه تشکیل کابینه شائبه سیاسی دارد. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 16 تیر 1392 ساعت 18:35 بازدیدها:1940 مرتبه
احمد شیرزاد : 
شروط مجلس برای رییس‌جمهور منتخب در آستانه تشكیل كابینه شائبه سیاسی دارد.
مجلسی‌ها باید بدانند افکار عمومی ناظر به عملكرد آن‌ها هستند و اگر بی‌دلیل به فرد پیشنهادی رییس‌جمهور منتخب رای ندهند مورد پرسش افکار عمومی قرار خواهند گرفت.
یك فعال سیاسی اصلاح طلب گفت:مجلسی‌ها باید بدانند افکار عمومی ناظر به عملكرد آن‌ها هستند و اگر بی‌دلیل به فرد پیشنهادی رییس‌جمهور منتخب رای ندهند مورد پرسش افکار عمومی قرار خواهند گرفت.
احمد شیرزاد در خصوص تلاش برخی نمایندگان مجلس مبنی بر اصلاح آیین نامه رای اعتماد وزرا خاطرنشان کرد: این نوع اقدامات در آستانه رای اعتماد وزرای دولت یازدهم شائبه سیاسی بودن را پدید می‌آورد. به نظر من اگر حسن نیتی در این مورد وجود دارد باید این اصلاح به زمان دیگر موکول شود.
وی گفت: اگر کاری دارای منطق باشد برای همه دوره‌ها باید کارآمد باشد ضمن اینکه در این دوره اتفاق ویژه‌ای رخ نداده است که این مساله بخواهد لحاظ شود.
شیرزاد با بیان اینکه به گفته روحانی قرار است کابینه دولت یازدهم اهل خرد باشد، گفت: داشتن مدرک تحصیلی کار‌شناسی ارشد برای افراد باتجربه در زمینه اجرایی انچنان دور از دسترس نیست و در اغلب دولت‌ها این مدارک تحصیلی در میان وزرا وجود داشته است.علاوه بر آن مجلس می‌تواند بدون درج این موارد در آیین نامه به کسی که شرایط لازم را ندارد رای ندهد.
نماینده مجلس ششم با اشاره به اینکه شرط ۱۰ سال سابقه در وزارتخانه مربوطه به شرط معقولی نیست گفت: وزارت یک پست کلان اجرایی است و حتما باید اشخاص تجربه کار اجرایی داشته باشند اما این ۱۰ سال که از سوی برخی نمایندگان مطرح شده است به نوعی کاسه داغ‌تر از آش شدن است. بهتر است نمایندگان به كارنامه خود نیز سری بزنند. من در مجلس ششم شخصا از گذاشتن شرط مدرک تحصیلی حتی برای انتخابات مجلس و شورا‌ها نیز مخالف بودم.
وی با بیان اینکه در مورد رای اعتماد وزرا ریش و قیچی دست مجلس است، گفت: اگر کسی مدرک لازم را هم داشته باشد اما مجلس تشخیص بدهد که کارآمد نیست به وی رای نخواهد داد. چه ضرورتی دارد که چنین آیین نامه‌ای تصویب شود مشکل ما قانون زدگی است چراکه دوست داریم برای هر چیزی قانون وضع کنیم طبیعی است که وقتی رئیس جمهور با شعار کارآمدی آمده است به این مسائل نیز توجه می‌کند ضمن اینکه دست مجلس نیز کاملا باز است.
شیرزاد ادامه داد: مجلسی‌ها باید بدانند افکار عمومی ناظر به عملكرد آن‌ها هستند و اگر بی‌دلیل به فرد پیشنهادی رییس‌جمهور منتخب رای ندهند مورد پرسش افکار عمومی قرار خواهند گرفت.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

4877امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
9113این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
6035این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19988522کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 463 مهمان حاضر
IP شما: 3.142.245.88
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403