Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
نمایندگان مجلس بگذارند روحانی در انتخاب وزرا آزاد باشد. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 16 تیر 1392 ساعت 18:24 بازدیدها:1863 مرتبه
کنعانی مقدم : 
نمایندگان بگذارند روحانی در انتخاب وزرا آزاد باشد.
«نمایندگان باید بگذارند روحانی با توجه به شناختی که از توانمندی های اشخاص دارد وزرا را معرفی کند، نمایندگان مجلس نیز در این شرایط می توانند افراد را بررسی کرده و بدون قید این شرایط در قانون در صورتی که تشخیص داده اند به فرد مورد نظر خود رای ندهند.»
دبیر کل حزب سبز ایران با طرح این سوال که چرا اصلاح  ایین نامه مربوط به رای اعتماد وزرا در دولت های قبلی صورت نگرفت، گفت: نمایندگان مجلس در دولت قبل نیز می توانستند این اصلاحیه را تصویب کنند. نمایندگان باید بگذارند روحانی براساس تیمی که می تواند با آن ها کار کند و با توجه به شناختی که از توانمندی های آن ها دارد وزرا را معرفی کند.
حسین کنعان مقدم در گفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به اصلاح آیین نامه مربوط به بند رای اعتماد وزرا عنوان کرد: نمایندگان می توانند در تصمیم به رای دادن وزرا ملاک های مختلفی را مدنظر خود قرار دهند اما اینکه بخواهیم این ملاک ها را به شکل قانون در آوریم و برای رئیس جمهور آینده در گزینش وزرا محدودیت ایجاد کنیم سیاسی کاری است.
وی با طرح این سوال که چرا این اصلاح در دولت های قبلی صورت نگرفت گفت: نمایندگان مجلس در دولت قبل نیز می توانستند این اصلاحیه را تصویب کنند قطعا دولت تدبیر و امید این تدابیر را در پیش خواهد گرفت نمایندگان باید بگذارند روحانی براساس تیمی که می تواند با آن ها کار کند و با توجه به شناختی که از توانمندی های آن ها دارد وزرا را معرفی کند نمایندگان مجلس نیز در این شرایط می توانند افراد را بررسی کرده و بدون قید این شرایط در قانون در صورتی که تشخیص داده اند به فرد مورد نظر خود رای ندهند.
کنعانی مقدم افزود: در این صورت هم دست نمایندگان و هم دست رئیس جمهور باز خواهد بود. البته ما در دولت های گذشته تجربه های بدی داشتیم به گونه ای که برخی بدون آشنایی با کار وزارت خانه مربوطه و تنها به دلیل وابستگی به رئیس جمهور عهده دار پست وزارتخانه ای شدند که این مساله در کابینه احمدی نژاد نیز به وضوح به چشم خورد اما مجلس به این افراد رای اعتماد داد.
وی با تاکید براینکه نباید نگاه سیاسی به کابینه آینده داشت گفت: ممکن است فردی هر دو شرایط مدرک تحصیلی و سابقه کار را داشته باشد اما از کارآمدی لازم برخوردار نباشد در این جا دست نمایندگان نیز بسته خواهد شد.
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

4735امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
8971این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
5893این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19988380کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 324 مهمان حاضر
IP شما: 3.149.237.3
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403