Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
انتخاب شهردار بعدی پایتخت در نشست رسمی شورای شهر / آموزش به اعضای جدید شورا. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
یکشنبه, 09 تیر 1392 ساعت 18:59 بازدیدها:1420 مرتبه

انتخاب شهردار بعدی پایتخت در نشست رسمی شورای شهر/آموزش به اعضای جدید شورا
رئیس شورای شهر تهران درباره انتخاب شهردار بعدی تهران گفت: تا زمانی که با اعضای جدید نشست رسمی نداشته باشیم نمی توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم.به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران در نشستی خبری گفت: ما هنوز با اعضا نشستی رسمی نداشته ایم اما به زودی این دیدار برگزار می شود زیرا اعضای جدید باید با نحوه کار شوراها آشنا شوند.

آموزش اعضای شورای چهارم / خبری از دو فوریتی آغاز زودهنگام شورا نداشتم.

 

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه ای اعضای تازه شوراها باید چندین جلسه جلسات آموزشی و توجیهی داشته باشند و با نحوه بودجه نویسی و سایر کارهای تخصصی آشنا شوند.

رئیس شورای شهر با اشاره به طرح دوفوریتی برای آغاز به کار شورای چهارم از 25 تیرماه گفت: من از این موضوع خبر نداشتم و برای اطلاع بیشتر به مجلس رفتم اما چون دخالتی در تهیه این طرح نداشتیم نه از آن حمایت کردیم و نه با آن مخالفت.

رئیس شورای عالی استانها با بیان اینکه این طرح دوفوریتی از سوی نمایندگان مجلس مطرح شده بود، افزود: پیشنهاد دهندگان نگران بودند برخی از اعضای فعلی که رای نیاورده علاقه مند به ادامه کار نباشند و یا شهردارانی که موقعیت خود را متزلزل می بینند به خوبی کارها را دنبال نکنند که این پیشنهاد مورد موافقت قرار نگرفت و شورای چهارم در شهریور ماه نخستین جلسه خود را تشکیل خواهد داد.

چمران در خصوص انتخاب شهردار بعدی تهران گفت: تا زمانی که با اعضای جدید نشست رسمی نداشته باشیم نمی توانیم در این خصوص اظهارنظر کنیم.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص تقویت شورا با افزایش تعداد اعضای آن تصریح کرد: این قانونی است که تصویب شده است حالا چه ما موافق باشیم و چه مخالف و چه در خصوص آن فکر کرده باشیم باید اجرایی شود اما باید شورای سی و یک نفره تشکیل شود تا ما بدانیم چه خلاء هایی وجود دارد اما مطمئنا تنگناهایی از لحاظ فضا و مکان برای شورا وجود دارد.

رئیس شورای شهر ادامه داد: این قانون در سال 82 به تصویب رسیده و قرار بود در شورای سوم اجرایی شود که درخواست یک دوره تاخیر در اجرایی شدن آن شد.

چمران در خصوص گزارش معاونت نظارتی شورا در خصوص عملکرد شورای سوم گفت: ما خودمان معاونت نظارتی را در شورای سوم پیش بینی کردیم و این معاونت می تواند گزارش خود را در این خصوص ارائه کند .

آمادگی شورای شهر برای تعامل با دولت آینده

رئیس شورای شهر همچنین در پاسخ به پرسشی در خصوص تعامل شورای چهارم با دولت آینده، گفت: زمینه های این تعامل فراهم است و هم شورا و هم دولت آمادگی همکاری صمیمانه را دارند.

ورزشکاران منتخبان مردم هستند / امکان رد صلاحیت به دلیل عدم توانایی نیست

چمران در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص انتخاب ورزشکاران برای حضور در شورای چهارم، گفت: اینها منتخبان مردم هستند و کسی نمی تواند بگوید چون این افراد قادر به انجام کار شوراها نیستند بمانند یا نه، باید قبل از انتخابات شوراها در خصوص ویژگی های اعضای شورا اطلاع رسانی می شد که چه گزینه هایی می توانند برای شهر مفید باشند اما در حال حاضر این افراد منتخبان مردم هستند.

وی در پاسخ به پرسش دیگری در خصوص امکان رد صلاحیت اعضای شورا در صورت عدم توانایی تصریح کرد: چنین امکانی وجود ندارد مگر آنکه آنها تخلفی کرده باشند و این تخلف رسما، کتبا و مستندا به شورای حل اختلاف استان ارائه شود. پس از رای گیری نیز این اعضا می توانند اعتراض کرده و این موضوع در شورای حل اختلاف مرکزی بررسی شود.

به گفته چمران خود شورا بر کار خود نظارت دارد.

دلیل تعطیلی طولانی مدت شورا

رئیس شورای شهر در پاسخ به پرسشی در خصوص دلایل تعطیلی چند هفته ای شورا، گفت: یک جلسه اعضا به حد نصاب نرسید و در جلسه دیگر نیز شهرداری به دلیل برگزاری اجلاس فصلی مدیران در مشهد درخواست تعطیلی شورا را داشت.

چمران در خصوص پرسش های متعدد خبرنگاران در مورد افزایش کرایه اتوبوس و مترو پس از انتخابات اظهار داشت: این موضوع ربطی به انتخابات نداشت بلکه به دلیل کشمکش های فرمانداری و اعتراضات آنها بود.

پاسخ به حواشی افزایش کرایه های اتوبوس و مترو

وی ادامه داد: فرمانداری پس از مصوبه شورا در خصوص نرخ کرایه تاکسی، مترو و اتوبوس اعتراضی به شورا ارسال کرد که در آن هیچ گونه مغایرت قانونی در این مصوبه وجود نداشت.فرمانداری در ادامه خواستار کسب تکلیف از سوی وزارت کشور شده بود که این درخواست یک ماه بدون نتیجه باقی ماند بنابراین چون تاکسی بخش خصوصی بود ما به شهرداری اعلام و آنها افزایش نرخ ها را ابلاغ کردند.

چمران در خصوص نرخ بلیت اتوبوس و مترو افزود: اعتراض فرمانداری در کمیته حل اختلاف مطرح و رای به نفع مصوبه شورا داده شد بنابراین نرخ ها اجرایی و از روز چهارشنبه شاهد اجرای مصوبه شورا بودیم.

وی در پاسخ به پرسشی که چرا شهرداری مدتی با تاخیر این نرخ ها را ابلاغ کرده، گفت: شهرداری خود ضرر کرده، همچنین نرخ کرایه اتوبوس ها و مترو 20 درصد افزایش داشته اما به دلیل نبود پول خرد بلیت 50 تومانی 100 تومان گرفته می شود اما باید 60 تومان از مشتری گرفته شود.

چمران تاکید کرد: کسانی که از کارت اعتباری استفاده می کنند همان افزایش 20 درصدی را پرداخت کرده اند که امیدواریم با این روش استفاده از کارت های اعتباری افزایش یابد.

وی در خصوص حذف کارت های اعتباری یکساله اظهار داشت: مدیران مترو دلایل زیادی آورده که این کارت ها ضرر مالی و امکان سوء استفاده برخی افراد را فراهم می کند بنابراین این کارت ها حذف شد .همچنین در این جلسه اعتراض فرمانداری به مصوبه ممنوعیت ساخت وساز اطراف برج میلاد مورد بررسی قرار گرفت و ایراد قانونی فرمانداری که این موضوع را در اختیار شورای عالی شهرسازی دانسته بود پاسخ داده شد. همچنین مصوبه بودجه سازمان ها و شرکت های وابسته شهرداری تهران که خواستار اصلاح شده بودند به تصویب نرسید.

به گفته چمران در این جلسه اعضا با افزایش سرمایه شهرداری تهران در بانک شهر موافقت کردند بر این اساس بنا به خواست بانک مرکزی سرمایه بانک شهر از 400 میلیارد تومان به 800 میلیارد تومان باید افزایش یابد و سهم شهرداری تهران 10 درصد است.همچنین اصلاحیه بودجه 91 به دلیل گذشت زمان قانونی به تصویب نرسید.

کلید واژه های مطلب:اعضای شورای شهر |چمران |بلیت اتوبوس |

کلمات کلیدی:
 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

4461امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
8697این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
5619این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19988106کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 156 مهمان حاضر
IP شما: 3.145.68.201
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403