Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 10 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
استقبال صادق زیبا کلام از ائتلاف قانون. کریم عبداللهی در لیست ائتلاف قانون برای شورای شهر تهران. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 21 خرداد 1392 ساعت 15:15 بازدیدها:1757 مرتبه

کریم عبداللهی کاندیدای شورای شهر تهران از لیست ائتلاف قانون ، استقبال دکتر زیبا کلام را از ائتلاف قانون به فال نیک گرفته و تشکر و قدر دانی خود را از ایشان اعلام کرد. 

 در گفتگو با قانون صورت گرفت
استقبال صادق زیباکلام از تشکیل ائتلاف قانون
برپایی چنین ائتلافی درست در شرایطی که قانون از نظرها پنهان شده است، جای تقدیر و تشکر دارد. چرا که این ائتلاف قانون‌گرایی و عمل به قانون را دغدغه اصلی خود قرار داده است. 
درحالی که اساسی ترین مسئله در همه ارکان و ساختارهای کشور، عمل به قانون و قانون‌گرایی است، این مهم از دید نامزدهای این دوره از انتخابات شوراهای اسلامی شهرها تا حدود زیادی پنهان

 مانده است. زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد که در شعارهای نامزدهای انتخاباتی سخنی از قانون به میان نیامده است. این بی‌توجهی با غفلت در حالی است که برخی نامزدها شعارها و وعده‌هایی می‌دهند که اساسا از حیطه اختیارات اعضای شورای شهر خارج است. همچنین باید به خاطر داشت که یکی از دلایل موفق‌ نبودن شوراها در دوره‌های گذشته ناآشنایی بسیاری از آنان از ظرفیت‌های قانونی این نهاد تاثیرگذار بوده است. چنین ضعفی باعث می‌شد که شوراها نتوانند حقوق مردم و رای‌دهندگان را به خوبی استیفا کنند. در این میان روزنامه «قانون» با هدف سرلوحه قراردادن قانون در انتخابات و توجه دادن نامزدها و رای‌دهندگان به آن، اقدام به تشکیل «ائتلاف قانون» در انتخابات شوراهای اسلامی شهر تهران کرده است. هدف از این تلاش احیای دوباره قانون و قانون‌مداری در کشور به‌ویژه در انتخابات شوراها و جلب نظر مسئولان و مردم به این سخن سخن مقام معظم رهبری است که «قانون حد فاصل حق و باطل است.» برای بررسی بیشتر ضرورت احیای قانون با «صادق زیبا کلام» استاد علوم دانشگاه تهران و فعال سیاسی گفت‌وگو کردیم.
درحالی‌که پیش از انتخابات یکی از مطالبات فعالان سیاسی و مردم، قانون و قانون‌گرایی بود، با ورود به کارزار انتخابات عملا هیچ صحبتی از قانون در شعارهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی به‌ویژه نامزدهای شورای شهر دیده نمی‌شود، به نظر شما چرا شعار قانون در صحنه انتخابات پیش‌رو رنگ باخته است؟
متاسفانه مطالبات دموکراسی‌خواهانه نه فقط در تلویزیون جای کمی دارد، بلکه در صحبت‌ها و شعارهای نامزدها نیزجایگاهی ندارد. آنگونه که در مناظره نامزدهای ریاست جمهوری در تلویزیون شاهد بودیم، از تمامی مسائل و مشکلات مانند مسائل اقتصادی، فرهنگی، اشتغال و حتی مسئله هسته‌ای صحبت شد، اما درباره مسائلی که ذیل دموکراسی هستند، مانند آزادی مطبوعات، آزادی احزاب، انتخابات آزاد، آزادی زندانیان سیاسی و در نهایت حاکمیت قانون صحبتی به میان نیامد. زیرا اگر قرار بود حاکمیت قانون لحاظ شود، خیلی از مواردی که اصولگرایان خواهان آن هستند، محقق نمی‌شد.
بر این اساس گفته‌های شما اصولگرایان باید از قانون‌گریزی نفعی ببرند، این بی‌قانونی چه نفعی برای اصولگرایان دارد؟
قانون اساسی به شورای نگهبان فقط اجازه نظارت بر انتخابات را داده است تا از بروز تخلف جلوگیری شود. در صورتی که این شورا بسیاری از نامزدهای طیف اصلاح‌طلب را رد صلاحیت کرد. در انتخابات شوراها  نیز هیات نظارت بر انتخابات چنین عمل کرد. مگر خانم معصومه ابتکار چه مورد منفی در کارنامه خود داشت که صلاحیتش تایید نشد؟ مگر نه اینکه به دلیل نزدیکی به خاتمی و دانشجویان دفتر تحکیم وحدت رد صلاحیت شد؟ آقای محسن هاشمی که تاکنون خدمات درخور توجهی به متروی تهران کرده است، چرا باید رد صلاحیت شود؟ متاسفانه اکنون رد صلاحیت‌ها قانون‌پذیر و قانون‌بردار نیست.   بر اساس قانون اساسی حق نامزدی در انتخابات به همه مردم داده شده است و بعد از خدا این فقط مردم هستند که می‌توانند تصمیم بگیرند که چه کسی صلاحیت دارد و چه کسی ندارد. در هیچ نظامی که از لحاظ سیاسی توسعه یافته و پیشرفته است مانند آمریکا، ژاپن و حتی پاکستان، شاهد رد صلاحیت نامزدها نیستیم. در واقع به این دلیل که نقض قانون به اصولگرایان اجازه باقی ماندن در قدرت را می‌دهد، آنان دیگر حرفی از قانون به میان نمی‌آورند.
با این تفاسیر چرا افرادی خارج اصولگرایی به‌ویژه آقای روحانی و نیز آقای عارف مورد حمایت شما نیز هستند، صحبتی از قانون به میان نیاوردند؟
روحانی و عارف صحبتی از قانون به میان نیاوردند، زیرا به موضوعات مهم دیگری پرداختند. از سوی دیگر این دو نامزد احتیاط کردند. در نظر داشته باشید که طی 24 ساعت گذشته شایعاتی مبنی بر بررسی مجدد صلاحیت آقای روحانی مطرح شد و همه این حق را برای شورای نگهبان قایل شدند که در این مقطع زمانی روحانی را رد صلاحیت کند. درصورتی که قانون اساسی این حق را برای شورای نگهبان قایل نیست.
در این کارزار انتخاباتی و در حالی که مسئله قانون از دید کاندیداهای ریاست جمهوری پنهان مانده است، رسانه «قانون» با شعار قانون، ائتلافی را با نام «ائتلاف قانون» تشکیل داده است. این ائتلاف را چگونه می‌بینید؟
برپایی چنین ائتلافی درست در شرایطی که قانون از نظرها پنهان شده است، جای تقدیر و تشکر دارد. چرا که این ائتلاف قانون‌گرایی و عمل به قانون را دغدغه اصلی خود قرار داده است. اگر بخواهید به عمق مطلب پی ببرید، ریشه خیلی از مشکلات از جمله مسائل و مشکلات اقتصادی از بی‌قانونی ناشی می‌شود و توجه به قانون می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد.
تشکیل ائتلاف قانون چه نتایج مثبتی به‌دنبال دارد؟
حتی اگر از تشکیل این ائتلاف نتیجه‌ای حاصل نشود که این‌گونه نیست، حداقل این مسئله مطرح می‌شود که باید به قانون عمل شود و حکومت باید بیشترین احترام را برای قانون قایل شود. زیرا اگر حکومت به قانون احترام نگذارد، چگونه می‌توان از مردم انتظار داشت که به قانون عمل کنند؟ درواقع کم‌ترین نتیجه تشکیل ائتلاف قانون این است که مانع از فراموش‌شدن این مهم می‌شود.

کریم عبداللهی کاندیدای شورای شهر تهران کد انتخاباتی 5786  از لیست ائتلاف بزرگ قانون.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2085امروزmod_vvisit_counter
1470دیروزmod_vvisit_counter
2085این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
549980این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19981494کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 75 مهمان حاضر
IP شما: 18.117.137.136
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 تیر 1403