Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 10 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
وزیر کشور : احکام بازرسان انتخابات صادر شد./ دشمن در جهت کاهش مشارکت تلاش می کند. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 11 خرداد 1392 ساعت 13:33 بازدیدها:1588 مرتبه

نجار در نشست فرمانداران سراسر کشور:
صدور احکام بازرسان انتخابات/ دشمن در جهت کاهش مشارکت تلاش می‌کند 
وزیر کشور با بیان اینکه دشمن در جهت کاهش مشارکت تلاش می‌کند، از صدور احکام بازرسان انتخابات خبر داد. مصطفی محمدنجار وزیر کشور صبح امروز (شنبه) در نشست فرمانداران سراسر کشور با تاکید بر اینکه باید تا آخرین لحظه، پای کار بایستیم، اظهار داشت: در دیداری که با رئیس‌جمهور نیز داشتم، وی بر حضور گسترده مردم در انتخابات تاکید کرد و امیدواریم شما فرمانداران نیز بسترسازی مناسبی را برای این خواسته رئیس‌جمهور انجام دهید.

 

وی با اشاره به خدمات انجام شده از سوی دولت نهم در 4 سال اخیر، گفت: با سفر به دور افتاده‌ترین نقطه در کشور، نگاه جدیدی برای حل مشکلات اساسی کشور از سوی دولت خدمتگزار ارائه شده است، سهام عدالت و هدفمندی‌ یارانه‌ها برخی از این خدمات بود که توسط دولت خدمتگزار انجام شد.

وزیر کشور با اشاره به تلاش دشمنان برای کاهش میزان مشارکت مردم در انتخابات، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز اقتدار خاصی را در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد، روزی آمریکای جنوبی حیات خلوت ایالات متحده آمریکا بود اما هم‌اکنون ایران در بین مردم این کشور محبوبیت بالایی دارد و آمریکا به دنبال کسب اعتبار مجدد در حیات خلوت خود است.

نجار با بیان اینکه بدون حضور ایران در منطقه هیچ معادله‌ای به نتیجه نخواهد رسید، گفت: به لطف خدا آثار حرکت جمهوری اسلامی ایران را در سوریه می‌بینید؛ می‌بنید که سوریه چگونه موضع مستحکمی را در برابر صهیونیست‌ها گرفته است.

وی با اشاره به 8 سفر رئیس‌جمهور به سازمان ملل، اظهار داشت: هر 8 سفر رئیس‌جمهور با موفقیت و دستاورد همراه بوده و به چالش کشیدن مدیریت معیوب جهانی و رویکرد صلح‌جویانه ایران در این سفرها مورد تاکید واقع شده است.

وزیر کشور بر همین اساس اضافه کرد: البته در کنار دستاوردهایی که داشتیم، منکر مشکلات نیز نمی‌شویم و هر چقدر که پیش می‌رویم، باید احتمال مشکلات بزرگ را هم بدیهم.

نجار خطاب به فرمانداران حاضر در این مراسم، گفت: شما فرمانداران در بطن کار انتخابات هستید، ویژگی خاص این انتخابات برگزاری همزمان انتخابات ریاست‌جمهوری و شوراهاست و همان گونه رهبر انقلاب هم هر دوی آنها را مهم توصیف کردند، ما وظیفه داریم که تمام تلاش خود را برای برگزاری هرچه بهتر هر 2 انتخابات به کار گیریم.

وی تصریح کرد: انتخابات در نظام مردم‌سالاری دینی حق مردم است و همه ایمان دارند که انتخابات برای مردم سرنوشت‌ساز است؛ آحاد ملت نسبت به این انتخابات حساس هستند.

وزیر کشور با بیان اینکه ما هر ساله انتخابات باشکوهی داشتیم، گفت: این انتخابات هم به مانند انتخابات گذشته، لوازم مورد نیاز خود را می‌خواهد که اولین آن خود مردم هستند و دومین آن، نامزدهای انتخابات هستند.

نجار با طرح این پرسش که وظیفه ما به عنوان مجری و دست‌اندرکاران انتخابات چیست، افزود: اول از همه باید امین و پاسدار رای مردم بوده و کاملا بی‌طرف و اجراکننده مر قانونی باشیم؛ دشمنان به دنبال سیاه‌نمایی هستند و ما نیز موظفیم هیچ بهانه‌ای را به فرصت‌طلب‌ها ندهیم؛ باید هوشمندانه و با تدبیر خاصی کار کنیم تا دشمن را در زمین خود پِرس کنیم و اجازه بازی در زمین ما را به آنها ندهیم.

وی با بیان اینکه باید همه اقدامات خود را در یک اتاق شیشه‌ای در معرض دید همگان بگذاریم، اظهار داشت: ما هیچ کار پنهانی نداریم بلکه به دنبال برگزاری سالم و قانونمند انتخابات هستیم، نباید از سر بی‌توجهی و کم‌دقتی از قانون تخطی شود، قانون حرف اول و آخر را می‌زند البته ساز و کار انتخابات محکم و پایدار است و امکان تخطی از قانون برای هیچ احدی متصور نیست.

وزیر کشور در ادامه از صدور احکام ماموران بازرسی و کنترل انتخابات خبر داد و اظهار داشت: تاکنون پنج جلسه را در هیئت مرکزی انتخابات برگزار کردیم و در همه این جلسات تلاش بر این بوده که حداکثر تلاش خود را برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات به کار گیریم.

نجار از برگزاری 12 همایش توجیهی و آموزشی، برگزاری دوره تربیت مربی و تهیه سامانه جامع انتخابات با 36 فرایند برای انتخابات شوراها و 23 فرایند برای ریاست جمهوری، خبر داد و این اقدامات را از جمله کارهای انجام شده برای انتخابات 24 خرداد عنوان کرد.

وی کارهای انجام شده برای تامین امنیت در انتخابات را خوب توصیف کرد و افزود:‌ موضوع بسترسازی برای حضور گسترده مردم در عرصه انتخابات از وظایف مهم من و شما فرمانداران است. ما با نتیجه انتخابات کاری نداریم و حق اعمال نظر و دخالت نداریم، آن چیزی که برای ما مهم، مشارکت گسترده مردم است تا قدرت چانه‌زنی در عرصه بین‌المللی را افزایش داده و روحیه مردم را بالا ببرد.

نجار با بیان اینکه تلاش خواهم کرد تا در حداقل زمان نتیجه انتخابات را به محضر ملت ایران اعلام کنیم، گفت: شما فرمانداران از آغازین ساعت رای‌گیری در روز 24 خرداد باید تمهیدات آسانی را برای رای دادن مردم در نظر بگیرید. همچنین از ویژگی‌های فرهنگی و قومیتی مردم نیز برای تشویق حضور مردم در انتخابات استفاده کنید.

وی در پایان به مراسم 14 خرداد امسال اشاره کرد و گفت: نباید مراسم ارتحال امام خمینی (ره) تحت‌الشعاع انتخابات قرار بگیرد، باید همه مقدمات برای برگزاری این مراسم به صورت هماهنگ انجام شده و وزارت کشور به عنوان نمانده تام‌الاختیار رئیس‌جمهور، تمامی مقدمات لازم را برای تامین مقدمات این مراسم را بر عهده خواهد گرفت.

وزیر کشور پس از پایان سخنانش در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که چرا در این دوره از انتخابات رای‌گیری‌ها به صورت الکترونیکی انجام نشده است، گفت: به جهت نرم‌افزاری و فرآیندهای کار، ما آمادگی کامل را برای این انجام کار داشته‌ایم، اما به دلیل محدودیت زمان و حجم وسیع کار نتوانستیم در این دوره انجام بدهیم، ولی با تجربه‌ای که کسب کرده‌ایم، امیدوار هستیم که در انتخابات آینده انتخابات به صورت صد در صد الکترونیکی انجام شود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2092امروزmod_vvisit_counter
1470دیروزmod_vvisit_counter
2092این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
549987این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19981501کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 82 مهمان حاضر
IP شما: 3.145.87.213
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 تیر 1403