Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 10 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
امام جمعه موقت تهران: امام راحل به رای مردم ایمان داشت. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 10 خرداد 1392 ساعت 14:17 بازدیدها:1922 مرتبه

حجت الاسلام صدیقی در نمازجمعه تهران:
حضور مردم در انتخابات دنیا را مایوس می‌کند/امام راحل به رای مردم ایمان داشت
خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: حضور پرشکوه مردم در انتخابات دنیا را مایوس می‌کند و برای ملت ایران پیروزی بی‌بدیلی رقم خواهد زد. حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی خطیب نمازجمعه امروز تهران در خطبه‌های نمازجمعه، با اشاره به مسئله انتخابات در ایران، گفت: انتخابات برای ما یک آبرو و دفاع لازم است که برای ما سرنوشتمان را رقم می‌زند.

وی ادامه داد: انتخابات برای ما وفاداری به امام، لبیک به خون شهیدان و اجرای دستور ولی فقیه و نایب امام زمان (عج) است.

 

خطیب موقت جمعه تهران، خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوانیم از این مرحله عبور کنیم، باید با حضور پرشکوه مردم در انتخابات و با آرامش و الهام از حرارت گرم مردم که همواره نشان دادند چند قدم از مسئولان جلوتر هستند، و توانسته‌اند حوادثی چون 9 دی را خودجوش ایجاد کنند، انتخابات را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه یقینا این بار هم مردم با حضور پرشکوه خود در انتخابات دنیا را مایوس می‌کنند، افزود: مردم با حضور خود عزت بی‌سابقه‌ای برای نظام اسلامی ایجاد می‌کنند.

وی ضمن بیان حدیثی افزود: خداوند از مومنان زمانی راضی شد که زیر آن درخت با رهبر آسمانی خود از دل بیعت کردند و آسایش و امنیت را برای خود به ارمغان آوردند.

خطیب جمعه موقت تهران با بیان اینکه انتخابات بیعت با شهیدان، امام شهیدان و خلف صالح امام و شهداست، گفت: خداوند وعده داده است زمانی‌که مومنان به عهد خود وفا کردند، از جانب خدا آرامشی برای آنها ایجاد می‌شود که می‌تواند مبدا فتح فتوحات آنها باشد.

صدیقی خطاب به مردم تاکید کرد: شما 34 سال مردانگی و غیرت و اتحاد در برابر دشمن را تجربه کردید و در دوره گذشته با رای 40 میلیونی به دهان دشمنان زدید و خدا نیامرزد سران فتنه را که این عزت را بی‌خاصیت کردند، اما حضور شما مردم در 9 دی در خیابان‌ها نشان داد که جایی‌که احساس کنید دشمن برنامه‌ای دارد و می خواهد در درون شما نفوذ کند، با اتحاد و یکپارچگی از آن عبور می‌کنید و از آن مرحله نیز عبور کردید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه رمز موفقیت این است که امروز مردم نیز با همدیگر یکپارچه باشند، گفت: این بار هم نشان دادید که به قانون پایبند هستید و تمکین عمومی مردم و کاندیداها به تایید صلاحیت‌های شورای نگهبان فتح بزرگی بود که توسط شما رقم خورد و می‌توان آن را به شکل یک فرهنگ بزرگ اخلاقی و مثال زدنی به بیگانگان نشان داد.

صدیقی تاکید کرد: مطمئن هستم این انتخابات نیز برای شما نقطه عطف و پیروزی بی‌بدیلی رقم خواهد زد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالگرد امام خمینی (ره)،‌اظهار داشت: 14 خرداد روز بسیار غمباری برای ملت ایران است که در آن خورشید وجود امام راحل غروب کرد و با رفتن خود دل امت و بشریت را داغدار کرد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران با اشاره به برخی از ویژگی‌های امام گفت: امام یک عصاره و نمونه از حقیقت اهل بیت عصمت و طهارت است که خصوصیات بزرگی داشت و فضائل او به قدری عمیق و ژرف است که نمی‌توان به تمام ابعاد شخصیت‌های او اشاره کرد.

صدیقی با بیان اینکه امام حقیقت دین را یافته بود، تصریح کرد: امام دین شناسی بود که شناخت او از دین ، خدا و پیامبر فراتر از مفهوم ذهنی بود و می‌توان گفت امام در دین خدا ذوب شده بود.

وی با اشاره به برخی ویژگی‌های معنوی امام، گفت: خانه دل امام، خانه خدا بود و اشراق نور حق‌ او را ذوب کرده بود و نشان آن ضجه‌های شبانه امام در نماز شب‌های او بود.

خطیب نمازجمعه امروز تهران تاکید کرد: امام کسی بود که وقتی گفت عالم محضر خداست، این تنها حرفی از سوی او نبود، زیرا امام هم در کلاس حضور بود و هم در کلاس محضر بود.

صدیقی به برخی از ویژگی‌های اخلاقی و رفتاری امام اشاره کرد و گفت: استکبار ستیزی یکی از ویژگی‌های امام بود، به‌طوریکه او با روحیه شکست‌ناپذیر خود قدرت‌های بزرگ و آمریکا را مفتون خود کرده بود و افسانه نفوذناپذیری قدرت‌های باطل را بی‌اثر کرد.

وی تاکید کرد: استکبار ستیزی امام از خصایص مستمر ایشان بود و با استکبار با قدرت رفتار می‌کرد و نشان داد که در برابر آنها نباید سازشی از خود نشان داد.

خطیب نماز جمعه امروز تهران باور یقینی امام نسبت به مردم را یکی دیگر از ویژگی‌های امام دانست و گفت: امام به ملت‌ها ایمان داشت و در این بین ملت ایران را آنچنان یافته بود که آن را از ملت صدر اسلام بالاتر می‌دید.

صدیقی افزود: امام مردم‌محور بود و به آرا و بصیرت آنها اطمینان داشت و می‌دانست مردم ایران هرگز خلاف دین حرکت نمی‌کنند و همواره در خط و مسیر خدا و ولایت و اسلام حرکت می‌کنند.

وی با بیان اینکه امام اسلام را وارد زندگی مردم کرد، گفت: اسلام آمریکایی، اسلام منزوی و بی‌تفاوتی است، اما اسلامی که امام مطرح کرد، اسلامی است که مدیریت و برنامه دارد و نظام‌مند است به‌طوریکه برای نجات بشر از همه قیود و زنجیرهای فکری، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی برنامه دارد.

خطیب نمازجمعه امروز تهران، مقابله با تحجر، التقاط و اسلام التقاطی و متحجران مقدس مآب را از دیگر ویژگی‌های امام دانست و گفت: امام با سه مثلث متفکران و روشنفکران بی تعهد، متحجران مقدس ماب و روح دین درک نکرده و التقاطی‌های که اسلام را در زندگی خود نمی‌خواهند، مبارزه کرد و درحالیکه در خط مبارزه با استکبار جهانی و اسرائیل بود خط مبارزه ای را علیه این مثلث باز کرد و در برابر آنها به مبارزه پرداخت.

صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سالروز تاسیس مجلس و دیدار نمایندگان با رهبری گفت: اینگونه بر می‌آید که حضرت آقا از عملکرد یکساله مجلس تا حدودی رضایت دارند و این بر می‌گردد به عملکرد مجلس طی یک سال گذشته در زمینه اتخاذ مواضع و بیانیه‌های به موقع که امیدواریم استمرار پیدا کند.

وی با اشاره به حوادث سوریه نیز گفت: علیرغم اقتدار ارتش سوریه در زمینه مقابله با تروریست‌های حاضر در این کشور که توسط دولت‌های غربی حمایت می‌شود، می‌بینیم که دنیای دغل منع تسلیحات را بر می‌دارد و به ادعای خود می‌خواهد مسئله سوریه را وارد چالش دیگری کند.

خطیب نمازجمعه امروز تهران به حادثه انفجارهای عراق نیز اشاره کرد و خطاب حاضران در نماز جمعه گفت: برای مردم عراق دعا کنید، زیرا ما در عراق 6 امام بزرگوار داریم و عشق ما نیز در این کشور است.

صدیقی تاکید کرد: امیدواریم مسئله عراق به زودی حل شود و شاهد به پیروزی رسیدن مردم عراق در حوادثی که دشمنان برای آنها رقم می‌زنند باشیم.

وی در خطبه اول نماز جمعه تهران نیز با اشاره به اهمیت مسجد در فرهنگ اسلامی، گفت: مساجد به عنوان بیوت حق‌تعالی شناخته شده‌اند و از مسجد در کنار جایگاه عبادت بودن آن به عنوان محلی برای آموزش دین، تربیت نفوس بشری و محل تهذیب و تزکیه یاد می‌شود.

خطیب نمازجمعه تهران تاکید کرد: مسجد محلی است که در آن اطلاعات عمومی مسلمانان بازگو می‌شود و آزادی‌های سیاسی، اجتماعی، اخلاقی و معنوی آنها بالا می‌رود.

صدیقی با بیان اینکه مسجد محل زدودن غبار دل و کینه‌هاست و در عین حال مرکز تصمیم‌گیری برای جامعه اسلامی است گفت: با این وجود مسجد محل نماز است و نشان می‌دهد که این مسائل نیز به نوعی عبادت محسوب می‌شود.

وی افزود: مغز عبادت‌ها نماز است و بهترین حالت در نماز نیز سجده است که می‌تواند در تزکیه نفس انسان بسیار کمک کننده باشد.

خطیب نماز جمعه امروز با بیان اینکه نماز گره‌گشاست گفت:نمازی که اولیاء الهی می‌خوانند در همه عوالم اثر می‌گذارد به طوریکه با خواندن نماز طلب باران از سوی آنها باران می‌آید و گره‌ها و مشکلات اسلامی حل می‌شود.

صدیقی در پایان تاکید کرد: مساجد باید پاسخگوی نیازهای مختلف اخلاقی، عرفانی، فقهی، اقتصادی و سیاسی و اجتماعی مردم باشد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2057امروزmod_vvisit_counter
1470دیروزmod_vvisit_counter
2057این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
549952این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19981466کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 50 مهمان حاضر
IP شما: 3.137.222.157
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 تیر 1403