Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 10 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
هیچ کاندیدای مجاز به بهره برداری از تریبون های 14 و 15 خرداد نیست. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سه شنبه, 07 خرداد 1392 ساعت 12:19 بازدیدها:1762 مرتبه

مسئول ستاد پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام 15 خرداد:
هیچ کاندیدای مجاز به بهره‌برداری از تریبون‌های 14 و 15 خرداد نیست

 مسئول ستاد پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام 15 خرداد با تشریح برنامه‌های این ستاد در سراسر کشور، تاکید کرد:‌هیچ تریبونی مجاز نیست از امکانات 14 و 15 خرداد برای نامزد خاصی فرصت بهره‌برداری را فراهم آورد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، نصرت‌الله لطفی در نشست خبری که به این منظور برگزار شد خاطرنشان کرد: امسال پنجاهمین سالگرد قیام امام خمینی(ره) و یوم‌الله 15 خرداد است؛ قیام مردم شریفی که امروز بیداری اسلامی حاصل و ثمره آن حرکت الهی است.

 

وی با بیان اینکه "امام راحل درباره این مناسبت همواره در جملات خود از فعل گذشته‌، حال و آینده استفاده می‌کردند"، اظهار کرد: قیام 15 خرداد تنها مناسبتی است که امام(ره) آن را با قیام امام حسین(ع) در عاشورا مقایسه فرموده‌اند و همواره به این جمله تاکید داشتند که ملت ما و بلکه ملت‌های مظلوم از هرچه غفلت می‌کنند، از عاشورا و 15 خرداد نباید غفلت کنند. امام(ره) از بزرگداشت 15 خرداد به عنوان بزرگداشت ارزش‌های انسانی در طول تاریخی بشریت نام می‌برند.

لطفی با بیان اینکه "ما تلاش داریم از این منظر به دنبال جامه عمل پوشاندن و فرمایشات حکیمانه امام باشیم"، ادامه داد: متاسفانه چند سالی با وجود تاکیدات امام خمینی(ره)، مراسم 15 خرداد در حاشیه و تحت‌الشعاع مراسم 14 خرداد قرار گرفته است و این در حالی است که 15 خرداد تنها مناسبتی است که امام هم بحث راهپیمایی و هم بحث تعطیلی آن روز را مطرح کردند.


مسئول ستاد پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام 15 خرداد افزود: از اهداف ما این است که به بهانه پنجاهمین سالگرد این قیام خونین یک حرکت جدید برای جبران غفلت‌هایی که در سال‌های گذشته متوجه ما و این حرکت عظیم شده است، داشته باشیم.


لطفی با بیان اینکه "قیامی که امام آغازگر آن بود، دقیقا در مقابل حرکتی که در راستای حذف مذاهب دینی در جامعه اسلامی بود، قرار داشت"، اظهار کرد: این قیام به عنوان تجدید حیات انسان از سوی امام راحل نامگذاری شد و بر این اساس ما به دنبال این هستیم که با یک حرکت تبیینی در جهت تبیین تجلی رهبری و مدیریت بی‌بدلیل امام در عرصه بین‌المللی تلاش کنیم.


وی با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری ادامه داد: ان‌شاءالله 14 و 15 خرداد امسال مقدمه‌ای بر تحقق یک حماسه سیاسی در 24 خردادماه خواهد بود. 14 و 15 خرداد امسال به عنوان یک فرصت در خلق حماسه در 14 خرداد و پایبندی به آرمانهای اولیه امام‌، شهدا و حماسه‌آفرینان این قیام است.


در ادامه این نشست، لطفی با تاکید بر اینکه "شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کاملا هماهنگ با ستاد مرکزی امام راحل عمل می‌کند"، خاطرنشان کرد: طبق مصوبه قانونی مسئولیت برگزاری سالگرد امام بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی است ولی در تهران به دلیل اینکه حرم مطهر امام قرار دارد مسئولیت برگزاری مراسم ارتحال با تولیت حرم امام است. مسئولان شورا نیز به عنوان عضوی در ستاد برگزاری این مراسم در تهران حضور دارند.


مسئول ستاد پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام 15 خرداد با بیان اینکه "برگزاری این مراسم در سایر استانها بر عهده شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اسلامی است"، اظهار کرد: امسال یکسری مراسم اختصاصی و یکسری مراسم عمومی در سطح کشور برگزار خواهد شد. در این بین، برخی از استان‌ها به دلیل جایگاه‌های ویژه‌ای که در خلق این قیام و این حماسه بزرگ داشتند، میزبان مراسم اختصاصی خواهند بود. از جمله این برنامه‌ها، همایش بین‌المللی «بیداری اسلامی،‌ دستاورد قیام خونین 15 خرداد سال 42» است که در مدرسه فضیه قم و با حضور شخصیت‌ها و سخنرانی از حوزه علمیه و طلاب غیرایرانی در روز یکشنبه 12 خرداد برگزار می‌شود. از حاشیه‌های این مراسم رونمایی از تمبر یادبود نیم قرن بزرگداشت قیام 15 خرداد خواهد بود.


وی با بیان اینکه "ستادهای استانی از بهمن‌ماه سال گذشته تشکیل شده است"، افزود: در سطح استانها نیز بیش از 25 همایش خواهیم داشت و در نظر داریم به منظور بزرگداشت شهدای 15 خرداد، بیش از 30 یادواره از این شهدا در سطح کشور برگزار شود. در بخش تدوینی نیز قصد داریم تا 15 خرداد از پنج جلد کتاب در ارتباط با این قیام خونین رونمایی کنیم و همچنین تا پایان سال به تعداد این کتابها افزوده خواهد شد.


لطفی از برگزاری 500 نمایشگاه در سطح شهرستان‌ها خبر داد و گفت: این 500 نمایشگاه برای مجموع شهرستانها و مراکز استانها و به عنوان خرداد مناسبت‌ها برگزار خواهد شد. این نمایشگاه‌ها به بیان مجدد قیام 15 خرداد و آرمانهایش برای نسل سومی که در آن روز حضور نداشتند می‌پردازد. 15 خرداد امسال فقط محدود به خردادماه نخواهد بود بلکه امسال سال بزرگداشت نیم قرن 15 خرداد است و ان‌شاءالله بعد از انتخابات این بزرگداشت شتاب بیشتری خواهد گرفت.


مسئول ستاد پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام 15 خرداد با اشاره به اینکه این روز مصادف با سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) است، تاکید کرد: ما این همزمانی را یک فرصت قلمداد می‌کنیم چراکه امام خمینی 15 خرداد را عزای عمومی اعلام کرده و حال ما در این روز هم از عزای 15 خرداد و هم عزای شهادت امام موسی کاظم (ع) را خواهیم داشت.


وی با بیان اینکه در روز 15 خرداد امسال تجمعاتی با حضور هیات‌های مذهبی در سطح کشور برگزار خواهد شد، اطلاع داد: این تجمع‌ها در برخی از شهرستان‌ها بخصوص در شهرستان‌های قم، ورامین و پیشوا به راهپیمایی ختم خواهد شد. در شهرستان قم پس از تجمع مردم پیرامون بیعت امام راحل در این شهرستان به سمت حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه خواهد داشت. گلباران قتلگاه شهدای ورامین از دیگر برنامه‌های است که در بعدازظهر روز 15 خرداد انجام خواهد گرفت.


لطفی با تاکید بر اینکه "هیچ تریبونی مجاز نیست از امکانات 14 و 15 خرداد برای نامزد خاصی فرصت بهره‌برداری را فراهم آورد"، افزود: با توجه به نزدیکی انتخابات ریاست جمهوری ما برای انتخاب سخنران‌های این مراسم در سطح استان‌ها محدودیت‌هایی را داشتیم، لذا تصمیم گرفتیم برای مراکز استان از تهران و برای شهرستان‌ها از مراکز استان‌ها سخنران‌هایی را اعزام کنیم.


مسئول ستاد پنجاهمین سالگرد بزرگداشت قیام 15 خرداد در پایان گفت: برگزاری شب شعر و همچنین مسابقات فرهنگی و ورزشی از دیگر برنامه‌های امسال است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2106امروزmod_vvisit_counter
1470دیروزmod_vvisit_counter
2106این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
550001این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19981515کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 96 مهمان حاضر
IP شما: 18.219.62.35
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 تیر 1403