Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 10 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
18 روز تا انتخابات 24 خرداد 92 در ایران . بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
دوشنبه, 06 خرداد 1392 ساعت 15:50 بازدیدها:2714 مرتبه

انتخابات ریاست جمهوری 92 ایران: بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری .

18 روز تا انتخابات؛ آخرین اخبار انتخابات

*  تنها 18 روز به برگزاری حماسه انتخابات 24 خرداد باقی است و در استان خوزستان نیز شرایط خلق حماسه ای دیگر در حال فراهم شدن است.

منطقه خوزستان، با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و همچنین انتخابات شوراها، فعالیت ستادها و هیات‌های اجرایی انتخابات در خوزستان آغاز شده است و بر اساس اعلام رئیس ستاد انتخابات استان، شرایط برای برگزاری انتخاباتی سالم و باشکوه در خوزستان فراهم است.

آخرین اخبار انتخاباتی استان خوزستان به نقل از ستاد اطلاع رسانی انتخابات و همچنین پیگیری خبرنگاران ایسنا در خوزستان به شرح زیر است:


بایدها و نبایدهای تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری

 


رئیس ستاد انتخابات خوزستان دستورالعمل تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را تشریح کرد.


سیدکریم حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا در خوزستان، اظهار کرد: برای تبلیغات یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری مواردی به عنوان مجاز و غیرمجاز در نظر گرفته شده است که کاندیداها و همچنین ستادهای تبلیغاتی نامزدها موظف به رعایت این موارد هستند.


وی موارد مجاز در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را به شرح زیر عنوان کرد:


1) مطبوعات دولتی یا مطبوعاتی که به نحوی از بودجه عمومی استفاده می کنند می توانند در راستای تشویق مردم به شرکت در انتخابات، آگهی مبنی بر تشویق به مشارکت انتخاباتی سازمان ها، نهادها ، احزاب و گروه ها را منعکس نمایند.


2) پخش تراکت، نصب پوستر و بنر توسط سازمان ها، نهادها، اقشار، گروه ها، جمعیت ها و احزاب قانونی بدون ذکر نام و عکس کاندیداها صرفاً جهت اطلاع رسانی و تشویق مردم برای حضور پرشور در انتخابات دراماکن مجاز (که از سوی شهرداری ها با هماهنگی فرمانداران و بخشداران مشخص می شود)


3) استفاده از تلویزیون های شهری به منظور جلب مشارکت حداکثری مردم درانتخابات و بدون تبلیغ له یا علیه کاندیداها


4) اعلام نظر شخصیت ها در تایید نامزدها بدون ذکر عنوان و مسئولیت خود، مشروط به اینکه مدرک کتبی مربوط به امضای آنها (شخصیتها) تسلیم هیات اجرایی انتخابات شده باشد.


5) مجامع و گروه‌های هر حوزه انتخابیه می توانند حمایت خود را از نامزد مورد نظر کتباً به وی اعلام و نامزد مزبور می تواند حمایت اقشار و گروه های مختلف را در ذیل دو نوع پوستر مجاز و زندگی نامه منتشر نماید.


6) پوستر و عکس در دو فرم مجاز بوده و اندازه آن محدود نشده است و صرفاً باید کاغذی باشد. مقصود از استفاده از دو فرم عکس نیز دو نوع پوستر کاغذی می باشد که به شکل تمام رخ یا نیم رخ و حتی ایستاده به صورت رنگی یا سیاه و سفید چاپ شده باشد. نوشتن مطالب تبلیغاتی در صدر یا ذیل هر دو نوع فرم عکس بلااشکال است.


7) استفاده از هرگونه تابلو، بنر، پلاکارد و... در محل ستاد انتخابات (تبلیغاتی) نامزدها


8) استفاده از تراکت از طرف نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری. مقصود از پلاکارد و تراکت عبارت از هرگونه تبلیغات پارچه ای، کاغذی، مقوایی، فلزی و سیلک است.


9) انجام سخنرانی، پرسش و پاسخ از طرف نامزدهای انتخاباتی و طرفداران ایشان در مکان های مجاز مشروط به اینکه از بلندگوی ثابت یا سیار خارج از محیط سخنرانی استفاده نکنند.


10) حضور و فعالیت کارمندان خارج از ساعات اداری جهت فعالیت تبلیغاتی برای نامزدها (به شرط عدم استفاده از امکانات دولتی و عدم استفاده از عناوین شغلی خود)


11) نامزدهای ریاست جمهوری می توانند با تشکیل یک ستاد اصلی تبلیغات در مرکز کشور، مراکز استان‌ها و شهرستان‌ها، دارای ستادهای فرعی متعدد دیگری (اعم از خواهران و برادران) نیز با مسئولیت ستاد تبلیغات اصلی هر استان و شهرستان باشند. (به شرط معرفی کتبی مسئول ستاد تبلیغات اصلی استان و شهرستان از سوی نامزد یا ستاد تبلیغات مرکزی آنها). ستادهای فرعی باید توسط مسئول ستاد تبلیغات شهرستانی نامزد با ذکر محل استقرار و مسئول مربوطه به فرمانداری شهرستان معرفی گردند.


12) برگزاری هرگونه مراسم و اجتماعات پس از کسب مجوز از وزارت کشور یا فرمانداری‌ها، بر اساس آیین نامه اجرایی قانونی احزاب.


13) نصب آثار تبلیغاتی مجاز صرفاً در فضاهای مجازی که بدین منظور از سوی شهرداری تدارک دیده شده است.( در شهرستان هایی که شهرداری چنین فضاهای را آماده کرده باشد)


14) چاپ زندگینامه و جزوه نامزدها در روزنامه ها و مجلات مربوط به بخش خصوصی در مهلت قانونی تبلیغات.


15) به منظور جلوگیری از هتک حرمت مقدسات، شایسته است نامزدها جهت تبلیغات از اسماء جلاله، آیات قرآنی و ادعیه در طراحی و تبلیغات مجاز پوسترها و تراکت هایی که در معابر یا مراسمات توزیع می گردد، استفاده نکنند، زیرا ممکن است اسامی مذکور در معابر و در زیر پا قرار گیرد.


16) استفاده از فضای مجازی و لوح های فشرده برای تبلیغات مجاز در ایام قانونی تبلیغات با رعایت اخلاق انتخاباتی و نیز قانون نحوه فعالیت در فضای مجازی بلامانع است.


17) پخش و توزیع تراکت، بروشور و عکس های داوطلبین خارج از محیط مسجد، مصلی، مدارس، دانشگاه ها و سایر اماکن عمومی و دولتی در مهلت قانونی تبلیغات.


18) فعالیت تبلیغاتی مجامع و گروه ها در روزنامه ها و نشریات غیردولتی.


19) فعالیت تبلیغاتی نامزدها محدود به زمان است و آغاز آن از تاریخ اعلام اسامی نامزدها توسط وزارت کشور و پایان آن ساعت 8 صبح روز 23 خرداد می باشد.


20) حمایت اعضای سازمان های غیردولتی از نامزدها فقط با عنوان شخصیت حقیقی نه حقوقی و بدون ذکر نام سازمانی که در آن عضو هستند.


21) هر گونه فعالیت سازمان های غیردولتی در چارچوب قوانین و مقررات مرتبط برای جلب و افزایش مشارکت حداکثری مردم درانتخابات ریاست جمهوری با رویکرد حمایت از اصل انتخابات و بدون معرفی و حمایت از نامزد خاص


22) نصب پوستر و عکس تبلیغاتی نامزدها بر روی شیشه اماکن صنفی خصوصی، ساختمان‌ها و بدنه خودروهای شخصی با کسب اجازه از مالکین آنها.


23) چاپ اوراق و اقلام تبلیغاتی در چاپخانه‌ها به شرطی مجاز است که شرایط زیر رعایت شود:

الف) ستاد تبلیغات انتخاباتی نامزد درخواست کتبی و رسمی خود را به چاپخانه اعلام نمایند.

ب) نشانی دقیق چاپخانه و تاریخ چاپ در اوراق تبلیغاتی درج شود.

 


رئیس ستاد انتخابات خوزستان همچنین موارد غیرمجاز در تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را به شرح زیر اعلام کرد:


1) رعالیت تبلیغاتی از تاریخ اعلام رسمی نامزدها له یا علیه نامزدهای ریاست جمهوری از میز خطابه نماز جمعه و یا هر وسیله دیگری که جنبه رسمی و دولتی دارد.


2) فعالیت کارمندان در ساعات اداری


3) استفاده از وسایل و سایر امکانات وازرتخانه‌ها و ادارات، شرکت‌های دولتی و موسسات وابسته به دولت و نهادها و موسساتی که از بودجه عمومی به هر مقداری استفاده می کنند.


4) هرنوع برنامه یا مصاحبه در رادیو و تلیویزیون با پخش مستقیم یا غیرمستقیم له یا علیه یکی از نامزدهای انتخاباتی


5) در اختیار قراردادن امکانات موسسات و نهادهایی که دارایی آنان از اموال عمومی است برای نامزدها و طرفداران آنان. توضیح: بر اساس قانون، فهرست موسسات علمی غیردولتی مصوب 73 و اصلاحات بعدی، موسسات عمومی غیردولتی عبارتند از: شهرداری ها و شرکت‌های تابعه آن، بنیاد مستضعفان و جانبازان، بنیاد پانزده خرداد، سازمان تامین اجتماعی، فدراسیون آماتوری ورزشی، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، موسسه جهاد نصر، جهاد استقلال و جهاد توسعه زیر نظر جهاد سازندگی، دهیاری‌ها، سازمان دانش آموزی، هلال احمر، کمیته امداد امام، بنیاد شهید و انقلاب اسلامی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، کمیته ملی المپیک ایران، سازمان تبلیغات اسلامی، بنیاد امور بیماری‌های خاص، کتابخانه حضرت آیه الله مرعشی نجفی(قم)، صندوق بیمه روستاییان و عشایر، جهاد دانشگاهی و صندوق تامین خسارت های بدنی


6) صدور اطلاعیه، اعلامیه و نصب و الصاق پلاکارد توسط ادارات، سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی، نهادها و اعضای آنها با ذکر سمت خود


7) فعالیت مدیران کل وزارتخانه‌ها، روسای ارگان‌ها، سازمان‌های دولتی و دانشگاه ها و سرپرستان آنان در ساعات اداری و استفاده از امکانات دولتی و عناوین شغلی خود.


8) درج آگهی یا مطالبی علیه نامزدهای انتخاباتی توسط کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و سایر شبکه های مجازی


9) نوشتن مطالبی دال بر انصراف حمایت گروه یا اشخاصی از نامزهای معین توسط کلیه رسانه‌های دیداری، شنیداری، مکتوب، الکترونیک و سایر شبکه‌های مجازی


10) ارتکاب اعمال فوق از طریق غیرمطبوعات توسط شخص یا اشخاص


11) هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی در تبلیغات اتخاباتی از سوی داوطلبان ریاست جمهوری و طرفداران آنها


12) استفاده از هرگونه پلاکارد همچون بنر، پارچه آویز و بیلبورد، سیلک و ... (جز در محل ستاد انتخاباتی )، دیوارنویسی و کاروان های تبلیغاتی و استفاده از بلندگوهای سیار در خارج از محیط سخنرانی (قانون اصلاح ماده واحده الحاقی به قانون انتخابات مصوب 1370/05/06 مجلس شواری اسلامی مصوب 1370/12/28 و استفساریه)


13) تبلیغ نمایندگان نامزدها یا علیه هر یک از کاندیدها در شعب اخذ رای


14) اعلام نظر شخصیت ها در تایید کاندیداها با ذکر عنوان و مسئولیت شان و بدون ارائه مدرک کتبی مربوط به امضای آنان به هیات اجرایی انتخابات


15) برگزاری راهپیمایی ها و نیز تشکیل اجتماعات در میادین و پارک های عمومی بدون کسب مجوز از وزارت کشور


16) فعالیت اعضای سازمان های غیردولتی (NGO) با شخصیت حقوقی برای حمایت از کاندیدای مورد نظر


17) تبلیغ به نفع یا علیه هر یک از داوطلبان انتخاباتی از سوی مقامات اجرایی و نظارت انتخابات


18) الصاق اعلامیه، عکس، پوستر و هرگونه تبلیغاتی بر روی علائم راهنمایی و رانندگی، تابلوی بیمارستان‌ها، تابلوی مدارس و سایر موسسات آموزشی دولتی و وابسته به دولت


19) محو یا پاره نمودن آگهی یا پوسترهای تبلیغاتی نامزدهای انتخاباتی که در محل های مجاز الصاق گردیده است


20) برگزاری سخنرانی یا تشکیل اجتماعات در شهرستان ها بدون دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح


21) پخش برنامه های تبلیغاتی ضبط شده نامزدها در صدا و سیما که در برگیرنده مطالب توهین آمیز یا هتک سایر نامزدها یا دیگر افراد و یا مغایر با قانون باشد.


22) انجام فعالیت‌های انتخاباتی توسط نامزدهای ریاست جمهوری خارج از مهلت قانونی تبلیغات


23) چاپ و توزیع هرگونه آگهی تبلیغاتی چاپی بدون درج نام و نشانی دقیق چاپخانه و تاریخ چاپ در ذیل آن


24) ادارت و سازمان های دولتی و عمومی و شرکت هایی که اموال و امکانات سازمان های مذکور را اجاره نموده اند مجاز به عقد قرارداد و اخذ هزینه برای در اختیار قرادادن اموال، اماکن و امکانات خود برای تبلیغات نامزدها از قبیل تابلوها و سازه های تبلیغاتی نمی باشند.


این خبر به روز می شود...

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2048امروزmod_vvisit_counter
1470دیروزmod_vvisit_counter
2048این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
549943این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19981457کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 41 مهمان حاضر
IP شما: 18.227.72.122
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 تیر 1403