Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای شهر و روستا اصفهان همزمان با سایر نقاط کشور مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
پنجشنبه, 22 فروردین 1392 ساعت 20:27 بازدیدها:1642 مرتبه

ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای اصفهان        
فرماندار اصفهان گفت: ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان از 26 فروردین جاری آغاز می شود.
به گزارش موج حضور، ˈفضل الله کفیلˈ روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در اجرای ماده 45 آیین نامه اجرایی انتخابات شوراهای اسلامی شهر، ثبت نام از داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا از 26 فروردین جاری تا اول اردیبهشت 92 به مدت هفت روز انجام می شود.

وی اظهارکرد: واجدین شرایط قانونی می توانند همه روزه در وقت اداری با در دست داشتن اصل کارت ملی و شناسنامه عکس دار، چهار قطعه عکس جدید 4×3، دو نسخه تصویر کلیه صفحه های شناسنامه و کارت ملی، اصل و تصویر کارت پایان خدمت یا مدرک دال بر مشخص بودن وضعیت خدمت وظیفه عمومی، اصل و تصویر مدرک تحصیلی معتبر و ارائه گواهی قبول استعفاء برای اشخاصی که مشمول ماده 28 قانون انتخابات می باشند، به فرمانداری شهرستان اصفهان مراجعه کنند.

 

وی تصریح کرد: به استناد ماده 26 قانون، داوطلبان هنگام ثبت نام باید تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران و حداقل سن 25 سال تمام را داشته باشند.

فرماندار اصفهان افزود: اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران نیز از دیگر شرایط در نظر گرفته شده برای کاندیداهای شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی تصریح کرد: داشتن حداقل مدرک فوق دیپلم یا معادل آن برای شورای شهرهای تا 20 هزار نفر جمعیت و داشتن حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن برای شورای شهرهای بالای 20 هزارنفر جمعیت الزامی است.

وی ادامه داد: برابر قانون، اشخاص جانباز، آزاده یا فرزند شهید از یک مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار می باشند و کارت پایان خدمت نظام وظیفه عمومی یا کارت معافیت دائم از خدمت برای مردان نیز در شرایط قید شده است.

کفیل گفت: اقلیتهای دینی شناخته شده در قانون اساسی به جای اسلام باید به اصول دین خود اعتقاد و التزام عملی داشته باشند.

وی متذکر شد: اعضای شوراها باید در محدوده حوزه انتخابیه خود سکونت اختیار نمایند و همچنین تغییر محل سکونت هر یک از اعضای شورا از محدوده حوزه انتخابیه به خارج از آن موجب سلب عضویت خواهد شد.

وی با اشاره به ماده 28 قانون انتخابات، اشخاصی که بواسطه مقام و شغل خود از داوطلب شدن برای شوراهای اسلامی محروم هستند و می بایست برای حضور در این انتخابات استعفا دهند را شامل رییس جمهور و مشاورین و معاونین وی، نمایندگان خبرگان رهبری، وزرا، معاونین و مشاورین آنان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، اعضای شورای نگهبان، رئیس قوه قضاییه و معاونین و مشاورین وی، رییس دیوان عالی کشور، دادستان کل کشور و معاونین و مشاورین آنان، رییس دیوان عدالت اداری، رییس دیوان محاسبات کشور و معاونین وی، دادستان دیوان محاسبات بیان کرد.

وی افزود: رییس سازمان بازرسی کل کشور و معاونین وی، شاغلین نیروهای مسلح، رؤسای سازمان ها و ادارات عقیدتی سیاسی نیروهای مسلح، رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و معاونین وی، دبیر هیات دولت، رؤسای دفاتر سران سه قوه، رؤسا و سرپرستان سازمان های دولتی، رؤسای دانشگاه ها (دولتی و غیر دولتی )، رییس دانشگاه آزاد اسلامی، رؤسای کل و مدیران عامل بانک ها، رییس جمعیت هلال احمر و معاونین وی، رییس بنیاد مستضعفان و جانبازان، سرپرست بنیاد شهید، سرپرست بنیاد مسکن، سرپرست کمیته امداد امام، رؤسای سازمان ها، مدیران عامل شرکت های دولتی (مانند شرکت مخابرات، دخانیات...) نیز شامل این ماده قانونی هستند.

فرماندار اصفهان ادامه داد: سرپرست نهضت سوادآموزی، رییس سازمان نظام پزشکی ایران، مدیران کل تشکیلات ستادی وزارتخانه ها و سازمان ها و ادارات دولتی و سایر رؤسا، مدیران و سرپرستانی که حوزه مسئولیت آنان به کل کشور تسری دارد جهت عضویت در شوراهای اسلامی سراسر کشور از دیگر مقامات عنوان شده در این ماده قانونی هستند.

کفیل از دیگر مقاماتی که باید برای شرکت در انتخابات شوراهای شهر و روستا از سمت خود استعفا دهند شامل استانداران و معاونین و مشاورین آنان، فرمانداران و معاونین آنان، شهرداران و معاونین آنان، بخشداران ، مدیران کل ادارات استانداری، مدیران کل، سرپرستان ادارات کل، معاونین ادارات کل، دادستان ها، دادیارها، بازپرس ها، قضات، رؤسای دانشگاه ها، رؤسای بانک ها، رؤسا، سرپرستان و معاونین و سازمان ها و شرکت های دولتی و نهادها و مؤسسات دولتی و یا وابسته به دولت که از بودجه عمومی به هر مقدار استفاده می نمایند و سایر رؤسا، مدیران و سرپرستان استان، شهرستان و بخش به ترتیب جهت عضویت در شوراهای اسلامی واقع در محدوده استان، شهرستان و بخش محل خدمت بیان کرد.

وی افزود: شهرداران، مدیران مناطق شهرداری و مؤسسات و شرکت های وابسته و شاغلین در شهرداری و مؤسسات و شرکت های وابسته به آن و همچنین دهیاران و شاغلین در دهیاری برای عضویت در شورای اسلامی شهر محل خدمت شامل ماده 28 قانون انتخابات هستند.

فرمانداری اصفهان گفت: داوطلبان توجه نمایند برابر بند 4 ماده 28 قانون افرادی که به عنوان عضو شوراهای اسلامی انتخاب شوند در طول مدت عضویت نمی توانند در سمت های فوق الذکر مشغول به کار شوند.

وی یادآور شد: به استناد ماده 30 قانون هیچ یک از داوطلبان عضویت در شوراها نمی توانند هم زمان در بیش از یک حوزه انتخابیه به عنوان داوطلب عضویت در شورا ثبت نام نمایند؛ در غیر اینصورت اسم آنان از فهرست داوطلبان حذف و تا پایان دوره از داوطلب شدن در انتخابات شوراها محروم می شوند.

به گزارش ایرنا، افرادی که در بخش های کوهپایه، جلگه، بن رود، جرقویه علیا و جرقویه سفلی از توابع شهرستان اصفهان قصد ثبت نام برای شوراهای اسلامی روستا را دارند باید به بخشداری های مربوطه مراجعه کنند.

همچنین ثبت نام کنندگان برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای بخش مرکزی می توانند به فرمانداری اصفهان مراجعه کنند.

ثبت نام کنندگان برای انتخابات شورای اسلامی شهر در شهرهای اصفهان، ورزنه، قهجاورستان، سجزی، کوهپایه، زیار، تودشک، حسن آباد، هرند، اژیه و بهارستان باید به فرمانداری شهرستان اصفهان واقع در خیابان 22 بهمن، مجتمع اداری غدیر (امیرکبیر) مراجعه کنند.

فرماندار اصفهان همچنین آگهی ثبت نام نامزدهای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای این شهرستان را برای نصب در اماکن عمومی ابلاغ کرده است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

4083امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
8319این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
5241این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19987728کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 443 مهمان حاضر
IP شما: 18.116.118.87
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403