Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
چهارشنبه, 13 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
اخبار گوناگون: زمان واریزی یارانه های فروردین و 4 برابر شدن قیمت آب تا گرانی نان در اردیبهشت مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
شنبه, 17 فروردین 1392 ساعت 13:24 بازدیدها:1482 مرتبه

از 4برابر شدن قیمت آب تا گرانی نان در اردیبهشت و زمان واریز یارانه های فروردین!
ذره بین اقتصادی: در این شرایط مشخص نیست که از امروز با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و آغاز سال کاری جدید آیا خودروسازان موفق خواهند شد محصولات سواری خود را به دو کیسه هوا تجهیز کنند و در غیر این صورت آیا شماره‌گذاری این خودروها متوقف خواهد شد یا نه.گروه اقتصادی ـ «عدم شماره گذاری خودروهای بدون ایربگ؟!» رئیس سازمان ملی استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران گفت: نصب ایربگ بر روی تمامی خودورها از ابتدای سال جاری اجباری است و بر این اساس، پلیس از شماره‌گذاری خودروهای بدون ایربگ خودداری خواهد کرد.


نظام‌الدین برزگری تصریح کرد: موضوع اجباری شدن نصب ایربگ بر روی تمامی خودروها از مدتها قبل به خودروسازان اعلام شده بود و هیچ بهانه‌ای از سوی آنها پذیرفته شده نیست.


ذره بین اقتصادی: گفتنی است مقرر شده بود نصب ایربگ بر روی تمامی خودروهای تولید داخلی از ابتدای مهرماه سال 91 اجباری شود که بر اساس رایزنی‌های صورت گرفته و برخی موانع از جمله مشکلات واردات و کمبود تولید داخلی، این موضوع به ابتدای سال 92 موکول شد.

در این شرایط مشخص نیست که از امروز با پایان یافتن تعطیلات نوروزی و آغاز سال کاری جدید آیا خودروسازان موفق خواهند شد محصولات سواری خود را به دو کیسه هوا تجهیز کنند و در غیر این صورت آیا شماره‌گذاری این خودروها متوقف خواهد شد یا نه.

***

عدم کاهش قیمت خودرو

احمد نعمت‌بخش -دبیر انجمن خودروسازان ایران- در اولین اظهارنظر درباره قیمت خودروها در سال جدید اظهار کرد که مصوبه شورای رقابت درباره کاهش قیمت خودروها اجرایی نخواهد شد.

وی افزود: بنابراین شورای رقابت باید این مصوبه را اصلاح کرده و مبنای قیمت‌گذاری را نرخ‌های اسفند ماه سال 90 به اضافه تورم 12 ماهه سال 91 قرار دهد. در آن صورت مصوبه این شورا را اجرا خواهیم کرد.

دبیر انجمن خودروسازان ایران تصریح کرد: شرکت‌های خودروساز خصوصی بوده و سهامداران خرد و کلان زیادی دارند به همین دلیل نمی‌توانند به بهانه‌های مختلف محصولات خود را با ضرر و زیان عرضه کنند.

***

پیش فروش سکه متوقف شد؟!

پرونده اجرای فاز دوم طرح پیش فروش سکه که کمتر از یک ماه اجرایی شد ( از هشتم تا بیست و هشتم اسفندماه سال 91)، توسط بانک مرکزی بسته شد.


یک مقام مسئول در بانک مرکزی در گفتگو با مهر از توقف اجرای طرح پیش فروش سکه توسط بانک مرکزی در سال جاری خبرداد و گفت: فاز دوم اجرای این طرح تا پایان وقت کاری سال 91 بود و ادامه طرح در سال 92 انجام نخواهد شد.

ذره بین اقتصادی: طرح پیش فروش سکه از هشتم اسفندماه سال 91 با عاملیت بانک تجارت آغاز و تا پایان وقت اداری 28 اسفندماه به منظور تامین نیازهای خرد مردم به مسکوکات طلا ادامه داشت. بر این اساس اجرای فاز دوم طرح پیش فروش سکه بانک مرکزی در کمتر از یک ماه به اتمام رسید.

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی پیش از این با بیان اینکه از طرح پیش فروش سکه در مرحله دوم استقبال نشد، گفته است: این در حالی است که انتظار می رفت در این مرحله نیز مانند مرحله اول از طرح پیش فروش استقبال شود.

بهمنی دلیل اصلی عدم استقبال از طرح پیش فروش در این دوره را کاهش نرخ طلا و دلار در بازارهای جهانی و داخلی ذکر کرد.

***

4برابر شدن قیمت آب؟!

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور با تاکید بر این‌که به ارزش ذاتی و اقتصادی‌ آب در کشور اصلا توجه نشده است، در مورد اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها در سال جاری اظهار کرد: در این مورد دولت و مجلس باید به تفاهم برسند.

سید مهدی ثمره هاشمی در پاسخ به این پرسش که‌ آیا ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها قولی در مورد زمان اجرای گام دوم به شرکت آبفا نداده است گفت: ستاد هدفمندی‌ یارانه‌ها دولت است، ما خودمان هم دولتیم؛ دولت به دولت قول نمی دهد.

وی افزود با تاکید بر این‌که ما آماده اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها هستیم، گفت: به محض کسب اجازه گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها اجرا می‌شود.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب کشور در پاسخ به این پرسش که آیا با عدم اجرای گام دوم در زمان نزدیک شرکت آب وفاضلاب دچار مشکل نمی‌شود گفت: با عدم اجرای گام دوم هدفمندی‌ یارانه‌ها بسیار دچار مشکل می‌شویم. با توجه به شرایط یا باید تعرفه اصلاح شود که بتوانیم هزینه ها را پوشش دهیم و یا این که مابه التفاوت دولت را از جایی پرداخت کند.

وی با اشاره به این‌که در حال حاضر یک چهارم قیمت تمام شده آب شرب از مشترکین گرفته می‌شود، اظهار کرد:‌ آب دارای یک ارزش ذاتی و اقتصادی است که متاسفانه در کشور ما اصلا به آن توجه نشده است.

ذره بین اقتصادی: هم اکنون از مشترکین تقریبا یک چهارم هزینه تمام شده آب شرب براساس قیمت آن در سال 89 که به طور متوسط هزار تومان است دریافت می‌شود.

***

علت افزایش قیمت میوه

قبل از آغاز سال جدید، رییس اتحادیه باغداران قیمت منطقی برای انواع میوه‌ در ایام عید و تعطیلات نوروزی را اعلام کرده بود که بر اساس آن باید هر کیلوگرم سیب درجه یک 2300 تومان، پرتقال درجه یک 1350 تومان، کیوی درجه یک کیلویی 1700 تومان و خیار نیز کیلویی 1200 تومان فروخته می‌شد اما در هیچ یک از مناطق تهران حتی مراکز تعاونی‌ میوه و تره‌بار این قیمت‌ها مشاهده نشد.


در ایام نوروز هر کیلوگرم پرتقال از 2800 تا 3500 تومان، سیب 2000 تا 3000 تومان، کیوی 2000 تا 3500 تومان و خیار از 1800 تا 2500 تومان فروخته شد که مجتبی شادلو _ رییس اتحادیه باغداران _ در این باره گفت: علت‌ افزایش چند برابری قیمت پرتقال در روزهای ابتدایی سال، محدودیت توزیع این محصول در بازار بود؛ در صورتیکه پیش از پایان سال گذشته حدود 60 هزار تن پرتقال در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار داشت از 26 اسفند‌ تا روز پایانی سال گذشته توزیع این محصول در بازار با محدودیت مواجه شد.

ذره بین اقتصادی: به نظر می رسد باید پیش از پایان سال، بازار و سیستم‌های حمل‌ونقل مدیریت می‌شد تا در ایام تعطیلات با چنین مشکلاتی مواجه نشویم. محدودیت توزیع پرتقال باعث به هم خوردن جو بازار شد و برخی از این وضعیت سوء‌استفاده کردند. از ابتدای سال تاکنون قیمت انواع میوه در بازار با افزایش 50 تا 100 درصدی مواجه شده که به نظر می رسد علت این افزایش قیمت، نبود نظارت در بازار، محدودیت توزیع میوه در شب عید و تعطیلی سردخانه‌ها و سیستم حمل‌ و نقل و خدمات در روزهای تعطیل بوده است.

***

نان گران می شود؟!

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران از پاداش ویژه رئیس جمهور به گندمکاران در سال جاری خبرداد و گفت: قیمت نان تا پایان فروردین جاری تغییر نمی‌کند.

عباس قبادی در پاسخ به این سؤال که با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم، آیا قیمت نان تغییری خواهد کرد، یا خیر گفت: قیمت خرید تضمینی برای گندم معمولی 550 تومان در هر کیلوگرم و برای گندم دروم 570 تومان در نظر گرفته شده است.

وی افزود: رئیس جمهور پاداش ویژه‌ای را برای گندمکاران در نظر گرفته است که به زودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر صنعت گفت: هیچ تغییری در قیمت نان مطمئنا تا پایان فروردین ماه وجود نخواهد داشت و پس از آن با توافق دولت و مجلس در این خصوص تصمیم‌گیری می‌شود.

ذره بین اقتصادی: با توجه به اینکه قبادی گفته است که با توجه به افزایش قیمت خرید تضمینی گندم با توافق دولت و مجلس یا باید قیمت نان افزایش پیدا کند و یا اینکه دولت یارانه‌ای را در این خصوص در نظر گیرد. این احتمال وجود دارد که از ابتدای اردیبهشت ماه شاهد گرانی نان باشیم!

***

زمان واریز یارانه نقدی فروردین

یارانه نقدی فروردین ماه تا چند روز آینده ( احتمالا امشب) به میزان 45 هزار و 500 تومان به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

یارانه نقدی فروردین ماه سال 92 تا چند روز آینده به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود. یارانه نقدی مرحله بیست و ششم مربوط به اولین ماه سال جاری به ازای هر نفر 45500 تومان خواهد بود که احتمالا امشب به حساب‌ها واریز می شود.

ذره بین اقتصادی: در حال حاضر بیش از 74 میلیون ایرانی یارانه نقدی می‌گیرند. پیش از این، دولت در اسفندماه کمک جبرانی 85 و 100 هزار تومانی به ازای هر ایرانی را به حساب سرپرستان خانوار واریز کرده بود.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

3953امروزmod_vvisit_counter
524دیروزmod_vvisit_counter
8189این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
5111این ماهmod_vvisit_counter
550973ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19987598کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 313 مهمان حاضر
IP شما: 3.135.188.108
Mozilla 5.0, 
امروز: 13 تیر 1403