Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 10 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
محسن رضایی در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام کرد. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 20 اردیبهشت 1392 ساعت 15:05 بازدیدها:1892 مرتبه

محسن رضایی برای ثبت نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. + زندگی نامه 

محسن رضایی برای ثبت‌نام در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری وارد وزارت کشور شد. محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای ثبت‌نام انتخابات ریاست‌جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شد.

رضایی پس از اقامه نماز عبادی-سیاسی جمعه و راهپیمایی اعتراضی در محکومیت اهانت به صحابه پیامبر، با پای پیاده به وزارت کشور آمد؛ امیدوار رضایی(برادر)، همسر و فرزندان رضایی و نیز عبدالحسین روح‌الامینی و همسرش نیز از همراهان وی هستند.

محسن رضایی در حالی در چهارمین روز ثبت‌نام‌ از داوطلبین انتخابات یازدهم به وزارت کشور مراجعه کرد که

طی 3 روز گذشته صادق واعظ‌زاده، کامران باقری لنکرانی، حجت‌الاسلام حسن روحانی، محمد سعیدی‌کیا، مصطفی کواکبیان، حسن سبحانی، سیدمحمد غرضی، حجت‌الاسلام علی فلاحیان، حجت‌الاسلام سید محمدباقر خرازی، روح‌الله احمدزاده کرمانی و  شهرام علمداری، ثبت‌نام خود در انتخابات یازدهم را قطعی کرده بودند.امروز نیز پیش از او، محمدرضا عارف، غلامعلی حدادعادل و علیرضا زاکانی،  با ورود به ستاد انتخابات، در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردند.

رضایی در تاریخ 14 اسفند 91 در جمع مردم شهر دیواندره استان کردستان ، به طور رسمی کاندیداتوری خود را اعلام کرد.

به گزارش تسنیم، محسن رضایی در دهم شهریور سال 1333 در روستای "بنه وار" از توابع شهرستان لالی در استان خوزستان به دنیا آمد. نام اصلی او سبزوار رضایی میرقائد است.

او در سال 1352 برای تحصیل در رشته مهندسی مکانیک در دانشگاه علم و صنعت، به تهران آمد.

رضایی در سن بیست و هفت سالگی و در اولین ماه‌های جنگ ایران و عراق در سال 1360، به فرمان امام خمینی(ره) به فرماندهی سپاه پاسداران منصوب شد.

وی پس از پایان جنگ ایران و عراق، در مقطع کارشناسی رشته اقتصاد در دانشگاه تهران به ادامه تحصیل پرداخت و پس از طی دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد، توانست در سال 79 دکترای خود را از دانشگاه تهران دریافت کند.

رضایی در زمان فرماندهی سپاه پاسداران، دانشگاه امام حسین (ع)، دانشگاه علوم پزشکی بقیه‌الله(ع) و دانشکده فرماندهی سپاه را تأسیس و در سال 1368 و پس از پایان جنگ، قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا(ص) در سپاه پاسداران را راه‌اندازی کرد.

وی بعد از فرماندهی سپاه پاسداران، در سال 1376 وارد عرصه سیاست شد. رضایی در سال 1376 با حکم رهبر معظم انقلاب اسلامی، به سمت دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب و  رئیس کمیسیون اقتصاد کلان مجمع تشخیص مصلحت نظام شد.

رضایی در سال 1378 خود را کاندیدای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در تهران کرد و در فهرست «ائتلاف خط امام و رهبری» قرار گرفت، اما موفق به کسب آرای لازم نشد.

او همچنین در انتخابات ریاست جمهوری 1384 نیز با شعار انتخاباتی "دولت عشق" وارد عرصه رقابت انتخاباتی شد، اما دو روز پیش از برگزاری انتخابات کناره‌گیری خود را اعلام کرد. در بیانیه‌ای که رضایی در آن زمان منتشر کرد، دلیل کناره گیری خود را «جلوگیری از پراکندگی آرای مردم» در اثر کثرت نامزدها عنوان کرد.

رضایی یکی از نامزدهای دوره دهم ریاست جمهوری ایران نیز بود. وی در بین نامزدهای رسمی انتخابات، آخرین فردی بود که به صحنه وارد شد. رضائی با ایده «دولت ائتلافی» و بصورت مستقل وارد انتخابات شد. وی نفر سوم از بین کاندیداهای چهارگانه شد.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2646امروزmod_vvisit_counter
1470دیروزmod_vvisit_counter
2646این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
550541این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19982055کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 53 مهمان حاضر
IP شما: 3.137.189.151
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 تیر 1403