Notice: Constant html_javascript_convert_error_invvar already defined in /home/davtal/domains/davtalabin.com/public_html/modules/mod_typewriterticker/mod_typewriterticker.php on line 342
یکشنبه, 10 تیر 1403

معرفی داوطلبان انتخابات

داوطلبان انتخابات مجلس و شوراها.

   اخبار انتخابات : آرشیو اخبار
عارف پس از ثبت نام: دولت من دولت اصلاحات نیست/ شایسته سالار هستم. مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
جمعه, 20 اردیبهشت 1392 ساعت 14:20 بازدیدها:2332 مرتبه

احمد رضا عارف : دولت من دولت اصلاحات نیست/ شایسته سالار هستم. 
معاون اول خاتمی گفت: دولتم دولت اصلاحات نیست، دولت من دولت شایسته‌سالار است و معتقد به استفاده از نیروها از یک جناح نیستم، احمدرضا عارف معاون اول دولت اصلاحات پس از ثبت‌نام برای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران، انتخابات آینده را مهمترین انتخابات ریاست‌جمهوری دانست و گفت: مردم در این انتخابات به مدت 4 سال یک کشور را به دست نماینده‌اش واگذار می‌کنند.

 

وی افزود: من با توجه به تجربه‌ای که در بخش‌های مختلف در سه دهه گذشته در کشور داشتم و شرایط حساسی که کشور با آن روبرو شده، احساس کردم که حضور پیدا کنم و خدمتگذار مردم باشم.

معاون اول محمد خاتمی با تاکید بر اینکه در صورت رئیس‌جمهور شدن کشور را در چارچوب سند چشم‌انداز پیش خواهم برد، اظهار داشت: روند اجماع در جبهه اصلاحات به خوبی پیش می‌رود و اقدامات خوبی انجام گرفته و امیدوارم طی روزهای آینده نتایج آن به استحضار مردم برسد.

عارف درباره میزان رای‌اش در انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: حرف آخر را مردم می‌زنند، ولی از آنجایی که خود را در روند پیشبرد اهداف کشور مسلط می‌دانم، خود را مناسب دیدم. چرا که بنده همیشه شغل‌های قبلی‌ام را با ارتقاء ترک کرده‌ام و یقین دارم که در صورت اعتماد مردم مدیر توانمندی هستم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره برنامه اقتصادی دولت آینده‌اش گفت: برنامه جامعی در زمینه رسیدن به تعادل اقتصادی داریم که در فاز اول آن، دخالت دولت را در مهار تورم ضروری می‌بینیم.

عارف افزود: می‌توان با اقدامات اساسی و  انضباط مالی و جذب سرمایه رشد 8 درصدی را پیش‌بینی کرد و با این میزان رشد تورم روند نزولی خواهد گرفت.

خبرنگاری از معاون اول محمد خاتمی پرسید که اگر از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شوید، چه واکنشی نشان خواهید داد، گفت: دلیلی بر رد صلاحیتم نمی‌بینم. قانونمدار هستم و معتقدم که انتخابات پرشوری خواهیم داشت و باید مُر قانون را رعایت کنیم.

وی اضافه کرد: بنده به انتخاب خود خوشبین هستم و یقین دارم اگر اصلاح‌طلبان به گونه‌ای به اجماع برسند، پیروز می‌شوند.

عارف درباره صحت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری نیز گفت: روند برگزاری انتخابات را قانون تعیین می‌کند ، رای امانت است و کسانی که امانتدار هستند، وسواس به خرج خواهند داد.

وی در خصوص برنامه‌های اقتصادی‌اش در جهت پیش برد رشد 8 درصدی اقتصاد گفت: رشد 8 درصدی را می‌توان از طریق افزایش بهره‌وری اقتصادی پیش برد که 2.5 درصد واحد از افزایش بهره‌برداری‌های غیراقتصادی و 5.5 درصد از طریق بهره‌برداری اقتصادی میسر می‌شود.

عارف در خصوص نقش جوانان برای پیشبرد اهداف اساسی کشور نیز گفت: جلسات چالشی خوبی را در دانشگاه‌ها داشتم تا قشر جوان و دانشجو را فعال کنیم و به نتایج خوبی رسیده‌ایم. البته در بعضی از استانها با فضای بسته روبرو هستیم و امیدواریم که کشور را متناسب با فضای انتخاباتی پیش ببریم.

وی افزود: معتقدم اگر قشر خاموش را به صحنه بیاوریم، به نفع کاندیدای اصلاح‌طلب تمام می‌شود و باید همه گروه‌ها نقطه نظرهای خود را در آستانه انتخابات اعلام کنند.

عارف درباره پرونده هسته‌ای ایران و برنامه‌هایش در این باره گفت: پرونده هسته‌ای یک پرونده سیاسی است و باید به دنبال راه حل سیاسی باشیم و می‌توان با تعامل قوی با دنیا نتیجه این پرونده را ختم به خیر کرد. اگر این پرونده ادامه داشته باشد به ضرر کشور تمام می‌شود.

وی درباره برخی اظهار نظرها مبنی بر تقسیم‌بندی اصلاح‌طلب به بدلی و غیر بدلی اظهار داشت: اصلاح‌طلب تقسیم‌بندی ندارد. اصلاح‌طلب، اصلا‌ح‌طلب است.

عارف در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما معتقد به برقراری ارتباط با آمریکا هستید یا خیر، تصریح کرد: حل مشکلات  اساسی کشور را در برقراری ارتباط با آمریکا نمی‌دانم، مشکلات ما ناشی از عدم مدیریت در داخل است. باید به سمت اصلاحات ساختاری در کشور پیش برویم تا تحریم‌ها حداقل تاثیر را داشته باشد. ولی در عین حال اهل تعامل و گفت‌وگو نیز هستیم و ایجاد چالش را نمی‌پسندیم.

معاون اول خاتمی با بیان اینکه باید شرایط را به سمتی پیش برد که در فضای آرام سیاسی زندگی کنیم، در پاسخ به این سوال که آیا شما هم مانند خاتمی معتقد به توسعه سیاسی هستید، خاطرنشان کرد: توسعه همه جانبه هدف ماست و در باید در کنار توسعه سیاسی توسعه اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را داشته باشیم.

عارف درباره حوادث سال 88 نیز گفت: اتفاقات 88 را باید در یک زمان مناسب تحلیل و کارشناسی کرد و بنشینیم و ریشه‌ها و اتفاقات را در قبل و بعد از انتخابات مشخص کنیم. باید فضا را به سمتی ببریم که امکان بحث در این زمینه به وجود بیاید و تحلیل دقیق را به سمع و نظر مردم برسانیم.

خبرنگاری از عارف پرسید که آیا شما در صورت رئیس جمهور شدن دانشجوی ستاره‌دار را حذف می‌کنید، گفت: معتقدم که با دانشجو باید با سعه صدر برخورد شود. دانشجو فرزند ماست و من با قاطعیت می‌گویم که در صورت رئیس جمهور شدن دانشجوی ستاره‌دار را از پرونده آموزش عالی حذف خواهم کرد و از کسانی که به این موقعیت دچار شده‌اند عذرخواهی می‌کنم.

وی افزود: بنده با تفکیک جنسیتی مخالفم و آن را در شان جوانان نمی‌دانم.

عارف درباره فسادهای صورت گرفته در دولت‌های قبلی نیز گفت: قطعا فساد مالی را با وسواس دنبال خواهم کرد. علاوه بر همه برچسب‌هایی که در زمان دولت ما به ما زده شد، اما ما یک مورد فساد هم در دولت‌مان نداشتیم و مبارزه با فساد مالی جزو اولویت‌های اصلی ما محسوب می‌شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا دولت شما فقط از بدنه اصلاحات تشکیل خواهد شد گفت: دولتم دولت اصلاحات نیست، دولت من دولت شایسته‌سالار است و معتقد به استفاده از نیروها از یک جناح نیستم.

عارف درباره برنامه‌هایش برای قشر جوان نیز گفت: مهمترین مسئله جوانان اشتغال، مسکن و جوانان است که در همه این موارد برنامه‌های لازم و مفیدی دارم.

وی درباره اجماع اصلاح‌طلبان بین جهانگیری، مهرعلیزاده و  عارف نیز گفت: قطعا اجماع بین کاندیداهایی که خودشان را اصلاح‌طلب می‌دانند، صورت خواهد گرفت.

عارف تصریح کرد: این اجماع بین آقایان شریعتمداری، جهانگیری، مهرعلی‌زاده و بنده حقیر خواهد بود.

خبرنگاری از وی پرسید که دلیل شما آقای روحانی را اصلاح‌طلب نمی‌دانید چیست؟ که عارف در پاسخ به او گفت: بنده به آقای روحانی ارادت دارم و از قبل انقلاب تاکنون دوست بودیم و رفت و آمد داریم، ولی خودشان در یکی، دو نشست گفته بودند که من اصولگرا هستم و بنده هم به گفته‌های خودشان ارجاع کردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بنده خودم را جوان می‌دانم و لایتمدارتر از من هم وجود ندارد.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به سوالی راجع به اظهارات برخی اصلاح‌طلبان علیه سلامت انتخابات در ایران، گفت:ممکن است فردی به خارج برود و اظهارنظری داشته باشد اما وصل کردن آن به دولت اصلاحات درست نیست.

این کاندیدای انتخابات یازدهم درباره حضور آیت‌الله هاشمی هم گفت: من اطلاعی از ثبت‌نام هاشمی ندارم.

عارف در پاسخ به سوالی درباره اینکه رقیب اصلی خود را چه کسی می‌دانید، گفت: رقیب اصلی من عدم حضور مردم است و اگر مردم نیایند شکست خورده‌ام اما اگر بیایند پیروز هستم.

وی در پاسخ به این سوال که آقای احمدی‌نژاد مطرح کرده که نمی تواند برنامه‌های خود را اجرا کند و خاتمی نیز در گذشته تاکید داشت، افزود: آقای احمدی نژاد در 8 سال خیلی دستش باز بود.

معاون اول دولت اصلاحات در پاسخ به اینکه می‌توانید با اختیارات فعلی رئیس‌جمهور کار کنید، اظهار داشت: بله؛ ان‌شاالله کار می‌کنیم.

عارف در خصوص اینکه گفته می شود هاشمی رفسنجانی می‌خواهد برای حضور از نام مقام معظم رهبری سوءاستفاده کند، گفت: من اظهار نطری ندارم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که رنگ انتخاباتی شما چیست، افزود: همه رنگ‌ها را دوست دارم، چون در برگیرنده همه قومیتها هستند، اما رنگ سفید در برگیرنده همه رنگها است.

 

افزودن نظر


کد امنیتی
تصویر جدید

خراسان شمالی


آمار بازدیدکنندگان

2647امروزmod_vvisit_counter
1470دیروزmod_vvisit_counter
2647این هفتهmod_vvisit_counter
85574هفته گذشتهmod_vvisit_counter
550542این ماهmod_vvisit_counter
61395ماه گذشتهmod_vvisit_counter
19982056کل بازدیدهاmod_vvisit_counter

بازدیدکنندگان: 53 مهمان حاضر
IP شما: 52.15.83.66
Mozilla 5.0, 
امروز: 10 تیر 1403